Cześć,
przepraszam za trywialne pytanie ale dostałem dziś zastępczą nową Mazdę 3 (stara się zepsuła) i zauważyłem, że koło kierownicy jest jeden przycisk którego nie znam ze starej "trójki".
Szukałem w internecie instrukcji do nowej Mazdy ale niestety nawet strona producenta mimo informacji, że powinna być, jej nie ma.
Chodzi mi o pierwszy od lewej przycisk z autem w kółku, po wciśnięciu pojawia się taki sam symbol na desce, i przy większych prędkościach robi się zielony. Natomiast jak go przytrzymam dłużej wygląda jak by wyłączał się system przeciw kolizyjny.
Moderatora gdy otrzymam odpowiedź proszę o usunięcie tematu aby nie zaśmiecał.
Przycisk przy kierownicy – do czego służy?
Strona 1 z 1
A to ciekawe bo po kliknięciu pojawia się ikonka na desce lub znika, gdy jest "pojawiona" to ma domyślnie szare to kółko a przy wyższej prędkości robi się zielone jak pisałem, i ciekawe co ta zieleń oznacza skoro systemy są rzekomo wyłączone
Co do wyłączenia systemu przeciwkolizyjnego to po przytrzymaniu przycisku na desce pojawiła mi się pomarańczowa kontrolka tego systemu czyli te takie jakby dwa autka i symbol kolizji.
Co do wyłączenia systemu przeciwkolizyjnego to po przytrzymaniu przycisku na desce pojawiła mi się pomarańczowa kontrolka tego systemu czyli te takie jakby dwa autka i symbol kolizji.
- Od: 21 lis 2017, 19:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
romaz napisał(a):A to ciekawe bo po kliknięciu pojawia się ikonka na desce lub znika, gdy jest "pojawiona" to ma domyślnie szare to kółko a przy wyższej prędkości robi się zielone jak pisałem, i ciekawe co ta zieleń oznacza skoro systemy są rzekomo wyłączone
Szare/białe kółko symbolizuje gotowość systemu, zielone pojawia się gdy systemy pracują (pojazd jest w ruchu).
Pomarańczowe oznacza wyłączenie całego lub części systemu (przynajmniej tak jest w mojej wersji)
Nie zauważyłem natomiast by kiedykolwiek to kółko u mnie zniknęło.
romaz napisał(a):Co do wyłączenia systemu przeciwkolizyjnego to po przytrzymaniu przycisku na desce pojawiła mi się pomarańczowa kontrolka tego systemu czyli te takie jakby dwa autka i symbol kolizji.
A to z kolei dla mnie ciekawe, ponieważ gdy ja przytrzymuje ten przycisk to pojawia się tylko jeden pomarańczowy znak systemów bezpieczeństwa i nic więcej.
U mnie tego kółka domyślnie nie ma, dopiero po wciśnięciu się pojawia i w ruchu zielone czyli jest tak jak piszesz dokładnie.
Co do przytrzymania to jest dokładnie jak piszesz, może opisałem to sugerując "kilka" znaczków a to jest jeden symbol tej "stłuczki" pomarańczowy a nie kilka symboli.\
Dziękuję bardzo za pomoc!
Co do przytrzymania to jest dokładnie jak piszesz, może opisałem to sugerując "kilka" znaczków a to jest jeden symbol tej "stłuczki" pomarańczowy a nie kilka symboli.\
Dziękuję bardzo za pomoc!
- Od: 21 lis 2017, 19:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
Zielony aktywny ( od pewniej prędkości)
Czerwony (np chce wyprzedzić samochód zbliżam się do niego ale nie włączam kierunku i wtedy zapala się na czerwono a samochód nie reaguję na gaz )
Dopisano 7 lis 2019, 12:05:
[quote="romaz"]Cześć,
przepraszam za trywialne pytanie ale dostałem dziś zastępczą nową Mazdę 3 (stara się zepsuła) i zauważyłem, że koło kierownicy jest jeden przycisk którego nie znam ze starej "trójki".
I jak porównanie "stara" kontra "nowa"
Czerwony (np chce wyprzedzić samochód zbliżam się do niego ale nie włączam kierunku i wtedy zapala się na czerwono a samochód nie reaguję na gaz )
Dopisano 7 lis 2019, 12:05:
[quote="romaz"]Cześć,
przepraszam za trywialne pytanie ale dostałem dziś zastępczą nową Mazdę 3 (stara się zepsuła) i zauważyłem, że koło kierownicy jest jeden przycisk którego nie znam ze starej "trójki".
I jak porównanie "stara" kontra "nowa"
Co do porównania "stara" vs "nowa" to mam nową od wczoraj i przejechałem koło 200km (miasto, trasa i autostrada) i to co zauważyłem odrazu to wyciszenie, przy "ciut" więcej niż 140km/h na autostradzie u mnie nie da się rozmawiać a tutaj słychać delikatny szum.
Druga kwestia to elastyka silnika, tutaj jestem pod ogromnym wrażeniem, nie wiem jaką mam wersję tej 3ki (w sensie mocy) bo nie dostałem dowodu rejestracyjnego ale to jak się zbiera jest rewelacyjne.
Trzecia kwestia spalanie, u mnie 8.5-9/100 a tutaj 7.2 finalnie po tych 200km.
Na plus dla mnie generalnie pierdoła ale automatyczna blokada i otwieranie zamków drzwi po osiągnięciu prędkości i po wyłączeniu zapłonu. Fajna sprawa z keyless że wystarczy włożyć rękę do klamki i odblokuje. Bardzo wygodny podłokietnik i odpowiednio długi.
Bagażnik też wydaje mi się pojemniejszy i taki bardziej "kwadratowy" w sensie mniej jest nierówności bryły ale być może to tylko wrażenie.
Z minusów to umiejscowienie pojemników na napoje, tutaj oczekiwałbym takich "wyskakujących" z deski rozdzielczej.
Niewygodnie jest też korzystać z telefonu mając uchwyt w kratce wentylacyjnej bo jest bardzo blisko kierownicy.
Mam też wrażenie że tylna szyba jest mniejsza przez co ograniczona jest widoczność.
Generalnie bardzo na plus.
Druga kwestia to elastyka silnika, tutaj jestem pod ogromnym wrażeniem, nie wiem jaką mam wersję tej 3ki (w sensie mocy) bo nie dostałem dowodu rejestracyjnego ale to jak się zbiera jest rewelacyjne.
Trzecia kwestia spalanie, u mnie 8.5-9/100 a tutaj 7.2 finalnie po tych 200km.
Na plus dla mnie generalnie pierdoła ale automatyczna blokada i otwieranie zamków drzwi po osiągnięciu prędkości i po wyłączeniu zapłonu. Fajna sprawa z keyless że wystarczy włożyć rękę do klamki i odblokuje. Bardzo wygodny podłokietnik i odpowiednio długi.
Bagażnik też wydaje mi się pojemniejszy i taki bardziej "kwadratowy" w sensie mniej jest nierówności bryły ale być może to tylko wrażenie.
Z minusów to umiejscowienie pojemników na napoje, tutaj oczekiwałbym takich "wyskakujących" z deski rozdzielczej.
Niewygodnie jest też korzystać z telefonu mając uchwyt w kratce wentylacyjnej bo jest bardzo blisko kierownicy.
Mam też wrażenie że tylna szyba jest mniejsza przez co ograniczona jest widoczność.
Generalnie bardzo na plus.
- Od: 21 lis 2017, 19:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
Według mnie Twoje zdanie jest bardzo cenne ponieważ masz bezpośrednie porównanie.
Otwórz maskę lub zerknij na tylnej klapie SKYACTIVE-G lub SKYACTIVE-X, innej opcji w Polsce nie ma, przynajmniej narazie, póki nie pokończą się gwarancje .
romaz napisał(a):Druga kwestia to elastyka silnika, tutaj jestem pod ogromnym wrażeniem, nie wiem jaką mam wersję tej 3ki (w sensie mocy) bo nie dostałem dowodu rejestracyjnego ale to jak się zbiera jest rewelacyjne.
Otwórz maskę lub zerknij na tylnej klapie SKYACTIVE-G lub SKYACTIVE-X, innej opcji w Polsce nie ma, przynajmniej narazie, póki nie pokończą się gwarancje .
Mam tylko nadzieję że się nie "wydusi" od łokcia, przynajmniej nie tak szybko.Arek_4k napisał(a):Ten podłokietnik to jest wzór do naśladowania dla innych producentów.
lelo28 napisał(a):Według mnie Twoje zdanie jest bardzo cenne ponieważ masz bezpośrednie porównanie.romaz napisał(a):Druga kwestia to elastyka silnika, tutaj jestem pod ogromnym wrażeniem, nie wiem jaką mam wersję tej 3ki (w sensie mocy) bo nie dostałem dowodu rejestracyjnego ale to jak się zbiera jest rewelacyjne.
Otwórz maskę lub zerknij na tylnej klapie SKYACTIVE-G lub SKYACTIVE-X, innej opcji w Polsce nie ma, przynajmniej narazie, póki nie pokończą się gwarancje .
SKYACTIVE-G czyli 120KM a jeździ lepiej niż moje 165KM a napewno jest większa elastyka silnika, aż ciekaw jestem jak SKYACTIVE-X ze 180KM musi w takim razie jeździć.
Podłokietnik napewno się ubije, ja w mojej tą ramkę koło podłokietnika, która jest skórzana mam już ubitą na płasko (tzn. gąbka zapewne, która jest w środku), że jest twarda i czuję plastik.
- Od: 21 lis 2017, 19:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
romaz napisał(a):SKYACTIVE-G czyli 120KM a jeździ lepiej niż moje 165KM a napewno jest większa elastyka silnika...............
Chyba wbiłeś kij w mrowisko...........
Przecież sporo było "tęgich głów" którzy nawet nie widząc a tym bardziej jeżdżąc uważało że to wielkie G___O.
PS
Zaraz dostaniemy po że piszemy nie na temt.
lelo28 napisał(a):romaz napisał(a):SKYACTIVE-G czyli 120KM a jeździ lepiej niż moje 165KM a napewno jest większa elastyka silnika...............
Chyba wbiłeś kij w mrowisko...........
Przecież sporo było "tęgich głów" którzy nawet nie widząc a tym bardziej jeżdżąc uważało że to wielkie G___O.
PS
Zaraz dostaniemy po że piszemy nie na temt.
No to jeszcze ja dorzucę, zanim mnie zbanuje moderator, ze jeszcze lepiej może być po odblokowaniu G. Jak tylko skończy się gwarancja na pewno się tym zainteresuję.
Uff a już myślałem że ze mną jest coś nie tak po tym jak przesiadłem się z 2.2 163 na 2.0 122 mówiąc że ten silnik daje [tiiit] radę bo wszędzie tylko narzekanie że ten silnik nie jedzie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości