Mazda 3 BP – TPMS
Mam pytanie do użytkowników nowych "trójek"Czy przy zmianie kół programowaliście czujniki ciśnienia w warsztacie?Czytałem opinie że pomimo czujników w oponach nie pojawia się żaden komunikat z czujników.Podobno nie trzeba tego robić(Dostanę dwa komplety kół od dealera przy odbiorze auta)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Czujników nie trzeba programować, są wykrywane prawidłowo (pisał o tym Rabus w "oponach zimowych"), natomiast może wystąpić problem który miałem u siebie. Przez kilka miesięcy nie odczytywały wartości, więc zacząłem intensywnie ryć w systemie. Ciśnienie można przedstawić w różnych jednostkach i właśnie przestawiając to czujniki niejako odwiesiły się. Teraz odpalając samochód, system automatycznie czyta ciśnienie w ogumieniu.
Miałem taki przypadek, że podczas dość szybkiej jazdy w prawym zakręcie, wyrzuciło mi tył nieco i czujnik w kole lewym tylnym odczytał wartość poniżej dopuszczalnej i to tak sporo. Nie pamiętam ile tam wskazało ale nie było tzw. "kapcia" jak się zatrzymałem żeby sprawdzić. Czujnik w tym wypadku odczytał jakąś chwilową anomalię i system wykrył usterkę. Po kolejnych paru kilometrach wszystko wróciło do normy.
Mam koła letnie 18' i zimowe 16'. W marcu po zmianie z zimowych na letnie (które były nowe) nie było żadnych problemów. Niestety dzisiaj zmieniłem z letnich na zimowe, przejechałem ~10km i na dość ostrym zakręcie dostałem ostrzeżenie TPMS'a. W MZD brak jakichkolwiek odczytów z czujników. Muszę pojechać na weryfikację.
moje po zmianie opon adaptują sie po kilkuset metrach,nawet nie musze wchodzić w odczyt cisnienia, wyjeżdżam z wulkanizacji pokazuje błąd, z niedużą predkością jade kawałek i wszystko sie normuje
U mnie od razu po uruchomieniu samochodu po wymianie kół pojawiło się ostrzeżenie o błędzie ale jednocześnie wskaźniki ciśnienia pokazały spadek do 200 kPa co spowodowane było że koła leżały przez 7 miesięcy w garażu. Po dopompowaniu do 250 wszystko było już OK. Z tego wniosek że czujniki (oryginalne koła i czujniki Mazdy) reagują bardzo szybko jak tylko odczytają wyniki ciśnienia.
- Od: 10 gru 2019, 13:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G
U mnie po zmianie kół z 16" na 18" koła od razu się czytały nie zgłaszając żadnego błędu czy problemu.
Przed założeniem nowych kół sprawdziłem ciśnienie i już odpowiednio napompowane założyłem na auto.
Zero problemów.
Przed założeniem nowych kół sprawdziłem ciśnienie i już odpowiednio napompowane założyłem na auto.
Zero problemów.
Witam ,
Proszę o informację użytkowników Mazd 3 BP z USA – czy prawdą jest ,że dla wersji BP z USA są czujniki TPMS BDGF-37- 140 o częstotliwości 315MHz?
Kluczową kwestią jest różnica w częstotliwości między EU – 433MHz a USA 315MHz – prosze o potwierdzenie .
Proszę o informację użytkowników Mazd 3 BP z USA – czy prawdą jest ,że dla wersji BP z USA są czujniki TPMS BDGF-37- 140 o częstotliwości 315MHz?
Kluczową kwestią jest różnica w częstotliwości między EU – 433MHz a USA 315MHz – prosze o potwierdzenie .
Dwa dni temu przestały się w czasie jazdy odświeżać odczyty ciśnienia w oponach. Pokazywana jest data, która co ciekawe aktualizuje się raz na dobę, oraz zawsze ta sama godzina, tj. 23:59.
Pomyślałem, że system się zawiesił. Wyłączyłem więc system Mazda Connect przytrzymując wciśnięte pokrętło głośności, zmieniłem jednostkę wskazywania ciśnienia, ale nic to nie dało. Może ktoś miał identyczny problem i wie jak temu zaradzić?
Pomyślałem, że system się zawiesił. Wyłączyłem więc system Mazda Connect przytrzymując wciśnięte pokrętło głośności, zmieniłem jednostkę wskazywania ciśnienia, ale nic to nie dało. Może ktoś miał identyczny problem i wie jak temu zaradzić?
Co prawda nie miałem nigdy takiego problemu, ale na Twoim miejscu odpiąłbym klemę na akumulatorze na jakiś czas i zobaczył czy coś się zmieni. Od razu zaznaczam, że odpiąłem kiedyś klemę na co najmniej godzinę i po tym wszystkim nie zresetowały mi się żadne ustawienia. To też może świadczyć o tym, że odpięcie klemy może w tym przypadku nie pomóc, ale ryzyko jest żadne, więc może warto spróbować. Jak problem będzie nadal istniał, to pozostaje chyba tylko wizyta w ASO.Palmer napisał(a):Dwa dni temu przestały się w czasie jazdy odświeżać odczyty ciśnienia w oponach. Pokazywana jest data, która co ciekawe aktualizuje się raz na dobę, oraz zawsze ta sama godzina, tj. 23:59.
Ewentualnie możesz też w pierwszej kolejności spuścić trochę powietrza w którymś kole i sprawdzić w ten sposób czy ciśnienie się aktualizuje pomimo błędnie wskazywanego czasu aktualizacji. Po około minucie ciśnienie powinno się zaktualizować, jeżeli tak się nie stanie, to system się zawiesił. To oczywiście nie naprawi tego problemu, ale będziesz miał chociaż pewność czy dane z czujników są w ogóle odbierane/wyświetlane.Palmer napisał(a):Pomyślałem, że system się zawiesił.
Mam taką zagwozdkę dot. czujników ciśnienia – skoro nie trzeba nic programować po zmianie opon, a system obsługuje więcej niż jeden zestaw, to skąd on wie, które koło ma jakie ciśnienie? Przecież czujniki działają bezprzewodowo, więc teoretycznie powinien być problem z identyfikacją kół...
Jak zamienimy koła przód z tyłem, to wskazania się też od razu zamienią?
Jak zamienimy koła przód z tyłem, to wskazania się też od razu zamienią?
Kwestia zamiany przód/tył jak widać sama w sobie jest ciekawa, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Chodzi mi o to – jak Mazda samodzielnie rozpoznaje, który czujnik jest przy którym kole?
Z tego co mi wiadomo i opisów na czujnikach nie ma podziału na konkretne koła. Też nie ma przeciw wskazań co do zmiany czujników na różne pozycje. Przynajmniej tak jest w moim aucie.
Moim zdaniem po założeniu kół z czujnikami i przejechaniu paru kilometrów Mazda po odbiorze sygnału z czujnika przypisuję je do odpowiedniej strony. Można powiedzieć coś na zasadzie skanowania jak wifi w telefonie.
Moim zdaniem po założeniu kół z czujnikami i przejechaniu paru kilometrów Mazda po odbiorze sygnału z czujnika przypisuję je do odpowiedniej strony. Można powiedzieć coś na zasadzie skanowania jak wifi w telefonie.
A może są jakieś odbiorniki krótszego zasięgu przy każdym z kół i albo widzą tylko po jednym zaworze albo przypisują ten z najsilniejszym sygnałem? Zgaduję
Generalnie dokupując czujnik zakładamy je jakkolwiek i auto to ogarnia i to jest dobre.
Kiedyś jechałem zafirą z wypożyczalni i miała duży rozstrzał ciśnień. Podjechałem na stację i pompując prawy tył przybywało w lewym przodzie. Chwilę było trzeba rozgryźć system by wyregulować ciśnienia Komuś się nie chciało przypisać czujników.
Generalnie dokupując czujnik zakładamy je jakkolwiek i auto to ogarnia i to jest dobre.
Kiedyś jechałem zafirą z wypożyczalni i miała duży rozstrzał ciśnień. Podjechałem na stację i pompując prawy tył przybywało w lewym przodzie. Chwilę było trzeba rozgryźć system by wyregulować ciśnienia Komuś się nie chciało przypisać czujników.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość