Strona 2 z 60

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 8 wrz 2019, 18:31
przez corky1
lelo28 napisał(a):Hmm. Generalnie nawigacji nie używam, jednak sam miałem problemy z opanowaniem tego systemu ale mogę powiedzieć wprost odwrotnie, że jeden na dziesięć nie był prawidłowo rozpoznawany. Tylko wydaje mi się że najpierw należało podawać miejscowość a później ulicę.

Potwierdzam, trochę zajęło mi czasu nauczenie się wydawania komend ale jakoś dotarliśmy się i teraz działa w porządku. Jedyne co mnie denerwuje w nawigacji, to zbyt częste komendy, do tego stopnia, ze wyłączyłem dźwięk.

Jeśli chodzi o moje poprzednie uwagi dotyczące wycieku, to potwierdzam, ze to była klimatyzacja, więc ok. Co do klikania po puszczeniu sprzęgła, na razie tego nie zauważam.

Mam pytanie co do akcji serwisowej – dostaliście pismo czy telefon w tej sprawie? Ja jeszcze nic nie dostałem...

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 8 wrz 2019, 18:33
przez jezyk69
Przez przypadek. Zajechałem do ASO wymienić olej po 2000km i tak się dowiedziałem, że jest jakaś akcja. A w zasadzie dwie.

PostNapisane: 8 wrz 2019, 18:35
przez lelo28
corky1 napisał(a):Mam pytanie co do akcji serwisowej – dostaliście pismo czy telefon w tej sprawie? Ja jeszcze nic nie dostałem...

cisza

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 8 wrz 2019, 18:44
przez jezyk69
To co mnie denerwuje to chyba zbyt wąska gardziel wlewu paliwa. Podłączając pistolet i chcąc go zablokować tą małą blokadką, zauważyłem, że często strumień paliwa jest zbyt silny i wybija blokadę zatrzymując też proces tankowania.
Powoduje to, że nigdy nie mogę być pewien czy wybija bo:
– strumień paliwa jest zbyt silny na tak wąską gardziel wlewu, czy
– jest już full w zbiorniku.
Tak było przy pierwszym tankowania po wyjeździe z ASO, tak jest i teraz często się powtarzając. A już nie daj Boże podjechać z drugiej strony i próbować ciągnąć przewód z pistoletem i próbować tankować.
Wygląda, że trzeba idealnie wprowadzić pistolet i liczyć, że wszystko będzie ok.

PostNapisane: 9 wrz 2019, 09:12
przez kamil_franiu
jezyk69 napisał(a):To co mnie denerwuje to chyba zbyt wąska gardziel wlewu paliwa. Podłączając pistolet i chcąc go zablokować tą małą blokadką, zauważyłem, że często strumień paliwa jest zbyt silny i wybija blokadę zatrzymując też proces tankowania.
Powoduje to, że nigdy nie mogę być pewien czy wybija bo:
– strumień paliwa jest zbyt silny na tak wąską gardziel wlewu, czy
– jest już full w zbiorniku.
Tak było przy pierwszym tankowania po wyjeździe z ASO, tak jest i teraz często się powtarzając. A już nie daj Boże podjechać z drugiej strony i próbować ciągnąć przewód z pistoletem i próbować tankować.
Wygląda, że trzeba idealnie wprowadzić pistolet i liczyć, że wszystko będzie ok.


Na początku też miałem problem z tankowaniem "na blokadę" ale po kilku próbach udało sie i nie mam już z tym problemu <czarodziej>

PostNapisane: 9 wrz 2019, 10:03
przez Mati_WZL
paweł_TBU napisał(a):lepsza jest nawigacja googla a asystent googla działa idealnie

Dopisano 8 wrz 2019, 13:01:

Czy dziala wam opcja opuszczania zewnetrznego lusterka w dół po wlaczeniu wstecznego? Niby to ma dzialac wtedy kiedy wlaczony jest przycisk sterowania np prawym lusterkiem. U mnie niestety lipa.

Wg. mojego sprzedawcy to jest tylko w Hikari z Luxury Packiem – czyli ze skórą. Masz skóry ?

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 9 wrz 2019, 11:22
przez paweł_TBU
Skóry nie mam, i to może być odpowiedź.

PostNapisane: 9 wrz 2019, 12:10
przez Mati_WZL
paweł_TBU napisał(a):Skóry nie mam, i to może być odpowiedź.

No to sprawa jasna <spoko>

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 9 wrz 2019, 16:33
przez jezyk69
Potwierdzam. Mam wersję Hikari z luxury pack (nie to żebym się chwalił) i działa opuszczanie lusterka ale tylko lewego bądź prawego.

PostNapisane: 9 wrz 2019, 17:24
przez paweł_TBU
jezyk69 napisał(a):Potwierdzam. Mam wersję Hikari z luxury pack (nie to żebym się chwalił) i działa opuszczanie lusterka ale tylko lewego bądź prawego.

czyli bez skóry nie dział, dziwne, a macie opuszczanie/podnoszenie szyb pilotem – w wersji bez skóry nie ma...

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 9 wrz 2019, 20:46
przez jezyk69
U mnie nie ma takiej opcji. Chyba, że o czymś nie wiem...

