ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez lelo28 » 31 sty 2023, 11:17

czik3n napisał(a):Fabryczne AKU mazdy to dziadostwo w ogóle nie przystosowane pod start stop, ten akumulator w ogóle jest za słaby.


Masz rację że nie przystosowane pod start/stop, dlatego za niego nie odpowiada. Istop działa z baterii mhybrid i jeżeli ona jest za słaba, to istop się nie załączy. Szczególnie widać to zimą lub kiedy mało jeździmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez paweł_TBU » 31 sty 2023, 11:21

czik3n napisał(a):U mnie też tyka po zamknięciu kilka razy po kilku minutach. Cholera wie co to, te poprawki na aku ASO może i robi za free przy okazji przeglądu czy na gwarancji, ale poza chcą +– 500zł.

Fabryczne AKU mazdy to dziadostwo w ogóle nie przystosowane pod start stop, ten akumulator w ogóle jest za słaby. Ostatnio dopiero po przejechaniu +– 350km ciągiem z prędkością grubo ponad nasze autostradowe zniknęły mi błędy a aku się naładował. Autem nie jeździłem już 8 dni, dziś akurat mam okazje trochę pojeździć to nagram czy w ogóle na tym szmelcu auto zapali.

Czy prędkość ma znaczenie? Bynajmniej się nie chwalę jaki to król autostrad jestem. Mam teorie, że jak auto dezaktywuje tłoki to ładowanie jest za słabe, z tego powodu zwyczajnie auto dostaje po garach.


Na poprawkę systemu jest akcja naprawcza za free i nie mają podstaw do pobierania za to opłat, a Aku jest zwykły i nie musi być pod startstop bo masz miękka hybrydę i Aku jest tylko do odpalania samochodu. Jeśli nie było aktualizacji softu to akumulator dostawał po pupie zbyt długim czuwaniem różnych modułów i teraz po prostu to wychodzi. Kupisz nowy i problem zniknie pod warunkiem aktualizacji softu. Tyle w temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 31 sty 2023, 11:23

Dzwoniłem do kilku ASO w Warszawie, żadne nie wiedziało w ogóle czego Ja chcę, i jakie aktualizacje w ogóle oni w samochodach robią. Powiedzieli że za 500zł mogą podpiąć te swoje badziewne komputerki z OBD i sprawdzić, ewentualnie coś dograć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez lelo28 » 31 sty 2023, 11:25

czik3n napisał(a):Czy prędkość ma znaczenie? Bynajmniej się nie chwalę jaki to król autostrad jestem. Mam teorie, że jak auto dezaktywuje tłoki to ładowanie jest za słabe, z tego powodu zwyczajnie auto dostaje po garach.


Jest to błędna teoria. Akumulator ten właściwy ( nie mhybrid ), jest ładowany z alternatora, a ten dostaje napęd z wału silnika poprzez pasek. Więc ładowanie mogłoby być niższe/słabsze jeżeli obroty silnika byłyby niższe. Wyłączenie tłoków nie powoduje spadku prędkości obrotowej silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez paweł_TBU » 31 sty 2023, 11:26

https://www.mazda.pl/serwis/akcje_przyw ... lsrc=aw.ds wpisz Vin i sprawdź

Dopisano 31 sty 2023, 10:32:

Tu masz kod akcji
Załączniki
Screenshot_2023-01-31-10-34-19-788-edit_com.interrait.mymazda.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 31 sty 2023, 11:36

Wklepywałem już, nic nie mam. Da się sprawdzić czy miałem to już może robione ?

Gdzieś w tej ubogiej aplikacji na przykład ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez paweł_TBU » 31 sty 2023, 11:37

czik3n napisał(a):Wklepywałem już, nic nie mam. Da się sprawdzić czy miałem to już może robione ?

Gdzieś w tej ubogiej aplikacji na przykład ?

Tak, w aplikacji w historii serwisowej screen z kodem wrzuciłem z apki właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 31 sty 2023, 11:52

Dzięki, nie mam tego. Dzwoniłem do "swojego" ASO mają sprawdzić, ale mówią że jest problem z akumulatorami w 3. Oni sami to przyznają, ale mazda nie :).

Czekam na telefon zwrotny, i jeśli się załapie to to zrobię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez paweł_TBU » 31 sty 2023, 12:19

czik3n napisał(a):Dzięki, nie mam tego. Dzwoniłem do "swojego" ASO mają sprawdzić, ale mówią że jest problem z akumulatorami w 3. Oni sami to przyznają, ale mazda nie :).

