Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez kanu » 29 sie 2023, 15:02

k.siwczyk napisał(a):Kierownica do ASO na gwarancji jak powiedział przedmówca. Jeśli ASO odmówi to niech kierują to do centrali. Ludzie płacą niemałe pieniądze za auta, a producent potem sobie z klienta żarty. Tak samo ten piano black na środkowej konsoli. To powinno być wymieniane na gwarancji, bo się niszczy bardzo szybko


Odkurze temat kierownicy, miałem teraz przegląd przy 3 roku użytkowania i zgłosiłem, że kierownica zaczyna się wycierać.
ASO powiedziało, że mogą zrobić zdjęcia, ale na tą chwilę centrala odpowie, że to mało widoczne przetarcia i odrzucą zgłoszenie... Ale jak się tylko bardziej uwidoczni mam przyjechać to zrobią dokumentację i zgłoszą do wymiany.

Dziwne, bo w żadnym z poprzednich aut, po 3 latach mojego użytkowania, gdzie zazwyczaj auta były już 3-4 letnie jak kupowałem (różnych marek, w tym i japońskich) nie było takich problemów z jakością ;)

Zatem użytkuje, obserwuje, jeżdżę dalej :P

Dopisano 29 sie 2023, 15:04:

Czy ktoś wie, czy da się ustawić autohold tak by zawsze się włączał przy uruchamianiu auta?? Tak bym nie musiał za każdym razem do jazdy miejskiej włączać go? Można to jakoś przekodować?

W Audi takie rzeczy ogarniało się VCDSem i było po sprawie, a jak u Mazdy? :)
Avatar użytkownika
 
Od: 5 lis 2014, 15:56
Posty: 40 (1/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2020 AT
Mazda 2 DJ 1.5 2015 AT

Postprzez paweł_TBU » 29 sie 2023, 15:55

skóra w modelach 2019 i 2020 była słabej jakości i od 2021 został zmieniony dostawca, mnie też się już przeciera i też zgłaszam, podobno raczej nie robią problemów. Aholda w japońcu na stałe nie ustawisz niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Przypadek » 29 sie 2023, 17:39

A zna ktoś jakiś soft jak właśnie wspomniany VDCS, tylko, że do mazdy?
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.

Dopisano 29 sie 2023, 16:40:

A zna ktoś jakiś soft jak właśnie wspomniany VDCS, tylko, że do mazdy?
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez Li Mu Bai » 30 sie 2023, 10:47

Do Autoholda można kupić moduł na aliexpres, który automatycznie sam po starcie włącza holda, robi to kilka razy co ileś sekund – by opieszałość w zapinaniu pasów nie była przeszkodą.
A konfigurowanie mazdy przez obd można zrobić forscanem lub elmconfigiem – ale nie sprawdzałem na obecnej generacji ile można zrobić, korzystałem z tego przy poprzednich
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez jezyk69 » 30 sie 2023, 11:48

W temacie autoholda taka historia z maja tego roku.
Po umyciu auta postanowiłem, że wjadę sobie do garażu podziemnego w moim bloku i tam wytrę go do sucha oraz nałożę wosk. Samochód zaparkowałem tak, że zastawiłem swoje miejsce postojowe oraz dwa miejsca sąsiadów, a przynajmniej mieliby problem żeby zaparkować. Szczęście, że był długi weekend majowy i sąsiedzi gdzieś wyjechali. Silnik wyłączony ale auto niezamknięte kluczykiem.
Całość zabrała mi jakąś godzinę. Po wszystkim chcę odpalić silnik a tu zonk. Akumulator zdechł. Z resztą już drugi raz w tym roku. I tutaj pojawił się problem z automatycznym hamulcem. Chciałem skorzystać z pomocy syna żeby przepchać auto na moje miejsce postojowe ale hamulec trzyma. Jak go awaryjnie odblokować? Instrukcja opisuje coś w tym temacie ale WYDAJE SIĘ, że trzeba choć troszkę prądu do tej procedury. Tak więc stoję i jestem w czarnej <dupa> . Pojawił się jakiś sąsiad i próbowaliśmy odpalić Mazdę z kabli ale o dziwo nie zabanglała <co?> (wcześniej w tym roku odpalałem z kabli na stacji paliw od przypadkowego kierowcy i wszystko zagrało). Co w takiej sytuacji z autoholdem?
Historia ma szczęśliwy finał.
Skorzystałem z Assistance i po godzinie przyjechała pani!!!, która miała przy sobie booster do awaryjnego odpalania silnika. Tutaj taka mała dygresja. Podziemne parkingi, zwłaszcza w blokach mają dość mały prześwit do wjazdu, do podziemia. Wjazd lawetą może być kłopotliwy. Finalnie udało się odpalić Mazdę od "pierwszego strzału" i nie było żadnej "choinki" na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniłem na nowy i dodatkowo kupiłem booster, który wożę w bagażniku żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez kulisz » 30 sie 2023, 13:35

jezyk69 napisał(a):W temacie autoholda taka historia z maja tego roku.
Po umyciu auta postanowiłem, że wjadę sobie do garażu podziemnego w moim bloku i tam wytrę go do sucha oraz nałożę wosk. Samochód zaparkowałem tak, że zastawiłem swoje miejsce postojowe oraz dwa miejsca sąsiadów, a przynajmniej mieliby problem żeby zaparkować. Szczęście, że był długi weekend majowy i sąsiedzi gdzieś wyjechali. Silnik wyłączony ale auto niezamknięte kluczykiem.
Całość zabrała mi jakąś godzinę. Po wszystkim chcę odpalić silnik a tu zonk. Akumulator zdechł. Z resztą już drugi raz w tym roku. I tutaj pojawił się problem z automatycznym hamulcem. Chciałem skorzystać z pomocy syna żeby przepchać auto na moje miejsce postojowe ale hamulec trzyma. Jak go awaryjnie odblokować? Instrukcja opisuje coś w tym temacie ale WYDAJE SIĘ, że trzeba choć troszkę prądu do tej procedury. Tak więc stoję i jestem w czarnej <dupa> . Pojawił się jakiś sąsiad i próbowaliśmy odpalić Mazdę z kabli ale o dziwo nie zabanglała <co?> (wcześniej w tym roku odpalałem z kabli na stacji paliw od przypadkowego kierowcy i wszystko zagrało). Co w takiej sytuacji z autoholdem?
Historia ma szczęśliwy finał.
Skorzystałem z Assistance i po godzinie przyjechała pani!!!, która miała przy sobie booster do awaryjnego odpalania silnika. Tutaj taka mała dygresja. Podziemne parkingi, zwłaszcza w blokach mają dość mały prześwit do wjazdu, do podziemia. Wjazd lawetą może być kłopotliwy. Finalnie udało się odpalić Mazdę od "pierwszego strzału" i nie było żadnej "choinki" na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniłem na nowy i dodatkowo kupiłem booster, który wożę w bagażniku żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.


Na nic Ci po boosterze w bagażniku jak nie będziesz miał prądu do jego otwarcia ;) Chyba że odkryłeś jak w sedanie opuścić siedzenia bez dostępu do bagażnika :)
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2016, 22:07
Posty: 131 (1/7)
Skąd: Małopolska
Auto: Była: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105KM 2006 Galaxy Grey
Jest Mazda 3 BP 2.0 122HP 2019 Crystal Soul Red oraz Mazda 2 DJ 1.5 90HP 2018 Soul Red

PostTen post został usunięty przez paweł_TBU 30 sie 2023, 15:05.

Postprzez paweł_TBU » 30 sie 2023, 15:06

Aby otworzyć bagażnik trzeba zdjąć zagłówek tylnego siedzenia za siedzeniem pasażera. Następnie trzeba podnieść klapkę która się tam znajduje – są 3 takie klapki z tyłu ale tylko ta jedna pozwala na zdjęcie zabezpieczającego kawałka plastiku (będzie potrzebny śrubokręt krzyżakowy). to niby bm ale sprawdze czy w bp tez działa

Dopisano 30 sie 2023, 14:20:

z instrukcji
Załączniki
Bez tytułu.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez jezyk69 » 30 sie 2023, 15:44

I pewnie bym tak zrobił. Drzwi kierowcy można otworzyć kluczykiem do awaryjnego otwierania. Poza tym w moim przypadku drzwi w tamtym momencie były otwarte. Bagażnik też. Co nie zmienia faktu, że dalej nie wiem jak odblokować autoholda.
Nasuwa się jednak pytanie jak np. odkurzać środek samochodu gdy akumulator jest na wyczerpaniu. Z wycieraniem do sucha karoserii można sobie poradzić w ten sposób, że zamkniesz auto z kluczyka i działasz. Ale odkurzanie to już musisz zrobić na otwartym "organizmie". I znowu może być niespodzianka ze strony akumulatora. Przepraszam za rozwinięcie się w tym temacie, w kierunku problemów z akumulatorem ale poniekąd wiąże się on z tym nieszczęsnym hamulcem elektrycznym.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez paweł_TBU » 30 sie 2023, 16:01

była akcja serwisowa na rozładowujący sie aku, sprawdź czy miałeś robioną. i tak będziesz musiał kupić nowy aku. pytanie czy masz kamerke bo źle podpięta zżera aku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez max441 » 30 sie 2023, 16:45

Żeby odblokować hamulec postojowy ręcznie, trzeba zdemontować silniczek elektrycznego hamulca postojowego z zacisku i pokręcić ośką, którą obraca ten silniczek aż klocki przestaną dociskać do tarczy.

