Akumulator – kilka pytań

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lelo28 » 31 paź 2020, 21:03

Jeżeli masz amperomierz to proponuję Ci samemu sprawdzić pobór prądu w spoczynku. Wyciągnąć baterię z kluczyka oraz imo, i obserwować amperomierz przez dłuższy czas (np. godzinę).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez MM4zda » 3 lis 2020, 22:24

Dziś padł mi akumulator kolejny raz, fakt mało jeżdżę może to jest wina, nie wiem ale dziwne to jest trochę.
Kupiłem porządny sprzet do ładowania i ładuje. Podłączyłem wskazywało stopień naładowania 2/8 doszło do 5/8 potem spadło do 3/8
Zostawię na noc zobaczę co będzie jutro.
Załączniki
IMG_20201103_212017.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez worn » 3 lis 2020, 22:39

IMO coś Ci żre prąd. Zaopatrz się w jakiś miernik i sprawdź samemu czy Ci nic nie kradnie prądu wpinając się szeregowo między klemę a biegun minusowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez andrep » 3 lis 2020, 22:40

Kolega wyżej ma rację , ja mam jakieś "cudo odstraszające kuny" i od 23.10 do dzisiaj autko nie odpalane i zero problemów z aku. Kolego MM4zda pod poniższym linkiem masz trochę informacji na temat :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&start=20
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez MM4zda » 7 lis 2020, 17:18

Dziś byłem w innym ASO Mazda ze sprawą szybkiego rozładowania akumulatora który łącznie padl 7x od otwierania drzwiami lub dzień jazdy, dzień postoju otwieranie drzwi i już nie odpala, a na dodatek ostatnio zapalił się chceck engine. Do tego ASO co jeździłem do tej pory: sprawdzali zostawiali na weekend i odpaliło i mówią, że wszystko ok.. No to ok.
Po jakiś czasie znów pada.. Od niczego, otwieram/zamykam dzwi, jadę znów tam i mówię, to samo, sprawdzali: pokazał Pan wydruk że akumulator dobry, doładuj. Ok mowie: to kupię sobie prostownik dobry i będę lądował... W końcu zdecydowałem się umówić do innego ASO oddalonego o ponad 70km i był tam miły pan szef serwisu i wogole inna rozmowa była na plus oczywiście :) Auto stało na serwisie 3h i sprawdzili wszystko od A-Z, okazało się że nie wyłączał się jakiś system i przez 30min/1h pobierał prąd 30min na wyłączonym a 1h na zamkniętym i po tym czasie dopiero się wyłączył, więc by się zgadzało, że otwieranie i zamknie drzwiami powodowało rozładowanie akumulatora bo czasem kilka razy na dzień otwierałem w różnych odstępach czasu i system się wzbudzał i pobierało prąd przez 30min/1h, niestety w tamtym ASO nie potrafili tego zdiagnozowac. Na dodatek poprawili klapkę wlewu paliwa bo odstawała i teraz jest idealnie z blachą :) a w tamtym powiedzieli, że tak ma być, niektóre tak miały... Myślę, że problem z aku rozwiązany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez lelo28 » 7 lis 2020, 23:23

MM4zda zacytuję sam siebie z 31 października:

"Jeżeli masz amperomierz to proponuję Ci samemu sprawdzić pobór prądu w spoczynku. Wyciągnąć baterię z kluczyka oraz imo, i obserwować amperomierz przez dłuższy czas (np. godzinę)."

Ale ładna ładowarka Ci pozostała :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez MM4zda » 7 lis 2020, 23:46

@up
Kolega mi sprzedał za grosze, przyda się :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez G0rdon » 28 gru 2020, 15:50

Taki mały update padającego akumulatora... Kupiłem porządny prostownik w końcu (Noco Genius 5) i odłączyłem klemy i puściłem 3 razy "regeneracje/odsiarczanie akumulatora" i dacie wiarę,że napięcie przestało spadać tak błyskawicznie jak wtedy (co w ciągu 4 dni mi schodził z 98% do 20%)...teraz po 2 dniach jest spadek 98l-95% (bo jakies lampki sie zawsze włączą). No i elektrolit w końcu jest na poziomie 1,26-1,28 g/cm3....oczywiscie czekam i mierze dalej....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez zadra » 28 gru 2020, 16:03

Jednak wystarczy "podnieść" gęstość elektrolitu w akumulatorze i wygląda na to, że ożyje ;)
Wynikałoby z tego, że auto nie doładowuje akumulatora – ładowanie zbyt niskim napięciem lub odłączanie ładowania w celu ograniczenia CO2.
Pewnie utylizacja akumulatorów mniej obciąża środowisko niż + 0,1l/100km spalonego paliwa... <co?>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MM4zda » 28 gru 2020, 17:42

To nie problem z akumulatorem bo pewnie sprawność bardzo dobra, tylko problem że systemy się późno usypiaja po zgaszeniu auta, lub wzbudzasz je np zwykłym otwarciem dzwi i ponownie Ci pobiera prąd przez 30 min do godziny. U mnie 0 problemów jak zmienili ustawienia w ASO na usypianie do 4 min, a było auto w dwóch, ten 1 nie wiedział co jest grane (Kraków) pisałem też do Mazdy Polska.
A tak po za tym po mojej interwencji i padnięciu aku 7x chyba zgłosili dalej do Mazdy ;) bo się pojawiło TSB.
Załączniki
Screenshot_20201228_163955.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez perot » 7 sty 2021, 21:39

Jest dokładnie tak jak MM4zda napisał, jest nowa akcja serwisowa na akumulator a dokładnie nazywa sie to tak:

KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM
PRZECIWKRADZIEŻOWYM


Kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie.
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Brzozek » 13 lut 2021, 21:06

Witam, chciałbym podłączyć akumulator pod prostownik, ponieważ Mazda długo stała. Może ktoś miał okazję sprawdzić/dowiedział się czy akumulator jest zwykły czy faktycznie AGM?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2020, 22:40
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez MM4zda » 14 lut 2021, 07:36

Zwykły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez Palmer » 23 mar 2021, 19:19

andrep napisał(a):Kolega wyżej ma rację , ja mam jakieś "cudo odstraszające kuny" i od 23.10 do dzisiaj autko nie odpalane i zero problemów z aku. Kolego MM4zda pod poniższym linkiem masz trochę informacji na temat :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&start=20


Cześć, mam pytanie. Co to za urządzenie przeciwdziałające kunom (marka, cena) i czy do tej pory robi robotę?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez andrep » 23 mar 2021, 22:17

Ja mam takie coś jak kolega pod linkiem , do dzisiaj nic nie pogryzione i aku działa (i-stop wyłączone)
Natomiast myślę że 50% szczęścia też trzeba mieć :) <oczko> Dodam że od tamtej pory parkowałem wiele razy w miejscach gdzie ślady pod maską często widziano ...(no i jak długo autko stoi to podłączam prostownik)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5#p3391125
Link aktualny
https://allegro.pl/oferta/samochodowy-o ... 7903861964
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Palmer » 18 kwi 2021, 09:55

G0rdon napisał(a):Taki mały update padającego akumulatora... Kupiłem porządny prostownik w końcu (Noco Genius 5) i odłączyłem klemy i puściłem 3 razy "regeneracje/odsiarczanie akumulatora" i dacie wiarę,że napięcie przestało spadać tak błyskawicznie jak wtedy (co w ciągu 4 dni mi schodził z 98% do 20%)...teraz po 2 dniach jest spadek 98l-95% (bo jakies lampki sie zawsze włączą). No i elektrolit w końcu jest na poziomie 1,26-1,28 g/cm3....oczywiscie czekam i mierze dalej....


Hej, przymierzam się do kupna tego modelu ładowarki albo jej odpowiednika CTEK MXS 5.0. Czy jesteś zadowolony z Noco Genius 5?

Napisałeś, że odłączyłeś klemy od akumulatora. Czy było to konieczne? Czy pamięć różnych systemów elektronicznych w aucie nie padła? W ASO doładowywali mi aku bez odłączania klem i twierdzili, że to niczym nie grozi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez AdrianT » 18 kwi 2021, 11:31

Nie musisz odłączać klem, ale lepiej zawsze ładować na odłączonym aku. Ładowarka jest na tyle „inteligentna”,że niestanie się nic. Co do systemów, to niewiem jak jest z resetem. Mam wersje enso i też nie chciała by mi się ustawiać wszystkich systemów czy fotela. Może ktoś wie jak jest? W każdym Aso mówią inaczej. Ze swojej strony polecam noco5. Robi dobrą robotę jak i podnosi bez problemu gęstość elektrolitu.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez zadra » 18 kwi 2021, 16:52

przed odpięciem klem warto podpiąć równolegle do nacisków od strony auta mały zwykły akumulator 12v np z UPS'a lub jakąś inną małą 12V popierdułkę i zostawić podpiętą na czas ładowania oryginalnego akumulatora sprawi ona, że komputer zachowa wszystkie swoje ustawienia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Palmer » 26 maja 2021, 07:33

Ostatecznie kupiłem ładowarkę NOCO Genius 5. Miałem zagwozdkę, bo ponoć konkurencyjny CTEK MXS 5.0 uchodzi za mniej awaryjny, a przynajmniej tak twierdzi sklep, który ma w ofercie ładowarki obu tych firm. NOCO ma 3, a CTEK 5 lat gwarancji.
Wracając jednak do mojego nabytku. Pierwsze wrażenie
bardzo dobre. Na zdjęciach wydawał się znacznie większy,
a w rzeczywistości jest zwarty i poręczny, a przy tym sprawia wrażenie solidnego. Instrukcja trochę zamotana z tymi kolorami lampek informacyjnych, ale jak zrobię pierwszy cykl ładowania to mam nadzieję, że wszystko stanie się dla mnie jasne i klarowne.
W instrukcji jest informacja, by tryb REPAIR przeprowadzać na akumulatorze odłączonym od instalacji elektrycznej. Czy rzeczywiście jest to konieczne?

Nie mam po ręką jakiegoś starego akumulatora 12V do podtrzymania zasilania na czas ładowania akumulatora fabrycznego, ale mam prosty prostownik Bosch KL 1204, którego używałem do ładowania aku w poprzednim aucie. Czy można wykorzystać go do tego celu czy też jednak może nie być to dobry pomysł i bezpośrednim źródłem prądu dla instalacji auta powinien być akumulator?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez lelo28 » 26 maja 2021, 08:49

Podejrzewam że ten prostownik (mam bardzo podobny) składa się z transformatora i jednej diody co niestety nie daje stałego napięcia na wyjściu, tylko napięcie tętniące (jest to prostownik połówkowy). Gdybyśmy podłączyli oscyloskop, to zamiast linii prostej byłaby połówka sinusoidy. Jeżeli chodzi o mnie to napewno bym nie zaryzykował podłączenia jego, nie mam pewności jak może zachować się nowoczesna elektronika. W takim przypadku najlepiej wziąć prosty zasilacz ( może być transformatorowy lub impulsowy) najlepiej o większej wydolności prądowej. Nie wiem jaki prąd pobiera auto w spoczynku ale jeżeli nie włączysz zapłonu to taki 1-2 amperowy w zupełności wystarczy. Należy jeszcze pamiętać ze przy podłączaniu wystąpi prąd zwarciowy ( zawsze jest iskra przeskakująca przy podłączaniu klemy) który może spalić bezpiecznik w zasilaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Palmer i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323