Czekam na telefon zwrotny, i jeśli się załapie to to zrobię


Mazda się nie przyzna z prostej przyczyny, wadliwe klamki czy lusterka reklamuje u producenta i dostaje nowe Aku producent nie wymieni bo poda za przyczynę błędne użytkowanie czy działanie systemów auta a to już koszty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 31 sty 2023, 12:39

W stanie spoczynku pojazdu, pobór prądu nie może być większy niż 0,05A. Jeżeli będzie większy, to po jakimś czasie każdy akumulator się zasiarczy i zakończy współpracę. Akurat ostatnio zrobiłem test poboru prądu w spoczynku. Zaryglowałem drzwi dotykowo. Przez pierwszą minutę natężenie prądu utrzymywało się na poziomie nawet 8 A. Mialem obawy czy nie strzeli bezpiecznik w mierniku, bo ma tylko 10 A, więc trzeba uważać. W 3 minucie od zaryglowania auta multimetr wskazywał juz wartość 0,8 A, natomiast w 5 minucie było to już 0,01 A. Widać, że przeprowadzone aktualizacje softu przyniosły wymierne korzyści i różne moduły w aucie gasną bardzo szybko.

W moim aucie podczas przeglądu serwisowego, rok temu, było aktualizowanych aż 7 modułów z powodu "licznych błędów DTC" (nie wiem, co to znaczy, ale podejrzewam, że było to związane właśnie z szybkim drenowaniem akumulatora poprzez wolno usypiające się moduły auta i "choinką" na desce rozdzielczej, która ukazała się nie w te święta, w które powinna).

Mimo, że aku mam wymieniony na nowy (na zasadzie dobrego gestu ASO, a i tak musiałem o to długo walczyć i udowadniać, że aku był padaką już w momencie odbioru auta), to i tak jego parametry "na dzień dobry" (po uprzednim naładowaniu w ASO) nie napawały radością. Nadal gęstość elektrolitu siedzi i kwiczy mimo, że dbam o niego i staram się regularnie doładowywać i pamiętać o wyłączaniu tryb parkingowego w wideorejestratorze, kiedy parkuję w bezpiecznym miejscu. Z tymi podobno porządnymi, wysokiej klasy, japońskimi akumulatorami YUASA montowanymi w Mazdach jest chyba coś na rzyczy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 447 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez lelo28 » 31 sty 2023, 13:40

Palmer napisał(a):W stanie spoczynku pojazdu, pobór prądu nie może być większy niż 0,05A. Jeżeli będzie większy, to po jakimś czasie każdy akumulator się zasiarczy i zakończy współpracę. Akurat ostatnio zrobiłem test poboru prądu w spoczynku. Zaryglowałem drzwi dotykowo. Przez pierwszą minutę natężenie prądu utrzymywało się na poziomie nawet 8 A. Mialem obawy czy nie strzeli bezpiecznik w mierniku, bo ma tylko 10 A, więc trzeba uważać. W 3 minucie od zaryglowania auta multimetr wskazywał juz wartość 0,8 A, natomiast w 5 minucie było to już 0,01 A. Widać, że przeprowadzone aktualizacje softu przyniosły wymierne korzyści i różne moduły w aucie gasną bardzo szybko.


I właśnie o to mi chodzi <spoko>. Mając zmierzone wartości jesteśmy w stanie sami określić czy posiadany akumulator może się rozładować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez czik3n » 31 sty 2023, 19:18

paweł_TBU napisał(a):https://www.mazda.pl/serwis/akcje_przywolawcze/?gclid=CjwKCAiAleOeBhBdEiwAfgmXf0wWywIymmoxER19c20LmbhFEm7licr0OroyFawzaeYz40LW10m8bBoCvFMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds wpisz Vin i sprawdź

Dopisano 31 sty 2023, 10:32:

Tu masz kod akcji


Kurdę, mój "serwisant" mówi, że nie ma do mojego auta żadnej akcji, na bank nie takiej nawet odpłatnie nie mogą mi tego wgrać. Nie miałem też jej wykonywanej według apki... no dupa totalna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez max441 » 31 sty 2023, 22:16

Może masz już ten soft wgrany fabrycznie. Ile ma Twoje auto? Tak czy siak nie wiem, czy ta aktualizacja aż tak wiele zmieniła. Mi aku padł po roku od tej aktualizacji.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez worn » 31 sty 2023, 23:24

Temat problemów z akumulatorami ciągnie się już dłuuugi czas. Kilka przemyśleń z mojej strony w tym temacie.

Przez trzy lata korzystania z auta tylko raz padł mi akumulator i było to podczas konserwacji podwozia, kiedy auto stało sobie otwarte przez około dwa dni na hali. Podczas prac otwierałem/zamykałem drzwi wielokrotnie w celu demontażu boczków drzwi i bagażnika. Po naładowaniu aku zwykłym prostownikiem do dziś żadnych niespodzianek nie mam.
Pół roku później pojawiła się akcja AL035A, która miała rozwiązać problemy z padającym aku, który de facto u mnie nie padał, ale dla zasady ją zrobiłem i... różnicy nie widzę.

Autem pokonuję raczej krótkie dystanse, a ostatnio rzadko korzystam i potrafi stać nawet przez tydzień. Zawsze odpala od "strzała" (odpukać :D )

Po pierwszym serwisie gwarancyjnym tester aku "wypluł" SOC –> 50%, SOH –> 99%. ASO zaproponowało ładowanie aku za "jedyne" 145 zł. Z oferty nie skorzystałem i naładowałem sobie go sam. :)

Chciałbym się mylić, ale uważam, że podczas przeglądu zerowego tzw. PDI, nie ładują aku przed wydaniem auta, co zgodnie z procedurą powinni uczynić. Stąd pewnie potem historie, że jedni mają notorycznie problemy a inni nie, bo w jednym przypadku możliwe, że auto długo stało na placu nim finalnie trafiło do klienta, więc aku jest zaniedbany, a inny odebrał je całkiem szybko. No a ASO wyjdzie na swoje i będzie można potem klientowi zaproponować ładowanie i zarobić ;)

Kolegom, którzy mają problemy z aku i trochę obycia technicznego proponuję skorzystać z rad kolegów lelo28 i Palmer

1. Zmierzyć pobór prądu
lelo28 napisał(a):Według mnie powinieneś sprawdzić prądy pobierane z akumulatora. [...] Zakres 20A na prąd stały, plus godzina obserwacji, kartka długopis i notujesz. W tym czasie nie otwierasz drzwi i oczywiście zapłon wyłączony. W ten sposób określisz sam czy winę ponosi akumulator czy pobór prądu przez inne, bliżej niezidentyfikowane, odbiorniki.

Palmer napisał(a):W stanie spoczynku pojazdu, pobór prądu nie może być większy niż 0,05A. Jeżeli będzie większy, to po jakimś czasie każdy akumulator się zasiarczy i zakończy współpracę. Akurat ostatnio zrobiłem test poboru prądu w spoczynku. Zaryglowałem drzwi dotykowo. Przez pierwszą minutę natężenie prądu utrzymywało się na poziomie nawet 8 A. Mialem obawy czy nie strzeli bezpiecznik w mierniku, bo ma tylko 10 A, więc trzeba uważać. W 3 minucie od zaryglowania auta multimetr wskazywał juz wartość 0,8 A, natomiast w 5 minucie było to już 0,01 A.

Od siebie tylko dodam, że do pomiaru prądu (natężenia) należy się wpiąć szeregowo! Czyli zupełnie inaczej niż w przypadku pomiaru napięcia, gdzie wpinamy się równolegle. To bardzo ważne!

2. Sprawdzić poziom naładowania akumulatora. Najprościej będzie po prostu zmierzyć napięcie na odłączonym aku. Od 12,5 V w górę, jest dobrze. 12,8 V-12,9 V to ideał. Wszystko poniżej, aku do ładowania.

3. Sprawdzić poziom elektrolitu i gęstość. Od 1,2 g/cm3 jest całkiem OK, ale ideał to 1,28 g/cm3

4. Sprawdzić spadek napięcia przy dużym obciążeniu (np. odpalaniu silnika). Nie powinno spadać poniżej 10 V.

Powinno to dać jakiś ogląd na to gdzie leży problem. Jeżeli w pkt. 1., to kupno nowego aku za wiele nie zmieni. Sytuacja się prędzej czy później powtórzy. Jeżeli w pozostałych, to naładować porządnie aku. Jeżeli pomimo tego problemy dalej będą występować, to dopiero wtedy rozważyłbym wymianę aku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Palmer » 1 lut 2023, 13:09

worn napisał(a):Chciałbym się mylić, ale uważam, że podczas przeglądu zerowego tzw. PDI, nie ładują aku przed wydaniem auta, co zgodnie z procedurą powinni uczynić. Stąd pewnie potem historie, że jedni mają notorycznie problemy a inni nie, bo w jednym przypadku możliwe, że auto długo stało na placu nim finalnie trafiło do klienta, więc aku jest zaniedbany, a inny odebrał je całkiem szybko. No a ASO wyjdzie na swoje i będzie można potem klientowi zaproponować ładowanie i zarobić ;)

