Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez paweł_TBU » 23 gru 2019, 20:59

W bp istop dziala na akumulatorze mhibrid wiec glownego nie narusza, jest tez altrnator z funkcja rozrusznika wiec ten ostatni tez nie dostaje po pupie, a istop glownie powstal z mysla o normach emisji spalin a nie o oszczedzaniu paliwa. <oczko>
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 83 (1/2)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez child » 23 gru 2019, 22:18

Może teraz i-stop się już opatrzył, ale jak wchodził, to była masa trąbienia właśnie o oszczędzaniu paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 24 gru 2019, 10:11

child napisał(a):Jeszcze dodam, że ostatni raz byłem w ASO na przeglądzie po 100 tys. km i byli zdziwieni, że akumulator się dobrze trzyma – pewnie można łączyć to z wyłączonym i-stop. Teraz mam 144 tys. km i dalej hula bez problemu – pewnie warto byłoby porównać z kimś, kto używa i-stop cały czas i ma podobny przebieg.

Ja wprawdzie mam mniejszy przebieg (46.000), ale nigdy nie wyłączam i-stopu, a auto ma szósty rok i cały czas ten sam akumulator, działający póki co bez zarzutu...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1333 (33/35)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez SunT » 24 gru 2019, 11:43

corky1 napisał(a): Jesli tak jest, to znaczy, ze czegos nie dopracowali w 3, ale z


Mi w CX-30 wibruje poniżej 1500RPM oraz na dwóch cylindrach poniżej 1900RPM.
Generalnie jak się ma ponad 2000RPM to nic nie jest straszne, a jak się jedzie na dwóch cylindrach to delikatnie zmienia się dźwięk silnika i tyle.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2019, 21:55
Posty: 4
Auto: CX-30 2019

Postprzez marin » 31 gru 2019, 13:02

Posiadam wersję BP od 3 miesięcy i zwróciłem uwagę na poniższe mankamenty:
– czasami przy przyspieszaniu (nie dotykając sprzęgła) czuć delikatne szarpnięcie – pokrywa się to z przełączaniem z dwóch cylindrów na cztery, zazwyczaj dzieje się to na obrotach między 2k-3k
– kilka razy zdarzyło mi się, że po dłuższej trasie (po 60-90 minutach) automatyczne światła drogowe przestają działać, w tym momencie lampka automatycznych świateł mijania (po lewej stronie) gaśnie i pozostaje tylko znaczek świateł pozycyjnych (po prawej), aby automat wznowił pracę to trzeba zgasić silnik i zapalić ponownie...
– ekran wygląda jakby miał wadę, taka poświata jest widoczna tylko przy wyświetlaniu godziny, też tak macie?
Załączniki
IMG_093549.jpg
IMG_180149.jpg
Początkujący
 
Od: 31 gru 2019, 12:27
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez lelo28 » 31 gru 2019, 16:31

Faktyczne czuć moment przełączenia z dwóch na cztery, z tym że muszę "chcieć to wyczuć" lub obserwować wyświetlacz. Napewno nie mam mowy o żadnym szarpnięciu, tak jak to opisujesz.

Ze światłami nie mam takiego problemu, działają bardzo pewnie.

Co to wyświetlacza nie odpowiem na 100% ponieważ mam ustawiony zegar analogowy, jednak takiego jasnego cienia nie mam. Może masz za dużą jasność wyświetlacza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez marin » 31 gru 2019, 17:11

Może szarpnięcie to za duże słowo natomiast do niedawna jeździłem poprzednią generacją i tam takiego odczucia nie było.

Spóbuję sprawdzić z zegarem analogowym/mniejszą jasnością.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2019, 12:27
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez Suchoparek » 31 gru 2019, 18:23

Też mam taką poświatę u siebie przy wyświetlaniu godziny (nad i pod godziną). Też się nad tym zastanawiałem, ale wydaje mi się że to celowe działanie. Ma to niby robić taki cień..., w głównym menu działa to w podobnym stylu (nie aż tak wyraźnie, ale podobnie).
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 13:38
Posty: 9

Postprzez lelo28 » 31 gru 2019, 18:33

marin w poprzedniej generacji nie ma dezaktywacji cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Arek_4k » 2 sty 2020, 20:46

U mnie przy zegarku też występuje poświata – to chyba jakiś element dizajnu. Mi się nawet podoba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 150 (11/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez gryzonn » 3 sty 2020, 10:17

Jeżeli wyświetlacz jest LCD to ta poświata to po prostu niepełne jednorodne podświetlenie przy ciemnych obrazach. Ten sam efekt mamy w telewizorach
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

PostTen post został usunięty przez Koci@k 18 sty 2020, 20:13.
Powód: Porządki

Postprzez B4KuR » 27 sty 2020, 15:18

BTW, ktoś z was ma też problem z wyginającymi się/odstającymi klapkami wlewu paliwa po kilku tysiącach kilometrów? Generalnie chodzi o to, że nowe samochody w salonie mają zwykle klapki idealnie zgrane z karoserią, a w używanych autach zaczynają minimalnie (kilka milimetrów) odstawać.
Problem zauważyłem u siebie i następnie znalazłem opisany na jednym z francuskich forów.

Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 sty 2020, 13:12
Posty: 18
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez jezyk69 » 27 sty 2020, 19:11

Chyba i u siebie zauważyłem ostatnio to zjawisko. Aż próbowałem docisnąć, bo myślałem, że nie domknąłem. Podlega to jakiejś naprawie/wymianie? Ale jeśli tak, to materiał będzie i tak się wyginał po wymianie <oczy>
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 17:52
Posty: 37 (0/1)
Auto: Chevrolet Cruze HTB, 1.8 141KM, LT+ 2012

M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez B4KuR » 27 sty 2020, 19:30

Komuś we Francji wymienili na gwarancji ale pewnie dopiero za jakiś czas będzie wiadomo czy to już pozmianowa część czy stanie się to samo.
Może ktoś będzie wkrótce ASO i mógłby spytać czy mieli jakiś biuletyn serwisowy z centrali? <co?>
Początkujący
 
Od: 16 sty 2020, 13:12
Posty: 18
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez jezyk69 » 27 sty 2020, 19:38

Ja byłem dzisiaj ale nie pamiętałem o tym detalu, to i nie zapytałem. Ale będę jeszcze, bo auto zostało na nockę, może dwie z powodu akcji serwisowej I-Stop. Coś nie bangla po aktualizacji software.

Dopisano 27 sty 2020, 19:48:

Z innej beczki.
Brakuje mi jakiegoś podświetlenia lewej dźwigienki, tej od świateł tak jak to jest z prawą od wycieraczek przy pozycji AUTO (wersja Hikari).
Światła zmieniają się automatycznie z mijania na drogowe i odwrotnie. Dzieje się tak gdy z naprzeciwka nadjeżdża inne auto. Normalka. Ale w przypadku pieszego, nawet w kamizelce i z latarką, system nie wykrywa takiego użytkownika i tym samym go oślepiamy. Można przekręcić pokrętło na dźwigience ale trzeba zrobić to "z pamięci", bo w kabinie jest za ciemno żeby zobaczyć oznaczenia na tej dźwigni. Niechcący możemy wyłączyć sobie na chwilę światła. Chyba. Nie próbowałem.
Niby szczegół ale system nie rozpoznaje za bardzo pieszego a i nie wiem czy też z rowerzystą sobie radzi.
Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 17:52
Posty: 37 (0/1)
Auto: Chevrolet Cruze HTB, 1.8 141KM, LT+ 2012

M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez lelo28 » 27 sty 2020, 20:32

jezyk69 rzeczywiście nie ma zmiany jeżeli z przeciwka idzie pieszy, natomiast nie wiem również, czy nie można zmienić samemu, czyli normalna zmiana poprzez przód/tył dźwigienką (nie sprawdziłem tego). Może producent przewidział taka ewentualność.

"Pocieszyłeś" mnie z tym I-stopem :| . Jutro rano jadę do serwisu, i w razie czego nie uśmiecha mi się ponowna wizyta jeżeli coś pójdzie nie tak. Dwie godziny w jedną stronę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez jezyk69 » 27 sty 2020, 20:41

Ja dostałem na tą okoliczność samochód zastępczy. Mam czekać jakieś 2 dni aż ASO znajdzie rozwiązanie. Nie podali mi szczegółów. Mam nadzieję, że to tylko jakaś drobnostka taka niestandardowa, nieopisana w ich biuletynie.
Może to tylko mój egzemplarz taki oporny na tą akcję serwisową <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 17:52
Posty: 37 (0/1)
Auto: Chevrolet Cruze HTB, 1.8 141KM, LT+ 2012

M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez Arek_4k » 27 sty 2020, 21:30

Czy przypadkiem nie pomyliliście I-STOP z SBS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 150 (11/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez jezyk69 » 27 sty 2020, 21:45

Raczej nie. Mowa w ASO była o I-Stopie. Za parę dni wrzucę jakieś szczegóły jak się dowiem.

Dopisano 27 sty 2020, 21:47:

Ale to chyba w moim egzemplarzu coś akurat nie zagrało. Ktoś już tutaj na forum robił tą akcję i wszystko miał ok.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 17:52
Posty: 37 (0/1)
Auto: Chevrolet Cruze HTB, 1.8 141KM, LT+ 2012

M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron