rm88 napisał(a):Odnośnie systemu i-stop – korzystacie z niego? Ja wyrobiłem sobie odruch wyłączania go po każdym uruchomieniu silnika. Niestety nie można go wyłączyć na stałe. Obawiam się, że w korku takie ciągłe gaszenie i zapalanie silnika wpływa na niego negatywnie. Wolę dmuchać na zimne. Oszczędności zużycia paliwa przy działaniu tego systemu i tak są wg mnie bardzo wątpliwe.
Mimo, że ten system w Mazdach działa wyjątkowo dobrze (w sensie bardzo dyskretnie), to ja wyłączam – a raczej mam wyłączone na stałe przez grzebanie Forscanem przez OBDII (jak u mnie w BM się da, to w BP na pewno też). Zgadzam się, że oszczędności są bardzo wątpliwe – może jak ktoś bardzo często jeździ w korkach, ale wtedy z kolei akumulator szybko spadnie poniżej poziomu włączania się i-stop i znowu kupa. Jeszcze dodam, że ostatni raz byłem w ASO na przeglądzie po 100 tys. km i byli zdziwieni, że akumulator się dobrze trzyma – pewnie można łączyć to z wyłączonym i-stop. Teraz mam 144 tys. km i dalej hula bez problemu – pewnie warto byłoby porównać z kimś, kto używa i-stop cały czas i ma podobny przebieg.
Tak w ogóle to ten system nie został wymyślony po to, żeby użytkownik oszczędzał na paliwie, tylko żeby zużycie paliwa było niskie w testach, gdzie przez część czasu samochód stoi. A potem ludzie narzekają, że podawane wartości zużycia paliwa nie zgadzają się z rzeczywistością
@gryzonn – w BM jest ekran w aplikacji do zużycia paliwa, który pokazuje stan poszczególnych podsystemów związanych z i-stop (silnik, klimatyzacja i akumulator). Nie macie czegoś takiego w BP?