Test / recenzję
W 2019 roku pisali że silnik elektryczny ma 5,8KW
Czyżby teraz dali 4,8KW zamiast 5,8KW
Dziwna sprawa, w materiałach prasowych w jp z 2019 roku, Skyactiv-X ma sprężanie 15:1, u nas w katalogach 16,3:1
Może w Europie ten silnik jest jednak inny niż w jp.
Chociaż dają gwiazdkę przy stopniu sprężania i napis
In-house measured values and in-house names.
Czyżby mierzyli jakoś inaczej ?
Więcej pytań niż odpowiedzi
Czyżby teraz dali 4,8KW zamiast 5,8KW
Dziwna sprawa, w materiałach prasowych w jp z 2019 roku, Skyactiv-X ma sprężanie 15:1, u nas w katalogach 16,3:1
Może w Europie ten silnik jest jednak inny niż w jp.
Chociaż dają gwiazdkę przy stopniu sprężania i napis
In-house measured values and in-house names.
Czyżby mierzyli jakoś inaczej ?
Więcej pytań niż odpowiedzi
U nas wygląda to tak:
16,3:1
Moc 4,8 kW
224 Nm przy 3000 obr./min., a nie 4000 obr./min.
Ktostam napisał(a):Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1
16,3:1
Ktostam napisał(a):W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Moc 4,8 kW
Ktostam napisał(a):Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min
224 Nm przy 3000 obr./min., a nie 4000 obr./min.
https://www.youtube.com/watch?v=T-5Jl6gys6M
Porównanie starego X 180 KM z nowym 190KM (po japońsku)
Nowy ma lepsze przyspieszenie, bardziej wciska w fotel, chyba inaczej skrzynia działa.
Kolejny
https://www.youtube.com/watch?v=uLmq2F3xtmg
Coś tam mówią o aktualizacji oprogramowania dla aktualnych właścicieli (jeżeli dobrze rozumiem)
17:00 tego materiału o tym chyba mówi.
Porównanie starego X 180 KM z nowym 190KM (po japońsku)
Nowy ma lepsze przyspieszenie, bardziej wciska w fotel, chyba inaczej skrzynia działa.
Kolejny
https://www.youtube.com/watch?v=uLmq2F3xtmg
Coś tam mówią o aktualizacji oprogramowania dla aktualnych właścicieli (jeżeli dobrze rozumiem)
17:00 tego materiału o tym chyba mówi.
Ktostam napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=T-5Jl6gys6M
Porównanie starego X 180 KM z nowym 190KM (po japońsku)
Nowy ma lepsze przyspieszenie, bardziej wciska w fotel, chyba inaczej skrzynia działa.
Kolejny
https://www.youtube.com/watch?v=uLmq2F3xtmg
Coś tam mówią o aktualizacji oprogramowania dla aktualnych właścicieli (jeżeli dobrze rozumiem)
17:00 tego materiału o tym chyba mówi.
Dopisano 1 gru 2020, 08:18:
Tutaj przetłumaczona recenzja z jazdy wersją 190KM i znowu informacja, że będzie darmowy update oprogramowania do 190KM
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl&u=https://www.gqjapan.jp/cars/article/20201102-mazda-skyactiv-x[/quote]
Dopisano 1 gru 2020, 08:29:
Tutaj przetłumaczona recenzja z jazdy wersją 190KM i znowu informacja, że będzie darmowy update oprogramowania do 190KM
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl&u=https://www.gqjapan.jp/cars/article/20201102-mazda-skyactiv-x
W Skyactiv-G różnica pomiędzy 122 a 150 to też tylko oprogramowanie a jakoś nikt nam żadnej aktualizacji softu nie zaproponował, czy to odpłatnie czy darmowo. Na Waszym miejscu bym się nie napalał. Może i zabrzmi to wyjątkowo pesymistycznie, ale nie zdziwiłbym się gdyby w Polsce tego nie oferowano nawet jeśli w innych krajach tak – zaraz się zaczną dywagacje czy w ślad za zmianą parametrów trzeba wymieniać dowód rejestracyjny etc., a w naszym kraju takie formalizmy potrafią pogrzebać wiele pozytywnych inicjatyw.
-
dzonn
Do tego dochodzi kwestia homologacji i emisji, to moze byc glowny powod, dla ktorego nie bedzie mozliwa zmiana oprogramowania (jak w wersji 122 KM). Trzeba poczekac, az sie formalnie pojawi w ofercie na rynek UE.
dzonn napisał(a):W Skyactiv-G różnica pomiędzy 122 a 150 to też tylko oprogramowanie a jakoś nikt nam żadnej aktualizacji softu nie zaproponował, czy to odpłatnie czy darmowo. Na Waszym miejscu bym się nie napalał. Może i zabrzmi to wyjątkowo pesymistycznie, ale nie zdziwiłbym się gdyby w Polsce tego nie oferowano nawet jeśli w innych krajach tak – zaraz się zaczną dywagacje czy w ślad za zmianą parametrów trzeba wymieniać dowód rejestracyjny etc., a w naszym kraju takie formalizmy potrafią pogrzebać wiele pozytywnych inicjatyw.
