Spalanie – skyactiv-x
Jak dowiedziałem się o silniku X byłem zaskoczony kierunkiem Mazdy i szczerze te połączenie zapłonu samoczynnego z iskrowym bardzo mi się spodobało szczególnie że jeżdżę dieslami i myślałem że uda się w końcu połączyć niskie spalanie diesla z kulturą benzyny okraszoną bezawaryjnością. Wszystko fajnie reklama poszła ostro i obecnie szał opadł, wszyscy chwalą za kultuę pracy i osiągi ale czy ktoś dostrzega korzyść z tej technologii? Czy to eksperyment na krótką chwilę czy sama Mazda ostrzegła w tym potencjał i będzie rozwijała tą koncepcje?
Neonixos666 napisał(a):Jak dowiedziałem się o silniku X byłem zaskoczony kierunkiem Mazdy i szczerze te połączenie zapłonu samoczynnego z iskrowym bardzo mi się spodobało szczególnie że jeżdżę dieslami i myślałem że uda się w końcu połączyć niskie spalanie diesla z kulturą benzyny okraszoną bezawaryjnością. Wszystko fajnie reklama poszła ostro i obecnie szał opadł, wszyscy chwalą za kultuę pracy i osiągi ale czy ktoś dostrzega korzyść z tej technologii? Czy to eksperyment na krótką chwilę czy sama Mazda ostrzegła w tym potencjał i będzie rozwijała tą koncepcje?
Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.
Ktostam napisał(a):Wg katalogu X najlepiej się sprawuje w ręcznej skrzyni na 16" kołach.
Dziwne czemu na 18" jest +0,5 litra więcej gdy G ma tylko 0,1 różnicy pomiędzy 16" i 18"
Realnie w G pomiędzy 16 a 18 jest większa różnica z moich doświadczeń.
k.siwczyk napisał(a):Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.
Które konkretnie silniki jakich producentów korzystają z zapłonu samoczynnego w benzynie?
Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).
Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT
0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT
Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT
0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT
Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Neonixos666 napisał(a):k.siwczyk napisał(a):Podobnie pracuje obecnie prawie każda produkowana 4 cylindrowa benzyna.
Które konkretnie silniki jakich producentów korzystają z zapłonu samoczynnego w benzynie?
Mam na myśli po prostu kulturę pracy. Każda benzyna ma taką.
W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g
Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,
https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a
Co ciekawe, w wypadku AWD nie ma poprawy ani w spalaniu ani w emisji CO2.
Przy porównywaniu trzeba patrzeć na wersje bo mają na różnych kołach osobno i chyba źle oznakowali skrzynię AT i MT – ale można się połapać.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g
Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,
https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a
Co ciekawe, w wypadku AWD nie ma poprawy ani w spalaniu ani w emisji CO2.
Przy porównywaniu trzeba patrzeć na wersje bo mają na różnych kołach osobno i chyba źle oznakowali skrzynię AT i MT – ale można się połapać.
Ostatnio edytowano 7 gru 2020, 09:04 przez Ktostam, łącznie edytowano 2 razy
Ktostam napisał(a):W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g
Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,
https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm
Taka ciekawostka o spalaniu hybryd kontra diesle
https://autokult.pl/39546,test-toyota-corolla-hybrid-kontra-audi-a3-35-tdi-dogrywka-w-pojedynku-kto-jest-mistrzem-oszczedzania
Ciekawe czy gdzieś w europie jest Mazda 3 z Dieslem.
O widzę, ze Niemcy mają.
Z ręczną skrzynią 3,8 l/100 za miastem. 4,7 w mieście.
https://autokult.pl/39546,test-toyota-corolla-hybrid-kontra-audi-a3-35-tdi-dogrywka-w-pojedynku-kto-jest-mistrzem-oszczedzania
Ciekawe czy gdzieś w europie jest Mazda 3 z Dieslem.
O widzę, ze Niemcy mają.
Z ręczną skrzynią 3,8 l/100 za miastem. 4,7 w mieście.
corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).
Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT
0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT
Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)
paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm
Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl?
krabdul napisał(a):corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).
Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT
0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT
Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm
Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl?
Zdajecie sobie sprawę, że te 10 koni czy te 4 w tą czy w tą to nic? Nagle z 9 sekund nie zrobicie 8 czy poniżej 8 10 koniami mechicznymi? Ten silnik jest bez sensu.
paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm
Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl? [/quote]
ale ze od 2021 znowu podwyzka?? chyba ich już pogrzało, z taką polityką to nie zajadą za daleko, wiem ze Polska i Europa dla Mazdy nie jest najwazniejszym rynkiem ale z tymi ciągłymi podwyżkami to bez sensu, tym bardziej że w dobie mody na suvy 3ka jakoś za bogato się nie sprzedaje....
Dopisano 7 gru 2020, 09:40:
k.siwczyk napisał(a):krabdul napisał(a):corky1 napisał(a):Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm (co ciekawe, wcześniejsza wersja moment miała niżej przy 3000, chyba że jest bład w danych).
Spalanie średnie: 5,3 MT, 6,0 AT
0-100 km: 8,1 MT, 8,5 AT
Coekawe, że stopień sprężania teraz jest 15:1.
Czyli potwierdziły się informacje z ASO a nie filmików, że będzie 186 a nie 190KM
Swoją drogą ciekawe jest to obniżenie stopnia sprężania, bo X w ogóle zanim wszedł to miał zapowiadany stopień 18:1 Skyactive G od 2019 też mają 13:1 a wcześniej miały 14:1 (przynajmniej w Europie)paweł_TBU napisał(a):
no to teraz się zwróci nie po 250kkm a po 220kkm
Uwzględniłeś w obliczeniach, że G drożeje o 3kpln a X o 5kpl?
Zdajecie sobie sprawę, że te 10 koni czy te 4 w tą czy w tą to nic? Nagle z 9 sekund nie zrobicie 8 czy poniżej 8 10 koniami mechicznymi? Ten silnik jest bez sensu.
pewnie że jest, przynajmniej na tym etapie, jeśliz czasem wyjdą na moc ok 210 220KM to co innego, a jeszcze co do kolejnej podwyżki, jeśli x po modernizacji będzie znowu droższy to o aktualizacji bezpłatnej można zapomnieć, ciekawe jak długo zajmie firmom od softów rozpracowanie map z xa
To info odnośnie podwyżki G o 3kpln i X o 5kpln miałem od 2ch ASO, które mówiły, że nowy X będzie mieć 186KM. Mi już nie chodziło o to czy te 4KM robią różnicę tylko o to że te filmiki z Japonii były mniej wiarygodne jeśli chodzi o nasz rynek niż info bezpośrednio od naszych ASO.
PS: Te informacje dotyczyły CX-30 i były nieoficjalne. Dostałem je tylko ze względu na wahania między kupnem 2020 a 2021, ale widzę, że zaczynają się potwierdzać.
A jeśli chodzi o spalanie to coś przebąkiwali, że tylko dla 16" trochę spadło, ale to był taki szybki rzut oka sprzedawcy na różnice między X-ami.
PS: Te informacje dotyczyły CX-30 i były nieoficjalne. Dostałem je tylko ze względu na wahania między kupnem 2020 a 2021, ale widzę, że zaczynają się potwierdzać.
A jeśli chodzi o spalanie to coś przebąkiwali, że tylko dla 16" trochę spadło, ale to był taki szybki rzut oka sprzedawcy na różnice między X-ami.
Co do wzrostu cen
Samochody spalinowe będą drożeć aby elektryki stały się bardziej "opłacalne" dla klientów
Od 2015 średnia cena samochodu w Polsce wzrosła o +30%
"Jego zdaniem, w ciągu najbliższych trzech lat różniąca w cenie między elektrykami a samochodami z napędem spalinowym spadnie do 10%, a za 5 lat te ceny się zrównają. Przy obecnej rozbieżności cenowej na poziomie 80% oznaczałoby to wzrost cen samochodów z napędem spalinowym o kilkanaście procent rocznie."
Samochody spalinowe będą drożeć aby elektryki stały się bardziej "opłacalne" dla klientów
Od 2015 średnia cena samochodu w Polsce wzrosła o +30%
"Jego zdaniem, w ciągu najbliższych trzech lat różniąca w cenie między elektrykami a samochodami z napędem spalinowym spadnie do 10%, a za 5 lat te ceny się zrównają. Przy obecnej rozbieżności cenowej na poziomie 80% oznaczałoby to wzrost cen samochodów z napędem spalinowym o kilkanaście procent rocznie."
Ktostam napisał(a):W katalogu widać, że nowy e-Skyactiv X poprawił spalanie i ma lepsze osiągi.
Minimalna emisja CO2 spadła do 118g poprzednio 125g
Automat powinien być o 0,2s szybszy do setki i średnio palić 0,5 litra mniej.
Wygląda na to , że bardzo obniżyli spalanie w zakresie niskich prędkości – prawie o 1 litr w AT.
Z tego co widzę, to X powinien w AT palić mniej niż wersja G 122 KM.,
https://be.cdn.mazda.media/009df05a030c495d886d880f8fc2fe13/771d7d55397e48adb4d0529ac6bb48d6.pdf?4ada1a
Co ciekawe, w wypadku AWD nie ma poprawy ani w spalaniu ani w emisji CO2.
Przy porównywaniu trzeba patrzeć na wersje bo mają na różnych kołach osobno i chyba źle oznakowali skrzynię AT i MT – ale można się połapać.
X już w ten wersji podobno mniej pali niż G Czyli nic nowego
jakie najniższe spalanie można wycisnąć z x ?
Na odcinku testowym jakieś 5km po płaskim , na tempomacie, do 3,5 l na komputerze( ani razu nie było więcej , a było mniej)
Ustawiona prędkość 90km/h, odcinek testowy przejechany tam i z powrotem.
Na pokładzie 2+2, drobny bagaż.
Ustawiona prędkość 90km/h, odcinek testowy przejechany tam i z powrotem.
Na pokładzie 2+2, drobny bagaż.
Wiem, że to temat o spalaniu ale podepnę się.
Czy w Waszych X-ach też macie tak, że bardzo często po ponownym uruchomieniu silnika (po wyłączeniu go przez i-stop), dławi się podczas ruszania? Trzeba bardzo delikatnie dodawać gazu bo ma problem z płynnym wejściem na obrotu. Czasem potrafi nawet zgasnąć.
Czy w Waszych X-ach też macie tak, że bardzo często po ponownym uruchomieniu silnika (po wyłączeniu go przez i-stop), dławi się podczas ruszania? Trzeba bardzo delikatnie dodawać gazu bo ma problem z płynnym wejściem na obrotu. Czasem potrafi nawet zgasnąć.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości