Strona 1 z 6

Test / recenzję

PostNapisane: 5 maja 2020, 08:57
przez kamil_franiu

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 5 maja 2020, 12:06
przez corky1
Czy naprawdę jest taka wyraźna różnica pomiędzy 150 i 122 KM? Moment jest ten sam, chyba, że skrócili skrzynię, ale nie znalazłem na ten temat informacji. Skoro w odblokowanych 120 KM nie było odczuwalnej różnicy u dołu w porównaniu z seria, jak to jest tu możliwe? Wydaje mi się, że to bardziej efekt placebo, ale mogę się mylić.

PostNapisane: 5 maja 2020, 21:01
przez paweł_TBU
Niestety ale Pertyn jest mało wiarygodny. Kilka razy juz 3 testowal i za kazdym razem mowi co innego, a to o silnikach a to o automacie. W 2 kwestiach sie z nim zgodze. Stylistyka jako cos wyjatkowego i skyactive x jako silnik niewart swojej ceny. Co do wersji 150km nie jechalem ale mysle ze tu juz dziala sponsoring i po poprzednim bardzo krytycznym tescie teraz ociepla wizerunek modelu bo nie ma sie co oszukiwac ale 3 sprzedaje sie slabo i o ile np dla mnie to plus bo daje mozliwosc wyroznienia sie z tlumu to dla maxdy to tqk sredni biznes.

PostNapisane: 6 maja 2020, 08:27
przez ogluch
Ja też uważam, że mimo ogromnego doświadczenia Pertyn często mówi głupoty. jak np to że nie brał by kół 18 tylko 17. Jakie 17? Nawet w katalogu akcesoriów mazdy nie ma 17. Ale z drugiej strony ja oceniam to tak, że 80 % ludzi nie odczuje różnicy między 120 a 150 KM ponieważ cały czas jeżdżą jednym autem.
Ludzie jak Pertyn objeżdżają dziesiątki aut rocznie i są w stanie wyczuć nawet drobne różnice.

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 6 maja 2020, 10:08
przez kamil_franiu
Zgadzam się ! dla Pertyna samochód musi mieć turbo ! Pamiętam jak narzekał na wyciszenie w mazdzie 6 III po drugim liftingu a z tego co wiem to takie "narzekanie na siłę to było"

Dopisano 7 maja 2020, 09:05:
Najważniejsze debiuty na rynku motoryzacyjnym w ocenie ekspertów TVN Turbo
<faja>
ttps://youtu.be/9NJmmSIzOxg

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 16 maja 2020, 09:22
przez kamil_franiu

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 1 lip 2020, 08:49
przez kamil_franiu
Jest zapowiedź nowego silnika ale na USA
https://www.youtube.com/watch?v=L-wNAAmC-bw

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 8 sie 2020, 09:41
przez kamil_franiu

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 25 lis 2020, 09:14
przez kamil_franiu

PostNapisane: 25 lis 2020, 12:39
przez sevecc
kamil_franiu napisał(a):Kolejny test

https://youtu.be/Np0kZNLZaFI


Ten gość ma fajne testy <spoko>

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 25 lis 2020, 23:38
przez paweł_TBU
I jest ciąg dalszy z wersja 150KM
https://youtu.be/KyFX_UQAsMM

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 26 lis 2020, 10:25
przez kamil_franiu

PostNapisane: 26 lis 2020, 16:33
przez krabdul
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda

Piszą, że póki co w Japonii, ale już pisałem w innym wątku o info od 2ch ASO, że wprowadzają Xa 186KM i 240Nm od nowego roku z ceną +5kpln (przynajmniej dla CX-30). Pytanie czy też zyska przedrostek "e"

A tu jeszcze odgrzebałem jeden filmik z pomiarem osiągów, spalania i hałasu dla G150
https://youtu.be/sNljzW-C_V8

PostNapisane: 26 lis 2020, 18:09
przez sevecc
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 26 lis 2020, 19:44
przez k.siwczyk
sevecc napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(


X będzie teraz miękka hybryda.

PostNapisane: 27 lis 2020, 07:29
przez sevecc
k.siwczyk napisał(a):
sevecc napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(


X będzie teraz miękka hybryda.


Jak będzie? Przecież już jest mild hybrid ;)

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 27 lis 2020, 09:45
przez k.siwczyk
Mój błąd, bo na szybko kierowałem się pierwszym co jest w tekście czyli Aktualna "trójka" z silnikiem serii SkyActiv X to od teraz będzie Mazda 3 e-SkyActiv X. "e-" oznacza układ miękkiej hybrydy oraz dodatkową moc "pod nogą
Jak widać błąd dziennikarski, bo faktycznie X ma już wspomaganie miekkiej hybrydy obecnie, a nie posiada tylko dezaktywacji cylindrów. Jednak wracając do "nowej" jednostki to albo silnik elektryczny dostanie więcej mocy (może w końcu będzie mógł sam jechać na prądzie albo się chociaż na nim odpychać) albo po prostu jednostka dostała update mocy, jednak patrząc na liczy raczej nie da to wiele.

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 27 lis 2020, 11:03
przez Ktostam
Moim zdanie e-SKYACTIV-X to tylko nazwa handlowa i zmian nie ma.
Dlaczego tak myślę.

https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf

Są kraje w których nowa mazda 3 występuje chyba ze starym silnikiem (165 km) bez miękkiej hybrydy.
Stąd to rozróżnienie na e-

Wydaje mi się, że to będzie ten sam silnik z lekko dopracowanym oprogramowanie.
Ewentualnie, może dezaktywacja cylindrów ale to tylko spekulacje.

Dopisano 27 lis 2020, 11:30:

Tak sama mazda opisuje zmiany w silniku X

Reakcja została poprawiona poprzez poprawę początkowego momentu obrotowego poprzez przyspieszenie doładowania podczas przyspieszania, przyspieszenie reakcji przyspieszenia i przyspieszenie kontroli zmiany biegów AT podczas przyspieszania.

Dzięki dodatkowym specyfikacjom przyspieszenie nie spada nawet w zakresie dużych prędkości, a odświeżające uczucie przyspieszenia jest realizowane tak, jakby silnik stał się lżejszy.

Ro jest tłumaczenie maszynowe gogle z japońskiej strony mazdy, tam ten silnik już jest i jest opisany.

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 29 lis 2020, 09:26
przez Ktostam
Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.

Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1

W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min

Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM

Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.

Re: Test / recenzję

PostNapisane: 29 lis 2020, 10:04
przez k.siwczyk
Ktostam napisał(a):Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.

Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1

W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min

Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM

Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.


Na takiej mocy raczej długich odcinków się nie przejdzie, za mała moc silnika elektrycznego, pełnej hybrydy z tego nie zrobi, wydaje mi się po prostu, że udział silnika elektrycznego będzie większy co pozwoli na większe wspomaganie przy ruszaniu i w trakcie jazdy.