Akumulator – kilka pytań
Jeżeli masz amperomierz to proponuję Ci samemu sprawdzić pobór prądu w spoczynku. Wyciągnąć baterię z kluczyka oraz imo, i obserwować amperomierz przez dłuższy czas (np. godzinę).
Dziś padł mi akumulator kolejny raz, fakt mało jeżdżę może to jest wina, nie wiem ale dziwne to jest trochę.
Kupiłem porządny sprzet do ładowania i ładuje. Podłączyłem wskazywało stopień naładowania 2/8 doszło do 5/8 potem spadło do 3/8
Zostawię na noc zobaczę co będzie jutro.
Kupiłem porządny sprzet do ładowania i ładuje. Podłączyłem wskazywało stopień naładowania 2/8 doszło do 5/8 potem spadło do 3/8
Zostawię na noc zobaczę co będzie jutro.
Kolega wyżej ma rację , ja mam jakieś "cudo odstraszające kuny" i od 23.10 do dzisiaj autko nie odpalane i zero problemów z aku. Kolego MM4zda pod poniższym linkiem masz trochę informacji na temat
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&start=20
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&start=20
Dziś byłem w innym ASO Mazda ze sprawą szybkiego rozładowania akumulatora który łącznie padl 7x od otwierania drzwiami lub dzień jazdy, dzień postoju otwieranie drzwi i już nie odpala, a na dodatek ostatnio zapalił się chceck engine. Do tego ASO co jeździłem do tej pory: sprawdzali zostawiali na weekend i odpaliło i mówią, że wszystko ok.. No to ok.
Po jakiś czasie znów pada.. Od niczego, otwieram/zamykam dzwi, jadę znów tam i mówię, to samo, sprawdzali: pokazał Pan wydruk że akumulator dobry, doładuj. Ok mowie: to kupię sobie prostownik dobry i będę lądował... W końcu zdecydowałem się umówić do innego ASO oddalonego o ponad 70km i był tam miły pan szef serwisu i wogole inna rozmowa była na plus oczywiście Auto stało na serwisie 3h i sprawdzili wszystko od A-Z, okazało się że nie wyłączał się jakiś system i przez 30min/1h pobierał prąd 30min na wyłączonym a 1h na zamkniętym i po tym czasie dopiero się wyłączył, więc by się zgadzało, że otwieranie i zamknie drzwiami powodowało rozładowanie akumulatora bo czasem kilka razy na dzień otwierałem w różnych odstępach czasu i system się wzbudzał i pobierało prąd przez 30min/1h, niestety w tamtym ASO nie potrafili tego zdiagnozowac. Na dodatek poprawili klapkę wlewu paliwa bo odstawała i teraz jest idealnie z blachą a w tamtym powiedzieli, że tak ma być, niektóre tak miały... Myślę, że problem z aku rozwiązany
Po jakiś czasie znów pada.. Od niczego, otwieram/zamykam dzwi, jadę znów tam i mówię, to samo, sprawdzali: pokazał Pan wydruk że akumulator dobry, doładuj. Ok mowie: to kupię sobie prostownik dobry i będę lądował... W końcu zdecydowałem się umówić do innego ASO oddalonego o ponad 70km i był tam miły pan szef serwisu i wogole inna rozmowa była na plus oczywiście Auto stało na serwisie 3h i sprawdzili wszystko od A-Z, okazało się że nie wyłączał się jakiś system i przez 30min/1h pobierał prąd 30min na wyłączonym a 1h na zamkniętym i po tym czasie dopiero się wyłączył, więc by się zgadzało, że otwieranie i zamknie drzwiami powodowało rozładowanie akumulatora bo czasem kilka razy na dzień otwierałem w różnych odstępach czasu i system się wzbudzał i pobierało prąd przez 30min/1h, niestety w tamtym ASO nie potrafili tego zdiagnozowac. Na dodatek poprawili klapkę wlewu paliwa bo odstawała i teraz jest idealnie z blachą a w tamtym powiedzieli, że tak ma być, niektóre tak miały... Myślę, że problem z aku rozwiązany
MM4zda zacytuję sam siebie z 31 października:
"Jeżeli masz amperomierz to proponuję Ci samemu sprawdzić pobór prądu w spoczynku. Wyciągnąć baterię z kluczyka oraz imo, i obserwować amperomierz przez dłuższy czas (np. godzinę)."
Ale ładna ładowarka Ci pozostała
"Jeżeli masz amperomierz to proponuję Ci samemu sprawdzić pobór prądu w spoczynku. Wyciągnąć baterię z kluczyka oraz imo, i obserwować amperomierz przez dłuższy czas (np. godzinę)."
