Spalanie 2.0 skyactiv-G

Postprzez lelo28 » 1 cze 2020, 12:16

Jak bardzo wiatr wpływa na spalanie miałem okazję przekonać się wczoraj; odcinek 40 km. pod wiatr i z wiatrem w odstępie 1 godziny. Pod wiatr spalanie zakończyło się na 6l ( mimo wysiłków nie udało się zejść niżej), powrót z wiatrem 4,7l. (bez wysiłku oraz obrotomierz sięgał wyżej). Prędkość przepisowa 90-100 poza terenem ( choć przy powrocie była troszkę większa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez B4KuR » 1 cze 2020, 12:36

Na niemieckich autostradach 120-135 km/h średnia z 800 kilometrów 6,3-6,4.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 13:12
Posty: 41 (1/2)
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez kamil_franiu » 30 lip 2020, 11:21

1100 KM z Oplskiego na Podkarpacie ( Serpentyny na drodze 28 koło Sanoka w Górach Słonnych) czy okolice Polańczyka i tak drogi krajowe i powiatowe 80-120 km/h na autostradzie 140-160 km/h średnie z całej trasy 6.4 L/100 :D Ps załadowany na full
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez gutek_wrb » 1 sie 2020, 08:38

B4KuR napisał(a):Na niemieckich autostradach 120-135 km/h średnia z 800 kilometrów 6,3-6,4.


Też potwierdzam ustawione na aktywnym tempomacie 120 km/h
Od Ostrowi Maz. do Warszawy też spala max. 6,5 litra w dwie osoby
Jadąc do 120 km ale z rekuperacyjnym prowadzeniem spalanie pokazywało nawet i 6 <jupi> litra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez k.siwczyk » 20 lis 2020, 17:34

Średnia po mieście u mnie to 7 litrów na 100 km
Raz zrobiłem test ile uda się najmniej na odcinki 10 km to udało mi się zrobić 3,9 litra. Kiedy się jeździ bardzo agresywnie po mieście 15 litrów jest do zrobienia.
Jeśli chodzi o trasę nad morze prędkość 120 km na godzinę to spalanie 6,5 litra, znad morza prędkość 90-100 km na godzinę to spalanie 5,6 litra.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez kkk255 » 5 sty 2021, 16:51

A ja to komputera mazdy nie rozumiem.
W mieście na tym ekranie po środku gdy wybrałem średnią z tej podróży po odpaleniu 7.9
Nie wiem co trzeba zrobić żeby niższe było w mieście jak niektórzy piszą
Ale na tym wyświetlaczu na prędkościomierzu pokazuje 9.5 haha od paru miesięcy a jeżdżę tylko po mieście ostatnio
Weźcie mi to wytłumaczcie
W trasie to spoko bo 5.2
122km automat
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez krabdul » 5 sty 2021, 17:42

Na zegarach masz spalanie od ostatniego kasowania licznika Trip A – także jak masz na głównym ekranie spalanie od odpalenia to na lewo od niego pewnie masz słupek 9.5. Każde skasowanie Trip A dokłada kolejny słupek.

PS: Też robię czasem trasy pod i z wiatrem i faktycznie różnice są czasem 1-2 litr. Tak samo jest Krakow-Zakopane-Krakow ale tu już góra-dół.
Jak się jeździ jednego dnia 2 podobne trasy w krótkim odstępie czasu to – zwłaszcza w zimie – trzeba wziąć poprawkę, że w pierwszą stronę auto się dużo dłużej nagrzewa niż wracając i na krótkiej trasie bez względu na wiatr czy nachylenie spalanie będzie zupełnie inne.
Ja mam taką stałą traskę ok 30-40km i w pierwszą stronę mam ok 7.5 a w drugą ok 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kkk255 » 5 sty 2021, 20:53

krabdul napisał(a):Na zegarach masz spalanie od ostatniego kasowania licznika Trip A – także jak masz na głównym ekranie spalanie od odpalenia to na lewo od niego pewnie masz słupek 9.5. Każde skasowanie Trip A dokłada kolejny słupek.

Bardziej chodzi mi o to że komputer rzadko aktualizacje dane dotyczące średniego spalania
No bo na przykład na trasie średnie spalanie spada zgodnie z tym co jest pokazane z danymi od uruchomienia pojazdu
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez dzonn » 6 sty 2021, 10:55

Z tego co pamiętam, w tych słupkach po lewej masz informację o średnim spalaniu od resetu do resetu. Czyli jak zresetujesz TRIP to się tworzy nowy słupek. To, co jest pokazywane na zegarach to właśnie wartość z najnowszego słupka (czyli z całego aktualnego TRIPu a nie tylko od odpalenia pojazdu).
Więc tutaj nic dziwnego, że nie ma wielkich wahań, szczególnie jak już przejechałeś kilkaset km i jeździsz w miarę równo to może być tak że wartość w tym miejscu nie będzie się zmieniać albo zmieni się nieznacznie. Natomiast wartość na wyświetlaczu po prawej od wykresu to już jest wartość od uruchomienia pojazdu (konkretna jedna jazda) i tutaj dużo łatwiej zauważyć zmiany, a aktualizacje są częste, co ok. minutę.

Według mnie wszystko działa jak powinno, resetuję trip przy każdym tankowaniu i mam ładną historię kilku ostatnich średnich plus informację o spalaniu w ramach bieżącej jazdy.

To, co rzeczywiście może być mylące, to że prawy czyli najnowszy słupek jest opisany jako "bieżąca" a ta wartość z prawej strony dotycząca aktualnej jazdy jako "bieżąca jazda". Użycie słowa "bieżąca" przy dwoch wartościach symbolizujących coś innego powinno być moim zdaniem zmienione, ale to sprawa kosmetyczna (być może to kwestia niefortunnego tłumaczenia interfejsu na polski).
Ostatnio edytowano 6 sty 2021, 15:48 przez dzonn, łącznie edytowano 1 raz
dzonn
 

Postprzez k.siwczyk » 6 sty 2021, 14:18

Nagrałem wczoraj swój przejazd po Kielcach pokazujący w jakich konkretnych warunkach jazdy auto ile pali :)
Trochę informacji dotyczących trasy:
Długość trasy: 9,2 km
Czas przejazdu: 22 minuty

Średnia prędkość: 25 km/h

Miasto: Kielce

Niestety nie miałem możliwości nagrywania bezpośrednio z widoku wskazania monitora, jednak ukazana jest trasa oraz końcowe spalanie :) Może kiedyś uda mi się jakoś uchwycić także środkowy monitor.

Przejazd wykonany pomiędzy godziną 15:15-15:38.

https://youtu.be/0rmuA1Azki4

Dodatkowo mogę powiedzieć, że test był robiony przy temperaturze około 5 stopni oraz na zimowych 16 calowych oponach.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez kamil_franiu » 25 lut 2021, 08:43

Ostatnio były ciężkie warunki pogodowe przynajmniej u mnie i tak -15C duzo śniegu prędkość 40-80 km/h trasa ta co zawsze dom praca miasto powiatowe srednio w dwie strony 30 km spalanie 7.8 teraz spadło do 6.7 +17C prędkość 100-120 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez k.siwczyk » 28 lut 2021, 19:57

Ostatnio tocząc rozmowę odnośnie stylu jazdy wraz z jednym z użytkowników na forum postanowiłem parę razy przetestować dany tryb jazdy na wysokich przełożeniach tzn. przy skrzyni manualnej dokonywałem szybkich zmian przełożeń tak, aby jak najszybciej osiągnąć prędkość zadaną (50-55 km/h) i umożliwić samochodowi jazdę utrzymując prędkość przy 6 biegu. Auto wtedy podczas jazdy z górki czy na równym terenie nie wpada w wibracje, jest cicho, gdy wystąpi mały podjazd pod górkę redukuje bieg o jedno czy dwa przełożenia i również dalej auto nie wpada w wibracje. Obroty podczas spokojnej jazdy są utrzymywane na poziomie 1200-1400 obrotów na minutę.
Dlaczego Mazda na takich obrotach nie wibruje, nie wpada w rezonans czy po prostu się nie męczy? Podczas swoich wcześniejszych doświadczeń jazdą silnikiem 1.2 TSI mogę powiedzieć, że tam nie mogłem wręcz schodzić poniżej 1500 obrotów, bo silnik po prostu już wręcz się domagał zmiany biegu. Dodam także, że nie dusze silnika podczas tych obrotach przy przyspieszaniu. Do tego używam obrotów powyżej 2,5 tysięcy :)
Czy taka jazda nie służy źle silnikowi? Mam po prostu na myśli spokojną jazdę z punktu A do B. Swoje rozmyślania wziąłem z tego, że po prostu wiele użytkowników automatów mówi o wczesnym zrzucaniu przełożeń i trzymaniu często silnika na niskich obrotach.
Co do tej jazdy mogę powiedzieć, że technika ta przynosi pozytywne rezultaty, gdy wcześniej jeżdżąc przy prędkości 50 km/h przy 3 czy 4 biegu auto paliło około 7,2 litrów na 100km.
Przy zastosowaniu techniki wysokich przełożeń czyli jazdy przy tej prędkości na 5 czy 6 przełożeniu spadło o te 1-1,5 litra paliwa.
Mam po prostu takie wrażenie jakby 5 i 6 bieg to były takie "nadbiegi", nie wiem jak to mogę określić. Bardzo prosiłbym się o wypowiedzenie w tym temacie innych użytkowników, szczególnie interesują mnie doświadczenia użytkowników z manualami.

Silnik: G 122
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Ktostam » 1 mar 2021, 12:13

AT 122 trzyma silnik około 1500 obr/min (chyba nawet niżej) przy spokojnej jeździe.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez krabdul » 1 mar 2021, 16:41

k.siwczyk napisał(a):...Obroty podczas spokojnej jazdy są utrzymywane na poziomie 1200-1400 obrotów na minutę. Dlaczego Mazda na takich obrotach nie wibruje, nie wpada w rezonans czy po prostu się nie męczy? Podczas swoich wcześniejszych doświadczeń jazdą silnikiem 1.2 TSI mogę powiedzieć, że tam nie mogłem wręcz schodzić poniżej 1500 obrotów, bo silnik po prostu już wręcz się domagał zmiany biegu...

Nie mogłeś schodzić, bo tam jeszcze turbina Ci nie dmuchała, a w tych rewirach moment obrotowy bierze się głównie z pojemności silnika a nie z suchych danych katalogowych. Turbo jest fajne jak dmucha, ale poniżej i powyżej zakresu pracy turbiny auto odpycha się jak wolnossące, a jak wolnossący 1.2 jedzie to można się domyśleć. Tu momencie przy 1200 masz pewnie 2 razy większy niż w 1.2 i dlatego auto przy delikatnym operowaniu nogą nie męczy się.

Ja u siebie w AT przy spokojnych toczeniu się mam 1100-1300 i nic się nie dusi. Poza ruszaniem ze świateł, jak się za kimś jedzie to rzadko kiedy auto ma potrzebę przekraczać 2000rpm (pomijając jazdę powyżej 100km/h oczywiście)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez max441 » 7 mar 2021, 16:05

Dzisiaj również postanowiłem potestować spalanie przy spokojnej jeździe bez szaleństw na maksymalnie wolnych obrotach. Trasa około 100km, 20% miasto (dzisiaj bez korków), 70% eska, 10% droga lokalna. W jedną stronę jazda zgodnie z przepisami z maksymalną prędkością 120km/h. Na komputerze wyszło 5.6l/100km. Powrót z maksymalną prędkością 90km/h. Na komputerze wyszło 4.7l/100km. Przy czym przy powrocie 35l więcej paliwa w baku i chyba bardziej pod górkę (cel o około 100m npm wyżej). Myślę, że wiatr można pominąć.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 18:04
Posty: 106 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez gutek_wrb » 9 mar 2021, 13:52

No i spalanie fajne :D , nawet do 4 litrów można zejść na rekuperacyjnym prowadzeniu jadąc spokojnie przez małe miejscowości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez child » 9 mar 2021, 16:54

No na pewno spalanie fajne, tylko jaki sens mają takie testy? Ludzie to czytają i mają potem pretensje, że im nie spala 4 litrów...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez max441 » 10 mar 2021, 14:36

No na pewno spalanie fajne, tylko jaki sens mają takie testy? Ludzie to czytają i mają potem pretensje, że im nie spala 4 litrów...


Lubię czasami zrobić coś bez sensu ;–) Normalnie jestem bardzo daleko od takich wyników.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 18:04
Posty: 106 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez krabdul » 10 mar 2021, 14:57

Ja tam widzę sens podawania rekordowych wyników – pokazują możliwości auta w optymalnych warunkach, a jak ktoś w tym samym czasie ma spalanie 7 zamiast 4 to pretensje nie na forum tylko do siebie powinien mieć i uczyć się dalej auta :)

Ja póki co na płaskim, międzywioskowym odcinku miałem najmniej 5.6, ale to AT+AWD, więc uważam, że wynik dobry. Pewnie jak się ociepli i będę już śmigał na letnich oponach to 5 jest u mnie do zrobienia.
PS: Wracając z pracy (10km) mam zazwyczaj 9-11 ale miałem wiele razy powyżej 12 a zdarzyło się i 15, także jak komuś pali w mieście mniej to zamiast pretensji będzie musiał się wpisać do wątku chwalebnego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Ktostam » 11 mar 2021, 08:20

Z moich obserwacji na odcinkach do około 8 km spalanie jest wyższe.

Szkoda, że tak mało jest informacji o spalaniu z X przy takim stylu jazdy.
Można by porównać czy silnik jest oszczędniejszy.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 09:50
Posty: 113 (0/8)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323