Test / recenzję

Mazda3 BP 2019–

Postprzez worn » 10 gru 2020, 20:54

Pisałem już wyżej, że jest to 4,8 kW
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3436649
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez krabdul » 10 gru 2020, 21:16

Temat jak i post nie odnoszą się bezpośrednio do Xa dlatego dopytywałem. Swoją drogą wciąż nie mogę znaleźć momentu dla tego silnika 5.1kW który jest u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 11 gru 2020, 00:38

krabdul napisał(a):Temat jak i post nie odnoszą się bezpośrednio do Xa dlatego dopytywałem. Swoją drogą wciąż nie mogę znaleźć momentu dla tego silnika 5.1kW który jest u mnie.


Chyba około 40 Nm.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 11 gru 2020, 08:06

Silnik elektryczny ma moc 4,8KW (61 Nm od 100 obr/min)
Tak wyczytałem w japońskiej specyfikacji.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez krabdul » 11 gru 2020, 08:53

Dobra jeszcze raz i na spokojnie :)
Ja też kiedyś wyczytałem, że jest 4.8kW i 60.5Nm, ale mogło to dotyczyć np. tylko Xa albo w ogóle modeli np. z 2019. Ja mam G150 z 2020 i moc silnika elektrycznego jest wpisana w dowód rejestracyjny (pod emisją spalin) i u mnie jest to 5.1kW ale tak jak pisałem taki sam silnik elektryczny ma być w Japonii w MX-30 w wersji e-Skyactive G, ale nie znalazłem nigdzie tej mocy w odniesieniu do CX-30. Momentu tego silnika 5.1kW też nie podali. Zamiast dywagować prosiłem byście spojrzeli w dowód.
@worn pisał, że jest to 4.8kW więc pewnie jego X z 2019 tak ma.

A co do specyfikacji mazdy na różne rynki to też nie do końca można się tym posiłkować.
Przeglądam parę zagranicznych forów i co kraj/kontynent to zupełnie inne specyfikacje. W niektórych są np. silniki 165 bez mild hybrid i bez dezaktywacji cylindrów (pewnie te z poprzedniej gamy). W Stanach to w ogóle latają na innych oktanach a Europa ma swoje rygorystyczne normy spalin i tych kombinacji silnikowych w mazdach jest naprawdę dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Ktostam » 11 gru 2020, 11:21

Możesz mieć rację, ze w X jest inna moc silnika eletrycznego.
W Japonii jest MX-30 z e-Skyactiv G

Moce silnika elektrycznego
【Max Power】5.1kW(6.9PS)/1,800rpm
【Max Torque】49N•m(5.0kgf•m)/100rpm

https://www.youtube.com/watch?v=TFS5zUFO9Cw

Tu jest np Mazda 3 z silnikiem 1,5 i miękką hybrydą – to dopiero ciekawostka
https://turbocharge.sg/mazda-3-mild-hybrid-review-2020/

Ta wersja ma silnik 5,1KW

W chinach jest 165 km bez hybrydy.

Moim zdaniem lepszy jest silnik słabszy z większym momentem, bo to ma wspomagać ruszanie z miejsca.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez krabdul » 11 gru 2020, 11:42

O dzięki – w końcu jakieś konkretne dane.
Nie chodzi mi, który lepszy, bo różnice są marginalne tylko lubię wiedzieć co mam w aucie.
A jeśli chodzi o większy moment to przy mniejszej mocy musi być przy niższy obrotach.
Tutaj to raczej kwestia przełożeń i te dane dotyczą parametrów samego silnika elektrycznego a nie tego ile trafia na koła. Gdzieś doczytałem, że ten moment nie jest dodatkowo dorzucany tylko zastępuje trochę ten ze spalinowego przez co go odciąża i mniejsza spalanie. Tak czy siak wydaje mi się, że jednak w tych najniższych obrotach auto jeździ jakby trochę lżej niż moja poprzednia mazda BM gdzie miałem ok 230Nm i 200kg mniej. Przy wyższych to już inna kwestia.
Ostatnio edytowano 11 gru 2020, 11:50 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Ktostam » 11 gru 2020, 11:46

Silnik elektryczny także rozpędza spalinowy przy redukcji biegów szybciej wyrównując obroty między wałem silnika a skrzyni.
Na pewno coś to robi bo można zaobserwować na monitorze przepływu energii, że silnik elektryczny się włącza czasem przy przyspieszaniu.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez worn » 11 gru 2020, 18:38

krabdul napisał(a):@worn pisał, że jest to 4.8kW więc pewnie jego X z 2019 tak ma.


Tak, mój X z 2019 tyle właśnie ma. W dowodzie rejestracyjnym jest zapis podobny do twojego, natomiast ja się posiłkowałem świadectwem homologacji, bo to na jego podstawie wzięła się taka a nie inna wartość w dowodzie rejestracyjnym. Niestety nie ma tam informacji o momencie silnika spalinowego oraz elektrycznego.

krabdul napisał(a):A co do specyfikacji mazdy na różne rynki to też nie do końca można się tym posiłkować.


Też tak uważam. Nie wiem czy to się nie zmieniło, ale np. na rynek niemiecki Skyactiv-X był wypuszczany tylko dla nadwozia sedan.

krabdul napisał(a):W Stanach to w ogóle latają na innych oktanach


Nie do końca. Stosują trochę inne oznaczenia, ale paliwo z pewnością nie odbiega od europejskiego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez kamil_franiu » 16 gru 2020, 09:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 21 gru 2020, 10:35

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 26 gru 2020, 11:13

Nowa a już zrobita
https://youtu.be/fGJKUy3GJKM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez paweł_TBU » 16 sty 2021, 19:51

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 16 lut 2021, 21:45

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez Ktostam » 23 lut 2021, 15:59

Pierwszy test X 186KM
Niestety CX30 ale może kogoś zainteresuje

https://www.youtube.com/watch?v=AgOcXpkEhAk
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 23 lut 2021, 20:46

Ktostam napisał(a):Pierwszy test X 186KM
Niestety CX30 ale może kogoś zainteresuje

https://www.youtube.com/watch?v=AgOcXpkEhAk


9 sekund w CX-30 przy drobnym uślizgu kół nie wygląda już tak źle. Możliwe, że w trójce przy suchej nawierzchni dojdzie do tych 8,4-8,5 sekundy. Jednak G 150 przy manualu np. u Pertyna zrobiło 8,5 sekundy także bardzo dyskusyjna sprawa dopłaty. Gdzie wcześniej pisałem, że X jest wolniejszy i droższy od G 150 to teraz trzeba będzie pisać, że nowy X jest taki sam i droższy :) Dużo się nie zmieniło.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 24 lut 2021, 08:44

X jest nastawiony przede wszystkim na niskie zużycie paliwa.
Zauważ, ze nowy X pali teraz mniej niż G przy większym momencie.
Nie chce się tu oczywiście wdawać w dyskusję o opłacalności.
Jest drogo, ale samochody benzynowe będą co roku droższe.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 24 lut 2021, 11:56

Ktostam napisał(a):X jest nastawiony przede wszystkim na niskie zużycie paliwa.
Zauważ, ze nowy X pali teraz mniej niż G przy większym momencie.
Nie chce się tu oczywiście wdawać w dyskusję o opłacalności.
Jest drogo, ale samochody benzynowe będą co roku droższe.

To już lepiej jak to będzie miało miejsce w Mazdzie 2 zrobic kolaboracje z Toyotą i X'a zastąpić ich hybryda 2.0. Koszty będą podobne, dynamika podobna, a spalanie i opłacalność zakupy już niebo lepsza. Tak X pali może mniej, tylko że kosztuje nie wiadomo ile to więcej i zwraca się po 200 tysięcach kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 24 lut 2021, 12:50

Moim zdaniem Hybrydy to głupota.
Są 2 rzeczy które wpływają na zużycie energii (także paliwa) przez samochód – masa i opór powietrza.
Auta hybrydowe są znacznie cięższe więc będą zużywać więcej energii.

Chcesz mniejszego zużycia paliwa w mieście, trzeba ograniczać masę a nie dokładać baterie.
Moim zdaniem miękkie hybrydy (start – stop) to bardzo dobre rozwiązanie.

Już teraz się mówi o konieczności zmniejszaniu zasięgu aut elektrycznych :) (masa)
Kiedyś pewnie będziemy płacić ekstra podatki od CO2, albo cena paliw wzrośnie przez podatki od CO2.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 24 lut 2021, 14:38

Ktostam napisał(a):Moim zdaniem Hybrydy to głupota.
Są 2 rzeczy które wpływają na zużycie energii (także paliwa) przez samochód – masa i opór powietrza.
Auta hybrydowe są znacznie cięższe więc będą zużywać więcej energii.

Chcesz mniejszego zużycia paliwa w mieście, trzeba ograniczać masę a nie dokładać baterie.
Moim zdaniem miękkie hybrydy (start – stop) to bardzo dobre rozwiązanie.

Już teraz się mówi o konieczności zmniejszaniu zasięgu aut elektrycznych :) (masa)
Kiedyś pewnie będziemy płacić ekstra podatki od CO2, albo cena paliw wzrośnie przez podatki od CO2.


Tylko, że zwykła klasyczna hybryda posiada mała baterie w porównaniu do hybryd plugin czy elektryków i jakoś nie zwiększa bardzo masy samochodu. Skoro miałyby być takie złe to hybryda Toyoty nie osiągała by wyników spalania rzędu 4 litrów, a nawet i mniej. Łącząc wygląd nowej trójki, dodając do niego hybryde Toyoty można osiągnąć jak dla mnie i moich potrzeb auto idealne.
Jestem raczej przeciwnikiem pluginów i elektryków za tą cenę w jakiej są oferowane. Hybryda za swoją cenę jest idealnym rozwiązaniem. To tylko moja opinia, równie dobrze dla mnie G 122 jest wystarczające pod kątem dynamiki, spalanie nie jest takie złe za taką kwotę w jakiej chodziło auto jednak brakuje mi jedynie automatu, ale to już temat na inną rozmowę.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323