Test / recenzję
Mazda 3 X Automat 1392 kg
Toyota Corolla HB Hybryda 1510 kg
Moje doświadczenie z hybrydami toyoty to jakieś 5,5 w mieście 122G około 6
Na trasie hybryda toyoty spala znacznie więcej
Spalanie katalogowe Toyota 4,7–5,6 (106 –127 CO2)
Spalanie katalogowe Mazda 6 litrów (133/137 CO2)
Moim zdaniem ciężkie hybrydy z dużymi bateriami są mocno przereklamowane jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Różnice są nie wielkie.
Toyota Corolla HB Hybryda 1510 kg
Moje doświadczenie z hybrydami toyoty to jakieś 5,5 w mieście 122G około 6
Na trasie hybryda toyoty spala znacznie więcej
Spalanie katalogowe Toyota 4,7–5,6 (106 –127 CO2)
Spalanie katalogowe Mazda 6 litrów (133/137 CO2)
Moim zdaniem ciężkie hybrydy z dużymi bateriami są mocno przereklamowane jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Różnice są nie wielkie.
Ktostam napisał(a):Mazda 3 X Automat 1392 kg
Toyota Corolla HB Hybryda 1510 kg
Moje doświadczenie z hybrydami toyoty to jakieś 5,5 w mieście 122G około 6
Na trasie hybryda toyoty spala znacznie więcej
Spalanie katalogowe Toyota 4,7–5,6 (106 –127 CO2)
Spalanie katalogowe Mazda 6 litrów (133/137 CO2)
Moim zdaniem ciężkie hybrydy z dużymi bateriami są mocno przereklamowane jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Różnice są nie wielkie.
W jaki sposób robisz G takie niby zużycie paliwa? U mnie z manualem zawsze kręcę się w okolicy 7 litrów. Z moich obserwacji widziałem, że są osoby, które osiągają Toyotami w mieście wyniki po 3,5 litra. Katalogowe spalanie nigdy nie będzie realnym spalaniem.
Zawsze używam start stop na światłach.
Silnik gaśnie przed zatrzymaniem na światłach.
Łagodnie się rozpędzam.
Średnie historyczne spalanie na "tablecie" mam 6,1
Na bardzo krótkich trasach może i można zrobić 3,5 jak jedziesz na elektryku.
Jednak jak się uśredni większe dystanse to już nie jest tak super.
Silnik gaśnie przed zatrzymaniem na światłach.
Łagodnie się rozpędzam.
Średnie historyczne spalanie na "tablecie" mam 6,1
Na bardzo krótkich trasach może i można zrobić 3,5 jak jedziesz na elektryku.
Jednak jak się uśredni większe dystanse to już nie jest tak super.
Powiem szczerze nigdy mi się takich wyników nie udało osiągnąć, a jeździłem czasami dla siebie jak mi się nie spieszyło "eko". Obecnie z 300 km przejechanych od ostatnich dwóch tygodni spalanie mam rzędu 7,3 litra i raczej w tych liczbach pozostaje. Nie wiem jak można jeszcze zejść o ten litr.
Ktostam napisał(a):Mam AT więc auto samo myśli jak jechać oszczędnie.
Ja mu tylko pomagam używając start/stop tak często jak się da.
To zapytam inaczej, jak często Tobie auto trzyma wysokie przełożenia przy podróży 50-60 km/h? Trzyma najczęściej 6 bieg? Bo to cecha charakterystyczna dla G i X, że ten komputer lubi proponować wyższe przełożenia.
Odnośnie start/stop co masz na myśli przez słowo używając skoro to się samo załącza? Za każdym razem wylaczasz klimatyzację na światłach?
Powiem szczerze, że nawet nie wiem bo ja widzę tylko chyba literkę D.
Start / stop sterujesz w automacie hamulcem.
Naciskasz mocniej silnik gaśnie. Jak się nauczysz równo, łagodnie, hamować to silnik ci zgaśnie już przy < 20 km/h (Chyba tej funkcji nie ma MT). Jak odpuszczasz hamowanie to czasem potrafi się znowu włączyć – kwestia wprawy.
Klima pracuje jak jest wyłączony silnik. Jak ci braknie prądu to się silnik włączy.
Zimą używam klimy bo mi szyby od wewnątrz parują a klima szybko je osusza.
Start / stop sterujesz w automacie hamulcem.
Naciskasz mocniej silnik gaśnie. Jak się nauczysz równo, łagodnie, hamować to silnik ci zgaśnie już przy < 20 km/h (Chyba tej funkcji nie ma MT). Jak odpuszczasz hamowanie to czasem potrafi się znowu włączyć – kwestia wprawy.
Klima pracuje jak jest wyłączony silnik. Jak ci braknie prądu to się silnik włączy.
Zimą używam klimy bo mi szyby od wewnątrz parują a klima szybko je osusza.
Manual ma funkcję gaszenia silnika w okolicach 10 km/h. Chodzi mi o to, że start/stop nie działa za każdym razem, bo po prostu silnik nie jest na to gotów za każdym razem. Często klimatyzacja uniemożliwia jego uruchomienie, więc przy niższych temperaturach zima wręcz czasami w ogóle on się nie aktywuje.
Wydaje mi się, że dużo zależy od stylu hamowania. Jak się w miarę wcześnie zacznie delikatnie hamować to mamy pełną rekuperację co widać na wskaźniku spalania a jak się później i mocniej zacznie hamować to odzysk jest zerowy. Także im więcej odzyskujemy, tym dłużej istop potrafi działać i też częściej dodatkowe aku wspomaga sam silnik, co też widać na ekranie przepływu energii. Muszą być min 3 albo 4 kreski. Przy dwóch wspomaga tylko zasilanie pokładowe. Warto się nauczyć odpowiednio hamować. Ja przy CX-30 w automacie i AWD mam podobne spalanie w mieście jak w poprzedniej 3ce w manualu (-230kg) także coś ten odzysk daje. W trasie już tak dobrze jak w 3BM nie jest ale też ok.
PS: Miasto a miasto, trasa a trasa... Ja jadąc do jednego podwykonawcy 15km bez korków mam 7l/100km a do drugiego w korkach i 10km mam 12l/100km. Jedno auto, jeden kierowca, jedno miasto. Wy dyskutujecue o 1 litrze a nawet żaden z Was nie ma w profilu wpisanego miasta
PS: Miasto a miasto, trasa a trasa... Ja jadąc do jednego podwykonawcy 15km bez korków mam 7l/100km a do drugiego w korkach i 10km mam 12l/100km. Jedno auto, jeden kierowca, jedno miasto. Wy dyskutujecue o 1 litrze a nawet żaden z Was nie ma w profilu wpisanego miasta
Taka ciekawostka przyspieszanie itp
https://youtu.be/sNljzW-C_V8
https://youtu.be/sNljzW-C_V8
Odnosząc się do powyższych komentarzy jestem w stanie kolejno odpowiedziec na nastepne tematy:
– gaszenie silnika u mnie odbywa sie zawsze przy predkosci okolo 10km na godzine przy manualu, nie zaobserwowałem nigdy sytuacji, aby wyłączył mi się przy wyższych prędkościach, a hamuje dość jednostajnie, nie robię wiekszych niepewnych ruchów, bieg przy dojechaniu do świateł zrzucam nawet już i przy prędkościach 30 km/h, wiec sytem powinien zareagować.
– wczoraj pokonałem trochę kilometrów i przyjąłem metodę jazdy na wysokich przełożeniach, silnik nie dusił się, podczas spokojnego toczenia się trzymałem silnik w okolicach 1400obr/min, silnik nie wpadał w wibracje i udało mi się osiągać wyniki na mniejszych dystansach rzędu 5-6 litrów, a jazdą podmiejską nawet i w okolicach 4,5 litra (ciepły silnik). Nie wiem jak to się ma do żywotności jednostki, chociaż w ogóle jej nie katowałem w żaden sposób. Podobno również G122 nie posiada koła dwumasowego. Mam wrażenie jakby 5 i 6 bieg w Maździe były nadbiegami służącymi po prostu do spokojnej jazdy i zmniejszeniu zużycia paliwa. Nie wiem czy tak jest, to po prostu moje odczucia z użytkowania. Kiedyś jadąc z górki komputer przy prędkości 47km/h podpowiadał mi, aby wrzucić mu 6 bieg, wiec może coś w tym jest. Wiem, że te podpowiedzi są zrobione tylko w kierunku ekologii. Jednak możliwe, ze producent zrobił jednak coś co może zagrozić hybrydom. Takie wyniki jakie udało mi się uzyskać wczoraj nie wyglądają już aż tak źle i dla samochodu czysto spalinowego są akceptowalne.
– gaszenie silnika u mnie odbywa sie zawsze przy predkosci okolo 10km na godzine przy manualu, nie zaobserwowałem nigdy sytuacji, aby wyłączył mi się przy wyższych prędkościach, a hamuje dość jednostajnie, nie robię wiekszych niepewnych ruchów, bieg przy dojechaniu do świateł zrzucam nawet już i przy prędkościach 30 km/h, wiec sytem powinien zareagować.
– wczoraj pokonałem trochę kilometrów i przyjąłem metodę jazdy na wysokich przełożeniach, silnik nie dusił się, podczas spokojnego toczenia się trzymałem silnik w okolicach 1400obr/min, silnik nie wpadał w wibracje i udało mi się osiągać wyniki na mniejszych dystansach rzędu 5-6 litrów, a jazdą podmiejską nawet i w okolicach 4,5 litra (ciepły silnik). Nie wiem jak to się ma do żywotności jednostki, chociaż w ogóle jej nie katowałem w żaden sposób. Podobno również G122 nie posiada koła dwumasowego. Mam wrażenie jakby 5 i 6 bieg w Maździe były nadbiegami służącymi po prostu do spokojnej jazdy i zmniejszeniu zużycia paliwa. Nie wiem czy tak jest, to po prostu moje odczucia z użytkowania. Kiedyś jadąc z górki komputer przy prędkości 47km/h podpowiadał mi, aby wrzucić mu 6 bieg, wiec może coś w tym jest. Wiem, że te podpowiedzi są zrobione tylko w kierunku ekologii. Jednak możliwe, ze producent zrobił jednak coś co może zagrozić hybrydom. Takie wyniki jakie udało mi się uzyskać wczoraj nie wyglądają już aż tak źle i dla samochodu czysto spalinowego są akceptowalne.
Mówiłem, że hybrydy są (moim zdaniem) bez sensu
(Na bardzo krótkich dystansach mogą się sprawdzać np do 5km)
Automat właśnie tak jedzie, trzyma obroty bardzo nisko cały czas.
Dlatego chciałem AT bo nie trzeba tyle wachlować aby osiągać niskie spalanie.
Przy MT ludziom się po prostu nie chce i auto dużo pali.
Cieszy mnie to, że ktoś na własne oczy zauważył, że to autko może mało palić.
Bo ciągle mi tu wypisywali, że fantazjuje
W MT chyba na pracę start stop wpływa sprzęgło. Jak wysprzęglisz na dojeździe do świateł powinien chyba zgasnąć.
Ciekaw jestem jak tu działa dezaktywacja cylindrów.
Czy zmienne fazy rozrządu zapewniają stałe otwarcie (zaworów) tych cylindrów jak nie pracują.
Jest też taka sytuacja, że "tablet" pokazuje, że silnik w ogóle nie dostaje paliwa.
Ciekawe co się wtedy dzieje.
I jeszcze coś mi się przypomniało.
Nie tak dawno był test Ford Puma (miękka hybryda) kontra Toyota chyba Corolla (hybryda).
Toyota przegrała na średnim zużyciu paliwa.
Hybrydy Toyoty są bardzo mocno przereklamowane jeżeli chodzi o zużycie paliwa.
(Na bardzo krótkich dystansach mogą się sprawdzać np do 5km)
Automat właśnie tak jedzie, trzyma obroty bardzo nisko cały czas.
Dlatego chciałem AT bo nie trzeba tyle wachlować aby osiągać niskie spalanie.
Przy MT ludziom się po prostu nie chce i auto dużo pali.
Cieszy mnie to, że ktoś na własne oczy zauważył, że to autko może mało palić.
Bo ciągle mi tu wypisywali, że fantazjuje
W MT chyba na pracę start stop wpływa sprzęgło. Jak wysprzęglisz na dojeździe do świateł powinien chyba zgasnąć.
Ciekaw jestem jak tu działa dezaktywacja cylindrów.
Czy zmienne fazy rozrządu zapewniają stałe otwarcie (zaworów) tych cylindrów jak nie pracują.
Jest też taka sytuacja, że "tablet" pokazuje, że silnik w ogóle nie dostaje paliwa.
Ciekawe co się wtedy dzieje.
I jeszcze coś mi się przypomniało.
Nie tak dawno był test Ford Puma (miękka hybryda) kontra Toyota chyba Corolla (hybryda).
Toyota przegrała na średnim zużyciu paliwa.
Hybrydy Toyoty są bardzo mocno przereklamowane jeżeli chodzi o zużycie paliwa.
Ktostam napisał(a):Czy zmienne fazy rozrządu zapewniają stałe otwarcie (zaworów) tych cylindrów jak nie pracują.
Zmienne fazy rozrządu nie mają wpływu na dezaktywacje cylindrów.
Neonixos666 napisał(a):Ktostam napisał(a):Czy zmienne fazy rozrządu zapewniają stałe otwarcie (zaworów) tych cylindrów jak nie pracują.
Zmienne fazy rozrządu nie mają wpływu na dezaktywacje cylindrów.
Chyba nie masz racji.
Jak działa system odłączania cylindrów?
Teoretycznie wystarczyłoby wyłączyć zapłon i dopływ paliwa, ale wciąż jałowo pracowałyby zawory, a cylindry byłyby napełniane powietrzem. Generowałoby to spore straty, więc posłużono się systemami oddziałującymi na rozrząd, czymś na zasadzie systemu zmiennych faz rozrządu, ale zamiast przestawiać zawory w inny tryb, wyłącza się je i pozostawia zamknięte. Każdy z producentów stosował własne pomysły, a jednym z nich jest system Audi Active Cylinder Technology.
Zasada działania jest niezwykle prosta. Na wałku rozrządu są dodatkowe krzywki, których celem jest wyłączanie cylindrów. Specjalne nastawniki zamontowane przy wałku rozrządu po uruchomieniu przestawiają krzywki zaworów w taki sposób, by wybrane zawory, a tym samym cylindry przestawały pracować. Sprężyny zaworowe dbają o to, by zawory pozostawały zamknięte. Wszystko trwa milisekundy i jest nieodczuwalne przez kierowcę.
https://autokult.pl/27242,odlaczanie-cylindrow-w-silnikach-po-co-sie-stosuje-i-jak-to-dziala,all
Ciekawi mnie inna sytuacja.
Można zaobserwować, że "dezaktywowane" są wszystkie cylindry i wtedy działa silnik elektryczny (taka mała ikonka dokładnie w środku samochodu).
Ciekawe czy wtedy są otwierane wszystkie zawory dodatkowo i silnik kręci się bez oporów.
Jak to wygląda w X, czy tam też jest moment gdy dezaktywowane są wszystkie cylindry na raz ?
perot napisał(a):W X według ikonki działają wszystkie (zielona) albo żaden (czerwona), nie ma nić pośredniego.
To chyba coś innego, zielona mieszanka uboga (zapłon samoczynny), czerwona normalnie.
W G masz 4 tłoki białe, 2 tłoki białe i 2 tłoki szare, 4 tłoki szare.
Czy w X zmienia się taż kolor samych tłoków? Czy jest taka sytuacja że są wszystkie białe albo wszystkie szare.
Nie zauważyłem nigdy koloru białego i szarego, tylko czerwony i zielony. W X niema dezaktywacji pojedynczych cylindrów albo działają wszystkie albo żaden tak przynajmniej można wywnioskować z tej ikonki.
Ostatnio edytowano 26 lut 2021, 14:16 przez perot, łącznie edytowano 1 raz
perot napisał(a):Nie zauważyłem nigdy koloru białego i szarego, tylko czerwony i zielony. W X niema dezaktywacji pojedynczych tłoków albo działają wszystkie albo żaden tak przynajmniej można wywnioskować z tej ikonki.
Ta ikonka nie mówi o dezaktywacji tylko o rodzaju spalania.
X nie ma dezaktywacji 2 cylindrów, ale jestem ciekaw czy może (przypuszczenia) wyłączać silnik tak jak G wyłączajac wszystkie cylindry.
Przyjmuje do wiadomości, że nie zaobserwowałeś zmiany koloru cylindrów
Być może wyłączanie nie ma sensu, bo gdy spadnie temperatura nie można spalać mieszanki ubogiej (takie tam moje spekulacje)
Dlatego jestem ciekaw co tam się wyprawia.
Już wszystko wiem – instrukcja
Wyświetlane jest wskazanie cylindra w kolorze białym, gdy paliwo nie jestwtryskiwane do silnika. Gdy paliwo jest wtryskiwane do silnika, kolor zmienia sięna czerwony, następnie na ciemnozielony, co oznacza, że paliwo jest spalaneefektywnie. Ponadto gdy paliwo jest efektywnie spalane, na wyświetlaczupojawia się napis SPCCI. (SPCCI=Spark Controlled Compression Ignition, tj.zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość