Mazda 3 BP – TPMS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kkk255 » 11 lut 2020, 02:27

Mam pytanie do użytkowników nowych "trójek"Czy przy zmianie kół programowaliście czujniki ciśnienia w warsztacie?Czytałem opinie że pomimo czujników w oponach nie pojawia się żaden komunikat z czujników.Podobno nie trzeba tego robić(Dostanę dwa komplety kół od dealera przy odbiorze auta)

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez lelo28 » 11 lut 2020, 10:25

Czujników nie trzeba programować, są wykrywane prawidłowo (pisał o tym Rabus w "oponach zimowych"), natomiast może wystąpić problem który miałem u siebie. Przez kilka miesięcy nie odczytywały wartości, więc zacząłem intensywnie ryć w systemie. Ciśnienie można przedstawić w różnych jednostkach i właśnie przestawiając to czujniki niejako odwiesiły się. Teraz odpalając samochód, system automatycznie czyta ciśnienie w ogumieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez jezyk69 » 11 lut 2020, 14:47

Miałem taki przypadek, że podczas dość szybkiej jazdy w prawym zakręcie, wyrzuciło mi tył nieco i czujnik w kole lewym tylnym odczytał wartość poniżej dopuszczalnej i to tak sporo. Nie pamiętam ile tam wskazało ale nie było tzw. "kapcia" jak się zatrzymałem żeby sprawdzić. Czujnik w tym wypadku odczytał jakąś chwilową anomalię i system wykrył usterkę. Po kolejnych paru kilometrach wszystko wróciło do normy.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez marin » 10 lis 2020, 15:21

Mam koła letnie 18' i zimowe 16'. W marcu po zmianie z zimowych na letnie (które były nowe) nie było żadnych problemów. Niestety dzisiaj zmieniłem z letnich na zimowe, przejechałem ~10km i na dość ostrym zakręcie dostałem ostrzeżenie TPMS'a. W MZD brak jakichkolwiek odczytów z czujników. Muszę pojechać na weryfikację.
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2019, 13:27
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019 SD MG Hikari + Luxury Black

Postprzez G0rdon » 11 lis 2020, 23:27

U mnie wersja Kanjo, 16 calowe felgi, po zmianie opon wszystko ok, odczyty się pojawiły po ok 30 km. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez paweł_TBU » 12 lis 2020, 08:33

moje po zmianie opon adaptują sie po kilkuset metrach,nawet nie musze wchodzić w odczyt cisnienia, wyjeżdżam z wulkanizacji pokazuje błąd, z niedużą predkością jade kawałek i wszystko sie normuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez marin » 14 lis 2020, 14:30

Problem ustąpił w czasie jazdy.
Przejechałem ze 32 km, w międzyczasie grzebałem w mzd na oknie z czujnikami więc albo coś się odwiesiło albo rzeczywiście te 30 km trzeba przejechać.
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2019, 13:27
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019 SD MG Hikari + Luxury Black

Postprzez Marco111 » 19 lis 2020, 14:47

U mnie od razu po uruchomieniu samochodu po wymianie kół pojawiło się ostrzeżenie o błędzie ale jednocześnie wskaźniki ciśnienia pokazały spadek do 200 kPa co spowodowane było że koła leżały przez 7 miesięcy w garażu. Po dopompowaniu do 250 wszystko było już OK. Z tego wniosek że czujniki (oryginalne koła i czujniki Mazdy) reagują bardzo szybko jak tylko odczytają wyniki ciśnienia.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2019, 13:09
Posty: 8
Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G

Postprzez MM4zda » 19 lis 2020, 16:40

Potwierdzam, u mnie to samo było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 312 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez AdrSz10 » 21 maja 2021, 12:48

U mnie po zmianie kół z 16" na 18" koła od razu się czytały nie zgłaszając żadnego błędu czy problemu.
Przed założeniem nowych kół sprawdziłem ciśnienie i już odpowiednio napompowane założyłem na auto.
Zero problemów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2021, 21:27
Posty: 19 (3/1)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 HB KAI 2019.

Postprzez kristo1971 » 31 maja 2021, 16:38

Witam ,
Proszę o informację użytkowników Mazd 3 BP z USA – czy prawdą jest ,że dla wersji BP z USA są czujniki TPMS BDGF-37- 140 o częstotliwości 315MHz?
Kluczową kwestią jest różnica w częstotliwości między EU – 433MHz a USA 315MHz – prosze o potwierdzenie .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez Palmer » 9 cze 2021, 09:27

Dwa dni temu przestały się w czasie jazdy odświeżać odczyty ciśnienia w oponach. Pokazywana jest data, która co ciekawe aktualizuje się raz na dobę, oraz zawsze ta sama godzina, tj. 23:59.
Pomyślałem, że system się zawiesił. Wyłączyłem więc system Mazda Connect przytrzymując wciśnięte pokrętło głośności, zmieniłem jednostkę wskazywania ciśnienia, ale nic to nie dało. Może ktoś miał identyczny problem i wie jak temu zaradzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 447 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez lelo28 » 9 cze 2021, 09:45

U mnie tak było. Pomogła zmiana jednostek ale Ty już to wykonałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez worn » 9 cze 2021, 12:49

Palmer napisał(a):Dwa dni temu przestały się w czasie jazdy odświeżać odczyty ciśnienia w oponach. Pokazywana jest data, która co ciekawe aktualizuje się raz na dobę, oraz zawsze ta sama godzina, tj. 23:59.
Co prawda nie miałem nigdy takiego problemu, ale na Twoim miejscu odpiąłbym klemę na akumulatorze na jakiś czas i zobaczył czy coś się zmieni. Od razu zaznaczam, że odpiąłem kiedyś klemę na co najmniej godzinę i po tym wszystkim nie zresetowały mi się żadne ustawienia. To też może świadczyć o tym, że odpięcie klemy może w tym przypadku nie pomóc, ale ryzyko jest żadne, więc może warto spróbować. Jak problem będzie nadal istniał, to pozostaje chyba tylko wizyta w ASO.

Palmer napisał(a):Pomyślałem, że system się zawiesił.
Ewentualnie możesz też w pierwszej kolejności spuścić trochę powietrza w którymś kole i sprawdzić w ten sposób czy ciśnienie się aktualizuje pomimo błędnie wskazywanego czasu aktualizacji. Po około minucie ciśnienie powinno się zaktualizować, jeżeli tak się nie stanie, to system się zawiesił. To oczywiście nie naprawi tego problemu, ale będziesz miał chociaż pewność czy dane z czujników są w ogóle odbierane/wyświetlane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez child » 14 sie 2021, 23:42

Mam taką zagwozdkę dot. czujników ciśnienia – skoro nie trzeba nic programować po zmianie opon, a system obsługuje więcej niż jeden zestaw, to skąd on wie, które koło ma jakie ciśnienie? Przecież czujniki działają bezprzewodowo, więc teoretycznie powinien być problem z identyfikacją kół...

Jak zamienimy koła przód z tyłem, to wskazania się też od razu zamienią?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez paweł_TBU » 15 sie 2021, 00:45

Nie powinieneś zamieniać przodu z tyłem,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez perot » 15 sie 2021, 20:07

paweł_TBU napisał(a):Nie powinieneś zamieniać przodu z tyłem,

A to czemu nie zamieniać przodu z tyłem?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez child » 15 sie 2021, 21:05

Kwestia zamiany przód/tył jak widać sama w sobie jest ciekawa, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Chodzi mi o to – jak Mazda samodzielnie rozpoznaje, który czujnik jest przy którym kole?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez perot » 15 sie 2021, 21:23

Z tego co mi wiadomo i opisów na czujnikach nie ma podziału na konkretne koła. Też nie ma przeciw wskazań co do zmiany czujników na różne pozycje. Przynajmniej tak jest w moim aucie.
Moim zdaniem po założeniu kół z czujnikami i przejechaniu paru kilometrów Mazda po odbiorze sygnału z czujnika przypisuję je do odpowiedniej strony. Można powiedzieć coś na zasadzie skanowania jak wifi w telefonie.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez krabdul » 16 sie 2021, 09:40

A może są jakieś odbiorniki krótszego zasięgu przy każdym z kół i albo widzą tylko po jednym zaworze albo przypisują ten z najsilniejszym sygnałem? Zgaduję :)
Generalnie dokupując czujnik zakładamy je jakkolwiek i auto to ogarnia i to jest dobre.
Kiedyś jechałem zafirą z wypożyczalni i miała duży rozstrzał ciśnień. Podjechałem na stację i pompując prawy tył przybywało w lewym przodzie. Chwilę było trzeba rozgryźć system by wyregulować ciśnienia :) Komuś się nie chciało przypisać czujników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323