Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez Mazda2019 » 7 lip 2020, 22:41

Temat irytujące rzeczy więc w mojej M3 irytował mnie środkowy panel, jedni obklejali, ale to dużo zachodu bo trzeba demontować cały panel, ja zrobiłem tak: efekt fajny i mnie się podoba ;)

IMG_20200707_201356.jpg

IMG_20200707_201620.jpg
IMG_20200707_201344.jpg
IMG_20200707_201639.jpg


Jest to panel do wersji z automatem dlatego po lewej jest dziura prostokątna, ale zakleiłem tam folią carbon i wygląda estetycznie ;) pasuje do wersji manual też.

Za parę dni będę miał taki na sprzedaż, gdyby ktoś chciał to PM :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2020, 20:02
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3

Postprzez kamil_franiu » 8 lip 2020, 08:53

Jaka cena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez paweł_TBU » 8 lip 2020, 09:28

Mazda2019 napisał(a):Temat irytujące rzeczy więc w mojej M3 irytował mnie środkowy panel, jedni obklejali, ale to dużo zachodu bo trzeba demontować cały panel, ja zrobiłem tak: efekt fajny i mnie się podoba ;)

IMG_20200707_201356.jpg

IMG_20200707_201620.jpg
IMG_20200707_201344.jpg
IMG_20200707_201639.jpg


Jest to panel do wersji z automatem dlatego po lewej jest dziura prostokątna, ale zakleiłem tam folią carbon i wygląda estetycznie ;) pasuje do wersji manual też.

Za parę dni będę miał taki na sprzedaż, gdyby ktoś chciał to PM :)


skoro to nie jest oklejane to jakie i ile taki do automatu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Mazda2019 » 8 lip 2020, 21:44

Irytacja cd.. :) Boczne panele w drzwiach też są z piano, ale idzie założyć fajny panel na dzwi też :) oraz kluczyk którego obudowa się rysuje i wyciera.. :)
IMG_20200708_214116.jpg

IMG_20200708_214038.jpg
IMG_20200708_214139.jpg
Początkujący
 
Od: 19 cze 2020, 20:02
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3

Postprzez paweł_TBU » 8 lip 2020, 22:25

Czyli plastiki z ali..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez sznaper » 9 lip 2020, 09:18

Oklejanie nie wymaga żadnego demontażu. Mam oklejony zarówno panel środkowy jak i te przy drzwiach. Trzeba tylko znalezc kogoś kto sie na tym zna :)
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2019, 20:17
Posty: 57 (19/2)
Auto: BP, 2.0 122 KM, sedan, AT

Postprzez Mazda2019 » 10 lip 2020, 11:57

Nie trzeba demontować, ale gdzieś indziej znalazłem jak zdemontować i profesjonalnie obkleić to piano każdy zakamarek itp, znam firmę co 'zabezpieczy' folia bezbarwną te elementy, mają wykroiniki wycinane na ploterze także jest idealnie spasowane, nawet nie widać że folia jest, jak coś polecam Autoklinike w Wieliczce, robiłem tam ceramikę, słupki piano folia, jest perfekt <spoko>
Początkujący
 
Od: 19 cze 2020, 20:02
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3

Postprzez kkk255 » 26 sie 2020, 22:35

Mnie irytuje brak osłony w schowku od strony pasażera.
W sensie jak otworzymy schowek i zajrzymy głębiej to wszystko tam widać.
Niezbyt to estetycznie wykonane
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez sznaper » 27 sie 2020, 10:52

akurat dzieki temu, że jej nie ma, możemy sami walczyć z dźwiękami, które stamdąd wychodzą ;p
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2019, 20:17
Posty: 57 (19/2)
Auto: BP, 2.0 122 KM, sedan, AT

Postprzez Fajfek » 30 sie 2020, 20:27

Jakiś czas temu – około miesiąca – znalazłem tutaj wpis jednego forumowicza który pisał, że przedstawiając swojemu dilerowi niemiecki tekst TSB, dotyczący wymiany mocowań chłodnicy i aktualizacji oprogramowania PCM w celu poprawienia pracy silnika i gładszego przechodzenia z pracy 2 cyl na 4 cyl, uzyskał od serwisu obietnicę zamówienia nowych/poprawionych części i wykonania takiej "naprawy". Obserwuję też zagraniczne forum mazda3revolution i kilka osób które wykonały takie naprawy w serwisie nie są zadowolone, narzekają nawet na większe wibracje. Czy ktoś coś wie, lub ta osoba mogła by się wypowiedzieć, czy ta "naprawa" coś poprawiła? Może nie warto się o to "upominać" u dilera żeby nie było gorzej?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2019, 21:50
Posty: 51 (4/0)
Auto: Mazda 3 2019, Kanjo, 122km, soul red crystal.

Postprzez corky1 » 30 sie 2020, 20:41

To ja pisałem o tej nocie. ASO miało zamówić części i się ze mną skontaktować, ale do tej pory żadnego kontaktu, a ja się jeszcze nie przypominałem. Na forum mazda3revolution ktoś już to zrobił i pisze, że efekty są widoczne. Tutaj link: https://www.mazda3revolution.com/threads/tsb-for-engine-vibration.240897/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez G0rdon » 31 sie 2020, 10:16

Apropos irytujących rzeczy – jak ma się obecnie sprawa z aktywacją/ dezaktywacją cylindrów i szarpnięciami( i pochodnymi wibracjami podczas jazdy na dwóch cylindrach)? Odbieram auto dopiero w tym tygodniu ale zastanawia mnie ta kwestia czy może jakiś soft poprawiony wyszedł czy może nie jest to jednak aż tak denerwujące?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez lelo28 » 31 sie 2020, 11:16

G0rdon nie schodź poniżej 2 tys. obrotów podczas jazdy i nic nie zauważysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez G0rdon » 31 sie 2020, 11:27

lelo28 napisał(a):G0rdon nie schodź poniżej 2 tys. obrotów podczas jazdy i nic nie zauważysz.


No dla mnie benzyna to przedział 2500-3000 obrotów :). Poniżej 2000 nie miałbym serca....a do tego to będzie automat więc myślę (tzn.mam nadzieję),że sam będzie chciał utrzymać sensowne obroty. No to mnie uspokoiłeś....

To teraz tylko modlić się o brak odprysków na lakierze i znaleźć jakieś żarówki zamiast standardowych W21/5W <nauka> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez komisarzryba » 31 sie 2020, 11:49

bylem na jezdzie testowej, skyx automat. skrzynia wrzucala najwyzszy mozliwy bieg i przy niecalych szescdziesieciu km/h byla juz szostka i nieco ponad tysiac obrotow ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez lelo28 » 31 sie 2020, 11:56

G0rdon napisał(a):....a do tego to będzie automat więc myślę (tzn.mam nadzieję),że sam będzie chciał utrzymać sensowne obroty.


Nie do końca tak jest. Lepiej niech się wypowie ktoś z automatem ( ja mam manuala który tylko może mi sugerować zmianę biegu na wyższy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez dzonn » 31 sie 2020, 13:49

lelo28 napisał(a):Nie do końca tak jest. Lepiej niech się wypowie ktoś z automatem ( ja mam manuala który tylko może mi sugerować zmianę biegu na wyższy)


W trybie "zwykłym" automat przy delikatnej jeździe trzyma obroty bardzo nisko, zdecydowanie bliżej 1000 rpm niż 2000 rpm . Oczywiście jeśli mocno docisnąć pedał gazu to kręci wyżej, ale tylko do czasu ustabilizowania prędkości – wtedy znowu wrzuca najwyższy możliwy bieg.

Wyjątkiem jest jazda w trybie SPORT, gdzie obroty silnika są utrzymywane na wyższym poziomie przez cały czas, nawet przy stałej prędkości (i chyba jest to poziom przynajmniej tych 2000 obrotów, ale nie jestem pewien, bo bardzo rzadko z tego trybu korzystam).

Ja nigdy nie doświadczyłem żadnych wibracji i gdyby nie ilustracja w menu, nie miałbym pojęcia czy akurat jadę na 4 czy na 2 cylindrach.
dzonn
 

Postprzez G0rdon » 31 sie 2020, 15:31

dzonn napisał(a):
lelo28 napisał(a):Nie do końca tak jest. Lepiej niech się wypowie ktoś z automatem ( ja mam manuala który tylko może mi sugerować zmianę biegu na wyższy)


W trybie "zwykłym" automat przy delikatnej jeździe trzyma obroty bardzo nisko, zdecydowanie bliżej 1000 rpm niż 2000 rpm . Oczywiście jeśli mocno docisnąć pedał gazu to kręci wyżej, ale tylko do czasu ustabilizowania prędkości – wtedy znowu wrzuca najwyższy możliwy bieg.

Wyjątkiem jest jazda w trybie SPORT, gdzie obroty silnika są utrzymywane na wyższym poziomie przez cały czas, nawet przy stałej prędkości (i chyba jest to poziom przynajmniej tych 2000 obrotów, ale nie jestem pewien, bo bardzo rzadko z tego trybu korzystam).

Ja nigdy nie doświadczyłem żadnych wibracji i gdyby nie ilustracja w menu, nie miałbym pojęcia czy akurat jadę na 4 czy na 2 cylindrach.


No to miód na moje serce, bo już normalnie widziałem się w sporze z Mazdą o tą kwestię. A tak to czuję wielką ulgę. Apropos automatu – planujecie wymianę oleju w skrzyni przy 60 tys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez dzonn » 31 sie 2020, 16:01

Nie sądzę żebym tyle zrobił tym autem :). Nie żebym nie był z niego zadowolony, po prostu mam w planach sprzedać je po 3-4 latach i raczej tyle w tym czasie nie wyjeżdzę.
dzonn
 

Postprzez sznaper » 31 sie 2020, 16:48

w tej 120 konnej w auto czuć jak 2 cylindry wchodza jakby co :p i jak kolega wyżej napisał. Automat bedie trzymał poniżej 2k na stabilnym odcinku, chyba, że w sporcie będziesz jeździł ciągle.
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2019, 20:17
Posty: 57 (19/2)
Auto: BP, 2.0 122 KM, sedan, AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: koolczas i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323