Moim zdanie e-SKYACTIV-X to tylko nazwa handlowa i zmian nie ma.
Dlaczego tak myślę.
https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdfSą kraje w których nowa mazda 3 występuje chyba ze starym silnikiem (165 km) bez miękkiej hybrydy.
Stąd to rozróżnienie na e-
Wydaje mi się, że to będzie ten sam silnik z lekko dopracowanym oprogramowanie.
Ewentualnie, może dezaktywacja cylindrów ale to tylko spekulacje.
Dopisano 27 lis 2020, 11:30:Tak sama mazda opisuje zmiany w silniku X
Reakcja została poprawiona poprzez poprawę początkowego momentu obrotowego poprzez przyspieszenie doładowania podczas przyspieszania, przyspieszenie reakcji przyspieszenia i przyspieszenie kontroli zmiany biegów AT podczas przyspieszania.
Dzięki dodatkowym specyfikacjom przyspieszenie nie spada nawet w zakresie dużych prędkości, a odświeżające uczucie przyspieszenia jest realizowane tak, jakby silnik stał się lżejszy.
Ro jest tłumaczenie maszynowe gogle z japońskiej strony mazdy, tam ten silnik już jest i jest opisany.