Irytujące rzeczy/usterki w BP
Zrobiłem automatem 30 tyś km w rok. Wibracje odczuwalne są przy prędkości około 70 km/h gdy jazda wymaga dawkowania małej ilości paliwa. Podczas jazdy bez tempomatu po prostu dodajesz lekko więcej gazu i spokój (auto wciąż pozostaje na dwóch cylindrach), jazda na tempomacie podbijasz do 75 i spokój.
Pytać oymiane oleju w skrzyni automatycznej po 60 tyś km to jak pytać czy wymieniać olej w silniku po 10 czy 12 tyś km.
1/4 powie po 10 tyś, kolejna 1/4 powie, że po 12 tyś a pozostała połowa albo zrobi mniej km w rok albo powie, że po 20 tyś.
Wymiana oleju w każdej skrzyni pomaga utrzymać jej trwałość a już w automacie to bez dyskusji.
Pytać oymiane oleju w skrzyni automatycznej po 60 tyś km to jak pytać czy wymieniać olej w silniku po 10 czy 12 tyś km.
1/4 powie po 10 tyś, kolejna 1/4 powie, że po 12 tyś a pozostała połowa albo zrobi mniej km w rok albo powie, że po 20 tyś.
Wymiana oleju w każdej skrzyni pomaga utrzymać jej trwałość a już w automacie to bez dyskusji.
ogluch napisał(a):Zrobiłem automatem 30 tyś km w rok. Wibracje odczuwalne są przy prędkości około 70 km/h gdy jazda wymaga dawkowania małej ilości paliwa. Podczas jazdy bez tempomatu po prostu dodajesz lekko więcej gazu i spokój (auto wciąż pozostaje na dwóch cylindrach), jazda na tempomacie podbijasz do 75 i spokój.
Pytać oymiane oleju w skrzyni automatycznej po 60 tyś km to jak pytać czy wymieniać olej w silniku po 10 czy 12 tyś km.
1/4 powie po 10 tyś, kolejna 1/4 powie, że po 12 tyś a pozostała połowa albo zrobi mniej km w rok albo powie, że po 20 tyś.
Wymiana oleju w każdej skrzyni pomaga utrzymać jej trwałość a już w automacie to bez dyskusji.
W dobie gdzie wiekszosc ASO mowi,ze olej w automacie jest dożywotni,dla mnie wymiana co właśnie 60 tys jest optymalna. Co tyle tez zalecił mi serwis skrzyń(jako średnią dla marek). Mam nadzieje,ze bedzie to skrzynia ze zwykla miską (a nie tak jak w moim drugim aucie,gdzie trzeba zlewac po 3 litry,uzupelnic i tak trzy razy,bo wymiana dynamiczna nie wchodzi w gre).
Miałem w tym roku 2 sztuki 122km w automacie, na łącznie niecały miesiąc. Nerwicy dostawałem z tą dezaktywacja cylindrów, musiałem przepinać skrzynię na półautomat i redukować bieg, bo przy 60-70 telepało jak na jakiejś maszynie do zagęszczania gruntu.
W takim razie egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Ja nie odczuwam kompletnie nic, a jestem raczej wrażliwy na takie kwestie i gdyby było tak jak piszecie, to doprowadzałoby mnie to do szału.
-
dzonn
piotear ale to nie dezaktywacja jest problemem, jako użytkownik manuala mogę powiedzieć że działa bardzo dobrze i pozwala zaoszczędzić paliwo, warunek taki że muszę trzymać określone obroty. Dlatego wcześniej napisałem że auto może mi tylko sugerować zmianę biegu. Mniej więcej wygląda to tak: dołożono dezaktywację a zapomniano o zmianie sterowania dla skrzyni automatycznej.
U mnie w automacie proces niezauważany, pytanie czy mieliscie udate softu bo byla akcja na to
Dopisano 1 wrz 2020, 12:06:
U mnie w automacie proces niezauważany, pytanie czy mieliscie udate softu bo byla akcja na to
Dopisano 1 wrz 2020, 12:06:
U mnie w automacie proces niezauważany, pytanie czy mieliscie udate softu bo byla akcja na to
[quote="paweł_TBU"]U mnie w automacie proces niezauważany, pytanie czy mieliscie udate softu bo byla akcja na to
No właśnie, tego bym oczekiwał od samej Mazdy – aczkolwiek gdy sprawdzam VIN na stronie to otrzymuję komunikat:
Ten numer VIN nie jest w tej chwili objęty kampanią przywoławczą przez lokalnego dystrybutora samochodów Mazda.
Czy musiałeś może podjechać do ASO i zlecić diagnostykę?
No właśnie, tego bym oczekiwał od samej Mazdy – aczkolwiek gdy sprawdzam VIN na stronie to otrzymuję komunikat:
Ten numer VIN nie jest w tej chwili objęty kampanią przywoławczą przez lokalnego dystrybutora samochodów Mazda.
Czy musiałeś może podjechać do ASO i zlecić diagnostykę?
Ten który wymyślił że kierownica jest zablokowana gdy jest silnik wyłączony przez system start stop powinien skończyć w kryminale!!Jest to bardzo niebezpieczne.
W dwójce normalnie wspomaganie działało!!!Nie przeszkadza to wam?
W dwójce normalnie wspomaganie działało!!!Nie przeszkadza to wam?
Faktycznie kierownica jest lekko unieruchomiona ale nie jest całkowicie zablokowana. Jak się pokona ten pierwszy opór to silnik się odpala i działa już wspomaganie. Osobiście rzadko mam potrzebę aby już po zatrzymaniu kręcić kołami w miejscu (tj. jeszcze zanim ruszę), więc mi to nie przeszkadza.
-
dzonn
dzonn napisał(a):Faktycznie kierownica jest lekko unieruchomiona ale nie jest całkowicie zablokowana. Jak się pokona ten pierwszy opór to silnik się odpala i działa już wspomaganie. Osobiście rzadko mam potrzebę aby już po zatrzymaniu kręcić kołami w miejscu (tj. jeszcze zanim ruszę), więc mi to nie przeszkadza.
Problem pojawia się w momencie gdy chcę wyminac przeszkodę uprzednio zwalniając z jakiegoś powodu
Samochód potrafi się wyłączyć gdy jeszcze auto się porusza i wtedy jedt problem gdy wspomaganie przestaje działać
lelo28 napisał(a):piotear aDlatego wcześniej napisałem że auto może mi tylko sugerować zmianę biegu. .
Dokładnie tak. Mam manuala, wczoraj jadę po Czechach, teren nierówny, wysoczyzny, dolinki, jadę przez rozciągniętą wieś, mam 57 km na godzinę a samochód podpowiada mi: włącz piątkę....
)
No to mam już mój egzemplarz i jestem w grupie osób, gdzie przełączanie na tryb dwóch cylindrów jest całkowicie nie wyczuwalne (nawet jak zerkam na wyświetlacz i widzę moment wyłączania, to jest to nie do wyczucia). Z załączeniem podobnie, więc jestem szczęśliwy . Do mojego egzemplarza nie było żadnych aktualizacji skrzyni/ECU,it.
kkk255 napisał(a):Samochód potrafi się wyłączyć gdy jeszcze auto się porusza i wtedy jedt problem gdy wspomaganie przestaje działać
Tak, silnik wyłącza się gdy prędkość podczas hamowania spadnie poniżej 20 km/h, ale wspomaganie wyłącza się dopiero po upływie około sekundy od zatrzymania. Dla mnie nie stanowi to żadnego problemu.
worn napisał(a):Tak, silnik wyłącza się gdy prędkość podczas hamowania spadnie poniżej 20 km/h, ale wspomaganie wyłącza się dopiero po upływie około sekundy od zatrzymania. Dla mnie nie stanowi to żadnego problemu.
Dodatkowo w momencie gdy auto jeszcze się toczy silnik pozostaje wyłączony pod warunkiem, że trzymamy hamulec. Puszczenie hamulca od razu ponownie uruchamia silnik.
-
dzonn
Apropos iStop i wciskania hamulca – u mnie ta funkcjonalność działa normalnie, ale zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie – włączam sobie ekran na którym widać szczegóły dotyczące MHybrid, zatrzymuje się i jaki komunikat się pojawia? "funkcja iStop nie została włączona ponieważ hamulec nie jest wciśnięty". Myślę sobie co u licha, przecież stoję i wciskam hamulec (do połowy skoku). Po czym dociskam go już z dużą siłą prawie do ziemi i dopiero włącza się iStop i auto gaśnie...
Też musicie używać takiej siły i wciskać pedał hamulca prawie o 75% skoku?
Też musicie używać takiej siły i wciskać pedał hamulca prawie o 75% skoku?
na tym polega funkcjonalność istop ze nie dziala zawsze jak stajesz, dojezdzasz do skrzyzowania i wiesz ze za chwile bedzie zielone wiec nie musisz gasic auta, wciskasz pedał lekko i auo nie gasnie, czeka cie dluzszy postoj dociskasz i auto gasnie. to akurat celowe i przemyslane.
Dokladnie tak jak pisze kolega @paweł_TBU, to jest akurat celowe i bardzo użyteczne. Pomimo włączonego iStop często ma się wpływ na to kiedy się ten system uruchamia (tj. gasi silnik) a kiedy nie. Jeśli ktoś trochę pojeździ to łatwo to wyczuć. No może z wyjątkiem tych momentów, gdy auto gaśnie jeszcze w trakcie hamowania, bo to się chyba może stać nawet wtedy gdy nacisk na hamulec jest niewielki.
Jeśli chodzi o zachowanie na postoju, to z moich obserwacji wygląda to tak:
Jeśli silnik nie zgasł przy dojeżdżaniu (nadal pracuje po zatrzymaniu), to:
– hamulec wciśnięty bardzo lekko – nie uruchamia się iStop ani nawet Auto Hold (mimo że mamy włączony auto hold, to puszczenie hamulca sprawi że auto będzie się toczyło);
– hamulec wciśnięty odrobinę mocniej – nie uruchamia się iStop ale Auto Hold już tak;
– hamulec wciśnięty odpowiednio mocno – uruchamia się iStop (chyba że inne warunki na to nie pozwalają, np. nierozgrzany silnik).
Jeśli silnik zgasł przy dojeżdżaniu, to jeśli po zatrzymaniu będziemy nadal trzymać hamulec ALBO dociśniemy go mocno i odpuścimy, to silnik pozostanie wyłączony. Natomiast jeśli hamowanie było bardzo delikatne (odpowiednik pierwszego poziomu nacisku z powyższej listy) i po zatrzymaniu odpuścimy hamulec nie dociskając go wcześniej mocniej, to w momencie puszczenia hamulca silnik się odpali a auto zacznie się toczyć.
Manualnie da się to w miarę wyczuć i sterować według potrzeb. Natomiast niedociągnięciem jest moim zdaniem to, jak te systemy działają przy włączonym aktywnym tempomacie. Samochód dojeżdżając do skrzyżowania, widząc z daleka auto przed sobą, potrafi zgasić silnik przy dojeżdżaniu, żeby zaraz po zatrzymaniu znowu go odpalić (co nie ma sensu). To zapewne dałoby się dopracować od strony oprogramowania, ale na ten moment niestety jest tutaj pewna niekompatybilność w działaniu systemów.
Jeśli chodzi o zachowanie na postoju, to z moich obserwacji wygląda to tak:
Jeśli silnik nie zgasł przy dojeżdżaniu (nadal pracuje po zatrzymaniu), to:
– hamulec wciśnięty bardzo lekko – nie uruchamia się iStop ani nawet Auto Hold (mimo że mamy włączony auto hold, to puszczenie hamulca sprawi że auto będzie się toczyło);
– hamulec wciśnięty odrobinę mocniej – nie uruchamia się iStop ale Auto Hold już tak;
– hamulec wciśnięty odpowiednio mocno – uruchamia się iStop (chyba że inne warunki na to nie pozwalają, np. nierozgrzany silnik).
Jeśli silnik zgasł przy dojeżdżaniu, to jeśli po zatrzymaniu będziemy nadal trzymać hamulec ALBO dociśniemy go mocno i odpuścimy, to silnik pozostanie wyłączony. Natomiast jeśli hamowanie było bardzo delikatne (odpowiednik pierwszego poziomu nacisku z powyższej listy) i po zatrzymaniu odpuścimy hamulec nie dociskając go wcześniej mocniej, to w momencie puszczenia hamulca silnik się odpali a auto zacznie się toczyć.
Manualnie da się to w miarę wyczuć i sterować według potrzeb. Natomiast niedociągnięciem jest moim zdaniem to, jak te systemy działają przy włączonym aktywnym tempomacie. Samochód dojeżdżając do skrzyżowania, widząc z daleka auto przed sobą, potrafi zgasić silnik przy dojeżdżaniu, żeby zaraz po zatrzymaniu znowu go odpalić (co nie ma sensu). To zapewne dałoby się dopracować od strony oprogramowania, ale na ten moment niestety jest tutaj pewna niekompatybilność w działaniu systemów.
Ostatnio edytowano 22 wrz 2020, 09:21 przez dzonn, łącznie edytowano 1 raz
-
dzonn
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości