ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP
Mam pytanie. Czy jest jakiś związek pracy silnika na dwóch cylindrach z akumulatorem?
Taka obserwacja z dzisiaj. Od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, przez całą drogę na dystansie 20 km ze śr. prędkością 42 km/h (w tym 10 km pokonane z prędkością 100 km/h), ikona akumulatora nie była podświetlona. Oznaczało to naturalnie, że nie był spełniony jeden z warunków zadziałania systemu i-STOP. Moje zdziwienie wywołał jednak fakt, że silnik ani razu nie przestawił się w tryb pracy na dwóch garach.
Taka obserwacja z dzisiaj. Od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, przez całą drogę na dystansie 20 km ze śr. prędkością 42 km/h (w tym 10 km pokonane z prędkością 100 km/h), ikona akumulatora nie była podświetlona. Oznaczało to naturalnie, że nie był spełniony jeden z warunków zadziałania systemu i-STOP. Moje zdziwienie wywołał jednak fakt, że silnik ani razu nie przestawił się w tryb pracy na dwóch garach.
Witam,
czy ktoś uświadczył pikania nawigacji podczas jazdy? Kiedyś po aktulizacji ta przypadłosć się pojawiła jednak nie mogłem w ustawieniach jej wyłączyć. Całkowite wyciszenie nawigacji naprawia ten problem, jednak nie chciałbym rezygnować z podpowiedzi fabrycznej nawigacji podczas jazdy. Tak, korzystam często z AA, jednak upieram się na wyłączenie też tego pikania
czy ktoś uświadczył pikania nawigacji podczas jazdy? Kiedyś po aktulizacji ta przypadłosć się pojawiła jednak nie mogłem w ustawieniach jej wyłączyć. Całkowite wyciszenie nawigacji naprawia ten problem, jednak nie chciałbym rezygnować z podpowiedzi fabrycznej nawigacji podczas jazdy. Tak, korzystam często z AA, jednak upieram się na wyłączenie też tego pikania
Sprawdź czy nie ustawiłeś sobie jakiegoś niskiego limitu prędkości w konfiguracji.
Dopisano 24 cze 2022, 12:43:
Po odłączeniu akumulatora funkcja dwóch cylindrów jest dezaktywowana na pewien czas.
Trzeba przejechać jakiś dystans zanim znowu będzie dostępna (nie pamiętam ile)
Dopisano 24 cze 2022, 12:43:
Palmer napisał(a):Mam pytanie. Czy jest jakiś związek pracy silnika na dwóch cylindrach z akumulatorem?
Po odłączeniu akumulatora funkcja dwóch cylindrów jest dezaktywowana na pewien czas.
Trzeba przejechać jakiś dystans zanim znowu będzie dostępna (nie pamiętam ile)
Też tak macie, że po myciu auta na myjni ręcznej ("blokowanie/odblokowywanie" auta + ręczne poprawki z "wietrzeniem" auta, czyli w sumie jakieś pół godziny) dość szybko pojawia się komunikat o niebezpieczeństwie rozładowania akumulatora 12V? Martwić się tym, że auto może mi nie odpalić? Jak długo faktycznie ten akumulator potrzebuje, by się rozładować?
Azel napisał(a):Też tak macie, że po myciu auta na myjni ręcznej ("blokowanie/odblokowywanie" auta + ręczne poprawki z "wietrzeniem" auta, czyli w sumie jakieś pół godziny) dość szybko pojawia się komunikat o niebezpieczeństwie rozładowania akumulatora 12V? Martwić się tym, że auto może mi nie odpalić? Jak długo faktycznie ten akumulator potrzebuje, by się rozładować?
Też miałem taki komunikat dosłownie dwa dni temu, tuz po zakończeniu mycia autka na bezdotyku. Zajęło mi to jednak blisko 2 godziny i o 27 zł uszczupliło mój budżet, bo – mimo zastosowania dedykowanej chemii – nie mogłem uporać się z bezpiecznym usunięciem owadów, które po dziesięciu dniach po powrocie znad morza i przejechaniu niemal tysiąca km, skutecznie "zaprzyjaźniły się" z facjatą Madzi, tj. grillem, tablicą rejestracyjną oraz zabezpieczonymi folią ochronną PPF zderzakiem i reflektorami. Dodam, że autko jest po wszystkich akcjach serwisowych i ma wymieniony na nowy akumulator. Tak sobie dedukuję, że taka sytuacja to standardowy komunikat aktywujący się po kilkakrotnym zadziałaniu automatycznego (od)ryglowania auta, częstego domykania i otwierania drzwi oraz klapy bagażnika (i zapalaniu się oświetlenia). Niemniej ja także miałem "pietra", że o 1 w nocy zostanę na myjni sam, uziemiony, bo auto akurat zastrajkowało. Odpaliło jednak bez problemu, ale po powrocie do garażu zapobiegliwie podpiąłem aku do ładowarki.
Czy ktoś z was może wymieniał już baterie w kluczyku?
Od roku miałem informacje o słabej baterii aż chyba w końcu padła bo samochód musiałem uruchomić przybliżajac pilot do starter..dziwne...przecież ta bateria z 10 lat powinna działać...trzeba coś programować po wymianie?
Od roku miałem informacje o słabej baterii aż chyba w końcu padła bo samochód musiałem uruchomić przybliżajac pilot do starter..dziwne...przecież ta bateria z 10 lat powinna działać...trzeba coś programować po wymianie?
Tak jak kolega pisze i nic nie programujesz – zarówno w kluczyku jak i immo bez większego pośpiechu, bez podtrzymania napięcia możesz wymienić pastylkę. Ja też wożę zapas, który kiedyś już uratował w nocy jednego przypadkowego maździarza
Dzisiaj już drugi raz miałem sytuację, w której auto nie reagowało na gaz (chwilowo). Oba przypadki były podobne i podejrzewam jakiś system bezpieczeństwa, chętnie się dowiem który i czy da się go włączyć
Dzisiaj to było tak: auto zmieniło pas na mój tuż przede mną, nie było żadnego komunikatu dźwiękowego, trochę przyhamowałem, auto pojechało do przodu więc też wcisnąłem gaz, ale bez reakcji. Uczucie jak olbrzymia turbodziura.
Za pierwszym razem sytuacja była podobna.
Pytam w BP, bo to prawie to samo co CX, a u nas nie ma takiego tematu
Dzisiaj to było tak: auto zmieniło pas na mój tuż przede mną, nie było żadnego komunikatu dźwiękowego, trochę przyhamowałem, auto pojechało do przodu więc też wcisnąłem gaz, ale bez reakcji. Uczucie jak olbrzymia turbodziura.
Za pierwszym razem sytuacja była podobna.
Pytam w BP, bo to prawie to samo co CX, a u nas nie ma takiego tematu
lulas napisał(a):jakiś system bezpieczeństwa, chętnie się dowiem który i czy da się go włączyć
Na próbę wyłącz wszystkie przyciskiem na desce i sprawdź co się będzie działo. Ja też tego doświadczyłem, nieprzyjemne uczucie ale rozumiem sens jego istnienia i po prostu zmienię nawyki (na te bezpieczniejsze) zamiast wyłączać coś co w zamyśle ma mnie chronić (przed samym sobą).
Witam, czy w możliwościach łączenia się po Bluetooth jest możliwość wymuszenia tego, aby gdy telefon połączył się po Bluetooth nie połączył się w trybie "Telefon", a w "Telefon i dźwięk". Łącząc się w tym trybie do samochodu przekierowywane są tylko połączenia głosowe, a chciałbym aby była także odtwarzana muzyka. Cały czas na nowo odpalając auto cały czas się to zmienia
Też mam z tym problem ale u mnie przełącza się w tryb telefon kiedy podłącze telefon do android auto. Jak nie podpinam kabla to to ustawienia wcześniejsze pamięta. W każdym razie wkurza bo jak chcesz włączyć muzykę z tel. To trzeba grzebać w ustawieniach. Spotify powinno działać z poziomu aplikacji w android auto ale nie wiem dlaczego nie chce zatrudnić. Tidal działał ale już nie mam subskrypcji.
Niestety działa to dość losowo. U mnie czasem jest dobrze, a czasem jest tylko jako telefon. Nie da się wtedy zmienić źródła dźwięku głosowo. Gdzieś czytałem, że trzeba "zapomnieć" sparowane urządzenie i sparować ponownie z właściwym ustawieniem. Nie słucham jednak muzyki po BT zbyt często. Prędzej przez kabel i AA. Dźwięk jest dużo lepszej jakości.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość