Poważna usterka systemu – awaryjne hamowanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez paweł_TBU » 26 gru 2019, 18:39

W nawiazaniu do 1 testu pertyna kiedy 3ka zahamowala awaryjnie na auto stojacena poboczu
https://www.instalki.pl/aktualnosci/tec ... isowa.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez nothin » 27 gru 2019, 15:08

W artykule podają, że niewiadomo
czy usterka dotyczy polskiej produkcji.

Dopisano 27 Dec 2019, 14:12:

swoją drogą, który to system i jak się go wyłącza? jest jakis przycisk czy w ustawieniach trzeba grzebać?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2019, 17:22
Posty: 12

Postprzez Suchoparek » 27 gru 2019, 18:51

Raczej dotyczy.

Miałem taką sytuację w zeszłym tygodniu (samochód odebrany w grudniu 2019)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 14:38
Posty: 13

Postprzez andrep » 28 gru 2019, 10:29

A nie dawno problemy z modułem sterowania silnikiem...
https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Mazda
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Sebb751 » 28 gru 2019, 14:51

Miałem taką sytuację dwa razy(przebieg 12k), samochód odebrałem w lipcu
Początkujący
 
Od: 14 cze 2019, 10:54
Posty: 14

Postprzez nothin » 28 gru 2019, 16:39

może powinnismy pisać w tej sprawie do Mazda Poland? nie jest to zbyt bezpieczne.. A akcja ogłoszona tylko na rynku amerykańskim?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2019, 17:22
Posty: 12

Postprzez Arek_4k » 28 gru 2019, 17:53

https://www.autoblog.com/2019/12/20/maz ... m9OAV8B8dz

Wg. tego artykułu mazda ma informować właścicieli o tej akcji serwisowej do dnia 17.02.2020.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez nothin » 31 gru 2019, 10:12

W Stanach, na ten moment w Polsce nie ma akcji serwisowej
Początkujący
 
Od: 24 gru 2019, 17:22
Posty: 12

Postprzez Rabus » 2 sty 2020, 18:00

W Kanadzie ma być na początku stycznia, do europy też przyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez nothin » 3 sty 2020, 22:13

a w jakich sytuacjach Wam auto hamuje? zastanawiam się czy jest sposób, żeby zminimalizować ryzyko zahamowania. nie chciałbym wyłączać tego, bo.. trzeba wyłączyć wszystko.. co jest trochę bez sensu, bo to naprawdę przydatne systemy.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2019, 17:22
Posty: 12

Postprzez lelo28 » 3 sty 2020, 23:02

nothin swoje hamowania opisałem w temacie IRYTUJĄCE RZECZY.... a konkretnie 6 lis 2019, 20:22. Dodam tylko że to były przyhamowania a nie hamowanie do zera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Rabus » 6 sty 2020, 01:08

W USA złożyli class action suite (taki pozew grupowy).
Wynika z niego, że obiekty są wykrywane z powodu... nagrzewania się radaru.

https://www.classaction.org/news/class- ... -defective

A proposed class action alleges that the Smart City Brake Support and/or Smart Brake Support systems found in certain 2018-2020 Mazda vehicles are defective in that overheating can cause the features to inadvertently activate despite the absence of any legitimate risk of collision.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez k31t » 7 sty 2020, 22:12

https://www.mazda3revolution.com/thread ... on.237091/

Model Subject VIN range Subject production date range
Mazda3 built at MC (Japan) JM1 BP**** K1 100042 – 147655
JM1 BP**** L1 147656 – 154264 From September 25, 2018 through October 19, 2019
Mazda3 built at MMVO (Mexico) 3MZ BP**** KM 100048 – 115055
3MZ BP**** LM 115095 – 124858 From January 15, 2019 through October 23, 2019


Concern Outline:
Certain subject vehicles may unexpectedly stop while driving due to inadvertent activation of the Smart Brake System (SBS), which is an automatic emergency braking system, increasing the risk of a rear-end crash from a following vehicle.

Incorrect programming of the SBS control software may cause the vehicle to falsely detect an obstacle in front of the vehicle while driving. Because of this, the SBS automatic emergency braking system may unexpectedly activate, along with the collision warning sound and warning message displayed on the multi-information and active driving displays, even though no collision is imminent. In certain cases, the SBS control software may automatically apply the vehicle brakes to prevent or reduce damage from a collision.

6,597 vehicles are shown to be in dealer inventory or in transit that require this recall to be performed prior to retail delivery.

For all subject vehicles:
The software of the Vehicle Control Module (VCM) will be updated using MDARS, and some vehicles will require an update to the electronic owner’s manual located in the CMU along with several pages of the paper Owner’s Manual being replaced with updated printed material (Leaflet is printed by the dealer).

Vehicles built from 9/25/2018-11/5/2018 (early production):
Replacement of the instrument cluster with an updated part, CMU update and paper owner’s manual update.

Vehicles built from 11/5/2018-7/30/2019:
Updating the software of the instrument cluster (IC) using M-MDS (MDARS), CMU update and paper owner’s manual update.

Vehicles built from 7/30/2019-10/23/2019:
Updating the software of the Vehicle Control Module (VCM) only.

Note: Certain operating specifications of the Smart Brake System (SBS) have been changed from July 30, 2019 production. Therefore it is mandatory that the applicable sections of the owner’s manuals (electronic & booklet) are revised with the updated operation for vehicles built from 9/25/18 up to 7/30/2019.

As a reminder, all vehicles under this recall will show as “Not Launched” status in eMDCS. The vehicle can be delivered once the recall has been completed.

We apologize for the timing of this recall. Because there are multiple steps required to complete this recall, it is recommended to perform the recall repair only on a vehicle scheduled to be delivered during the holiday break. Once all MNAO support staff returns on January 2, 2020, complete all remaining vehicles in your inventory.

For customers that inquire about this recall and insist on a repair prior to launch, dealers can elect to perform the repair or place the customer in a MCVP until January 2, 2020.

Owner Notification:
Mazda will notify owners of affected vehicles by first class mail no later than February 17, 2020. Owners will be asked to bring their vehicle to the nearest Mazda dealership for repairs.

Nie później niż 17.02.2020!!!
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2019, 23:26
Posty: 67 (5/6)

Postprzez child » 7 sty 2020, 23:56

Swoją drogą ciekawe, co tak koniecznie muszą w instrukcji poprawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez lelo28 » 8 sty 2020, 10:14

k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez ogluch » 8 sty 2020, 12:12

lelo28 napisał(a):
k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN

Słuszna uwaga, która kończy temat. Naszych samochodów ta akcja nie dotyczy.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2019, 10:09
Posty: 49 (0/5)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez corky1 » 11 sty 2020, 21:22

Pewnie bedzie kolejna akcja serwisowa, tym razem dla iStop – ryzyko, ze nie wlaczy sie ponownie silnik. Dotyczy Australii, ale podobno tez ma byc w Europie. Wystarczy zmiana softu.

https://www.mazda3revolution.com/threads/recall-for-mazda-i-stop-for-bp-mazda-3.237809/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez dzonn » 13 sty 2020, 12:12

corky1 napisał(a):Pewnie bedzie kolejna akcja serwisowa, tym razem dla iStop – ryzyko, ze nie wlaczy sie ponownie silnik. Dotyczy Australii, ale podobno tez ma byc w Europie. Wystarczy zmiana softu.

https://www.mazda3revolution.com/threads/recall-for-mazda-i-stop-for-bp-mazda-3.237809/


Raz miałem taki przypadek po dojechaniu do skrzyżowania. Silnik zgasł, a wciśnięcie gazu nie sprawiło, że auto ponownie odpaliło. Musiałem wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik przyciskiem. Na szczęście zorientowałem się w tym jeszcze zanim zapaliło się zielone światło.
dzonn
 

Postprzez ogluch » 15 sty 2020, 12:52

ogluch napisał(a):
lelo28 napisał(a):
k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN

Słuszna uwaga, która kończy temat. Naszych samochodów ta akcja nie dotyczy.


I wyszło, że naszych samochodów jednak dotyczyć może.
Dziś umawiałem się do serwisu w temacie wibracji przy hamowaniu i Pani dodała, że obejmuje mnie też Akcja Serwisowa polegająca na wgraniu nowego oprogramowania dla systemy SBS.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2019, 10:09
Posty: 49 (0/5)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez lelo28 » 15 sty 2020, 13:18

Jeżeli tak to czekam na list.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323