Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez paweł_TBU » 14 wrz 2023, 11:26

Azel napisał(a):Hmm, raczej jeżdżę eko (sporo hamowania na silniku), więc nie wiem, kiedy mógłbym przypalić.


tym bardziej ich nie zużyłeś, mam 39tys i automat a klocków jeszcze dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Azel » 14 wrz 2023, 12:52

paweł_TBU napisał(a):tym bardziej ich nie zużyłeś, mam 39tys i automat a klocków jeszcze dużo.


A w takim razie da się jeszcze coś zrobić, żeby nie piszczało? Czy już muszę z tym żyć, aż do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 13:54
Posty: 53 (15/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez paweł_TBU » 14 wrz 2023, 14:33

Azel napisał(a):
paweł_TBU napisał(a):tym bardziej ich nie zużyłeś, mam 39tys i automat a klocków jeszcze dużo.


A w takim razie da się jeszcze coś zrobić, żeby nie piszczało? Czy już muszę z tym żyć, aż do wymiany?


moze wystarczy odtłuścić i oczyścić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Przypadek » 14 wrz 2023, 14:49

Azel napisał(a):
paweł_TBU napisał(a):tym bardziej ich nie zużyłeś, mam 39tys i automat a klocków jeszcze dużo.


A w takim razie da się jeszcze coś zrobić, żeby nie piszczało? Czy już muszę z tym żyć, aż do wymiany?

Zdemontować, klocki przeszlifować papierem ściernym i założyć na nowo- będą się na nowo układały do tarczy.
Czasami na klockach pojawia się warstwa spieku i to powoduje piszczenie- te spieki to nic innego jak pył, który się z tych klocków wytrącił podczas wcześniejszych hamowań. Jeśli to nie pomoże to wymiana na jakieś inne, miękkie.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez jjj_kkk » 19 wrz 2023, 22:21

Cześć :) Zgłąszam się z takim problemem, że rozładował mi się akumulator, wyjąłem go do ładowania do domu, ale niestety nie przemyślałem tego do końca i zamknąłem wszystkie drzwi. Próbowałem otworzyć drzwi kluczem awaryjnym ale się nie udało. Czy to jest tak, że nawet do takiego awaryjnego otwarcia kluczem drzwi potrzebny jest prąd? Może miał ktoś podobny problem i ma pomysł jak dostać się do auta bez prądu? Gdzieś czytałem, że można podpiąć zasilanie pod lampkę od tablicy rejestracyjnej, żeby otworzyć drzwi z pilota, ale czy to będzie bezpieczne dla auta? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2022, 10:57
Posty: 6
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hatchback Kanjo 2.0 122KM MT

Postprzez max441 » 20 wrz 2023, 08:08

Powinno się dać otworzyć bez prądu. Może zamek się przyblokował od nie używania. Spróbuj prysnąć w niego WD-40 albo czymś podobnym.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez jjj_kkk » 20 wrz 2023, 10:09

Faktycznie udało się otworzyć jednak, ale trzeba to zrobić odpowiednio, w instrukcji znalazłem jak. Także problem rozwiązany.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2022, 10:57
Posty: 6
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hatchback Kanjo 2.0 122KM MT

Postprzez marggines » 19 lis 2023, 15:13

Wlasnie zauwazylem ze zbiorniczek z plynem do spryskiwaczy jest pusty, a wczoraj dolane pod korek. Ktos sie spotkal z nieszczelnoscia tego zbiorniczka? Jutro zadzwonie do Aso, jestem ciekawy czy zrobia to na tej przedluzonej "gwarancji" i czy dostane zastepcze auto.

Dopisano 19 lis 2023, 14:13:

Wlasnie zauwazylem ze zbiorniczek z plynem do spryskiwaczy jest pusty, a wczoraj dolane pod korek. Ktos sie spotkal z nieszczelnoscia tego zbiorniczka? Jutro zadzwonie do Aso, jestem ciekawy czy zrobia to na tej przedluzonej "gwarancji" i czy dostane zastepcze auto.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2021, 10:14
Posty: 12 (0/1)

Postprzez marggines » 21 lis 2023, 19:04

Okazało się ze prawdopodobbie kuna przegryzla wezyk przy zbiorniczku. Na szczescie w takim miejscu ze udalo sie skrocic i bez problemu naprawic. Brawo dla ASO Dlugoleka za szybka diagnoze i naprawe od reki za darmo.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2021, 10:14
Posty: 12 (0/1)

Postprzez Sanvean » 25 lis 2023, 01:00

Dzis podczas jazdy na autostradzie 5-6 razy wylaczal sie system i-activesense po czym wracal do dzialania. Pisalo tez cos o zabrudzonych lusterkach , chociaz raczej nie byly zbytnio brudne bo auto mylem pare dni temu. Po tym jechal dalej z 40 min i juz sie nie pojawil ten komunikat , nie wiem czy rzeczywiscie cos bylo zabrudzene czy cos juz zaczyna wariowac. Druga sprawa to ze czasami czujniki martwego pola sie wlaczaja mimo ze nic nie jedzie i zauwazylem ze zawsze w tym samym miejscu , czy ktos mial cos podobnego. Auto ma 3.5 tysiaca i juz zaczyna skrzypiec w okolicach slupka od strony kierowcy...

Dopisano 25 Nov 2023, 00:00:

Dzis podczas jazdy na autostradzie 5-6 razy wylaczal sie system i-activesense po czym wracal do dzialania. Pisalo tez cos o zabrudzonych lusterkach , chociaz raczej nie byly zbytnio brudne bo auto mylem pare dni temu. Po tym jechal dalej z 40 min i juz sie nie pojawil ten komunikat , nie wiem czy rzeczywiscie cos bylo zabrudzene czy cos juz zaczyna wariowac. Druga sprawa to ze czasami czujniki martwego pola sie wlaczaja mimo ze nic nie jedzie i zauwazylem ze zawsze w tym samym miejscu , czy ktos mial cos podobnego. Auto ma 3.5 tysiaca i juz zaczyna skrzypiec w okolicach slupka od strony kierowcy...
Początkujący
 
Od: 12 mar 2023, 20:10
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 Skyactive-G AT Exclusive line + Design + Driver assistance & sound

Postprzez Przypadek » 27 lis 2023, 22:11

Ja dzisiaj również głosiłem problem skrzypienia słupka B.
Po wizycie w serwisie wydaje się, że problem ustał, a jego rozwiązaniem jest regularna konserwacja smarem silikonowym odboju drzwi- info od Panów z serwisu.
Załączniki
IMG_2499.jpeg
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2023, 23:08
Posty: 62 (7/7)
Auto: Mazda 3 BP 2023
150 km, AT

Postprzez mskgs » 14 sty 2024, 21:37

Czy ktoś miał taki problem, że samochód sygnalizuje niezapięte pasy pasażera z tyłu ("pika"), mimo że pasy są zapięte? Wiozłem jednego pasażera z tyłu i pomimo zapięcia przez niego pasów samochód tego "nie widział" i wrzeszczał, że pasy niezapięte. Dopiero zapięcie pozostałych dwóch z tyłu załatwiło temat.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez worn » 15 sty 2024, 12:02

U mnie tak czasami bywa. Zgłaszałem to w ASO, oczywiście nie odtworzyli problemu, więc nic nie było robione. Problem oczywiście występuje, ale sporadycznie, więc dałem sobie spokój. Właściwie przez cały czas mam z tyłu zapięty środkowy pas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Sanvean » 18 sty 2024, 16:26

Hej oprócz skrzypiącego słupka B doszedł skrzypiący fotel kierowcy plus trochę boczek drzwi skrzypi jak łapie za uchwyt i zamykam drzwi , czy ktoś też miał taki problem i czy ASO to ogarnie ?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2023, 20:10
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 Skyactive-G AT Exclusive line + Design + Driver assistance & sound

Postprzez kamilekp93 » 30 sty 2024, 11:33

Witam, jestem w posiadaniu mazdy 3 BP skyactive G 122 KM – jakiś zcas temu zauważyłem, że na zimnym silniku żaluzja, która przysłania chłodnice nie jest do końca zamknięta. Mam wrażenie, ze jest zacięta. Podłączyłem pod kompa i wyskoczył błąd P05A0. Wiecie czym może to być spowodowane? Proszę o sugestię co sprawdzić w pierwszej kolejności. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 lut 2020, 23:07
Posty: 14

Postprzez max441 » 30 sty 2024, 12:43

Ten błąd w/g instrukcji oznacza: Aktywna przesłona powietrzna: Nieprawidłowy kąt otwarcia (zakleszczenie).
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez czik3n » 30 sty 2024, 16:04

Czy ktos z Was ma radę jak zabezpieczyć przedni radar wraz z instalacją ?
nie wiem czy kostki mi się rozpinają na nierównościach ( próbowałem je docisnąć trytytkami ostatnio), czy po prostu to bród od wewnątrz na logo Mazdy/ i też na samym radarze ale w przeciągu ostatniego 1.5roku musiałem dwa razy ściągać zderzak żeby to poprawić. Auto jeździ głownie tylko i wyłącznie po autostradach, nie jeżdżę po żadnych polach, a mimo to mam ciągle ten sam problem.

Ktoś już się z tym męczył i coś na to próbował poradzić?
Najgorsze w tym wszystkim, że żeby się dobrać do tego dziadostwa trzeba ściągać zderzak, co jest zwyczajnie czasochłonne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez paweł_TBU » 31 sty 2024, 10:16

nie wiem jak to się jedno z drugim łączy, może masz jakies foty wtedy łatwiej będzie o pomysł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 31 sty 2024, 11:07

Nie robiłem bo śpieszyło mi się z ściągnięciem i złożeniem na nowo.
Radar wygląda tak, przykręcony jest do grilla zaraz za znaczkiem mazdy (zdjęcie)

Cały ten plastik z logiem mazdy od środka jak i radar zakurzony strasznie jest za każdym razem jak to rozbieram jest to samo.
Samą instalacje na wtyczkach już pozaciągałem złączkami bo same w sobie wtyczki potrafią się rozpiąć <glupek2> . Jestem pod wrażeniem jak ludzie jeżdżą po kielcach albo łodzi trójką bo jakbym miał tam jeździć na codzień po tych dziurach w asfalcie to bym chyba jeździł bez zderzaka albo z wyprogramowanym radarem.

Nie mam tylko sposobu jak przytwierdzić na stałe kostkę która idzie bezpośrednio do radaru, bo teraz ona mi się odpięła, przez co znów musiałem zrzucać zderzak bo jednak nie puściła ta w lewym przednim nadkolu ....

Nie wiem czy jakoś nie zasilikonować od wewnątrz radaru w logo, bo tam są dość duże przerwy i to jest aż niemożliwe że tyle tam syfu osiada na tych częściach. Dostęp do tego żaden bez zdarcia zderzaka, już nie wspominając o tej beznadziejnej instalacji która też trzyma się na słowo honoru.

Żałuje że nie przedłużyłem gwarancji bo bym męczył ASO za każdym razem jak mi wyrzuca błąd od radaru.. na tyle to jest denerwujące że przy zabrudzonym radarze lub luźnej wtyczce błąd mam nieustannie wręcz jadąc autostradą, a że dużo jeżdżę to po godzinie żółtych komunikatów na wyświetlaczu mam ochotę spalić to auto.

To w sumie moje jedyne problemy z tym autem ( nie licząc felernego akumulatora), ale na tyle wkurzające że cieszę się na myśl o zmianie.
Załączniki
s-l1600.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez Palmer » 31 sty 2024, 16:15

czik3n napisał(a):Żałuje że nie przedłużyłem gwarancji bo bym męczył ASO za każdym razem jak mi wyrzuca błąd od radaru..

A czy choć raz w okresie gwarancji zgłosiłeś ten problem w ASO? Jeśi tak, to może sprawa nie jest jeszcze definitywnie zamknięta i po zgłoszeniu się bezpośrednio do MMPol, uda się ten problem załatwić bezkosztowo. Co masz do stracenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: paweł_TBU i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323