Bo to tylko różnica w sofcie, poza tym różnica między 122 a 150 widoczna jest powyżej 4 tys obrotów, czyli jak jeździsz w mieście to różnica żadna Moment obrotowy pozostał taki sam, czyli 213. 150 i tak jest zablokowana skoro mozna z tego silnika wycisnąć 170-180 koni.
Czy aby na pewno ?
Wydaje mi się że 150KM ma filtr cząstek stałych a 122 nie.
Ktoś to może potwierdzić, zdementować ?
(Tak twierdzi mówiąc "chyba" Pertyn, ale on mówi różne rzeczy,
przy okazji Pertyn twierdzi, ze 150KM ma wyższy moment na niskich obrotach – 1800 obr)
https://www.youtube.com/watch?v=udyewDyi2eQ
Oglądać warto od 10 minuty bo wcześniej 10 minut ględzenia, że ospoilerowane auto chodzi na wietrze – odkrycie sezonu , w końcu to są żagle.
Wydaje mi się że 150KM ma filtr cząstek stałych a 122 nie.
Ktoś to może potwierdzić, zdementować ?
(Tak twierdzi mówiąc "chyba" Pertyn, ale on mówi różne rzeczy,
przy okazji Pertyn twierdzi, ze 150KM ma wyższy moment na niskich obrotach – 1800 obr)
https://www.youtube.com/watch?v=udyewDyi2eQ
Oglądać warto od 10 minuty bo wcześniej 10 minut ględzenia, że ospoilerowane auto chodzi na wietrze – odkrycie sezonu , w końcu to są żagle.
W instrukcji jest mowa o filtrze tylko dla silników X i D, więc w G zapewne go nie ma. Poza tym w poprzedniej generacji z tego co mi wiadomo, silnik 122 KM to była ta sama jednostka, która osiągała 165 KM, tylko była programowo ograniczona – o ile mnie pamięć nie myli – powyżej 4000 obr./min. krzywa momentu była wypłaszczona. Różniły się jedynie skrzynie biegów.
dzonn napisał(a):W Skyactiv-G różnica pomiędzy 122 a 150 to też tylko oprogramowanie a jakoś nikt nam żadnej aktualizacji softu nie zaproponował, czy to odpłatnie czy darmowo. Na Waszym miejscu bym się nie napalał. Może i zabrzmi to wyjątkowo pesymistycznie, ale nie zdziwiłbym się gdyby w Polsce tego nie oferowano nawet jeśli w innych krajach tak – zaraz się zaczną dywagacje czy w ślad za zmianą parametrów trzeba wymieniać dowód rejestracyjny etc., a w naszym kraju takie formalizmy potrafią pogrzebać wiele pozytywnych inicjatyw.
Oczywiście ze darmowej aktualizacji nie będzie, nie po to tą cenę podnieśli... zostanie to co zawsze, zmiana softu w serwisach tunningowych na własny koszt co na pewno z czasem uczynię jak tylko to już odpowiednio ogarną.
No to tylko dla jasności dodam, że ja się odnosiłem do informacji od kolegi @Ktostam który napisał, że "Tutaj przetłumaczona recenzja z jazdy wersją 190KM i znowu informacja, że będzie darmowy update oprogramowania do 190KM". A konkretnie chodziło mi o to, że nie liczyłbym na taki update w Sky-X, skoro analogicznego nie zaproponowali w Sky-G.
-
dzonn
Ktostam napisał(a):Czy aby na pewno ?
Wydaje mi się że 150KM ma filtr cząstek stałych a 122 nie.
Ktoś to może potwierdzić, zdementować ?
(Tak twierdzi mówiąc "chyba" Pertyn, ale on mówi różne rzeczy,
przy okazji Pertyn twierdzi, ze 150KM ma wyższy moment na niskich obrotach – 1800 obr)
https://www.youtube.com/watch?v=udyewDyi2eQ
Oglądać warto od 10 minuty bo wcześniej 10 minut ględzenia, że ospoilerowane auto chodzi na wietrze – odkrycie sezonu , w końcu to są żagle.
Petryn nie jest obiektywny, nagrał różne filmy o trójce i w każdym mówił co innego. Generalnie jeśli chodzi o te zbieranie się to po prostu jest lepsza mapa i pewnie trochę przenosi więcej momentu obrotowego w niższe obroty, jednak moment maksymalny pozostał taki sam. Może w gazowaniu do podłogi poczujesz jakąś różnice jednak jeśli chodzi o normalna jazdę po mieście to tam nic się nie zmieni raczej. Sekunda różnicy, dla niektórych az, podczas normalnego użytkowania tylko. Zależy od potrzeb. Według mnie podczas codziennego użytkowania lepszy jest już automat lub po prostu elektryk, aby od razu wystrzelic pod świateł do tych 50 ciu na godzinę.
Generalnie, dziennikarze motoryzacyjni sa mało obiektywni, często powtarzaja marketingowe teksty. Zaciekawiony przez testujacych spróbowałem wersji 150 KM i naprawdę noe widziałem różnicy w normalnej jeździe po mieście, a nawet miałem wrażenie, że moja 122 KM lepiej się zbiera (pewnie kwestia przebiegu, tamten miał coś kilkaset km). Aż byłem zdziwiony, skad testujacy zauważaja duża różnicę. Z racji tego, że bardzo rzadko przekraczam 4k obrotów, nawet w trasie, pewnie bym się nie skusił, ewentualnie poczekam na zmianę mapy sla BP, co kosztuje o wiele mniej niż różnica w cenie. Ale, co kto woli.
corky1 napisał(a):Generalnie, dziennikarze motoryzacyjni sa mało obiektywni, często powtarzaja marketingowe teksty. Zaciekawiony przez testujacych spróbowałem wersji 150 KM i naprawdę noe widziałem różnicy w normalnej jeździe po mieście, a nawet miałem wrażenie, że moja 122 KM lepiej się zbiera (pewnie kwestia przebiegu, tamten miał coś kilkaset km). Aż byłem zdziwiony, skad testujacy zauważaja duża różnicę. Z racji tego, że bardzo rzadko przekraczam 4k obrotów, nawet w trasie, pewnie bym się nie skusił, ewentualnie poczekam na zmianę mapy sla BP, co kosztuje o wiele mniej niż różnica w cenie. Ale, co kto woli.
Jak będą już tunerzy mieli ogarnięte bp to spodziewał bym się wyników ok 160km na bank
paweł_TBU napisał(a):corky1 napisał(a):Generalnie, dziennikarze motoryzacyjni sa mało obiektywni, często powtarzaja marketingowe teksty. Zaciekawiony przez testujacych spróbowałem wersji 150 KM i naprawdę noe widziałem różnicy w normalnej jeździe po mieście, a nawet miałem wrażenie, że moja 122 KM lepiej się zbiera (pewnie kwestia przebiegu, tamten miał coś kilkaset km). Aż byłem zdziwiony, skad testujacy zauważaja duża różnicę. Z racji tego, że bardzo rzadko przekraczam 4k obrotów, nawet w trasie, pewnie bym się nie skusił, ewentualnie poczekam na zmianę mapy sla BP, co kosztuje o wiele mniej niż różnica w cenie. Ale, co kto woli.
Jak będą już tunerzy mieli ogarnięte bp to spodziewał bym się wyników ok 160km na bank
Z tego co widziałem na internecie to prognoza to 170-180 km.
corky1 napisał(a):Generalnie, dziennikarze motoryzacyjni sa mało obiektywni, często powtarzaja marketingowe teksty. Zaciekawiony przez testujacych spróbowałem wersji 150 KM i naprawdę noe widziałem różnicy w normalnej jeździe po mieście, a nawet miałem wrażenie, że moja 122 KM lepiej się zbiera (pewnie kwestia przebiegu, tamten miał coś kilkaset km). Aż byłem zdziwiony, skad testujacy zauważaja duża różnicę. Z racji tego, że bardzo rzadko przekraczam 4k obrotów, nawet w trasie, pewnie bym się nie skusił, ewentualnie poczekam na zmianę mapy sla BP, co kosztuje o wiele mniej niż różnica w cenie. Ale, co kto woli.
Różnicy do 4 tysiecy obrotów nie ma, może moment jest gdzieś około 10-15 Nm większy w niższych partiach obrotów, ale to raczej różnica na papierze niż normalnie, realnie ciezko to wyczuć.
Ktostam napisał(a):W 2019 roku pisali że silnik elektryczny ma 5,8KW
Czyżby teraz dali 4,8KW zamiast 5,8KW
Też kiedyś szukałem parametrów jednostki elektrycznej i nie mogłem nic konkretnego znaleźć, aż do dzisiaj. W dowodzie rejestracyjnym przy adnotacjach urzędowych (w środku) jest napisane (P2) 110/5.1 a z tyłu przy P2 po prostu 110kW także mazda nie dorzuca mocy silnika elektrycznego do mocy systemowej, albo po prostu gdy silnik spalinowy ma maxa to elektryk i tak już nie pracuje, więc nie wpływa na moc systemową.
W googlach po wpisaniu Mazda mild hybrid 5.1kW jest tylko info z 10.2020, że w Japonii wprowadzają e-Skyactive G do Mazdy MX-30 z elektrykiem 5.1kW i że wspiera on silnik podczas przyspieszania. O momencie nic nie znalazłem.
Looknijcie jak to wygląda w dowodzie dla Xa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości