Klimatyzacja
Myślę, że ten temat zasługuje na odrębny wątek.
W moim odczuciu wydajność klimatyzacji jest gorsza w porównaniu do wersji BM. Żeby porządnie schłodziło trzeba ustawiać bardzo niską temperaturę na programatorze. Nie udało mi się ustawić takiej temperatury, która byłaby cały czas optymalna bez względu na zmieniającą się temperaturę na zewnątrz pojazdu.
Klima w trybie Auto szybko przechodzi w tryb oszczędny (1 kreska) i z nawiewów leci zbyt mało powietrza, które dodatkowo jest słabo schłodzone i przez to nie daje rady utrzymać zadanej temperatury.
W moim odczuciu wydajność klimatyzacji jest gorsza w porównaniu do wersji BM. Żeby porządnie schłodziło trzeba ustawiać bardzo niską temperaturę na programatorze. Nie udało mi się ustawić takiej temperatury, która byłaby cały czas optymalna bez względu na zmieniającą się temperaturę na zewnątrz pojazdu.
Klima w trybie Auto szybko przechodzi w tryb oszczędny (1 kreska) i z nawiewów leci zbyt mało powietrza, które dodatkowo jest słabo schłodzone i przez to nie daje rady utrzymać zadanej temperatury.
Nie mogę porównać z poprzedniczką ale drugi akapit trochę mi nie pasuje. Uważam, że klima na "auto" ustawia nawiew na wszystkie kreski i taki stan utrzymuje się bardzo długo. W zasadzie to nie zauważyłem żeby kreski się zmniejszały. Ale pojeżdżę jutro to sprawdzę.
Myślałem też, że funkcja "auto" będzie sama dobierała temperaturę wnętrza zależną od temperatury zewnętrznej lub coś w tym stylu.
Myślałem też, że funkcja "auto" będzie sama dobierała temperaturę wnętrza zależną od temperatury zewnętrznej lub coś w tym stylu.
Temperaturę w aucie regulujesz Ty, tryb auto steruje prędkością nawiewu, strefą (jak ma grzać to włączy nawiew na nogi itp), oraz temperaturą wydmuchiwanego powietrza (i pewnie o to ci chodzi) w celu jak najefektywniejszego uzyskania wskazanej przez Ciebie temperatury
Nie mam najnowszej 3ki, ale nieco Was uspokoję pisząc, że w poprzedniej wersji klimatyzacja dostosowywała swoje parametry z uwzględnieniem czujnika nasłonecznienia – przez co w poprzednim modelu, przy przejściowych pogodach (np temp 13stopni na dworze + duże nasłonecznienie) klimatyzacja potrafiła działać w niezadowalający sposób (grzała jak była ciepło, chłodziła jak było zimno), przez co muszę trochę obracać pokrętłem od klimy. Dzieje się to najczęściej właśnie w okresie jesiennym, całkiem możliwe że to jest to co opisujecie
Arek_4k napisał(a):A czy Wy jeżdzicie cały czas na jednym ustawieniu temperatury, czy regulujecie ją w zależności od temperatury na zewnątrz?
Temperaturę ustawiam na zasadzie "widzi mi się". Ma być tak aby było komfortowo, a to czy na zewnątrz będzie -10 czy +40 to nie istotne. Jeździłem w największych upałach tego roku i zawsze było ok. Mało tego, ostatnio nawet spodobał mi się tryb AUTO. Napewno wygodniejszy niż ręczne ustawienia.
Może niech ktoś jeszcze napisze jak było podczas największych upałów.
Auto odebrałem pod koniec czerwca więc też nie sprawdziłem klimy w największe upały. Niestety. Jednak późniejsze, też wysokie temperatury nie spowodowały dyskomfortu w samochodzie z siedzeniami w skórze.
No właśnie, tryb AUTO. Myślałem, że ten tryb sam dostosowuje komfortową temperaturę wewnątrz, tak "pi razy oko" chociaż. A tu wychodzi, że muszę sam temperaturę ogarnąć a system tylko steruje nawiewem, nomen omen u mnie zawsze na maxa.
Konkluzja jest taka, że jeśli chcę chłodno w aucie to ustawiam na LOW a tryb AUTO ustawia siłę nawiewu i zamyka obwód na wewnętrzny żeby szybciej schłodzić.
No właśnie, tryb AUTO. Myślałem, że ten tryb sam dostosowuje komfortową temperaturę wewnątrz, tak "pi razy oko" chociaż. A tu wychodzi, że muszę sam temperaturę ogarnąć a system tylko steruje nawiewem, nomen omen u mnie zawsze na maxa.
Konkluzja jest taka, że jeśli chcę chłodno w aucie to ustawiam na LOW a tryb AUTO ustawia siłę nawiewu i zamyka obwód na wewnętrzny żeby szybciej schłodzić.
z tą klimą to nie jest do końca ok, kiedyś mi sie przywiesiła, lewa strona miała ustawione 20 stopni prawa 25 a mimo to po prawej wiało totalnie zimnym /na zewnątrz było 14stopni/ dopiero po wciśniećiu sync zaczeło to działac tak jak trzeba, a ostanio mimo ustawienia klimy na LO wiała ciepłym powietrzem a nie powinna chocby nie wiem co
Wczoraj byłem w salonie na aktualizacji oprogramowania – coś pozmieniali i teraz klima działa perfekcyjnie ! jak wczoraj o 12 ustawiłem 19,5st tak do dzisiaj nawet nie dotknąłem panelu. Polecam wizytę w ASO
PS. dezaktywacja cylindrów dalej działa
PS. dezaktywacja cylindrów dalej działa
Mati_WZL napisał(a):Wczoraj byłem w salonie na aktualizacji oprogramowania – coś pozmieniali i teraz klima działa perfekcyjnie ! jak wczoraj o 12 ustawiłem 19,5st tak do dzisiaj nawet nie dotknąłem panelu
Masz na myśli aktualizację całego oprogramowania? Jaki masz nr wersji?
Mati_WZL napisał(a):PS. dezaktywacja cylindrów dalej działa
Kiedy się włączyła po aktualizacji? Odczuwalne są wibracje jak przed akcją serwisową?
Dopisano 29 paź 2019 11:23:
Mati_WZL napisał(a):Wczoraj byłem w salonie na aktualizacji oprogramowania – coś pozmieniali i teraz klima działa perfekcyjnie ! jak wczoraj o 12 ustawiłem 19,5st tak do dzisiaj nawet nie dotknąłem panelu
Masz na myśli aktualizację całego oprogramowania? Jaki masz nr wersji?
Mati_WZL napisał(a):PS. dezaktywacja cylindrów dalej działa
Kiedy się włączyła po aktualizacji? Odczuwalne są wibracje jak przed akcją serwisową?
Nie wiem czy potrafię to jakoś precyzyjniej określić – podłączyli auto pod jakiegoś swojego głównego laptopa i się "aktualizowała" przez dobrą godzinę. Więc chyba można założyć że to całe oprogramowanie. Numer sprawdzę po pracy.
Dezaktywacja zadziałała od razu po aktualizacji, ale czy były wibracje ? Szczerze przyznam że ja ich za bardzo nie wyczuwałem już przed nią, chyba trzeba się mega skupić żeby je wyczuć swoją drogą jak coś pracuje na dwóch cylindrach to ciężej to wyważyć niż na czterech, nie ? więc pewien stopień wibracji powinien być jakby naturalny.
Dezaktywacja zadziałała od razu po aktualizacji, ale czy były wibracje ? Szczerze przyznam że ja ich za bardzo nie wyczuwałem już przed nią, chyba trzeba się mega skupić żeby je wyczuć swoją drogą jak coś pracuje na dwóch cylindrach to ciężej to wyważyć niż na czterech, nie ? więc pewien stopień wibracji powinien być jakby naturalny.
Mati_WZL napisał(a):Dezaktywacja zadziałała od razu po aktualizacji, ale czy były wibracje ? Szczerze przyznam że ja ich za bardzo nie wyczuwałem już przed nią, chyba trzeba się mega skupić żeby je wyczuć
Oczywiście że nie czuć drgań pod warunkiem że się umie jeździć silnikiem wolnossącym bez dwumasy
paweł_TBU napisał(a):Co dokladnie z wgrali w kwestii klimy i w ktorym aso?
Co masz na myśli "co wgrali" ? Pliku nie widziałem, nie wiem co od strony technicznej się zmieniło ale działa o niebo lepiej. ASO Wróbel Lubin.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości