ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP
Zastanawiam się po co dali tradycyjny kluczyk
Ani nie da się nim otworzyć drzwi ani odpalić samochód no chyba że jestem w błędzie
Ani nie da się nim otworzyć drzwi ani odpalić samochód no chyba że jestem w błędzie
Da się otworzyć drzwi. Trzeba przyciągnąć klamkę i jest tam taki otwór w który wkładasz kluczyk. To jedyny sposób na otwarcie auta jeśli np. całkowicie padnie ci akumulator. Wystarczy zajrzeć do instrukcji.
-
dzonn
Zapewne tak jest. Osobiście rozumiem, że nie każdy ma ochotę przeczytać instrukcję od deski do deski, bo wiadomo, w jaki sposób są one pisane – czasami najprostsza czynność, którą idzie w kilka sekund wykminić "empirycznie", tam jest opisana na pół strony. Jednak jeśli już kogoś zastanawia konkretna sprawa, nie wie jak włączyć czy wyłączyć pewne funkcje, lub właśnie po co jest ten kluczyk, to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że szybciej znajdzie się odpowiedź w instrukcji niż pisząc posta na forum .
-
dzonn
dzonn napisał(a):Da się otworzyć drzwi. Trzeba przyciągnąć klamkę i jest tam taki otwór w który wkładasz kluczyk. To jedyny sposób na otwarcie auta jeśli np. całkowicie padnie ci akumulator. Wystarczy zajrzeć do instrukcji.
O widzisz dzięki Ps co do instrukcji wyjeb... gdzieś jak próbowałem znaleźć informacje o podniesieniu wycieraczek czy innych potrzebnych informacji których nie było
kamil_franiu napisał(a):dzonn napisał(a):Da się otworzyć drzwi. Trzeba przyciągnąć klamkę i jest tam taki otwór w który wkładasz kluczyk. To jedyny sposób na otwarcie auta jeśli np. całkowicie padnie ci akumulator. Wystarczy zajrzeć do instrukcji.
Podejrzewam, że możliwość mechanicznego otworzenia drzwi jest wymagana jakimiś przepisami.
O widzisz dzięki Ps co do instrukcji wyjeb... gdzieś jak próbowałem znaleźć informacje o podniesieniu wycieraczek czy innych potrzebnych informacji których nie było
Być może masz rację, ale moje doświadczenia pokazują, że wszystkie tego typu informacje z reguły są w instrukcji, problemem jest określenie gdzie są...
kkk255 napisał(a):Nie wydaje wam się że światła mijania świecą za nisko?
Oczywiście są jasne i wgl ale no ta wysokość...
sprawdz ich ustawienie w aso, może się tak zdarzyć że są za nisko.
kkk255 napisał(a):Nie wydaje wam się że światła mijania świecą za nisko?
Oczywiście są jasne i wgl ale no ta wysokość...
Ktoś już kiedyś pisał że miał problemy i w ASO mu ustawili światła
Mam od kilku dni na zastępcze auto HB AWD z xem. Strasznie wydaje się podsterowny, macie też takie odczucia? Ogólnie da się poszaleć mimo że to automat ale przy normalnej jeździe moim zdaniem ten przód za bardzo ucieka. Ktoś mi powie jaki tam jest typ napędu?
Miałem przyjemność też pośmigać HB z AWD w topowej wersji. Miałem podobne odczucia.
Obstawiam że wynika to po prostu z rodzaju zastosowanego napędu AWD, to nie jest xdrive.
https://www.youtube.com/watch?v=xIJYch15M50
dodatkowo (znalezione na necie):
Imo cały "system" jest nastawiony na bezpieczeństwo i przyczepność. W sumie tego bym oczekiwał od mazdy. Do zabawy lepiej byłoby sie łapać raczej BMW 3er z B48 (benzyna 2 litrowa) i xdrive.
Boli mnie bardzo, że nie ma tego AWD w sedanie. od razu bym go wtedy przytulił... w zimę bardzo się u mnie przydaje "czterobut" (A4 z FWD miałem mega problemy z podjeżdżaniem pod wzniesienia czasami).
Obstawiam że wynika to po prostu z rodzaju zastosowanego napędu AWD, to nie jest xdrive.
https://www.youtube.com/watch?v=xIJYch15M50
dodatkowo (znalezione na necie):
What happens with all-wheel-drive, is that the rear axle is decoupled from the engine as the car turns in. The engineers found that the drag from the rear wheels and drivetrain made the car more reluctant to turn. Then, as the car straightens out, power is returned to the rear wheels to again help it on corner exit.
To, co dzieje się z napędem na wszystkie koła, polega na tym, że tylna oś jest odłączona od silnika, gdy samochód skręca. Inżynierowie odkryli, że opór tylnych kół i układu napędowego sprawia, że samochód jest mniej skłonny do skręcania. Następnie, gdy samochód się prostuje, moc jest zwracana na tylne koła, aby ponownie pomóc mu na wyjściu z zakrętu.
Imo cały "system" jest nastawiony na bezpieczeństwo i przyczepność. W sumie tego bym oczekiwał od mazdy. Do zabawy lepiej byłoby sie łapać raczej BMW 3er z B48 (benzyna 2 litrowa) i xdrive.
Boli mnie bardzo, że nie ma tego AWD w sedanie. od razu bym go wtedy przytulił... w zimę bardzo się u mnie przydaje "czterobut" (A4 z FWD miałem mega problemy z podjeżdżaniem pod wzniesienia czasami).
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
No a ja pojedziłem kilka dni autem od dealera.... No i tak: podjeżdżam pod stację benzynową, otwieram drzwi, wysiadam, zamykam, biore pistolet, kieruję się do wlewu paliwa ale nic z tego. Auto zdążyło się już samo zamknąć, lusterka złożone, wlewu paliwa nie otworzę...
No genialnie.
Musiałem zostawić otwarte drzwi kierowcy, źeby móc otworzyć spokojnie wlew paliwa.
Napiszcie proszę, co ja niewłaściwie zrobiłem? Bo tak to nie ma zadnego sensu.
Dalej: wysiadłem, zamykam drzwi kierowcy, idę do bagaznika, otwieram, zamykam. No i odchodzę od aut ale ono się już samo nie zamyka. Jak nie otwierałem bagażnika natomiast, to się zamknęło.
I znów: czego ja tu nie rozumiem??
No genialnie.
Musiałem zostawić otwarte drzwi kierowcy, źeby móc otworzyć spokojnie wlew paliwa.
Napiszcie proszę, co ja niewłaściwie zrobiłem? Bo tak to nie ma zadnego sensu.
Dalej: wysiadłem, zamykam drzwi kierowcy, idę do bagaznika, otwieram, zamykam. No i odchodzę od aut ale ono się już samo nie zamyka. Jak nie otwierałem bagażnika natomiast, to się zamknęło.
I znów: czego ja tu nie rozumiem??
Jest opcja że auto samo się zamyka po oddaleniu się z kluczykiem. Da się w opcjach ustawić o ile później zamknie się klapką wlewu, właśnie żebyś miał czas otworzyć przy tankowaniu, to że się potem nie zamknął to nic dziwnego bo jak zrobisz to szybko to funkcja oddalania nie zawsze łapie. Generalnie tego nie używam bo często w aucie zostaje żona albo córka i ta opcja w takim przypadku jest bez sensu.
czyli da się to zamykanie samoczynne całkowicie wyłączyć? To kompletnie idiotyczna opcja. Odśnieżałem dziś auto i oczywiście samo mi sie zamknęło.
Nie chcę nawet myśleć, jak to wpływa na przykład na mechanizm lusterek. Jak się tysiąc razy dziennie składają....
Nie chcę nawet myśleć, jak to wpływa na przykład na mechanizm lusterek. Jak się tysiąc razy dziennie składają....
Wątpię by to pomogło. Mnie w CX5 KF to nie uchroniło, tym bardziej że garażowałem i były dodatnie temperatury. Mazda mogłaby w końcu poprawić po prostu mechanizm... w ubiegłym roku miałem robione prawe lusterko (lewe robiłem wcześniej...), ponoć "poprawiony mechanizm" wg. ASO – ale coś nie wierzę im na słowo.
Niestety jak lusterka mają paść, to padną. niezależnie od pory roku.
Niestety jak lusterka mają paść, to padną. niezależnie od pory roku.
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości