Test / recenzję
Czy naprawdę jest taka wyraźna różnica pomiędzy 150 i 122 KM? Moment jest ten sam, chyba, że skrócili skrzynię, ale nie znalazłem na ten temat informacji. Skoro w odblokowanych 120 KM nie było odczuwalnej różnicy u dołu w porównaniu z seria, jak to jest tu możliwe? Wydaje mi się, że to bardziej efekt placebo, ale mogę się mylić.
Niestety ale Pertyn jest mało wiarygodny. Kilka razy juz 3 testowal i za kazdym razem mowi co innego, a to o silnikach a to o automacie. W 2 kwestiach sie z nim zgodze. Stylistyka jako cos wyjatkowego i skyactive x jako silnik niewart swojej ceny. Co do wersji 150km nie jechalem ale mysle ze tu juz dziala sponsoring i po poprzednim bardzo krytycznym tescie teraz ociepla wizerunek modelu bo nie ma sie co oszukiwac ale 3 sprzedaje sie slabo i o ile np dla mnie to plus bo daje mozliwosc wyroznienia sie z tlumu to dla maxdy to tqk sredni biznes.
Ja też uważam, że mimo ogromnego doświadczenia Pertyn często mówi głupoty. jak np to że nie brał by kół 18 tylko 17. Jakie 17? Nawet w katalogu akcesoriów mazdy nie ma 17. Ale z drugiej strony ja oceniam to tak, że 80 % ludzi nie odczuje różnicy między 120 a 150 KM ponieważ cały czas jeżdżą jednym autem.
Ludzie jak Pertyn objeżdżają dziesiątki aut rocznie i są w stanie wyczuć nawet drobne różnice.
Ludzie jak Pertyn objeżdżają dziesiątki aut rocznie i są w stanie wyczuć nawet drobne różnice.
Zgadzam się ! dla Pertyna samochód musi mieć turbo ! Pamiętam jak narzekał na wyciszenie w mazdzie 6 III po drugim liftingu a z tego co wiem to takie "narzekanie na siłę to było"
Dopisano 7 maja 2020, 09:05:
Najważniejsze debiuty na rynku motoryzacyjnym w ocenie ekspertów TVN Turbo
ttps://youtu.be/9NJmmSIzOxg
Dopisano 7 maja 2020, 09:05:
Najważniejsze debiuty na rynku motoryzacyjnym w ocenie ekspertów TVN Turbo
ttps://youtu.be/9NJmmSIzOxg
MAZDA LAST MINUTE
https://mazda-od-reki.pl/oferta
https://mazda-od-reki.pl/oferta
Jest zapowiedź nowego silnika ale na USA
https://www.youtube.com/watch?v=L-wNAAmC-bw
https://www.youtube.com/watch?v=L-wNAAmC-bw
Skyactiv-x
https://youtu.be/2Nosh8wEVlk
https://youtu.be/2Nosh8wEVlk
Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
Piszą, że póki co w Japonii, ale już pisałem w innym wątku o info od 2ch ASO, że wprowadzają Xa 186KM i 240Nm od nowego roku z ceną +5kpln (przynajmniej dla CX-30). Pytanie czy też zyska przedrostek "e"
A tu jeszcze odgrzebałem jeden filmik z pomiarem osiągów, spalania i hałasu dla G150
https://youtu.be/sNljzW-C_V8
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów...
sevecc napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów...
X będzie teraz miękka hybryda.
k.siwczyk napisał(a):sevecc napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda
Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów...
X będzie teraz miękka hybryda.
Jak będzie? Przecież już jest mild hybrid
Mój błąd, bo na szybko kierowałem się pierwszym co jest w tekście czyli Aktualna "trójka" z silnikiem serii SkyActiv X to od teraz będzie Mazda 3 e-SkyActiv X. "e-" oznacza układ miękkiej hybrydy oraz dodatkową moc "pod nogą
Jak widać błąd dziennikarski, bo faktycznie X ma już wspomaganie miekkiej hybrydy obecnie, a nie posiada tylko dezaktywacji cylindrów. Jednak wracając do "nowej" jednostki to albo silnik elektryczny dostanie więcej mocy (może w końcu będzie mógł sam jechać na prądzie albo się chociaż na nim odpychać) albo po prostu jednostka dostała update mocy, jednak patrząc na liczy raczej nie da to wiele.
Jak widać błąd dziennikarski, bo faktycznie X ma już wspomaganie miekkiej hybrydy obecnie, a nie posiada tylko dezaktywacji cylindrów. Jednak wracając do "nowej" jednostki to albo silnik elektryczny dostanie więcej mocy (może w końcu będzie mógł sam jechać na prądzie albo się chociaż na nim odpychać) albo po prostu jednostka dostała update mocy, jednak patrząc na liczy raczej nie da to wiele.
Moim zdanie e-SKYACTIV-X to tylko nazwa handlowa i zmian nie ma.
Dlaczego tak myślę.
https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf
Są kraje w których nowa mazda 3 występuje chyba ze starym silnikiem (165 km) bez miękkiej hybrydy.
Stąd to rozróżnienie na e-
Wydaje mi się, że to będzie ten sam silnik z lekko dopracowanym oprogramowanie.
Ewentualnie, może dezaktywacja cylindrów ale to tylko spekulacje.
Dopisano 27 lis 2020, 11:30:
Tak sama mazda opisuje zmiany w silniku X
Reakcja została poprawiona poprzez poprawę początkowego momentu obrotowego poprzez przyspieszenie doładowania podczas przyspieszania, przyspieszenie reakcji przyspieszenia i przyspieszenie kontroli zmiany biegów AT podczas przyspieszania.
Dzięki dodatkowym specyfikacjom przyspieszenie nie spada nawet w zakresie dużych prędkości, a odświeżające uczucie przyspieszenia jest realizowane tak, jakby silnik stał się lżejszy.
Ro jest tłumaczenie maszynowe gogle z japońskiej strony mazdy, tam ten silnik już jest i jest opisany.
Dlaczego tak myślę.
https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf
Są kraje w których nowa mazda 3 występuje chyba ze starym silnikiem (165 km) bez miękkiej hybrydy.
Stąd to rozróżnienie na e-
Wydaje mi się, że to będzie ten sam silnik z lekko dopracowanym oprogramowanie.
Ewentualnie, może dezaktywacja cylindrów ale to tylko spekulacje.
Dopisano 27 lis 2020, 11:30:
Tak sama mazda opisuje zmiany w silniku X
Reakcja została poprawiona poprzez poprawę początkowego momentu obrotowego poprzez przyspieszenie doładowania podczas przyspieszania, przyspieszenie reakcji przyspieszenia i przyspieszenie kontroli zmiany biegów AT podczas przyspieszania.
Dzięki dodatkowym specyfikacjom przyspieszenie nie spada nawet w zakresie dużych prędkości, a odświeżające uczucie przyspieszenia jest realizowane tak, jakby silnik stał się lżejszy.
Ro jest tłumaczenie maszynowe gogle z japońskiej strony mazdy, tam ten silnik już jest i jest opisany.
Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.
Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1
W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min
Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM
Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.
Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1
W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min
Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM
Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.
Ktostam napisał(a):Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.
Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1
W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min
Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM
Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.
Na takiej mocy raczej długich odcinków się nie przejdzie, za mała moc silnika elektrycznego, pełnej hybrydy z tego nie zrobi, wydaje mi się po prostu, że udział silnika elektrycznego będzie większy co pozwoli na większe wspomaganie przy ruszaniu i w trakcie jazdy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości