[MT] i-stop + autohold, a wbijanie jedynki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez worn » 9 cze 2020, 23:39

Temat dotyczy tylko skrzyni manualnej, co jest raczej oczywiste. ;) A problem jest jak w temacie, czasami mam problem z wbiciem jedynki.

Scenariusz wygląda tak:
Dojeżdżam do świateł, zatrzymuję się, załącza się autohold, a i-stop wyłącza silnik. W momencie jak chcę ruszyć, to wbicie jedynki jest praktycznie niemożliwe, a nie chcę jej wrzucać na siłę, bo nie tędy droga...

Problem nie zawsze występuje (powiedziałbym, że raz na 50-100 razy) i poniekąd zdaję sobie sprawę z tego co może być przyczyną. Jeżeli gaśnie silnik, to oczywiste jest to, że razem z nim zatrzymuje się skrzynia, a więc synchronizatory nie spełniają swojej roli. Do tego wystarczy "szczęście", że skrzynia się zatrzyma w złym położeniu i problem gotowy.

Natomiast sytuacja jest o tyle nieciekawa, że jedyne co może pomóc w tej sytuacji to uruchomienie silnika, które można wymusić naciskając gaz (100% skuteczność) albo hamulec (w większości przypadków działa, ale zdarza się, że nie – podejrzewam, że uruchomienie silnika po naciśnięciu hamulca jest uwarunkowane kwestiami bezpieczeństwa – zgaszony silnik, nie działa serwo, więc go uruchamia po mocnym naciśnięciu hamulca). Co ciekawe, podwójne wysprzęglenie nic nie daje, a za każdym razem pomagało dociśnięcie hamulca (nawet gdy nie spowodowało to uruchomienia silnika).

Czy ktoś z użytkowników manuala spotkał się z czymś podobnym? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez lelo28 » 10 cze 2020, 08:50

Czy bez AUTOHOLD również jest tak samo? Bo wydaje mi się to niemożliwe żeby AUTOHOLD wpływał na skrzynię. Co prawda z tej funkcji nie korzystam ale mam cały czas włączony i-stop i taki problem nie występuje.
Natomiast teraz zauważyłem że masz X, a podejrzewam że jest tam inna skrzynia niż w G
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez worn » 10 cze 2020, 11:17

Biorąc to na logikę, to mi też się to wydaje niemożliwe, ale tak to właśnie wygląda. Choć przyznam szczerze, że teraz po tym jak o to dopytałeś, to zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno występuje to zawsze gdy mam włączony autohold.
Na dobrą sprawę, to sporadycznie korzystam z tej funkcji, bo przy każdym odpaleniu auta trzeba ją włączyć i o ile to robię, to z reguły na którychś z kolei światłach. Pojeżdżę jakiś czas bez korzystania z AH, ale i tak pewnie skończy się w ASO, bo tak być nie może.

Też wychodzę z założenia, że skrzynia w X będzie inna niż w G.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez lelo28 » 10 cze 2020, 11:59

A jeszcze się dopytam: a co z ruszaniem na zimnym silniku lub ruszaniem ogólnie np z parkingu?
W poprzedniej wersji co u niektórych skrzynia wymagała regulacji, może tu jest podobnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez worn » 10 cze 2020, 13:05

Nie miałem żadnych problemów zaraz po rozpoczęciu jazdy. Zawsze występowały dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Marco111 » 4 sie 2020, 12:09

Zauważyłem u siebie że po dojechaniu do świateł i zatrzymaniu wyłącza się silnik i to jest ok. Ale jego ponowne uruchomienie nie następuje wtedy kiedy chce ruszyć po wrzuceniu biegu ale już wcześniej po kilku sekundach od zatrzymania. Czy u was też tak jest?
Początkujący
 
Od: 10 gru 2019, 13:09
Posty: 8
Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G

Postprzez lelo28 » 4 sie 2020, 12:18

Prawdopodobnie masz za niski stan baterii, a jeżeli masz do tego załączonych sporo odbiorników i na zewnątrz wysoką temp. to staje się to niemalże regułą.
Jak będziesz pamiętał to zrób takie coś: jak zatrzymasz się na światłach, i-stop się załączy to wyłącz klimatyzację. Wtedy sprawdzisz czy będzie trzymał dłużej na zgaszonym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 6 mar 2021, 09:26

U mnie zaś pojawił się problem z ruszaniem od wartości zerowych, tzn podczas ruszania i wbicia jedynki niekiedy słychać metaliczny dźwięk. Wydaje mi się, że to może być odgłos gdy hamulce mogą się po prostu "przykleić". Czy ktoś walczył z tym problemem w ASO z skrzynią manualną? Zrobiono coś w tej sprawie? Problem nie występuje zawsze.
Autohold nie miał u mnie znaczenia czy był włączony czy nie...
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323