Miałem podobną sytuację jak mi padł aku i zablokowałem wjazd do garaży kilku sąsiadom. Na szczęście był późny wieczór i nikt nie chciał wjechać/wyjechać z garażu i po godzinie ładowania udało mi się zwolnić hamulec elektryczny (auto dalej nie chciało odpalić) i wepchnąć do garażu. Oprócz hamulca jest jeszcze elektryczna blokada kierownicy, którą nie wiem czy się da odblokować tak łatwo bez prądu, więc jak trzeba pomanewrować kołami, to też może być problem.
Teraz jak sprzątam auto to profilaktycznie blokuję automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego i staję tak żeby w razie co można było przepchać auto w miejsce gdzie nie będzie przeszkadzać.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez jezyk69 » 30 sie 2023, 17:29

paweł_TBU napisał(a):była akcja serwisowa na rozładowujący sie aku, sprawdź czy miałeś robioną. i tak będziesz musiał kupić nowy aku. pytanie czy masz kamerke bo źle podpięta zżera aku


Akcję serwisową miałem. Chodziło bodajże o AM005A. Kamerkę rzeczywiście mam. Podpięta jest kabelkiem pod jeden z portów USB. Nie wiem czy zżera prąd po wyłączeniu silnika, bo żadne diody kontrolne na kamerce się nie świecą.

max441 napisał(a):Żeby odblokować hamulec postojowy ręcznie, trzeba zdemontować silniczek elektrycznego hamulca postojowego z zacisku i pokręcić ośką, którą obraca ten silniczek aż klocki przestaną dociskać do tarczy.

Miałem podobną sytuację jak mi padł aku i zablokowałem wjazd do garaży kilku sąsiadom. Na szczęście był późny wieczór i nikt nie chciał wjechać/wyjechać z garażu i po godzinie ładowania udało mi się zwolnić hamulec elektryczny (auto dalej nie chciało odpalić) i wepchnąć do garażu. Oprócz hamulca jest jeszcze elektryczna blokada kierownicy, którą nie wiem czy się da odblokować tak łatwo bez prądu, więc jak trzeba pomanewrować kołami, to też może być problem.
Teraz jak sprzątam auto to profilaktycznie blokuję automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego i staję tak żeby w razie co można było przepchać auto w miejsce gdzie nie będzie przeszkadzać.


Ja stanąłem Mazdą w ten sposób, w garażu, ponieważ mam pojedyncze miejsce postojowe pomiędzy dwoma ścianami. Nie miałbym po prostu komfortu wycierania karoserii z jednej ani z drugiej strony. Teraz mam małą nauczkę na przyszłość i muszę pamiętać o chochlikach akumulatorowych <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez Przypadek » 30 sie 2023, 18:15

Czyli jedynym szybkim wyjściem są rolki do transportu aut <płacze>
Załączniki
big_ROLKI-TRANSPORTOWE-G02140-8-.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez Palmer » 30 sie 2023, 21:07

Przypadek napisał(a):Czyli jedynym szybkim wyjściem są rolki do transportu aut <płacze>

Tylko jak wepchać na to auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez Przypadek » 30 sie 2023, 22:51

Wsuwasz na koła i wciągasz to siłownikiem wbudowanym w konstrukcje. To podnosi auto na rolce i można przesuwać
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez kulisz » 31 sie 2023, 07:09

paweł_TBU napisał(a):Aby otworzyć bagażnik trzeba zdjąć zagłówek tylnego siedzenia za siedzeniem pasażera. Następnie trzeba podnieść klapkę która się tam znajduje – są 3 takie klapki z tyłu ale tylko ta jedna pozwala na zdjęcie zabezpieczającego kawałka plastiku (będzie potrzebny śrubokręt krzyżakowy). to niby bm ale sprawdze czy w bp tez działa

Dopisano 30 sie 2023, 14:20:

z instrukcji


Oo widzisz, musiałem to przeoczyć kiedyś jak czytałem instrukcje. Do schowka trzeba sobie śrubokręt wrzucić w razie W. Co prawda od ponad miesiąca mam nowy akumulator, ale kable nadal leżą mi pod siedzeniem z tyłu, to sobie przerzucę je do bagażnika.
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2016, 22:07
Posty: 131 (1/7)
Skąd: Małopolska
Auto: Była: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105KM 2006 Galaxy Grey
Jest Mazda 3 BP 2.0 122HP 2019 Crystal Soul Red oraz Mazda 2 DJ 1.5 90HP 2018 Soul Red

Postprzez Super_szerszeń » 11 wrz 2023, 15:26

Czy komuś zaczął skrzypieć wybierak biegów przy wrzucaniu 1, 2 i zwłaszcza wstecznego?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2022, 17:38
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Enso Sedan 2021 2.0 eSkyactiv-X

Postprzez Azel » 14 wrz 2023, 07:28

Czy to normalne, że po 13k przebiegu zaczynają powoli piszczeć klocki hamulcowe (na samej końcówce hamowania)?
Taki urok tych oryginalnych klocków i tarcz? Jakie zatem polecacie klocki/tarcze do M3 BP '21? W listopadzie mój drugi przegląd, więc powoli trzeba zbierać rzeczy ;)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 13:54
Posty: 53 (15/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez paweł_TBU » 14 wrz 2023, 09:17

jak piszczą to przypaliłeś 13tys to tam jest jeszcze kupe klocka nie sądze że musisz wymieniać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Azel » 14 wrz 2023, 09:54

Hmm, raczej jeżdżę eko (sporo hamowania na silniku), więc nie wiem, kiedy mógłbym przypalić.
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 13:54
Posty: 53 (15/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323