Spalanie – skyactiv-x

Postprzez Neonixos666 » 6 gru 2020, 20:56

Jak dowiedziałem się o silniku X byłem zaskoczony kierunkiem Mazdy i szczerze te połączenie zapłonu samoczynnego z iskrowym bardzo mi się spodobało szczególnie że jeżdżę dieslami i myślałem że uda się w końcu połączyć niskie spalanie diesla z kulturą benzyny okraszoną bezawaryjnością. Wszystko fajnie reklama poszła ostro i obecnie szał opadł, wszyscy chwalą za kultuę pracy i osiągi ale czy ktoś dostrzega korzyść z tej technologii? Czy to eksperyment na krótką chwilę czy sama Mazda ostrzegła w tym potencjał i będzie rozwijała tą koncepcje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez k.siwczyk » 6 gru 2020, 21:36

Neonixos666 napisał(a):Jak dowiedziałem się o silniku X byłem zaskoczony kierunkiem Mazdy i szczerze te połączenie zapłonu samoczynnego z iskrowym bardzo mi się spodobało szczególnie że jeżdżę dieslami i myślałem że uda się w końcu połączyć niskie spalanie diesla z kulturą benzyny okraszoną bezawaryjnością. Wszystko fajnie reklama poszła ostro i obecnie szał opadł, wszyscy chwalą za kultuę pracy i osiągi ale czy ktoś dostrzega korzyść z tej technologii? Czy to eksperyment na krótką chwilę czy sama Mazda ostrzegła w tym potencjał i będzie rozwijała tą koncepcje?


Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.

Ktostam napisał(a):Wg katalogu X najlepiej się sprawuje w ręcznej skrzyni na 16" kołach.
Dziwne czemu na 18" jest +0,5 litra więcej gdy G ma tylko 0,1 różnicy pomiędzy 16" i 18"


Realnie w G pomiędzy 16 a 18 jest większa różnica z moich doświadczeń.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Neonixos666 » 6 gru 2020, 21:59

k.siwczyk napisał(a):Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.


Które konkretnie silniki jakich producentów korzystają z zapłonu samoczynnego w benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez corky1 » 6 gru 2020, 22:21

Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).

Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT

0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT

Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez k.siwczyk » 7 gru 2020, 00:03

Neonixos666 napisał(a):
k.siwczyk napisał(a):Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.


Które konkretnie silniki jakich producentów korzystają z zapłonu samoczynnego w benzynie?


Mam na myśli po prostu kulturę pracy. Każda benzyna ma taką.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 7 gru 2020, 08:53

W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g

Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,

https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a

Co ciekawe, w wypadku AWD nie ma poprawy ani w spalaniu ani w emisji CO2.
Przy porównywaniu trzeba patrzeć na wersje bo mają na różnych kołach osobno i chyba źle oznakowali skrzynię AT i MT – ale można się połapać.
Ostatnio edytowano 7 gru 2020, 09:04 przez Ktostam, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez paweł_TBU » 7 gru 2020, 08:59

Ktostam napisał(a):W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g

Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,

https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a


no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Ktostam » 7 gru 2020, 09:42

Taka ciekawostka o spalaniu hybryd kontra diesle
https://autokult.pl/39546,test-toyota-corolla-hybrid-kontra-audi-a3-35-tdi-dogrywka-w-pojedynku-kto-jest-mistrzem-oszczedzania

Ciekawe czy gdzieś w europie jest Mazda 3 z Dieslem.
O widzę, ze Niemcy mają.
Z ręczną skrzynią 3,8 l/100 za miastem. 4,7 w mieście.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez krabdul » 7 gru 2020, 10:29

corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).

Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT

0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT

Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.

Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)

paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm :D

Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl? <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 7 gru 2020, 10:35

krabdul napisał(a):
corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).

Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT

0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT

Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.

Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)

paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm :D

Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl? <czarodziej>


Zdajecie sobie sprawę, że te 10 koni czy te 4 w tą czy w tą to nic? Nagle z 9 sekund nie zrobicie 8 czy poniżej 8 10 koniami mechicznymi? Ten silnik jest bez sensu.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez paweł_TBU » 7 gru 2020, 10:37

paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm :D

Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl? <czarodziej>[/quote]
ale ze od 2021 znowu podwyzka?? chyba ich już pogrzało, z taką polityką to nie zajadą za daleko, wiem ze Polska i Europa dla Mazdy nie jest najwazniejszym rynkiem ale z tymi ciągłymi podwyżkami to bez sensu, tym bardziej że w dobie mody na suvy 3ka jakoś za bogato się nie sprzedaje....

Dopisano 7 gru 2020, 09:40:

k.siwczyk napisał(a):
krabdul napisał(a):
corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).

Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT

0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT

Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.

Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)

paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm :D

Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl? <czarodziej>


Zdajecie sobie sprawę, że te 10 koni czy te 4 w tą czy w tą to nic? Nagle z 9 sekund nie zrobicie 8 czy poniżej 8 10 koniami mechicznymi? Ten silnik jest bez sensu.



pewnie że jest, przynajmniej na tym etapie, jeśliz czasem wyjdą na moc ok 210 220KM to co innego, a jeszcze co do kolejnej podwyżki, jeśli x po modernizacji będzie znowu droższy to o aktualizacji bezpłatnej można zapomnieć, ciekawe jak długo zajmie firmom od softów rozpracowanie map z xa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez krabdul » 7 gru 2020, 10:49

To info odnośnie podwyżki G o 3kpln i X o 5kpln miałem od 2ch ASO, które mówiły, że nowy X będzie mieć 186KM. Mi już nie chodziło o to czy te 4KM robią różnicę tylko o to że te filmiki z Japonii były mniej wiarygodne jeśli chodzi o nasz rynek niż info bezpośrednio od naszych ASO.
PS: Te informacje dotyczyły CX-30 i były nieoficjalne. Dostałem je tylko ze względu na wahania między kupnem 2020 a 2021, ale widzę, że zaczynają się potwierdzać.
A jeśli chodzi o spalanie to coś przebąkiwali, że tylko dla 16" trochę spadło, ale to był taki szybki rzut oka sprzedawcy na różnice między X-ami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Ktostam » 7 gru 2020, 11:00

Co do wzrostu cen

Samochody spalinowe będą drożeć aby elektryki stały się bardziej "opłacalne" dla klientów

Od 2015 średnia cena samochodu w Polsce wzrosła o +30%

"Jego zdaniem, w ciągu najbliższych trzech lat różniąca w cenie między elektrykami a samochodami z napędem spalinowym spadnie do 10%, a za 5 lat te ceny się zrównają. Przy obecnej rozbieżności cenowej na poziomie 80% oznaczałoby to wzrost cen samochodów z napędem spalinowym o kilkanaście procent rocznie."
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez Rabus » 7 gru 2020, 12:31

Skąd info że w AWD sie nic nie zmienia? Na stronie belgijskiej nie ma pełnego info wariantów z AWD.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez Ktostam » 7 gru 2020, 13:12

Ostatnie 2 modele z prawej te z (4) w przypisach jest, że to AWD.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 7 gru 2020, 20:07

Ktostam napisał(a):W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g

Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,

https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a

Co ciekawe, w wypadku AWD nie ma poprawy ani w spalaniu ani w emisji CO2.
Przy porównywaniu trzeba patrzeć na wersje bo mają na różnych kołach osobno i chyba źle oznakowali skrzynię AT i MT – ale można się połapać.


X już w ten wersji podobno mniej pali niż G :) Czyli nic nowego :)
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2020, 22:47

jakie najniższe spalanie można wycisnąć z x ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez k.siwczyk » 8 gru 2020, 00:23

Neonixos666 napisał(a):jakie najniższe spalanie można wycisnąć z x ?


Jazda przy 70 km/h to okolice 3,5 litra (jazda bez korków, cały czas przed siebie)
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Lukk75 » 8 gru 2020, 21:44

Na odcinku testowym jakieś 5km po płaskim , na tempomacie, do 3,5 l na komputerze( ani razu nie było więcej , a było mniej)
Ustawiona prędkość 90km/h, odcinek testowy przejechany tam i z powrotem.
Na pokładzie 2+2, drobny bagaż.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez sevecc » 19 gru 2020, 08:59

Wiem, że to temat o spalaniu ale podepnę się.

Czy w Waszych X-ach też macie tak, że bardzo często po ponownym uruchomieniu silnika (po wyłączeniu go przez i-stop), dławi się podczas ruszania? Trzeba bardzo delikatnie dodawać gazu bo ma problem z płynnym wejściem na obrotu. Czasem potrafi nawet zgasnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323