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 9 wrz 2019, 21:03
przez paweł_TBU
No i jeszcze jedna rzecz mnie irytuje.... Rozmiar opon. Zimowki qr... Minimum 2 tys...

PostNapisane: 10 wrz 2019, 11:00
przez Mati_WZL
Opuszczania szyb nie ma w żadnej wersji

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 18 wrz 2019, 15:29
przez ogluch
Czy ktoś z Was znalazł już gdzieś ramki do przeniesienia tablicy rejestracyjnej pod gril?

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 21 wrz 2019, 20:38
przez Arek_4k
Jak działa wam klimatyzacja? Czytałem, że jest mało wydajna i ma problemy z chłodzeniem w trybie auto. Jakie jest wasze doświadczenie w tej kwestii?

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 22 wrz 2019, 20:11
przez jezyk69
Nie zauważyłem w żadnym momencie jakiegoś drastycznego spadku wydajności klimy. Aczkolwiek chyba każdy odczuwa na swój sposób chłodzenie w aucie więc subiektywnie oceniam klimę na wydajną.
Dodatkowo mając fotele w skórze nie odczułem niewygody w gorące dni.
Jeśli chodzi o tryb Auto, to włącza się go przyciskiem "auto" (a jakże by inaczej), po czym system ustawia, w moim przypadku, full nawiew, obieg zamknięty i włącza się klima. Tak najszybciej wychłodzimy wnętrze. Nie wiem czy można ustawić jakoś inaczej tryb Auto. Nie wiem też czy system automatycznie reguluje po jakimś czasie intensywność nawiewu i temperaturę, bo w środku jest już tak chłodno, że sam ustawiam "cieplejsze" parametry.
Jeżeli miałbym narzekać to chyba tylko na dziwny zapach "mokrej sierści psa", który pojawił się dosłownie jeden raz. Do tej pory nie wiem dlaczego.

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 22 wrz 2019, 20:23
przez Arek_4k
... i jeszcze jedna sprawa, która nasunęła mi się po przeczytanie tego artykułu:
https://www.wsj.com/articles/as-automat ... 1566898205

Tak się zastanawiam, czy te systemy autonomicznego hamowania mogą doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem. Nie byłoby ciekawie, gdyby systemy bezpieczeństwa mazdy wykryły fałszywe zagrożenie np. na autostradzie i rozpoczęły gwałtowne hamowanie.

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 22 wrz 2019, 21:37
przez jezyk69
Tak. System wspomagania hamowania jest zbyt wrażliwy. U mnie Mazda stoi w garażu (szeregowa zabudowa garaży w kilku rzędach) i wyjeżdżając tyłem ze swojego muszę zbliżyć się kufrem do garażu sąsiada a tam... wysoka trawa i system wykrywa "przeszkodę", i automatycznie hamuje. Zazwyczaj w tym momencie mam już wysprzęglone auto i tym samym po zadziałaniu systemu nie zdążę nacisnąć ponownie pedału sprzęgła i wyłącza się silnik.
Przy garażu to jeszcze małe piwo ale ostatnio cofałem z parkingu w mieście i podobna sytuacja miała miejsce z samochodem dojeżdżającym do mnie ale "widzącym" i "dającym" mi szansę na wyjazd. System niestety rozpoznał zbliżający się samochód jako potencjalne zagrożenie i zareagował. Silnik zgasł jak poprzednio przy garażu. Trochę słabo. System jest nadwrażliwy.

Re: Irytujące rzeczy/usterki w BP

PostNapisane: 22 wrz 2019, 22:03
przez Arek_4k
Przy cofaniu nadwrażliwość tego systemu wydaje się być mało szkodliwa, gorzej gdy taki system zadziała w sposób błędny przy jeżdzie na wprost jak to ma miejsce w tym przypadku:
https://youtu.be/rEtPupRIBXM?t=920

Można sobie wyobrazić co by się stało, gdyby za prowadzącym jechało inne auto :|

Na szczęście z tego co widzę w instrukcji to da się ten system wyłączyć.

PostNapisane: 23 wrz 2019, 08:19
przez Mati_WZL
Arek_4k napisał(a):Jak działa wam klimatyzacja? Czytałem, że jest mało wydajna i ma problemy z chłodzeniem w trybie auto. Jakie jest wasze doświadczenie w tej kwestii?


Pytałeś mnie w wiadomości prywatnej o tą klimę ale chyba nie będziesz miał nic przeciwko aby inni też moje spostrzeżenia przeczytali. Klima sama w sobie jest bardzo wydajna i gdy tylko trzeba to potrafi schłodzić wnętrze bardzo szybko. Jedyna jej dziwna cecha to moment w którym na wyświetlaczu klimy mamy temperaturę wyższą niż ta na zewnątrz, przykład:
– na zewnątrz mamy 18
– na klimie mamy 19,5
w tym momencie z nawiewu potrafi polecieć ciepłe powietrze. Z jednej strony to logiczne, z drugiej niekoniecznie pożądane. Ale to drobiazg, wystarczy zmniejszyć wtedy na 18 i po problemie.