ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez czik3n » 30 paź 2021, 21:46

nentamer napisał(a): Dodatkowo włączyłem opcję w której na autostradzie na zjazdach z prawej strony pojawia się grafika z rozrysowanymi pasami. Bardzo mi się podoba że na aktualizację nie trzeba jeździć do serwisu. Po aktualizacji pojawiły się drogi których wcześniej nie było na mapie.


Gdzie jest to ustawienie? przyznam, że może raz w ustawienia fabrycznej zaglądnąłem, więc nie wiem czego szukać. Jak aktualizowałeś ? pendrive + jakiś program na komputer ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez nentamer » 31 paź 2021, 10:23

Wystarczy wygooglować „aktualizacja map mazda 3” i wyświetli się ta strona:

https://infotainment.mazdahandsfree.com/navigation-updatemymaps?language=pl-EU

Instalujesz program i dalej wszystko dzieje się automatycznie. Musisz włożyć kartę pamięci do komputera, zarejestrować się (są możliwe dwie aktualizacje w roku) i zezwolić na wykonanie kopii zapasowej. Program sam sprawdzi co jest na karcie i pobierze odpowiedni update. Mapy się aktualizują jakieś pół godziny, potem wkładasz kartę do samochodu i gotowe.

A widok rozwidleń to tu:
Załączniki
760D1598-D6A5-4946-8161-2780875ADE80.jpeg
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez kkk255 » 9 lis 2021, 00:54

Oryginalne wycieraczki w BP to szmelc...auto z przebiegiem 12800 a już mają problem ze zbieraniem wody...a realnie pracowały przez kilkaset km może....nawet nie...
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez krabdul » 9 lis 2021, 08:08

Ja mam 21k i chodzą porównywalnie do tego jak wyjechały z salonu. Nie mówię, że rewelacyjnie, ale przyzwoicie i wolno wg mnie degradują. Może kwestia warunków użytkowania. Ja poza myjnią raz na czas przetrę samą szybę i przez rok ze 3 razy kładłem jakąś tanią "niewidzialną" wycieraczkę. Może przez to się wolniej zużywają. Szmelcem na pewno bym ich nie nazwał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 14 lis 2021, 16:18

Witam, czy mi się wydaje czy trójka teraz z matrixami zaczyna się od 140 tys?
Widzę, że w Hikari już Matrixy nie są dostępne i są w pakiecie Sport. Tylko, że dodanie pakietu sport według strony Mazdy wymaga zmiany wersji wyposażenia do Enso...
Raz, kwestia nie każdemu może się podobać kolor tapicerki to raz, a dwa nieźle dowalili cena w stosunku do 2019 roku kiedy 3 wychodziła (tak, tak wtedy było 122 a nie 150, jednak skok o 30 tys w górę dość spory)

Edit: to samo tyczy się Bose, jest tylko w wersji Enso
Kolejny Edit: teraz jeszcze zobaczyłem, że w Enso jest wymuszany X, czyli rozumiem że nie można już kupić trójki z G 150, Matrixami i Bose?
Załączniki
Screenshot_20211114_162144_com.android.chrome.jpg
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez worn » 14 lis 2021, 17:42

Coś źle spojrzałeś. ALH można dołożyć w pakiecie Sport dla wersji Kanjo, w Hikari są w standardzie. Bose jest dostępny w standardzie od wersji Hikari.

Właściwie to nic się nie zmieniło i wersja Hikari dalej jest wersją najbogatszą, a przeskok na Enso, to tylko zmiany stylistyczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez k.siwczyk » 14 lis 2021, 18:09

No to w takim razie Mazda źle podaje w konfiguratorze? Jak widać na dołączonym przez mnie wcześniej screenie nie ma informacji dla Hikari o Matrixach i Bose
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez worn » 14 lis 2021, 21:17

k.siwczyk napisał(a):No to w takim razie Mazda źle podaje w konfiguratorze?

I tak, i nie... już tłumaczę.

Po pierwsze – screen, który podałeś nie mówi też nic o systemach FCTA, FCTB, SCBS-R, a mimo to Hikari jest w nie wyposażona. Po prostu nie da się tam umieścić wszystkiego. Natomiast jakbyś dokończył konfigurację, to zobaczyłbyś coś takiego...
Obrazek

i takiego...
Obrazek

A konfigurator działa źle, bo błędnie informuje, że aby wybrać pakiet Sport trzeba zmienić wersję na Enso. Wersja Enso nie ma żadnych pakietów, gdyż ona ma wszystko w standardzie. Pakiety są dla wersji uboższych, żeby je rozszerzyć o niektóre elementy nie idąc o półkę wyżej w całym zakresie wyposażenia.

Dla Kanjo jest pakiet Sport.
Dla Hikari jest pakiet Luxury.
Dla Enso można dodatkowo wziąć szyberdach.

Wszystko to wynika z cennika (notabene aktualizowany w październiku 2021) i to on powinien być moim zdaniem brany za punkt odniesienia, a nie konfigurator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez perot » 14 lis 2021, 22:53

Dokładnie jest tak jak to opisał Worn, i tu stawiam <piwo> .
Odniesieniem do wszystkiego powinien być cennik na dany rok np. dla 3 jest cennik na 2022. Jest tam wszystko ładnie wyszczególnione dla każdej wersji. Dodatkowo znajdziemy tam dużo więcej dodatków niż w konfiguratorze.
Sam miałem problem ,gdy jeden z forumowiczów napisał że ma klapę w CX-30 otwieraną na gest. Szukałem w konfiguratorze ale nic takiego nie było, i zostałem poinformowany że jest jeszcze cennik o którym zupełnie zapomniałem.
Tak więc przede wszystkim cennik.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez k.siwczyk » 15 lis 2021, 08:58

Raczej przeglądając konfigurator producenta powinna widnieć w wyposażeniu danej wersji o rzeczach, która nie ma wersja poniżej. Czyli np. wersja Hikari posiada wszystko co Kanjo plus "i tutaj wymieniają co mamy w Hikari w stosunku do tego co w Kanjo". Informacja o Matrixach zatem nie powinna być zawarta w Enso tylko informacja o zmienionej kolorystyce. Jak dla mnie w takim razie, że w Hikari widnieje pakiet Sport jest bardzo nieczytelne w wprowadzające w błąd. Cennik z tego co widzę nie posiada takich błędów. Tak samo powinna być informacja o jednostkach napędowych w skrócie jakie są w danej wersji. Wszystko indywidualnie sobie już poukładałem, ale jeśli chodzi o Mazdę i dalej ten konfigurator to kiedyś to lepiej o wiele działało...Tak samo jeśli chodzi nawet o wersję Kai. Czy ona przypadkiem nie ma kamery cofania? Bo z konfiguratora to znów jakby widniało, że nie ma ... Bardzo pomieszane
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez worn » 15 lis 2021, 09:16

Wcześniej konfigurator działał dobrze albo chociaż lepiej, a teraz coś ewidentnie pomieszali.
W Kai nigdy nie było kamery cofania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez dine » 17 lis 2021, 17:13

perot napisał(a):Tak więc przede wszystkim cennik.


A w cenniku bardzo interesująca pozycja czyli "etui zabezpieczające przed kradzieżą "na walizkę"". Ja pierdziele, jak im nie wstyd? Dają podwójne zebezpieczenie jednocześnie oferując etui, które sugeruje, że ich system zabezpieczeń jest do bani...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez k.siwczyk » 17 lis 2021, 23:06

dine napisał(a):
perot napisał(a):Tak więc przede wszystkim cennik.


A w cenniku bardzo interesująca pozycja czyli "etui zabezpieczające przed kradzieżą "na walizkę"". Ja pierdziele, jak im nie wstyd? Dają podwójne zebezpieczenie jednocześnie oferując etui, które sugeruje, że ich system zabezpieczeń jest do bani...

W sumie też kwestia, która należy poruszyć, bardzo słabo z nich strony
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez kkk255 » 18 lis 2021, 01:15

Nie rozumiem waszego zdziwienia...
Jeden z dziennikarzy motoryzacyjnych już pokazał ile warta jest to g*wno przy kluczyku...
Nic to nie daje
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez paweł_TBU » 18 lis 2021, 08:39

Jeśli chodzi ci o marka wieruszewskiego i test mazdy 2 to obejrz jeszcze raz że zrozumieniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 706 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez dine » 18 lis 2021, 13:49

kkk255 napisał(a):Jeden z dziennikarzy motoryzacyjnych już pokazał ile warta jest to g*wno przy kluczyku...
Nic to nie daje


Skoro nic nie daje, to w ofercie nie powinno tego być jak i keylesa. Jaka jest logika oferowania keylesa, który jest tak skonstruowany, że korzystanie z niego nie gwarantuje w zasadzie nic, dodawania do keylesa dodatkowego immobilizera, który jak twierdzisz nie daje nic i dorzucania do tego wszystkiego etui, które pozbawia nas możliwości korzystania z keylesa?
Przecież to jest jakaś farsa! Dobrze, że nie zalecają owijania kluczyków folią aluminiową.
Swoją drogą, to nosze kluczyki z portfelem w kieszeni, który ma osłonę chroniącą przed niekontrolowanym pobieraniem środków za pomocą NFC i sama obecność tego portfela przed kluczykiem skutkuje tym, że auto się nie otwiera lub nie odpala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 615 (67/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez kkk255 » 2 gru 2021, 22:51

Dziś miałem taką sytuację – jadę...wytraciłem prędkość przed skrzyżowaniem....chce ruszyć...a tu lipa...skrzynia automatyczna nie zredukowała biegu...co w efekcie auto jechało 2 km na godzinę....oczywiście to nie pierwszy raz tak mam w mazdzie 2 też tak bywało ale po sekundzie auto zredukowalo bieg...a w dzisiejszej sytuacji trójka ruszyło dopiero po 4 sekundach....fajne to oprogramowanie skrzyni biegów
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez RobertPi » 3 gru 2021, 01:21

Może jednak jakaś aktualizacja oprogramowania?
Fajne te błędy, takie ekstremalne <lol> . Chyba jednak wolę ręczną skrzynię.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez kkk255 » 3 gru 2021, 01:28

Identyczny problem miałem w mazdzie 2 :)
Irytujące to
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez Palmer » 3 gru 2021, 12:24

A propos AT. Mam wrażenie, że po uruchomieniu silnika po kilkugodzinnym postoju i ruszeniu, podczas pierwszej automatycznej zmianie przełożenia z jedynki na dwójkę, albo z dwójki na trójkę (nie jestem do końca pewien), następuje takie wyczuwalne szarpnięcie. Kolejne zmiany z tych samych położeń następują już płynnie.
Zdarza się też dłuższe, kilkasekundowe przetrzymanie biegu na tych samych obrotach podczas delikatnego przyspieszania na niskich prędkościach, zanim nastapi zmiana na wyższy bieg.

Czy zaobserwowaliście w swoich Madziach takie zachowania AT?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323