Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez Rabus » 2 gru 2019, 21:27

Dosłownie przed chwilą parkowałem jak zawsze tyłem, tylko coś lekko niedoszacowałem i tak jak rm88 byłem na dwa, może trzy palce od auta obok... jak wycofałem i ustawiłem się jak trzeba, to przy ścianie garażu już piszczało. Trochę strasznie, ale zawsze staram się jednak patrzeć dookoła mimo czujników :)

Dodatkowo miałem na kilka godzin dzisiaj zastępczą 3kę z 122km... po 4000km z skyactiv-x i bez wibracji od deaktywacji cylindrów chyba nie mógłbym się przesiąść spowrotem na g, strasznie je czuć.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 67 (12/3)

Postprzez Fajfek » 2 gru 2019, 22:14

Dzisiaj kilka razy , w/g instrukcji, próbowałem wyłączyć automatyczny hamulec i nie udało mi się. Coraz zimniej się robi a nie lubię zostawiać w takich temperaturach zaciągniętego "ręcznego". Ktoś już próbował to zrobić, podpowie coś?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2019, 20:50
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 2019, Kanjo, 122km, soul red crystal.

Postprzez kamil_franiu » 3 gru 2019, 07:56

Fajfek napisał(a):Dzisiaj kilka razy , w/g instrukcji, próbowałem wyłączyć automatyczny hamulec i nie udało mi się. Coraz zimniej się robi a nie lubię zostawiać w takich temperaturach zaciągniętego "ręcznego". Ktoś już próbował to zrobić, podpowie coś?


Tez mi się nie udało w sobotę bede w ASO to zapytam jak to z tym ręcznym jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 180 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez paweł_TBU » 3 gru 2019, 09:42

Rabus napisał(a):Dodatkowo miałem na kilka godzin dzisiaj zastępczą 3kę z 122km... po 4000km z skyactiv-x i bez wibracji od deaktywacji cylindrów chyba nie mógłbym się przesiąść spowrotem na g, strasznie je czuć.


w cx30 podobno nie ma problemu z wibracjami w g, ja mam w automacie i jakoś tego też nie czuć,
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 83 (1/2)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez corky1 » 3 gru 2019, 12:52

paweł_TBU napisał(a):
w cx30 podobno nie ma problemu z wibracjami w g, ja mam w automacie i jakoś tego też nie czuć,

Masz na mysli CX-30 w manualu? Jesli tak jest, to znaczy, ze czegos nie dopracowali w 3, ale z drugiej strony rozwiazania z CX-30 pewnie bedzie mozna przeniesc do 3. Mam wizyte w Aso umowiona na 13-go, zobacze co powiedza. Przejade sie dla porownania CX-30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 380 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez paweł_TBU » 3 gru 2019, 16:28

Marek Drives w tescie cx30 mowi ze w 3ce wibrowało masakrycznie a w cx30 już tego nie ma /w manualu/
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 83 (1/2)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Fajfek » 3 gru 2019, 17:04

kamil_franiu napisał(a):
Fajfek napisał(a):... próbowałem wyłączyć automatyczny hamulec i nie udało mi się...


Tez mi się nie udało w sobotę bede w ASO to zapytam jak to z ręcznym jest


Dzięki, będę czekał na odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 29 cze 2019, 20:50
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 2019, Kanjo, 122km, soul red crystal.

Postprzez rm88 » 3 gru 2019, 19:30

Z ręcznym jest inaczej jak to opisano w instrukcji, a mianowicie przy włączonym zapłonie należy jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i przycisk hamulca ręcznego, następnie wyłączyć zapłon, po czym zwolnić przycisk i pedał. Dioda ręcznego zamiga szybko kilka razy i gotowe. Po następnym włączeniu zapłonu automatyczny postojowy znowu się uruchomi.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2019, 15:33
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BP 2019 Kai Sedan 2.0 122 KM

Postprzez kamil_franiu » 5 gru 2019, 07:43

rm88 napisał(a):Z ręcznym jest inaczej jak to opisano w instrukcji, a mianowicie przy włączonym zapłonie należy jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i przycisk hamulca ręcznego, następnie wyłączyć zapłon, po czym zwolnić przycisk i pedał. Dioda ręcznego zamiga szybko kilka razy i gotowe. Po następnym włączeniu zapłonu automatyczny postojowy znowu się uruchomi.


Potwierdzam to co napisałeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 180 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez gryzonn » 22 gru 2019, 17:34

Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa system istop ? Przejechałem ponad 150 km i cały czas wskazywało mi ze system jest niegotowy. Czy działanie systemu zależy od ustawień klimatyzacji ( tak wyczytałem na forach zagranicznych) ?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

Postprzez corky1 » 22 gru 2019, 19:08

gryzonn napisał(a):Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa system istop ? Przejechałem ponad 150 km i cały czas wskazywało mi ze system jest niegotowy. Czy działanie systemu zależy od ustawień klimatyzacji ( tak wyczytałem na forach zagranicznych) ?

W poprzednich wersjach (przynajmniej w 2, ktora mialem), ustawienie nadmuchu na przednia szybe wylaczalo system start stop. Nie sprawdzalem, czy w BP jest tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 380 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez lelo28 » 22 gru 2019, 19:51

gryzonn przede wszystkim zapodaj sobie na wyświetlaczu obraz z odzyskiwania energii i sprawdź ile masz kresek. U mnie teraz i-stop działa bardzo rzadko (ogólnie jeżdżę ostatni bardzo mało) natomiast faktycznie klimatyzacja zabiera sporo mocy z baterii. Generalnie, w tych temperaturach, w pierwszych 15 minutach nie załączy się napewno. Najszybciej naładujesz baterię przy hamowaniu na biegu tak do około 1k. obrotów, lub podczas jazdy hamując silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez gryzonn » 22 gru 2019, 20:12

lelo28 napisał(a):gryzonn przede wszystkim zapodaj sobie na wyświetlaczu obraz z odzyskiwania energii i sprawdź ile masz kresek. U mnie teraz i-stop działa bardzo rzadko (ogólnie jeżdżę ostatni bardzo mało) natomiast faktycznie klimatyzacja zabiera sporo mocy z baterii. Generalnie, w tych temperaturach, w pierwszych 15 minutach nie załączy się napewno. Najszybciej naładujesz baterię przy hamowaniu na biegu tak do około 1k. obrotów, lub podczas jazdy hamując silnikiem.

Właśnie dziś nawet mi się zdarzyło ze miałem 6 kresek na full naładowany a i tak nie zadziałało. Jednak jak pamietam miałem włączone ogrzewanie przedniej szyby. Będę jeździł i testował.

A jak u Was z odparowywaniem przedniej szyby? Wydaje mi się, ze trwa to wieki tak jakby powietrze nie było osuszone
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

Postprzez lelo28 » 22 gru 2019, 20:35

Do tej poru zdarzyło mi się raz korzystać z ogrzewania przedniej szyby (mówię tutaj o wciśniętym przycisku na klimie), trwało to kilkanaście sekund. Generalnie wystarcza ustawienie nawiewu na szybę plus dół i nie mam problemu z parowaniem szyb.

Sześc kresek na baterii, nie pamiętam kiedy tak miałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez gryzonn » 22 gru 2019, 20:43

lelo28 napisał(a):
Sześc kresek na baterii, nie pamiętam kiedy tak miałem.


Miałem może z 5 minut :)
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

Postprzez paweł_TBU » 22 gru 2019, 21:09

Panowie w 3 nie ma podgrzewanej przedniej szyby, to przycisk max def kieruje max nawiew na szybe ale to nie jest ogrzewanie.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 83 (1/2)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez gryzonn » 22 gru 2019, 21:10

paweł_TBU napisał(a):Panowie w 3 nie ma podgrzewanej przedniej szyby, to przycisk max def kieruje max nawiew na szybe ale to nie jest ogrzewanie.


Racja, to miałem na myśli tylko źle napisałem
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

Postprzez rm88 » 23 gru 2019, 05:49

A jak u Was z odparowywaniem przedniej szyby? Wydaje mi się, ze trwa to wieki tak jakby powietrze nie było osuszone


Też mi się wydaje, że trwa za długo. Zgłosiłem to nawet jako usterkę, ale ponoć działa wszystko dobrze. Przy całkowicie zaparowanej przedniej szybie, włączeniu klimy i maksymalnego nawiewu na przednią szybę jej całkowite osuszanie trwa ok 2-3 minuty. W poprzednim samochodzie w tej sytuacji trwało to maks. 30 sekund.

Odnośnie systemu i-stop – korzystacie z niego? Ja wyrobiłem sobie odruch wyłączania go po każdym uruchomieniu silnika. Niestety nie można go wyłączyć na stałe. Obawiam się, że w korku takie ciągłe gaszenie i zapalanie silnika wpływa na niego negatywnie. Wolę dmuchać na zimne. Oszczędności zużycia paliwa przy działaniu tego systemu i tak są wg mnie bardzo wątpliwe.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2019, 15:33
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BP 2019 Kai Sedan 2.0 122 KM

Postprzez paweł_TBU » 23 gru 2019, 06:20

Klima nie dziala przy niskich temperaturach, nie wiem jak w mazdzie ale w alfie ponizej 6stopni. Nawet jak ja wlaczycie to nie zatrybi stad zima odparowywanie nie trwa 30s. A istop w wolnossaku to zaden klopot, w autach z turbo juz prędzej. Ja uzywam i pasuje mi ten system.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 83 (1/2)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez child » 23 gru 2019, 20:30

rm88 napisał(a):Odnośnie systemu i-stop – korzystacie z niego? Ja wyrobiłem sobie odruch wyłączania go po każdym uruchomieniu silnika. Niestety nie można go wyłączyć na stałe. Obawiam się, że w korku takie ciągłe gaszenie i zapalanie silnika wpływa na niego negatywnie. Wolę dmuchać na zimne. Oszczędności zużycia paliwa przy działaniu tego systemu i tak są wg mnie bardzo wątpliwe.


Mimo, że ten system w Mazdach działa wyjątkowo dobrze (w sensie bardzo dyskretnie), to ja wyłączam – a raczej mam wyłączone na stałe przez grzebanie Forscanem przez OBDII (jak u mnie w BM się da, to w BP na pewno też). Zgadzam się, że oszczędności są bardzo wątpliwe – może jak ktoś bardzo często jeździ w korkach, ale wtedy z kolei akumulator szybko spadnie poniżej poziomu włączania się i-stop i znowu kupa. Jeszcze dodam, że ostatni raz byłem w ASO na przeglądzie po 100 tys. km i byli zdziwieni, że akumulator się dobrze trzyma – pewnie można łączyć to z wyłączonym i-stop. Teraz mam 144 tys. km i dalej hula bez problemu – pewnie warto byłoby porównać z kimś, kto używa i-stop cały czas i ma podobny przebieg.

Tak w ogóle to ten system nie został wymyślony po to, żeby użytkownik oszczędzał na paliwie, tylko żeby zużycie paliwa było niskie w testach, gdzie przez część czasu samochód stoi. A potem ludzie narzekają, że podawane wartości zużycia paliwa nie zgadzają się z rzeczywistością <glupek2>

@gryzonn – w BM jest ekran w aplikacji do zużycia paliwa, który pokazuje stan poszczególnych podsystemów związanych z i-stop (silnik, klimatyzacja i akumulator). Nie macie czegoś takiego w BP?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: PP89 i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323