Test / recenzję
Jak dla mnie, to o czym mówisz, to jest nic innego jak hamowanie silnikiem i rekuperacja energii. Komputer odcina dopływ paliwa, silnik kręci się dzięki momentowi na kołach, które są za pośrednictwem skrzyni połączone z silnikiem i odbywa się ładowanie kondensatora MHybrid.
W X masz trzy tryby tej ikonki, o której mówicie.
Zielony –> Spalanie SPCCI
Czerwony –> Spalanie iskrowe
Szary –> Brak spalania (hamowanie silnikiem, rekuperacja energii)
Nie ma co tutaj dorabiać jakiejś ideologii o rozłączaniu 4 cylindrów.
Edit: Widzę, że zanim zdążyłem naskrobać odpowiedź, to sam znalazłeś odpowiedź
W X masz trzy tryby tej ikonki, o której mówicie.
Zielony –> Spalanie SPCCI
Czerwony –> Spalanie iskrowe
Szary –> Brak spalania (hamowanie silnikiem, rekuperacja energii)
Nie ma co tutaj dorabiać jakiejś ideologii o rozłączaniu 4 cylindrów.
Edit: Widzę, że zanim zdążyłem naskrobać odpowiedź, to sam znalazłeś odpowiedź
Wydaje mi się, że za daleko się posuwacie z wyłączaniem wszystkich cylindrów i aktywacją silnika elektrycznego. Wg mnie mnie jest to przy najzwyczajniejszym hamowaniu silnika, gdzie w każdym aucie z wtryskiem spalanie jest wtedy 0 i dlatego wszystkie cylindry są na szaro. Jednocześnie mamy rekuperację i silnik elektryczny jest podświetlony, ale energia jest przekazywana do akumulatora.
Nie zauważyłem nigdy sytuacji by podczas "dezaktywacji" wszystkich cylindrów elektryk się świecił i przekazywał energię na koła. Przekazuje zazwyczaj jak jest już w połowie naładowany i delikatnie się przyspiesza – ale wtedy wszystkie 4 cylindry są na jasno oczywiście.
Edit: Ja też się spóźniłem. Dobre synchro
Nie zauważyłem nigdy sytuacji by podczas "dezaktywacji" wszystkich cylindrów elektryk się świecił i przekazywał energię na koła. Przekazuje zazwyczaj jak jest już w połowie naładowany i delikatnie się przyspiesza – ale wtedy wszystkie 4 cylindry są na jasno oczywiście.
Edit: Ja też się spóźniłem. Dobre synchro
Trudno to obserwować i jechać.
Wczoraj byłem pasażerem to sobie popatrzyłem.
Zapalała się ikonka silnika elektrycznego jak wszystkie cylindry były wyłączone.
No ale sprawdzę jeszcze raz przy okazji
Mnie ciekawi czy dezaktywacja cylindrów w G to tylko brak wtrysku czy też również otwarcie zaworów.
Tylko brak wtrysku to jednak znaczne opory na sprężaniu powietrza.
Cylindry nie są rozłączane
Po prostu zawory są cały czas otwarte i nie masz pracy (strat energii) na sprężanie powietrza.
Tym samym więcej energii możesz odzyskać, bo silnik nie hamuje.
To takie ciekawostki jak te silniki pracują.
Wczoraj byłem pasażerem to sobie popatrzyłem.
Zapalała się ikonka silnika elektrycznego jak wszystkie cylindry były wyłączone.
No ale sprawdzę jeszcze raz przy okazji
Mnie ciekawi czy dezaktywacja cylindrów w G to tylko brak wtrysku czy też również otwarcie zaworów.
Tylko brak wtrysku to jednak znaczne opory na sprężaniu powietrza.
Cylindry nie są rozłączane
Po prostu zawory są cały czas otwarte i nie masz pracy (strat energii) na sprężanie powietrza.
Tym samym więcej energii możesz odzyskać, bo silnik nie hamuje.
To takie ciekawostki jak te silniki pracują.
Ktostam napisał(a):Zapalała się ikonka silnika elektrycznego jak wszystkie cylindry były wyłączone.
Dobrze widziałeś, że zapalała się ikonka silnika elektrycznego, to jest właśnie rekuperacja. Zwróć uwagę jak są wtedy skierowane strzałki. Koła –> silnik –> kondensator MHybrid.
Ktostam napisał(a):Mnie ciekawi czy dezaktywacja cylindrów w G to tylko brak wtrysku czy też również otwarcie zaworów.
Tylko brak wtrysku to jednak znaczne opory na sprężaniu powietrza.
A co z ewentualną kolizją na linii tłok <–> zawory? Raczej jest to brak wtrysku + zamknięte zawory. Jeżeli po suwie wydechu, nie zostanie otwarty zawór dolotowy i pozostaną one przez cały czas zamknięte, to tłok w teorii nie traci energii na sprężanie powietrza, bo go zwyczajnie nie ma w cylindrze.
https://www.youtube.com/watch?v=iJIVsXPrENc
Masz racje zawory są po prostu zamknięte i tutaj nie jest to robione przez przesunięcie wałka tylko dodatkowy element.
Dodatkowy element który daje lub nie daje podparcia.
Jak jest podparcie to siła z krzywki na zawór, jak nie ma podparcia to w powietrze bo zawór ma sprężynę.
Przy okazji kolega wyżej miał rację co do faz rozrządu – zwracam honor :)
Na filmie widać dodatkowe elementy w 2 cylindrach więc się nie da na 4
Dodatkowy element który daje lub nie daje podparcia.
Jak jest podparcie to siła z krzywki na zawór, jak nie ma podparcia to w powietrze bo zawór ma sprężynę.
Przy okazji kolega wyżej miał rację co do faz rozrządu – zwracam honor :)
Na filmie widać dodatkowe elementy w 2 cylindrach więc się nie da na 4
Trochę mało mazdy w tym filmiku o mazdzie, ale zgadzam się, ze premium to większy wybór silników. Dodałbym jeszcze odpowiedni komfort akustyczny, ale to moim zdaniem w nowej 3-ce już jest. Natomiast zupełnie nie podchodzi mi długa lista opcji do wyboru, bo to z reguły kończy się znacznym zwiększeniem ceny końcowej. Wolę jak to jest w mazdzie – dobre wyposażenie już w wersji podstawowej, jedynie kilka wersji wyższych – odpada ból głowy przy wyborze.
corky1 napisał(a):Trochę mało mazdy w tym filmiku o mazdzie, ale zgadzam się, ze premium to większy wybór silników. Dodałbym jeszcze odpowiedni komfort akustyczny, ale to moim zdaniem w nowej 3-ce już jest. Natomiast zupełnie nie podchodzi mi długa lista opcji do wyboru, bo to z reguły kończy się znacznym zwiększeniem ceny końcowej. Wolę jak to jest w mazdzie – dobre wyposażenie już w wersji podstawowej, jedynie kilka wersji wyższych – odpada ból głowy przy wyborze.
do premium to jeszcze jakość wykonania jest potrzebna, a tu a to coś trzeszczy a to szumi, uszczelki się rozrywają, lusterka nie składają.... mazda nie jest premium, co najwyżej ma użyte dobre materiały, szkoda że nie poskąłdane
paweł_TBU napisał(a):do premium to jeszcze jakość wykonania jest potrzebna, a tu a to coś trzeszczy a to szumi, uszczelki się rozrywają, lusterka nie składają.... mazda nie jest premium, co najwyżej ma użyte dobre materiały, szkoda że nie poskąłdane
Jakość wykonania, czy raczej spasowania, o której piszesz, to chyba jest niezależne od bycia premium, bo w takim razie Mercedes powinien z tej kategorii wypaść. Ale zgadzam się, że 3 BK, którą kiedyś miałem, nie wydawała tylu odgłosów co obecna, a materiały były twarde jak kamień.
Hej, nie daje mi spokoju pewna kwestia. Chodzi mianowicie o oznaczenia fabryczne, które znajdowały się na kartce wywieszonej za przednią szybą oraz na naklejce na tylnej bocznej szybie po stronie pasażera (zał. zdjęcie).
