Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez Tompir » 18 maja 2023, 17:06

Cześć,
takie pytanie do forumowiczów. Czy ktoś z was miał może przygody z wadliwymi oponami, które były fabrycznie założone na auto? Niestety w moim przypadku fabryczne opony (Toyo) mają spore bicie promieniowe i zostało to zgłoszone do reklamacji. Z tym, że sprawa ciągnie się już prawie 2 miesiące. Na początku w ASO założyli mi te opony z powrotem i zgłosili sprawę "wyżej". Po miesiącu się okazało, że muszą wadliwe opony wysłać do producenta opon zanim przyślą nowe. Dostałem na całe szczęście samochód zastępczy za free, ale żeby sprawa z oponami tyle się ciągnęła? Czy to może być kwestia tego, że w warunkach gwarancji Mazdy, opony nie są w niej objęte i jest to procesowane na około z producentem opon?

Generalnie sprawa wyszła dopiero miesiąc po wydaniu samochodu, ponieważ wyjechałem z salonu na akcesoryjnych kołach z oponami zimowymi (z nimi wszystko jest ok) i pewnie fabryczne letnie nie zostały sprawdzone w przeglądzie zerowym. Jak zaczęły się cieplejsze dni i wymieniłem na opony letnie (czyli te fabryczne) to się właśnie dowiedziałem od wulkanizatora, że opony są rypnięte i nadają się do reklamacji.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2022, 10:43
Posty: 18

Postprzez mskgs » 18 maja 2023, 22:49

Co to jest bicie promieniowe?
Opony nie są objęte gwarancją producenta samochodu, tylko producenta opon i Mazda nie jest tutaj jakimś wyjątkiem.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Tompir » 19 maja 2023, 07:35

Oznacza to, że opona jest odkształcona i bije w trakcie jazdy i nie da rady tego wyważyć.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2022, 10:43
Posty: 18

Postprzez mskgs » 23 maja 2023, 16:21

Pół roku spokoju i mój ulubiony błąd o awarii poduszek powietrznych powrócił. <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez czik3n » 23 maja 2023, 17:34

Ja walczę z czymś takim
https://www.google.com/search?q=front+r ... L1mwsB5MNg

Wymieniłem już akumulator bo od niego zaczęły się cyrki, ale sam już nie wiem gdzie szukać problemu. Miałem 2 lata temu wymienianą szybę czołową (odprysk) czy to może mieć jakiś związek ? któryś z czujników przy szybie odpowiedzialny jest za radar ?
Sam już nie wiem czy ściągać zderzak i szukać problemu za znaczkiem czy "jeździć obserwować"

Czy ktoś coś słyszał w EU o tym ostrzeżeniu serwisowym ?
Załączniki
SA-003-21.pdf
(409.42 KiB) Pobrane 39 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez MM4zda » 26 maja 2023, 11:17

Znów muszę się umówić na lusterko i tym razem prawe, a chyba już te lusterka 5x wymieniam jak nie lewe to prawe i tak w kółko :D

Jak u was z klimą? ustawiam na LOW, ale jakoś słabo chłodno wieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 311 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez paweł_TBU » 26 maja 2023, 11:42

MM4zda napisał(a):Znów muszę się umówić na lusterko i tym razem prawe, a chyba już te lusterka 5x wymieniam jak nie lewe to prawe i tak w kółko :D

Jak u was z klimą? ustawiam na LOW, ale jakoś słabo chłodno wieje?


słabo bo to jest na tym nowym gównianym czynniku, ktoś tu wymienił na stary i [tiiit].
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez k.siwczyk » 2 cze 2023, 18:01

Mazdę dopadł problem falujących obrotów na biegu jałowym. Czy ktoś może miał już ten problem w BP? :(
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez B4KuR » 5 cze 2023, 14:24

Oszczędzajcie swoje alternatory. U mnie ostatnio padł i na szczęscie miałem wykupioną przedłużoną gwarancję/ubezpiecznie pogwarancyjne. Koszt 2500eur <glupek2> za samą część (Weryfikowałem w polskim ASO i też w zakresie 10000zł).

PS. Historia miała miejsce we Włoszek, dzwoniłem na Mazdowski assistance i po polskiej stronie generalnie OK. Gorzej z włoską stroną. Nikt nie mówił po angielsku, zawieźli mnie na zły warszat który nie honorował napraw gwarancyjnych Mazdy. (Wszystko w Wielki Piątek przed Wielkanocą) Po przekazaniu auta do serwisu Mazdy, okazało się, że nie widzą ubezpieczenia gwarancyjnego od CarGarantie w systemie. Mazda Polska przekierowała mnie do CarGarantie, ci zaś do ich włoskiego oddziału, w końcu warsztat skontaktował się z ubezpieczycieliem ale jeden Włoch z drugim pomylili się przy wymianie adresów mailowych więc, warsztat czekał na potwierdzenie pokrycia kosztów przez tydzień a auto stało na placu. Następnie osoba, która zajmowała się samochodem poszła na chorobowe bez przekazania go innemu pracownikowi, wypytałem pół warsztatu przez telefon i nikt nie wiedział co z autem, jaki status naprawy. Po prostu stało sobie gdzieś pod drzewem na placu i nikt się nawet nim nie zainteresował. <jupi> Na sam koniec zaczęli mi wciskać, że alternator jest niedostępny w Europie i możliwe, że będę musiał czekać na auto 3 miesiące. Finalnie odzyskałem auto po miesiącu, a ubezpieczyciel pokrył koszta naprawy (2500eur za alternator, 200eur za 3 roboczo-godziny) + musiałem dopłacić za wymianę akumulatora z własnej kieszeni (300eur). Auto oddali całe usyfione w liściach, pyle i ptasich odchodach. :|

TLDR: Omijajcie włoskie ASO Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 14:12
Posty: 41 (1/2)
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez paweł_TBU » 5 cze 2023, 21:35

Kolejny dowód na to by sprzedać to auto po upływie gwarancji. Z ciekawości jaki był przebieg przy awarii i czy normalnie używasz istop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 705 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez RobertPi » 5 cze 2023, 21:51

Jak dla mnie kolejny dowód na to, że Włosi są atechniczni i mają wszystko <dupa> .
Ale cena alternatora powala <płacze> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez k.siwczyk » 5 cze 2023, 21:57

U mnie np teraz mam wrażenie, że to auto jest bardzo wrażliwe, że dodatkowe odbiorniki. Mam u siebie od niedawna automatyczny uchwyt z indukcją. Podłączałem go zawsze do USB i od tego czasu mniej więcej zaczeły się problemy związane z falowaniem obrotów. Problem ten był jeszcze bardziej wyczuwalny przy włączonej klimatyzacji. Także raz, że mam już wymieniony akumulator, to dwa nie należy nic na dłuższą metę nie korzystać z wejść USB w samochodzie <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez B4KuR » 6 cze 2023, 14:34

Dopisano 6 Jun 2023, 13:34:

paweł_TBU napisał(a):Kolejny dowód na to by sprzedać to auto po upływie gwarancji. Z ciekawości jaki był przebieg przy awarii i czy normalnie używasz istop


Okolice 75k. Uzywam i-stop na codzień, ale skoro jest on oparty o miękką hybrydę to nie za bardzo widzę powiązanie z alternatorem. Wydaje mi się, że bateria hybrydy jest ładowana bez użycia alternatora.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 14:12
Posty: 41 (1/2)
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez max441 » 6 cze 2023, 14:59

To nie jest tylko alternator, a alternator zintegrowany z rozrusznikiem (Integrated Starter-Generator, ISG), więc jest on też elementem i-stop. Stąd też taka wysoka cena.
I ładuje też akumulator M Hybrid podczas zmniejszania prędkości.
Ostatnio edytowano 6 cze 2023, 15:02 przez max441, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 110 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez Li Mu Bai » 6 cze 2023, 14:59

alternator jest tutaj napędowym przy zgaszeniu silnika poprzez istop. Mi zerwał się pasek na isg, samochodem mogłem się normalnie poruszać, oczywiście bez istop

W sumie dzięki temu pojeździłem teraz wersją e150KM (zastępczy)i nie wiem jak można mówić, że nie ma większej różnicy ze starym180KM, bo naprawdę to czuć. No chyba, że te 150 jest słabsze przez AWD
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez k.siwczyk » 6 cze 2023, 15:34

AWD więcej waży przecież
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez mskgs » 8 cze 2023, 21:57

Po roku jazdy skutecznie wyleczyłem się z marki Mazda. <serduszka> Ciągłe awarie airbag i bezradność lub nieudolność serwisu, to jest przepis na sukces. <faja>
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez k.siwczyk » 16 cze 2023, 19:18

Falują obroty na biegu jałowym, wywala błąd silnika podczas jazdy. Nowe problemy z tym samochodem, porażka <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Fasiol » 30 cze 2023, 18:24

Moduł składania lewego lusterka wymieniony po raz drugi. Serwisant powiedział że do 8 roku życia samochodu będą wymieniać za darmo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2021, 16:57
Posty: 65 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP Hikari 2019

Postprzez max441 » 30 cze 2023, 19:18

Czy warunkiem takiej wymiany lusterek jest robienie przeglądów w ASO?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 110 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323