Ale ładna ładowarka Ci pozostała
Taki mały update padającego akumulatora... Kupiłem porządny prostownik w końcu (Noco Genius 5) i odłączyłem klemy i puściłem 3 razy "regeneracje/odsiarczanie akumulatora" i dacie wiarę,że napięcie przestało spadać tak błyskawicznie jak wtedy (co w ciągu 4 dni mi schodził z 98% do 20%)...teraz po 2 dniach jest spadek 98l-95% (bo jakies lampki sie zawsze włączą). No i elektrolit w końcu jest na poziomie 1,26-1,28 g/cm3....oczywiscie czekam i mierze dalej....
Jednak wystarczy "podnieść" gęstość elektrolitu w akumulatorze i wygląda na to, że ożyje
Wynikałoby z tego, że auto nie doładowuje akumulatora – ładowanie zbyt niskim napięciem lub odłączanie ładowania w celu ograniczenia CO2.
Pewnie utylizacja akumulatorów mniej obciąża środowisko niż + 0,1l/100km spalonego paliwa...
Wynikałoby z tego, że auto nie doładowuje akumulatora – ładowanie zbyt niskim napięciem lub odłączanie ładowania w celu ograniczenia CO2.
Pewnie utylizacja akumulatorów mniej obciąża środowisko niż + 0,1l/100km spalonego paliwa...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
To nie problem z akumulatorem bo pewnie sprawność bardzo dobra, tylko problem że systemy się późno usypiaja po zgaszeniu auta, lub wzbudzasz je np zwykłym otwarciem dzwi i ponownie Ci pobiera prąd przez 30 min do godziny. U mnie 0 problemów jak zmienili ustawienia w ASO na usypianie do 4 min, a było auto w dwóch, ten 1 nie wiedział co jest grane (Kraków) pisałem też do Mazdy Polska.
A tak po za tym po mojej interwencji i padnięciu aku 7x chyba zgłosili dalej do Mazdy bo się pojawiło TSB.
A tak po za tym po mojej interwencji i padnięciu aku 7x chyba zgłosili dalej do Mazdy bo się pojawiło TSB.
Jest dokładnie tak jak MM4zda napisał, jest nowa akcja serwisowa na akumulator a dokładnie nazywa sie to tak:
KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM
Kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie.
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.
KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM
Kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie.
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.
andrep napisał(a):Kolega wyżej ma rację , ja mam jakieś "cudo odstraszające kuny" i od 23.10 do dzisiaj autko nie odpalane i zero problemów z aku. Kolego MM4zda pod poniższym linkiem masz trochę informacji na temat
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&start=20
Cześć, mam pytanie. Co to za urządzenie przeciwdziałające kunom (marka, cena) i czy do tej pory robi robotę?
Pozdrawiam
Ja mam takie coś jak kolega pod linkiem , do dzisiaj nic nie pogryzione i aku działa (i-stop wyłączone)
Natomiast myślę że 50% szczęścia też trzeba mieć Dodam że od tamtej pory parkowałem wiele razy w miejscach gdzie ślady pod maską często widziano ...(no i jak długo autko stoi to podłączam prostownik)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5#p3391125
Link aktualny
https://allegro.pl/oferta/samochodowy-o ... 7903861964
Natomiast myślę że 50% szczęścia też trzeba mieć Dodam że od tamtej pory parkowałem wiele razy w miejscach gdzie ślady pod maską często widziano ...(no i jak długo autko stoi to podłączam prostownik)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5#p3391125
Link aktualny
https://allegro.pl/oferta/samochodowy-o ... 7903861964
G0rdon napisał(a):Taki mały update padającego akumulatora... Kupiłem porządny prostownik w końcu (Noco Genius 5) i odłączyłem klemy i puściłem 3 razy "regeneracje/odsiarczanie akumulatora" i dacie wiarę,że napięcie przestało spadać tak błyskawicznie jak wtedy (co w ciągu 4 dni mi schodził z 98% do 20%)...teraz po 2 dniach jest spadek 98l-95% (bo jakies lampki sie zawsze włączą). No i elektrolit w końcu jest na poziomie 1,26-1,28 g/cm3....oczywiscie czekam i mierze dalej....
Hej, przymierzam się do kupna tego modelu ładowarki albo jej odpowiednika CTEK MXS 5.0. Czy jesteś zadowolony z Noco Genius 5?
Napisałeś, że odłączyłeś klemy od akumulatora. Czy było to konieczne? Czy pamięć różnych systemów elektronicznych w aucie nie padła? W ASO doładowywali mi aku bez odłączania klem i twierdzili, że to niczym nie grozi.
Nie musisz odłączać klem, ale lepiej zawsze ładować na odłączonym aku. Ładowarka jest na tyle „inteligentna”,że niestanie się nic. Co do systemów, to niewiem jak jest z resetem. Mam wersje enso i też nie chciała by mi się ustawiać wszystkich systemów czy fotela. Może ktoś wie jak jest? W każdym Aso mówią inaczej. Ze swojej strony polecam noco5. Robi dobrą robotę jak i podnosi bez problemu gęstość elektrolitu.
przed odpięciem klem warto podpiąć równolegle do nacisków od strony auta mały zwykły akumulator 12v np z UPS'a lub jakąś inną małą 12V popierdułkę i zostawić podpiętą na czas ładowania oryginalnego akumulatora sprawi ona, że komputer zachowa wszystkie swoje ustawienia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ostatecznie kupiłem ładowarkę NOCO Genius 5. Miałem zagwozdkę, bo ponoć konkurencyjny CTEK MXS 5.0 uchodzi za mniej awaryjny, a przynajmniej tak twierdzi sklep, który ma w ofercie ładowarki obu tych firm. NOCO ma 3, a CTEK 5 lat gwarancji.
Wracając jednak do mojego nabytku. Pierwsze wrażenie
bardzo dobre. Na zdjęciach wydawał się znacznie większy,
a w rzeczywistości jest zwarty i poręczny, a przy tym sprawia wrażenie solidnego. Instrukcja trochę zamotana z tymi kolorami lampek informacyjnych, ale jak zrobię pierwszy cykl ładowania to mam nadzieję, że wszystko stanie się dla mnie jasne i klarowne.
W instrukcji jest informacja, by tryb REPAIR przeprowadzać na akumulatorze odłączonym od instalacji elektrycznej. Czy rzeczywiście jest to konieczne?
Nie mam po ręką jakiegoś starego akumulatora 12V do podtrzymania zasilania na czas ładowania akumulatora fabrycznego, ale mam prosty prostownik Bosch KL 1204, którego używałem do ładowania aku w poprzednim aucie. Czy można wykorzystać go do tego celu czy też jednak może nie być to dobry pomysł i bezpośrednim źródłem prądu dla instalacji auta powinien być akumulator?
Wracając jednak do mojego nabytku. Pierwsze wrażenie
bardzo dobre. Na zdjęciach wydawał się znacznie większy,
a w rzeczywistości jest zwarty i poręczny, a przy tym sprawia wrażenie solidnego. Instrukcja trochę zamotana z tymi kolorami lampek informacyjnych, ale jak zrobię pierwszy cykl ładowania to mam nadzieję, że wszystko stanie się dla mnie jasne i klarowne.
W instrukcji jest informacja, by tryb REPAIR przeprowadzać na akumulatorze odłączonym od instalacji elektrycznej. Czy rzeczywiście jest to konieczne?
Nie mam po ręką jakiegoś starego akumulatora 12V do podtrzymania zasilania na czas ładowania akumulatora fabrycznego, ale mam prosty prostownik Bosch KL 1204, którego używałem do ładowania aku w poprzednim aucie. Czy można wykorzystać go do tego celu czy też jednak może nie być to dobry pomysł i bezpośrednim źródłem prądu dla instalacji auta powinien być akumulator?
Podejrzewam że ten prostownik (mam bardzo podobny) składa się z transformatora i jednej diody co niestety nie daje stałego napięcia na wyjściu, tylko napięcie tętniące (jest to prostownik połówkowy). Gdybyśmy podłączyli oscyloskop, to zamiast linii prostej byłaby połówka sinusoidy. Jeżeli chodzi o mnie to napewno bym nie zaryzykował podłączenia jego, nie mam pewności jak może zachować się nowoczesna elektronika. W takim przypadku najlepiej wziąć prosty zasilacz ( może być transformatorowy lub impulsowy) najlepiej o większej wydolności prądowej. Nie wiem jaki prąd pobiera auto w spoczynku ale jeżeli nie włączysz zapłonu to taki 1-2 amperowy w zupełności wystarczy. Należy jeszcze pamiętać ze przy podłączaniu wystąpi prąd zwarciowy ( zawsze jest iskra przeskakująca przy podłączaniu klemy) który może spalić bezpiecznik w zasilaczu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Palmer i 0 gości