Sądzę, że to jak najbardziej słuszna intuicja i nie dotyczy tylko Mazdy, ale wszystkich aut azjatyckich produkowanych za oceanem. W pełni sprawny akumulator w nowym aucie, które zanim wyjedzie z fabryki i dotrze na stock importera, a potem plac sprzedawcy, jest już dość mocno rozładowany z postępującym procesem zasiarczania. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka. Po pierwsze logistyka i długi, kilkumiesięczny okres dostawy w niekontrolowanych warunkach (atmosferycznych). Po drugie kilkakrotne uruchomienia silnika do przestawienia auta z jednego miejsca w inne bez szans na odtworzenie ubytku pojemności. Po trzecie niewłaściwe, bądź niepstrzegane procedury regenarcji takich akumulatorów po przyjęciu auta na stock przez Importera czy też salon. A jak dodamy do tego problemy wieku dziecięcego, które później naprawia się stosownymi poprawkami oprogramowania, no to mamy gotowy przepis na padające akumulatory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 447 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez czik3n » 20 lut 2023, 11:04

Za nami 1800km do Wiednia w 4 osoby, mimo bardzo silnych wiatrów ostatnio spalanie z całej trasy według komputera 6.8L/100km W sumie zgadzałoby się to bo auto spaliło jakieś 2.5 baku. Co dziwne myślałem, że na tej trasie akumulator "wstanie" i błędy z radaru znikną. Zniknęły, ale na chwile, może na 350km na powrocie jechałem już na tempomacie (aktywnym), jednak przy odpaleniu na stacji przestawieniu auta i ponownym odpaleniu wróciły. Nie mam siły już do tego :D chyba go w końcu wezmę i wymienię. Co do podróży bardzo przyjemnie, zero problemów czy jakichkolwiek niespodzianek. Trochę głośno bo jechałem na zimowych 16", ale komfort uważam za bardzo przyzwoity. Oczywiście całość to autostrady w każdym łącznie z naszym krajem, prędkości przepisowe bez zbędnego szaleństwa, ot normalna jazda bez zamulania i bez popisówki 200km/h wisząc komuś na zderzaku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez michecinski » 21 lut 2023, 14:24

Byłem dziś na pierwszym przeglądzie rejestracyjnym i spotkała mnie ciekawa rzecz. Diagnosta stwierdził, że nie ma samopoziomowania świateł, bo nie ma żadnego czujnika na wahaczu i jak samochód przysiadł podczas testu hamulców to światła się nie obniżyły, a powinny. Zapytał, czy na pewno jest to samochód z Polski, a nie sprowadzony ze Stanów, bo tam podobno samochody tego nie mają. Przegląd mi podbił, stwierdzając, że nie będzie się kłócił z producentem, ale marudził, że to nie jest dopuszczalne w Polsce. Zastanawia mnie czy faktycznie w naszych Mazdach tego samopoziomowania nie ma, czy ten diagnosta czegoś nie zauważył/nie wiedział, a może jest ono niepotrzebne?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 40 (35/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez Li Mu Bai » 21 lut 2023, 14:36

nie no jest, widzisz to nawet podczas zapalania się świateł, gdy górna granica snopka światła opada

https://youtu.be/6Y_iQxJ3pX4?t=126
Ostatnio edytowano 21 lut 2023, 14:46 przez Li Mu Bai, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez michecinski » 21 lut 2023, 14:43

Muszę na to zwrócić uwagę. Dzięki!
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 40 (35/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez RobertPi » 21 lut 2023, 21:05

michecinski napisał(a):... i jak samochód przysiadł podczas testu hamulców to światła się nie obniżyły, a powinny...


No chyba jednak jest skoro się nie obniżyły.
Jeśli auto nie ma samo poziomowania świateł to w momencie hamowania i przysiadania przodu światła się obniżają a jak auto gwałtownie przyśpiesza i przód się podnosi to światła też się podnoszą.
Jeśli samochód jest wyposażony w system samo poziomowania to linia świateł w zasadzie powinna być nieruchoma czyli jak przód opada to światła się podnoszą a jak się podnosi to opadają czyli dokładnie tak jak zareagowało Twoje auto. Bardziej ze wskazaniem na obniżanie a nie na podnoszenie aby nie oślepiać innych. A czujniki mogą być w różnych miejscach, niekoniecznie na wahaczu.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323