Klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dzonn » 9 gru 2019, 14:53

lelo28 napisał(a):Ja sobie radzę w ten sposób że w pierwszych kilku, kilkunastu minutach nie jadę na AUTO. Tryb manualny, nawiewy dolne, ewentualnie dolne + szyba, siła nawiewu na minimum. Według mnie najlepszy sposób na normalne nagrzanie wnętrza. Tryb AUTO załączam jak w środku jest komfortowa temperatura.


Można i tak, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Po to mamy klimatyzację automatyczną, żeby nie trzeba było wszystkiego regulować ręcznie. Jeśli dobrze wnioskuję z poprzednich postów, aktualizacja oprogramowania powinna rozwiązać ten problem – domyślam się, że pod nowym oprogramowaniem auto nie rozgrzewa kabiny tak intensywnie.

Inna sprawa, że to mój któryś z rzędu samochód i wcześniej zwykle ustawiałem 20-22 stopnie, a tutaj nigdy nie ustawiam na więcej niż 19. Realnie więc poruszam się w przedziale 16-19 stopni, bo gdyby ustawić na np. 22, to w środku byłby ukrop. Z tego co widzę na zagranicznych forach, inni użytkownicy też dostrzegają taką różnicę względem innych aut, które użytkują.
dzonn
 

Postprzez kkk255 » 22 lut 2020, 21:08

Na jakiej zasadzie działa klimatyzacja w nowej trójce?
Z tego co wyczytałem to gdy mam tryb AUTO i zmienię kierunek nawiewu to przechodzi w tryb manualny.
W dwójce można było ustawić pokrętło prędkości nawiewu na tryb AUTO a kierunek mogłem ustawić sam jaki chcę.A tryb AUTO nadal zostawał.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez lelo28 » 22 lut 2020, 22:10

Tryb AUTO pozwala tylko na zmianę temperatury, reszta jest ustawiana automatyczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez ogluch » 22 lut 2020, 22:11

Wychodzi na to, że w dwójce klimatyzacja mimo, że ma tryb AUTO nie jest w pełni automatyczna. I chyba faktycznie tak jest bo to ten sam panel co CX-3 a tam właśnie taka jest. Prawdziwa klimatyzacja automatyczna sama steruje kierunkiem nawiewu, ty tylko regulujesz temperaturę jaka ma być w samochodzie i tak też jest w nowej trójce. Prawda jest, że układ automatycznej klimatyzacji w trójce nie jest rewelacyjny. Trudno mu utrzymać w kabinie przez dłuższy czas zadaną temperaturę.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2019, 09:09
Posty: 49 (0/5)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez kkk255 » 22 lut 2020, 23:05

Czyli jednak półautomatyczna była
kierunek nawiewu wolę sam ustawić
A co do samej klimatyzacji w trójce to różne zdania słyszałem u jednych działa idealnie a u innych słabo
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez kkk255 » 20 maja 2020, 14:10

ogluch napisał(a):Wychodzi na to, że w dwójce klimatyzacja mimo, że ma tryb AUTO nie jest w pełni automatyczna. I chyba faktycznie tak jest bo to ten sam panel co CX-3 a tam właśnie taka jest. Prawdziwa klimatyzacja automatyczna sama steruje kierunkiem nawiewu, ty tylko regulujesz temperaturę jaka ma być w samochodzie i tak też jest w nowej trójce. Prawda jest, że układ automatycznej klimatyzacji w trójce nie jest rewelacyjny. Trudno mu utrzymać w kabinie przez dłuższy czas zadaną temperaturę.


Stwierdzam iż miałem rację.
Można ustawić kierunek nawiewu a siła nawiewu regulowana jest automatycznie.
Mimo iż kontrolka pod napisem AUTO gaśnie to tryb automatyczny nie jest wyłączony
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez dzonn » 12 cze 2020, 12:16

Dziś pierwszy wyraźnie ciepły dzień w tym roku i moje obawy co do wydajności systemu klimatyzacji się potwierdzają. Na zewnątrz 28 stopni, a ja przy ustawieniu na LO mam na wylocie z kratek zmierzone między 9 a 11 stopni w trakcie jazdy. W kabinie już jest za ciepło, a co będzie przy upałach. To jest jakieś nieporozumienie :(. Zgłaszam do ASO.

Jeśli ktoś mógłby zmierzyć temperaturę u siebie byłbym bardzo wdzięczny.
dzonn
 

Postprzez lelo28 » 12 cze 2020, 13:54

Przy wylocie 9 – 11, a jaką masz wewnątrz auta np. na podłokietniku po koło 10-15 minutach jazdy? Ja nigdy nie miałem ustawione na LO, zawsze 16-18 a mogę dodać, że w tym roku jeszcze nie było ani jednego dnia upalnego takiego jak w ubiegłe wakacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez dzonn » 12 cze 2020, 15:41

Tego akurat nie mierzyłem, ale nie łudzę się, że jak na wylocie mam 9-11 to w kabinie przy upałach będzie komfortowo. Wiadomo, do pewnego stopnia jest to kwestią osobistych preferencji. Może niektórzy nie lubią dużego chłodu, ale mi przy takich 9-11 stopniach lecących z kratek w gorące dni jest zwyczajnie za ciepło, nawet jeśli mam ustawiony mocny nadmuch bezpośrednio na mnie.

We wcześniejszym aucie przy sprawnej klimie miałem jakieś 6 stopni na wylocie i było bardzo ok, jednak z czasem sprawność układu spadła i właśnie było na wylocie ok. 10 stopni – na tym etapie było mi już za gorąco. Pewnie wystarczyło uzupełnić czynnik chłodzący, ale nie wiem, bo wkrótce potem sprzedałem samochód.

Jestem już z tym umówiony w ASO, dam znać co z tego wyjdzie.

Natomiast niezależnie od tego jestem ciekaw, czy u Was jest podobnie, czy to w moim egzemplarzu jest problem. Niestety żeby to rzetelnie porównać trzeba rozmawiać o odczytach na termometrze a nie o osobistych odczuciach.

Przy okazji jeszcze dopowiem jako ciekawostkę, że jak się mocniej depnie gaz to od razu leci znacznie (o kilka stopni) cieplejsze powietrze. O tym akurat czytałem przed zakupem na zagranicznym forum, że przy dynamicznej jeździe samochód ogranicza sprawność układu klimatyzacji aby dać pełną moc do jazdy. Ogranicza przy już i tak słabo działającym układzie :(.
dzonn
 

Postprzez kamil_franiu » 13 cze 2020, 16:31

Moje spostrzeżenia sa takie
– z przodu wydajna
– z tył masakra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez paweł_TBU » 13 cze 2020, 20:44

kamil_franiu napisał(a):Moje spostrzeżenia sa takie
– z przodu wydajna
– z tył masakra

Bo pozalowali nawiewow, jedyny ratunek to nawiew kratki i nogi bo teoche z tylu dmucha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez dzonn » 25 cze 2020, 17:28

Jestem już po wizycie serwisowej w ASO. Poinformowano mnie, że zaktualizowano oprogramowanie, uzupełniono olej w układzie oraz przy okazji zrobiono ozonowanie. Powiedziano mi również, że temperatury w okolicach 10 stopni w nowej trójce na wylocie z kratek to norma. Przy przyjmowaniu zgłoszenia telefonicznie pan stwierdził, że typowo powinno być 4-6 stopni na wylocie, ale już po serwisie ten sam pan zmienił zdanie.

Niestety, tak jak się spodziewałem, po dwóch dniach nie odczuwam najmniejszej różnicy w działaniu układu. Na wylocie z kratek nadal identyczna temperatura jak wcześniej, czyli minimalnie ok. 9 a zwykle ok. 10-11 stopni.

W trakcie serwisu dostałem CX-5 jako auto zastępcze i tam już po kilku minutach jazdy z użyciem tej samej metody pomiaru i tego samego termometru zmierzyłem 4-6 stopni na wylocie, a chwilami spadało poniżej 4 stopni (!).

Wychodzi na to, że układ klimatyzacji w BP jest zwyczajnie słaby i trzeba z tym żyć. Najgorzej będzie w trakcie upałów, bo klima przy ustawieniu na ok. 18-19 stopni będzie non stop wiała na full a efekt i tak będzie mizerny. W takiej CX-5 wystarczyłby nawiew na 2-3 kreski i już byłoby komfortowo. Szkoda, według mnie jest to duży mankament nowej trójki i z tego co widzę w niektórych recenzjach i na zagranicznych forach, nie jestem w tym poglądzie odosobniony.

Muszę jednak przyznać, że już na jeździe testowej przed zakupem miałem do tego zastrzeżenia, bo akurat był upalny dzień a mi przez całą jazdę testową było gorąco. Chwilę wcześniej jeździłem Toyotą CHR i tam z kolei handlowiec tak ustawił klimę, że było mi aż za zimno. Jednak potem przyszły chłodniejsze dni, ja dostałem M3 na weekend i wszystko było OK. Łudziłem się, że może to problem akurat auta testowego albo że może da się to poprawić programowo, ale wygląda na to, że się przeliczyłem, i teraz w aucie aspirującym do miana "premium" będę się pocił w upalne dni.
dzonn
 

Postprzez Rabus » 25 cze 2020, 18:16

Myślałeś żeby pójść z tym na fora zagraniczne?

Ogólnie to ja np. nie byłem świadomy że to problem (to moje pierwsze nowe auto), ale teraz rzeczywiście widzę że musze mieć nawiew na max żeby schłodzić się w aucie w upał... A za granicą mają trochę większą skuteczność w wymuszaniu napraw na maździe :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez dzonn » 26 cze 2020, 10:48

Na zagranicznych forach są świadomi problemu i też nie wiedzą, co z nim zrobić. Tutaj trudno jest mówić o naprawie, prawdopodobnie ten układ po prostu został tak zaprojektowany, że to jest szczyt jego wydajności. Wielu klientów uzna, że taki poziom jest normalny / akceptowalny, ale wystarczy porównać z innymi autami i różnica jest kolosalna.

Na dobrą sprawę Mazda w żaden sposób nie zobowiązała się przy sprzedaży samochodu do tego, żeby wydajność klimy była na określonym poziomie. Miała być klima – jest. Szkoda, bo tak poza tym to naprawdę fajny samochód.
dzonn
 

Postprzez kamil_franiu » 26 cze 2020, 19:30

Moim skromnym zdaniem klima działa dobrze i nie mam zastrzeżeń siedząc z przodu :) ale podróżowanie na tylnej kanapie w upalne dni jest już mało komfortowe :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez corky1 » 26 cze 2020, 19:35

kamil_franiu napisał(a):Moim skromnym zdaniem klima działa dobrze i nie mam zastrzeżeń siedząc z przodu :) ale podróżowanie na tylnej kanapie w upalne dni jest już mało komfortowe :|

Mysle, ze gdyby byly nawiewy na tyl w konsoli srodkowej, komfort bylby lepszy. Ciekawe, ze w wersji australijskiej sa one dostepne. Ale pewnie takie wymagania lokalnego rynku. A u nas pewnie po liftingu, jesli w ogole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez paweł_TBU » 26 cze 2020, 22:59

corky1 napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Moim skromnym zdaniem klima działa dobrze i nie mam zastrzeżeń siedząc z przodu :) ale podróżowanie na tylnej kanapie w upalne dni jest już mało komfortowe :|

Mysle, ze gdyby byly nawiewy na tyl w konsoli srodkowej, komfort bylby lepszy. Ciekawe, ze w wersji australijskiej sa one dostepne. Ale pewnie takie wymagania lokalnego rynku. A u nas pewnie po liftingu, jesli w ogole.

Tylko w europke nie ma tych kratek w kazdym innym kontynencie sa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez dzonn » 28 cze 2020, 15:08

No dzisiaj to nie powiem, dramat totalny. Jechałem autem 15 minut i w tym czasie najniżej co zeszło na wylocie z kratek to ok. 12 stopni, a zwykle koło 15 stopni. Na postoju nawet wskakiwało powyżej 20 stopni. Plecy spocone, nawiew na full szumi tak że się rozmawiać nie da.

Szwagier odpalił Skodę Fabię na postoju i po 3 minutach miał 6-7 stopni. Nowa trójka "premium", nie ma co.
dzonn
 

Postprzez Arek_4k » 28 cze 2020, 17:20

Zrobiłem przed chwilą pomiar temperatury klimy (tryb auto).

Temp. na zewnątrz: 30° C/słonecznie.

Na ustawieniu "low" z nawiewów leci 12° C, wiatraki kręcą się na max.
Na ustawieniu "19° C" z nawiawów leci 8,5° C, wiatraki na 3 kreski.

Temperatura na przednim fotelu pasażera przy "low" = 23,5° C
Temperatura na przednim fotelu pasażera przy "19° C" = 23,5° C

Mi gorąco nie było, ale klima jest mało wydajna i żyje własnym życiem.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez dzonn » 28 cze 2020, 19:37

Temperatura na zewnątrz to jedno, ale pytanie czy parkowałeś w słońcu? Jeśli się wchodzi do nagrzanego auta, to przy temperaturze 8,5-12 stopni na kratkach zajmie to baaardzo długo, aby w końcu w środku samochodu osiągnąć komfort termiczny. Inna sprawa jeśli parkowałeś w cieniu czy w garażu, wtedy może wydawać się to wystarczające.

Tak czy inaczej, choćby stanąć na głowie nie osiągnie się temperatury na kratkach poniżej 8 stopni, i to jest bardzo słabe dla auta tej klasy.
dzonn
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323