Strona 3 z 10

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 17 maja 2020, 17:48
przez kamil_franiu
Wtrące swoje 3 gorsze !! Wcześniej jeździłem Mazda 6 2.2 163 KM i przesiadajac sie do Mazdy 3 122KM nigdy nie brakowało mi mocy ( czy podczas jazd testowych czy teraz podczas eksploatacji ) Pamiętam jak dziś gdy pytałem doradcy handlowego dlaczego nie ma mocniejszej wersji , powiedział wprost bo będzie skyactiv-× 180 którego by nikt nie kupił mając do wyboru mocniejszy skyacitv-G ;P Osobiście denerwuje mnie strategia Mazdy mogli zostawić 122KM jako podstawa i dodać silnik 150KM ( dla tych co marudza ze tyle pieniędzy i tylko 122 ) z drugiej strony taka zagrywka jest uzasadniona dla cx30 większe auto i tam 122 może być za słabe <co?> reasumując wydaję mi się że dlatego nie ma 122KM w 3 bo potencjalny klient testując 122 a 150 wybrałby i tak wersję 122 Ps Na pocieszenie Ci co mają wersje 122KM za jakiś czas nasze 3 będą jak Święte Grale <spoko>

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 25 lip 2020, 08:56
przez rafik85
A ja mam amerykańca 2.5 185KM i nie wyobrażam sobie 122KM w tym aucie

PostNapisane: 25 lip 2020, 10:00
przez dzonn
rafik85 napisał(a):A ja mam amerykańca 2.5 185KM i nie wyobrażam sobie 122KM w tym aucie


Winszuję.

Skoro jesteśmy w wątku o podniesieniu mocy, to z ciekawości, czy wiadomo czy z tego 2.5 da się wycisnąć coś więcej niż 185KM poprzez samą modyfikację ECU? Poziom >180KM był osiągany po modyfikacji przez niektóre Sky-G 2.0, a w MX-5 184KM jest przy tej pojemności fabrycznie.

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 25 lip 2020, 22:58
przez rafik85
Tego nie wiem, w M3 mi 2.5 wystarcza w MXie 2.0 daje radę bez problemu :)

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 30 lip 2020, 12:13
przez kamil_franiu
Czy to na autostradzie czy na serpentynach na drodze 28 koło Sanoka w Górach Słonnych 4 osoby bagażnik załadowany na full Mazda dawała dużo frajdy z jazdy i tak sobie myślę co trzeba mieć w głowie żeby biadolicz na brak mocy <lol>

PostNapisane: 1 sie 2020, 23:04
przez Imbeer
Co dla jednego jest sufitem dla drugiego jest podloga. Jeden bedzie wolal standardowe parametry, a inny sprobuje je podkrecic, co w tym dziwnego?

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 2 sie 2020, 12:27
przez kamil_franiu
quote="Imbeer"]Co dla jednego jest sufitem dla drugiego jest podloga. Jeden bedzie wolal standardowe parametry, a inny sprobuje je podkrecic, co w tym dziwnego?[/quote

Dziwi mnie bidolenie że ktoś sobie nie wyobraża trójki z tym silnikiem!!!

PostNapisane: 18 sie 2020, 22:00
przez stryjq
I jak tam? Spotkał się ktoś już z możliwością odblokowania Sky Active G? Dla mnie te 122KM niesamowicie muli :(

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 19 sie 2020, 09:30
przez lelo28
stryjq jesteś z Warszawy (przynajmniej tak masz w opisie) Disitune z Warszawy, podjedź i sprawdzą czy da się coś zrobić. Możesz być pierwszy.

Poza tym widzę w wątku Disi ze Ci odpisali żebyś się umówił na wizytę. Byłeś, sprawdziłeś?

PostNapisane: 19 sie 2020, 10:39
przez ogluch
stryjq napisał(a):I jak tam? Spotkał się ktoś już z możliwością odblokowania Sky Active G? Dla mnie te 122KM niesamowicie muli :(


Na początku uprzedzę, że się nie czepiam ani nie chcę Ci dokuczyć tylko naprawdę chcę znać prawdziwy powód.
Dlaczego kupiłeś ten samochód skoro uważasz, że "niesamowicie muli"?

PostNapisane: 19 sie 2020, 21:27
przez stryjq
lelo28 napisał(a):stryjq jesteś z Warszawy (przynajmniej tak masz w opisie) Disitune z Warszawy, podjedź i sprawdzą czy da się coś zrobić. Możesz być pierwszy.

Poza tym widzę w wątku Disi ze Ci odpisali żebyś się umówił na wizytę. Byłeś, sprawdziłeś?


Muszę podjechać i sprawdzić. Ciekawiło mnie czy może już ktoś sprawdzał :)

Czemu kupiłem ten samochód? Na początku mocy wystarczało, teraz chciałbym więcej :)
Poza tym silnik benzynowy, który jest zdławiony w wyższym zakresie obrotów? Bez sensu. Jakbym chciał jeździć tylko na niskich obrotach to wybrałbym coś z silnikiem diesela :P

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 30 sie 2020, 08:54
przez kamil_franiu
Odwiedził mnie kolega który ma 3MPS 400KM po przejechaniu sie moją 3 122KM powiedział że moja śmiga bardzo przyzwoicie i gdyby miał zgadywać to śmiało założył by się że pod maską jest 140/150KM

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 30 sie 2020, 18:00
przez corky1
kamil_franiu napisał(a):Odwiedził mnie kolega który ma 3MPS 400KM po przejechaniu sie moją 3 122KM powiedział że moja śmiga bardzo przyzwoicie i gdyby miał zgadywać to śmiało założył by się że pod maską jest 140/150KM

Na stronie zeperfs.com pojawiły się pierwsze pomiary wersji 150 KM:

0 to 50 kph 2‚9 s.
0 to 80 kph 6‚4 s.
0 to 100 kph 8‚8 s.
0 to 120 kph 12‚8 s.
0 to 130 kph 14‚4 s.
0 to 140 kph 17‚1 s.

80 to 120 in 5 12‚0 s.
80 to 120 in 6 17‚Ƽ s.

Dla porównania wersja 122 KM:
0 to 50 kph З‚2 s.
0 to 80 kph 6‚9 s.
0 to 100 kph 9‚8 s.
0 to 120 kph 1З‚6 s.
0 to 130 kph 16‚З s.
0 to 140 kph 18‚9 s.

80 to 120 in 5 12‚4 s.
80 to 120 in 6 17‚8 s.

Różnice, zwłaszcza w elastyczności 80-120, w granicach błędu, w przyspieszeniu 0-100 różnica 1 s. na korzyść wersji 150 KM, ale to pewnie dzięki innemu przebiegowi krzywej (odblokowania) ponad 4k obrotów. Nie rozumiem, skąd w testach opinie, że różnica jest znaczna.

PostNapisane: 3 wrz 2020, 07:42
przez child
Brak różnicy w elastyczności mnie nie dziwi, bo jeśli zdławienie jest robione na podobnej zasadzie jak w BM, to różnica jest praktycznie tylko na wysokich obrotach, a testy elastyczności do nich nie dochodzą. Co do opinii, że różnica jest znaczna – zwróć uwagę, że powyższe wyniki tak naprawdę testują 2 scenariusze:
* duszenie na maksa
* przyspieszanie z niskich obrotów bez redukcji, w czym silniki SkyActive-G są od zawsze beznadziejne :)
Natomiast w prawdziwym życiu używa się obrotów gdzieś w środku skali i tutaj różnica naprawdę może być odczuwalna. Nie mówiąc o tym, że sam mam 2 samochody o podobnych wartościach 0-100km/h (czyli 8.8 i 9.8) i dla mnie też różnica jest znaczna :) Chociaż ciężko je porównywać, bo są to zupełnie inne auta.

Tak w ogóle to widzę, że wersja 150KM ma wyniki jak BM 120KM (katalogowe), przynajmniej 0-100km/h. Dla mnie wniosek jest taki – odblokować (jak się da) i cieszyć się przyjemnie jeżdżącym samochodem :)

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 20 paź 2020, 21:29
przez corky1
DISItune wział się za nowa trójkę. Na razie udało im się wyciagnać nomen omen 150 KM, pracuja dalej nad dalszym zwiększeniem ;) W serii było 137 KM, czyli niezły bonus.

PostNapisane: 21 paź 2020, 08:12
przez piotear
Porównując z BN – słaby.

PostNapisane: 21 paź 2020, 08:32
przez kamil_franiu
corky1 napisał(a):DISItune wział się za nowa trójkę. Na razie udało im się wyciagnać nomen omen 150 KM, pracuja dalej nad dalszym zwiększeniem ;) W serii było 137 KM, czyli niezły bonus.


Wiedziałem że ten silnik ma więcej jak 122

PostNapisane: 21 paź 2020, 09:22
przez lelo28
piotear napisał(a):Porównując z BN – słaby.

BN ma wyższy stopień sprężania, to raz, a dwa poczekajmy na końcowe efekty.

PostNapisane: 21 paź 2020, 13:18
przez corky1
piotear napisał(a):Porównując z BN – słaby.


No nie wiem czy słabo. 120 KM w BM ma podobne wyniki poniżej 140 KM, choć zdarzaja się rodzynki powyżej. Ważne ile im da się ostatecznie wycisnać, czy będzie to jakoś porównywalne z odblokowanym 120 KM, obstawiam, że tak.

Swoja droga, ciekawe ile ma w serii 150 KM, moźe się okazać, że ma mniej niż na papierze.

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 21 paź 2020, 16:24
przez andrep
Oczywiście wiem że mowa tu o innym silniku ale jako ciekawostkę powiem koledze corky1 że ja w swoim autku miałem mieć fabrycznie 150KM , mając nadzieję że tak samo jak wersje 120 konne będę miał więcej zrobiłem hamowanie i wyszło niestety ledwo ciut ponad obiecane . Tyle co w podpisie :)