Tłumacząc translatorem Google japońskie krzaczki uzyskujemy takie nazwy poprzedzające te oznaczenia:
Specyfikacja modelu: BP122PEAE1E
Typ pojazdu: NFB-71-9A-0
AIC: BDMD-EBK-46G-BY3
VIN: JM4BP6SGA01 (sześć ostatnich cyfr wymazałem)
Zgodnie ze świadectwem homologacji autko ma mieć moc silnika 150 KM, ale przy oznaczeniu "Specyfikacja modelu", za symbolem "BP" (typ pojazdu) stoi "122". Ki diabeł? W pierwszej chwili sugeruje to moc 122 KM jaką miały trójki na początku produkcji, ale może, i obym sie mylił, to tylko moja nadinterpretacja. Czy dysponujecie może oznaczeniami do swoich trójek, także z silnikiem Sky-X, i możecie to sprawdzić?
A co oznacza skrót AIC? Zakładam, że to fabryczne oznaczenie kodowe dot. wyposażenia konkretnej sztuki i jej koloru (46G – to Machine Gray), a symbol BDMD pojawia się tu i ówdzie na różnych częściach silnika i akcesoriach...
Tłumacząc translatorem Google japońskie krzaczki uzyskujemy takie nazwy poprzedzające te oznaczenia:
Specyfikacja modelu: BP122PEAE1E
Typ pojazdu: NFB-71-9A-0
AIC: BDMD-EBK-46G-BY3
VIN: JM4BP6SGA01 (sześć ostatnich cyfr wymazałem)
Zgodnie ze świadectwem homologacji autko ma mieć moc silnika 150 KM, ale przy oznaczeniu "Specyfikacja modelu", za symbolem "BP" (typ pojazdu) stoi "122". Ki diabeł? W pierwszej chwili sugeruje to moc 122 KM jaką miały trójki na początku produkcji, ale może, i obym sie mylił, to tylko moja nadinterpretacja. Czy dysponujecie może oznaczeniami do swoich trójek, także z silnikiem Sky-X, i możecie to sprawdzić?
A co oznacza skrót AIC? Zakładam, że to fabryczne oznaczenie kodowe dot. wyposażenia konkretnej sztuki i jej koloru (46G – to Machine Gray), a symbol BDMD pojawia się tu i ówdzie na różnych częściach silnika i akcesoriach...
kamil_franiu napisał(a):https://youtu.be/M7m3RiFjVuI
Bardzo ciekawe warto obejrzeć
Dzięki Kamil. Przypadkiem już to obejrzałem, 40 min. po premierze materiału:–) Cenię materiały pana Zachara i bardzo lubię jego styl. Jak sam zaznaczył jest to jego subiektywna ocena ale to, że umieścił w tym rankingu Madzię nie dziwi mnie wcale. I nie chodzi mi o to, że autko na to nie zasłużyło, bo zasłużyło i to bardzo, ale o to, że pan Zachar brał udział w kampanii marketingowej importera Mazda Motor Polska, gdzie prezentował systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy nowej 3 i bliźniaczego crossovera CX30...
Odnosnie hybryd Toyoty to nowe, Dynamic Force, maja problem z przybywaniem oleju. Fakt, hybrydy sa bardzo oszczedne ale z GPFem cos im nie pyklo w Toyocie.
Stad zaczalem interesowac sie Mazda i ich silnikami Skyactive, szcegolnie X'em.
Stad zaczalem interesowac sie Mazda i ich silnikami Skyactive, szcegolnie X'em.
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Kolejny test
https://youtu.be/mduEXCMeL_Y
https://youtu.be/mduEXCMeL_Y
Kolejny test. Tym razem Skyactiv-G 150 KM AT w sedanie. Ciekawostką jest czas przyspieszenia 0-100 km/h (licznikowo), jaki wykręcił autor materiału: 8,66 s (katalogowo to 9,5 s). Wg GPS byłby to czas dla prędkości 97 km/h, ale i tak nie jest źle.
https://youtu.be/JKgSY1C5_no
https://youtu.be/JKgSY1C5_no
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości