ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez paweł_TBU » 7 kwi 2022, 15:56

MM4zda napisał(a):No u mnie po wymianie mechanizmu klapkowego na nowe rozwiązanie, jest okej

Klapki krzywiło na mrozie, trzeba czekać do zimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 7 kwi 2022, 16:13

U mnie po dwukrotnej akcji serwisowej związanej z klamkami też jest OK. Ostatnia miała miejsce pół roku temu, gdzie zastosowano dodatkowe uszczelnienie specjalnym preparatem.

Jeśli chodzi o klapkę wlewu paliwa to nigdy nie miałem z nią opisywanych tu problemów.

A z innych kwestii to dziś rano mój rzekomo sprawny (wg ASO) aku zaskoczył mnie "bardzo ładną" gęstością elektrolitu. Historię zmagań z odbudową jego gęstości już tu kilka miesięcy temu opisywałem. Po nocy w garażu, w temp 8 °C, napięcie aku wynosiło 12,65 V (poprawne, choć nieidealne), natomiast gęstość elektrolitu na celi przy biegunie dodatnim wynosiła 1,19 g/cm³, a przy biegunie ujemnym, jak na załączonym obrazku, czyli 1,16 g/cm³. Przypomnę, że wzorcowa gęstość dla w pełni sprawnego aku to 1,28 g/cm³ w temp. 25 °C. Dodam, że kilka dni wcześniej akumulator był ładowany przez noc, po tym jak zaniepokoił mnie nieco dłuższy niż zwykle proces rozruchu. Czas, by znów wrócić do tego tematu przy okazji kolejnej wizyty w ASO, gdzie mam zaplanowaną wymianę... automatycznej skrzyni biegów. Otóż to odczuwalne przeciąganie biegów oraz szarpnięcia, zwłaszcza z "2" na "3", przy pierwszych kilku zmianach biegów od uruchomienia zimnego silnika (w temp. otoczenia do +5 °C), to jadnak nie moje urojenia. Cóż, najwyraźniej trafił mi się jakiś fabrycznie wadliwy egzemplarz tej klasycznej, hydrokinetycznej i długowiecznej konstrukcji.
Załączniki
Gestosc_elektrolitu_2022.04.07.jpg
Gęstość elektrolitu akumulatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 443 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez k.siwczyk » 7 kwi 2022, 16:28

Tego jest znacznie za dużo. Można powiedzieć, że cierpliwość mi się powoli kończy i trzeba walczyć o swoje. To już przejawia się w nieudolność producenta, który dziwnym trafem od 10 lat nie może naprawić w Mazdach lusterek <lol>

Klapki krzywiło na mrozie, trzeba czekać do zimy

Czyli padnie mi znowu klapka przy ujemnych temperaturach następnej zimy i pewnie tej samej zimy pod koniec znów po pół roku i tak w kółko? Mają mi jeszcze dziś odpisać, ciekawe co. Też jestem ciekaw ile osób nieczytających forum nie jest w ogóle świadoma tych problemów i jeździ wadliwymi egzemplarzami czy jaki to konkretnie procent lusterek, klamek czy klapek została wymieniona na ile sprzedanych trójek/CX-30 w Polsce.

W przypadku klamek i lusterek padały od wody. Chyba w tej Japonii to oni deszczu ani zim nie mają <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez andrep » 7 kwi 2022, 18:07

Palmer napisał(a):Cóż, najwyraźniej trafił mi się jakiś fabrycznie wadliwy egzemplarz tej klasycznej, hydrokinetycznej i długowiecznej konstrukcji.

Ja też miałem przygodę ze skrzynią już po fabrycznej gwarancji...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909
, ale w nowych modelach jest chyba inna?
Palmer czym mierzysz gęstość ?
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez perot » 7 kwi 2022, 22:18

Odnośnie wymiany i wyważania kół, wszystko zależy od maszyny jaką dany warsztat posiada. Osobiście jeśli się nic nie działo z kołami/oponami to wyważam co drugi sezon. Robię tak od kilkunastu lat i nigdy nie miałem z oponami/kołami problemów.
Osobiście korzystam z warsztatu który ma maszynę z rolkę dociskową opony/koła , koszt samego wyważenia to 60zł za komplet. Z przekładką 100zł , dotyczy 18".
Ceny podawane przez niektóre osoby to czysty absurd.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 299 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Palmer » 8 kwi 2022, 15:29

andrep napisał(a):Ja też miałem przygodę ze skrzynią już po fabrycznej gwarancji...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909
, ale w nowych modelach jest chyba inna?

Poczytałem wątek. Rzeczywiście miałeś srogą przygodę ze swoją CX3. Dobrze, że całe zdarzenie skończyło się happy endem i cieszysz się nową, sprawną skrzynią.
Zastanawia mnie kilka kwestii związanych z wymianą AT:
– jakie czynności serwisowe są wykonywane i jakie części wymieniane podczas wymiany skrzyni w nowej "3", względnie CX30?
– czy nowa skrzynia fabrycznie wypełniona jest olejem przekładniowym, a po montażu dokonuje się tylko jego uzupełnienia w układzie?
– czy podczas procedury wymiany skrzyni ingeruje się w inne podzespoły, np. zawieszenie i konieczne jest ponowne ustawienie geometrii zawieszenia?
– czy serwisant przeprowadza procedurę wstępnego uczenia nowej skrzyni biegów, jak to opisano w tym artykule:
https://www.mazda3tech.com/initial_lear ... -1024.html

A na pytanie czy w nowych modelach Mazd z silnikami Sky-G zastosowano nową generację 6-biegowych skrzyni biegów nie potrafię odpowiedzieć. Mogę podejrzewać, że skrzynie są identyczne, bądź bardzo podobne w różnych genereacjach modelowych, ale wykonanaych w ramach jednej technologii Skyactiv. Znalazłem w sieci takie oznaczenia skrzyni AT dla silników Skyactiv-G: FW6A-EL i FW6AX-EL. Czy dotyczą one wszystkich modeli i generacji 6-biegowych Mazd w technologii Skyactiv? Tego niestety nie wiem i nie potrafię ustalić.


andrep napisał(a):Palmer czym mierzysz gęstość ?

Wcześniej areometrem, ale to było cokolwiek kłopotliwe. Teraz refraktometrem z Allegro za kilkadziesiąt złociszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 443 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez k.siwczyk » 8 kwi 2022, 17:12

Może mnie problemyz akumulatorem nie dotyczą, ale jakie to jest żenujące, że auto za taką kupę kasy może pewnym razem nie odpalić. To nie jest auto za 15k. Mazda, wstyd. Jedno, wielkie rozczarowanie.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez andrep » 8 kwi 2022, 18:04

Palmer napisał(a):Zastanawia mnie kilka kwestii związanych z wymianą AT:

Jeśli chodzi o wymianę to była u mnie była robiona kontrola ,ustawienie geometrii zawieszenia, olej musiałem dokupić-zapłacić chociaż wstępnie jest chyba zalana? (zardzewiała by <oczko> )
Szef serwisu powiedział że mam najnowsze oprogramowanie i skrzynia będzie się uczyła mojej jazdy przez pierwsze dni...cokolwiek to znaczy ?
W dokumencie jest napisane jeszcze "Wykonano inicjalizację TCM,adaptację sterownika skrzyni biegów"
FA za wymianę i olej wkleiłem w tamtym wątku więc widać co jeszcze było do wymiany :)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2022, 21:26 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez worn » 8 kwi 2022, 18:51

Palmer napisał(a):A na pytanie czy w nowych modelach Mazd z silnikami Sky-G zastosowano nową generację 6-biegowych skrzyni biegów nie potrafię odpowiedzieć. Mogę podejrzewać, że skrzynie są identyczne, bądź bardzo podobne w różnych genereacjach modelowych, ale wykonanaych w ramach jednej technologii Skyactiv. Znalazłem w sieci takie oznaczenia skrzyni AT dla silników Skyactiv-G: FW6A-EL i FW6AX-EL. Czy dotyczą one wszystkich modeli i generacji 6-biegowych Mazd w technologii Skyactiv? Tego niestety nie wiem i nie potrafię ustalić.


W BP skrzynie automatyczne mają takie oznaczenia:
CW6A-EL –> SKYACTIV-G 1.5
ET6A-EL, ET6AX-EL –> SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5, SKYACTIV-D 1.8, SKYACTIV-X 2.0
EV6A-EL –> SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5

Palmer napisał(a):– czy serwisant przeprowadza procedurę wstępnego uczenia nowej skrzyni biegów, jak to opisano w tym artykule:

W manualu są takie dwa punkty:
54. If the automatic transaxle has been replaced, perform TCM configuration. (See TCM CONFIGURATION [CW6A-EL].)

55. If the automatic transaxle has been replaced, perform the “Initial Learning”. (See INITIAL LEARNING [CW6A-EL].)
Załączniki
Zrzut ekranu 2022-04-08 185050.png
Oznaczenie skrzyni biegów AT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 323 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez RobertPi » 9 kwi 2022, 21:14

k.siwczyk napisał(a):Może mnie problemyz akumulatorem nie dotyczą, ale jakie to jest żenujące, że auto za taką kupę kasy może pewnym razem nie odpalić. To nie jest auto za 15k. Mazda, wstyd. Jedno, wielkie rozczarowanie.


Że jedno wielkie rozczarowanie to w pełni się zgadzam ale z tą kupą kasy bym nie przesadzał.
Dzisiaj wszystkie auta w tym segmencie kosztują realnie ponad stówę, Mazda tu nie jest wyjątkiem.
Nawet malutkie i10 w sensowym wyposażeniu kosztuje 70 kzł.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez k.siwczyk » 9 kwi 2022, 22:14

RobertPI w 2019 roku kupiłem wersję Hikari za 110 tysięcy. Moim zdaniem skoro kwota samochodów poszła tak w górę to także powinna pójść w górę ich jakość. Cofając się do poprzedniej generacji Mazdy za taką kasę kupiłbym 165 konną benzynę i to jeszcze z automatem. W porównaniu do ceny za którą zapłaciłem cała jej awaryjność, podejście producenta do tych kwestii jest bardzo słabe. Jeśli będzie tak dalej ani z tym sobie nie poradzą do końca gwarancji (mam rozszerzoną na 5 lat) to będzie to moja pierwsza i ostatnia Mazda. Nie zamierzam po gwarancji płacić za wymianę lusterek czy klamek po kilku próbach ich wymiany przez ich nieudolność.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez RobertPi » 10 kwi 2022, 22:21

Po raz kolejny pisze, że zgadzam się, że jakość i awaryjność jak czytam o Waszych problemach, woła o pomstę do nieba ale cena auta dzisiaj ma niewiele wspólnego z jakością jego wykonania i realnymi kosztami w porównaniu do poprzedników. Mocny wzrost nastąpił w 2019 przez zmiany w UE.
Wszystkie auta w każdym segmencie mocno podrożały. Ja bym się samej Mazdy tak bardzo nie czepiał.
Ponadto uważam, dzisiaj realnie jest taniej niż kilkanaście lat temu.
Jak kupowałem BK w 2008 nowa kosztowała 75000 co przy średniej krajowej ( wiem, że jest mało adekwatna do realnych zarobków ale daje jakiś punkt odniesienia ) dawało około 26 pensji.
Gdy kupowałem BM w 2018 odpowiednik kosztował 80000 – 18 pensji.
Twoje 110 000 w 2019 to około 22 pensje.
Pomimo wszystko taniej za więcej chociaż to w ogólnym rozrachunku wielkim pocieszeniem nie jest :D .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez child » 11 kwi 2022, 16:49

k.siwczyk napisał(a):RobertPI w 2019 roku kupiłem wersję Hikari za 110 tysięcy. Moim zdaniem skoro kwota samochodów poszła tak w górę to także powinna pójść w górę ich jakość.


Muszę powiedzieć, że tak "ciekawej" teorii dawno nie czytałem. Czyli ogólnie jakość samochodów powinna skokowo pójść do góry w ostatnim roku, skoro praktycznie wszyscy producenci wprowadzili solidne podwyżki? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez k.siwczyk » 11 kwi 2022, 23:02

child napisał(a):
k.siwczyk napisał(a):RobertPI w 2019 roku kupiłem wersję Hikari za 110 tysięcy. Moim zdaniem skoro kwota samochodów poszła tak w górę to także powinna pójść w górę ich jakość.


Muszę powiedzieć, że tak "ciekawej" teorii dawno nie czytałem. Czyli ogólnie jakość samochodów powinna skokowo pójść do góry w ostatnim roku, skoro praktycznie wszyscy producenci wprowadzili solidne podwyżki? :D


Więcej płacę, więcej wymagam. To chyba logiczne, a nie dziwne? Jak idziesz do restauracji i płacisz 300 zł za rachunek, a dostajesz jedzenie jak w fast foodzie to chyba coś jest nie tak, co nie? ;) Tak jest ze wszystkim. Wymagam lepszego podejścia do klienta, a także lepszej jakości wykonania.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez child » 11 kwi 2022, 23:08

Ale podwyżka cen samochodów to jak płacenie więcej za ten sam posiłek w tej samej restauracji, a nie zmiana na lepszą restaurację :) Czy dlatego, że ziemniaki podrożały spodziewasz się, że po ugotowaniu przez tego samego kucharza będą lepiej smakować?

A co do kupowania droższych samochodów zamiast tańszych (w tym samym momencie) – tutaj od dość dawna raczej dostajesz milszą obsługę i prestiż, bo lepsza jakość wykonania jest już dyskusyjna (chociaż materiały często lepsze, to fakt), zaś niezawodność to już w ogóle ma raczej trend odwrotny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez k.siwczyk » 12 kwi 2022, 07:31

No fajnie, ale ja się odnoszę do cen sprzed pandemii i wojny, czyli z 2019 roku. Wtedy trójka już była uważana za drogą i stawał wybór pomiędzy nią a Hondą. Salon Hondy można powiedzieć w wielkim skrócie nie chciał mi sprzedać auta to poszedłem do Mazdy. Honda z silnikiem 182 KM kosztowała około 98 tysięcy. Przynajmniej taką ofertę dostałem z ASO Hondy w Krakowie. Jednak odnosząc się do Mazdy musiałem względem Hondy sporo dopłacić do Mazdy, ale powiedziałem "dobra". Biorąc pod uwagę starszą generację (cennik: https://www.mazda3revolution.com/attach ... df.273326/) najwyższa wersja wyposażeniowa z tym samym silnikiem (MOCOWO) i skrzynią kosztowała około 96 tysięcy złotych. Z tego co piszesz to rozumiem, że podwyżka 15 tysięcy, czyli w tej sytuacji około 15 % to żadna podwyżka? Jeszcze dodam, że poprzednia trójka była na wielowahaczu, a tutaj mamy belkę skrętną. Ahh Ci producenci, podwyższają ceny, a dają coś gorszego... Kupując nową trójkę za więcej zdawałem sobie sprawę, że może Mazda w tej cenie daje mi bezawaryjność i święty spokój. Jak bardzo się myliłem :). Dlatego tej marce na 99% podziękuje i następnym razem udam się do Lexusa.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez michecinski » 12 kwi 2022, 16:10

Palmer napisał(a):Otóż to odczuwalne przeciąganie biegów oraz szarpnięcia, zwłaszcza z "2" na "3", przy pierwszych kilku zmianach biegów od uruchomienia zimnego silnika (w temp. otoczenia do +5 °C), to jadnak nie moje urojenia. Cóż, najwyraźniej trafił mi się jakiś fabrycznie wadliwy egzemplarz tej klasycznej, hydrokinetycznej i długowiecznej konstrukcji.


Kurcze... od jakiegoś czasu (szczególnie przy ostatnim ataku zimy) też mam takie wrażenie... Czyli to pewnie też nie moje urojenia. Szarpanie jest dokładnie przy zmianie niskich biegów (1, 2, 3) zaraz po starcie, na zimnym. A dzisiaj byłem z wymianą klamek. Trzeba będzie jechać raz jeszcze, pytanie czy przy obecnych temperaturach też będzie to występować.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 40 (35/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez child » 14 kwi 2022, 14:27

k.siwczyk napisał(a):Z tego co piszesz to rozumiem, że podwyżka 15 tysięcy, czyli w tej sytuacji około 15 % to żadna podwyżka?


Całkowicie błędnie zrozumiałeś moją intencję, postaram się krok po kroku wytłumaczyć:
* w ostatnich 2 latach wszyscy producenci znacząco podnieśli ceny (jeśli któryś tego nie zrobił, to bym się nawet nie zastanawiał, tylko kupował od niego)
* Mazda zrobiła to jako jedna z pierwszych (to nieładnie z ich strony), ale przynajmniej w przypadku BP zrobili to wprowadzając nowy model
* fakt znaczącej podwyżki przez jakiegokolwiek producenta jest niemiły, chociaż częściowo możemy podziękować za to obiektywnych czynnikom globalnym, a częściowo "mądremu inaczej" ustawodawstwu UE
* fakt, że Mazda wprowadzając nowy model miała parę wtop i kupę niedoróbek również jest niemiły i źle o tym producencie świadczy

Tylko nijak mi z tego nie wychodzi, że "skoro producent podniósł cenę, to samochód powinien być lepszy". Czy jeśli np. Kia ProCeed w najtańszej wersji kosztowała 95 tys. zł, a potem – po podwyżce – w tej samej wersji kosztuje 110 tys. zł, to wskutek podniesienia ceny ma się magicznie stać lepszym samochodem?

Jeśli natomiast chodzi ci o to, że dałeś za Mazdę 3 dość dużo pieniędzy i chciałbyś, żeby nie miała tych wszystkich problemów i niedoróbek, to absolutnie cię rozumiem. Pójście w stronę Lexusa będzie w twoim wypadku zapewne dobrą decyzją, choć to trochę inna półka cenowa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kkk255 » 14 kwi 2022, 14:55

Nie zgadzam się z tym że ten samochód to bubel.
Owszem sam miałem 3 akcje serwisowe na to co wszyscy
Aku,klima.uszczelki
Wszystko naprawione jak trzeba :)
To co tu piszecie to coś niemożliwego...ktoś pisał że mu się non stop aku rozładowuje...na to pomaga akcja serwisowa.
Mityczny problem z klapką wlewu paliwa...i te niby psujace się lusterka.
Mam to auto od marca 2020.
Nie zamieniłbym się na nic innego
Bo co ja niby znajdę w takich śmiesznych pieniądzach z tak bogatym wyposażeniem – Kanjo.
Zostaje z tym autem na wiele lat.
Nie przedłużam gwarancji w 2023 roku
Bo po co?
Jedynie klima mogłaby lepiej chłodzić
A tak to świetne auto.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez child » 14 kwi 2022, 15:24

Fakty:
* samochód ma kilkanaście (?) "nieincydentalnych" niedoróbek
* te niedoróbki w jednych egzemplarzach występują, w innych nie
* ludzi mogą mieć różną opinię nt. tego, czy danych problem jest poważny, czy nie

Dla ciebie fakt, że miałeś 3 problemy i zostały naprawione w ramach akcji serwisowej świadczy o tym, że to dobre i niezawodne auto, a kwestie, które u ciebie nie występują, nazywasz "mitycznymi" i "niby psującymi się" (mimo, że wiele osób potwierdza ich występowanie) – to jest jedna skrajność.

Ktoś inny napisze, że odstająca klapka wlewu nie powinna się zdarzać w samochodzie za tyle kasy i nie nigdy więcej nie kupi Mazdy – to jest druga skrajność.

Większość ludzi mieści się gdzieś pośrodku – jedne problemy są dla nich poważne, inne nie, nadmiar problemów (definiowany indywidualnie) wkurza.

Ja osobiście klapkę bym kompletnie olał, ale rozładowujący się akumulator już by mnie nieźle wkurzył.

A wszyscy mają prawo do swojej opinii na ten temat. Tylko nie należy jej mylić z faktami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323