Test / recenzję

Mazda3 BP 2019–

Postprzez kamil_franiu » 5 maja 2020, 08:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez corky1 » 5 maja 2020, 12:06

Czy naprawdę jest taka wyraźna różnica pomiędzy 150 i 122 KM? Moment jest ten sam, chyba, że skrócili skrzynię, ale nie znalazłem na ten temat informacji. Skoro w odblokowanych 120 KM nie było odczuwalnej różnicy u dołu w porównaniu z seria, jak to jest tu możliwe? Wydaje mi się, że to bardziej efekt placebo, ale mogę się mylić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez paweł_TBU » 5 maja 2020, 21:01

Niestety ale Pertyn jest mało wiarygodny. Kilka razy juz 3 testowal i za kazdym razem mowi co innego, a to o silnikach a to o automacie. W 2 kwestiach sie z nim zgodze. Stylistyka jako cos wyjatkowego i skyactive x jako silnik niewart swojej ceny. Co do wersji 150km nie jechalem ale mysle ze tu juz dziala sponsoring i po poprzednim bardzo krytycznym tescie teraz ociepla wizerunek modelu bo nie ma sie co oszukiwac ale 3 sprzedaje sie slabo i o ile np dla mnie to plus bo daje mozliwosc wyroznienia sie z tlumu to dla maxdy to tqk sredni biznes.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez ogluch » 6 maja 2020, 08:27

Ja też uważam, że mimo ogromnego doświadczenia Pertyn często mówi głupoty. jak np to że nie brał by kół 18 tylko 17. Jakie 17? Nawet w katalogu akcesoriów mazdy nie ma 17. Ale z drugiej strony ja oceniam to tak, że 80 % ludzi nie odczuje różnicy między 120 a 150 KM ponieważ cały czas jeżdżą jednym autem.
Ludzie jak Pertyn objeżdżają dziesiątki aut rocznie i są w stanie wyczuć nawet drobne różnice.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2019, 10:09
Posty: 49 (0/5)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez kamil_franiu » 6 maja 2020, 10:08

Zgadzam się ! dla Pertyna samochód musi mieć turbo ! Pamiętam jak narzekał na wyciszenie w mazdzie 6 III po drugim liftingu a z tego co wiem to takie "narzekanie na siłę to było"

Dopisano 7 maja 2020, 09:05:
Najważniejsze debiuty na rynku motoryzacyjnym w ocenie ekspertów TVN Turbo
<faja>
ttps://youtu.be/9NJmmSIzOxg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 16 maja 2020, 09:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 1 lip 2020, 08:49

Jest zapowiedź nowego silnika ale na USA
https://www.youtube.com/watch?v=L-wNAAmC-bw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 8 sie 2020, 09:41

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez kamil_franiu » 25 lis 2020, 09:14

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez sevecc » 25 lis 2020, 12:39

kamil_franiu napisał(a):Kolejny test

https://youtu.be/Np0kZNLZaFI


Ten gość ma fajne testy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez paweł_TBU » 25 lis 2020, 23:38

I jest ciąg dalszy z wersja 150KM
https://youtu.be/KyFX_UQAsMM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez kamil_franiu » 26 lis 2020, 10:25

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez krabdul » 26 lis 2020, 16:33

kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda

Piszą, że póki co w Japonii, ale już pisałem w innym wątku o info od 2ch ASO, że wprowadzają Xa 186KM i 240Nm od nowego roku z ceną +5kpln (przynajmniej dla CX-30). Pytanie czy też zyska przedrostek "e"

A tu jeszcze odgrzebałem jeden filmik z pomiarem osiągów, spalania i hałasu dla G150
https://youtu.be/sNljzW-C_V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez sevecc » 26 lis 2020, 18:09

kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez k.siwczyk » 26 lis 2020, 19:44

sevecc napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(


X będzie teraz miękka hybryda.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez sevecc » 27 lis 2020, 07:29

k.siwczyk napisał(a):
sevecc napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Lepszy skyactiv x
https://autogaleria.pl/2021-mazda-3-e-s ... ka-hybryda


Z artykułu wynika, że jest jakiś dodatek w instalacji czyli raczej lipa z aktualizacją dla aktualnych X-ów... :(


X będzie teraz miękka hybryda.


Jak będzie? Przecież już jest mild hybrid ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez k.siwczyk » 27 lis 2020, 09:45

Mój błąd, bo na szybko kierowałem się pierwszym co jest w tekście czyli Aktualna "trójka" z silnikiem serii SkyActiv X to od teraz będzie Mazda 3 e-SkyActiv X. "e-" oznacza układ miękkiej hybrydy oraz dodatkową moc "pod nogą
Jak widać błąd dziennikarski, bo faktycznie X ma już wspomaganie miekkiej hybrydy obecnie, a nie posiada tylko dezaktywacji cylindrów. Jednak wracając do "nowej" jednostki to albo silnik elektryczny dostanie więcej mocy (może w końcu będzie mógł sam jechać na prądzie albo się chociaż na nim odpychać) albo po prostu jednostka dostała update mocy, jednak patrząc na liczy raczej nie da to wiele.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 27 lis 2020, 11:03

Moim zdanie e-SKYACTIV-X to tylko nazwa handlowa i zmian nie ma.
Dlaczego tak myślę.

https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf

Są kraje w których nowa mazda 3 występuje chyba ze starym silnikiem (165 km) bez miękkiej hybrydy.
Stąd to rozróżnienie na e-

Wydaje mi się, że to będzie ten sam silnik z lekko dopracowanym oprogramowanie.
Ewentualnie, może dezaktywacja cylindrów ale to tylko spekulacje.

Dopisano 27 lis 2020, 11:30:

Tak sama mazda opisuje zmiany w silniku X

Reakcja została poprawiona poprzez poprawę początkowego momentu obrotowego poprzez przyspieszenie doładowania podczas przyspieszania, przyspieszenie reakcji przyspieszenia i przyspieszenie kontroli zmiany biegów AT podczas przyspieszania.

Dzięki dodatkowym specyfikacjom przyspieszenie nie spada nawet w zakresie dużych prędkości, a odświeżające uczucie przyspieszenia jest realizowane tak, jakby silnik stał się lżejszy.

Ro jest tłumaczenie maszynowe gogle z japońskiej strony mazdy, tam ten silnik już jest i jest opisany.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez Ktostam » 29 lis 2020, 09:26

Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.

Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1

W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min

Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM

Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 29 lis 2020, 10:04

Ktostam napisał(a):Jednak nowy e-Skyactiv X jest chyba jakiś inny.

Nowy (w japonii) ma stopień sprężania 15:1 u nas w katalogach 16,3 : 1

W materiałach z Japonii podają moc silnika elektrycznego 24V
4,8KW, 61Nm. Ciekawe co jest teraz – możecie to jakoś sprawdzić?
Maksymalny moment 240Nm jest przy 4500 obr/min teraz 224 przy 4000 obr/min

Mazda poprawia też Diesla 1,8
Teraz będzie miał 130KM

Wyniki spalania dla e-Skyactiv X jeszcze nie są znane.


Na takiej mocy raczej długich odcinków się nie przejdzie, za mała moc silnika elektrycznego, pełnej hybrydy z tego nie zrobi, wydaje mi się po prostu, że udział silnika elektrycznego będzie większy co pozwoli na większe wspomaganie przy ruszaniu i w trakcie jazdy.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323