Przegląd w ASO

Mazda3 BP 2019–

Postprzez max441 » 30 maja 2021, 10:32

Co do hamulców to nie mam jeszcze najechanych 5k km, a już widzę, że te z przodu zużywają się bardziej niż z tyłu. Na tarczach z przodu wyczuwam pod palcem delikatny schodek od klocków hamulcowych, a po tygodniu felgi przednie są kompletnie zapuszczone, podczas gdy tylne tylko zakurzone. Wiem, że siła hamowania przednich hamulców jest dużo większa niż tylnych, ale czy podlega to jakiejś regulacji, aby zużycie przednich i tylnych hamulców było bardziej równomierne? Głównie jeżdżę sam, bez obciążenia, i może to też jakoś rzutuje na taki stan rzeczy.


Za rozdział siły hamowania odpowiedzialny jest system EBD. Im mniej masz obciążoną tylną oś, tym mniej będą hamowały tylne hamulce. Przy takiej samej sile hamowania na przód i tył oraz dużo bardziej obciążonej przedniej osi, dochodziłoby do blokowania tylnych kół. To jest całkiem normalne, że z przodu hamulce zużywają się szybciej.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 110 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez kamil_franiu » 30 maja 2021, 10:46

lelo28 napisał(a):Jakie masz zużycie hamulców?


Hej przód i tył grubość klocków hamulcowych 8mm

Dopisano 30 maja 2021, 10:47:

lelo28 napisał(a):Jakie masz zużycie hamulców?


Hej przód i tył grubość klocków hamulcowych 8mm
Palmer napisał(a):@kamil_franiu, cieszę się, że jesteś zadowolony. A po co teczka na rejestr skoro, jak sama nazwa wskazuje, jest on elektroniczny i dostęp doń masz z poziomu aplikacji MyMazda?
Fajne jest to, że robią wideo. Przy okazji wizyt w serwisach z różnymi problemami (ostatnio klamki), zawsze ubolewam, że nie mogę popatrzeć w jaki sposób dana czynność serwisowa jest wykonywana i czy zwyczajnie serwisant odpowiednio zabezpiecza auto przed uszkodzeniem i je szanuje (raz miałem drobne rysy na progu wewn., innym razem ufajdane od brudnych rąk boczki drzwiowe).

Co do hamulców to nie mam jeszcze najechanych 5k km, a już widzę, że te z przodu zużywają się bardziej niż z tyłu. Na tarczach z przodu wyczuwam pod palcem delikatny schodek od klocków hamulcowych, a po tygodniu felgi przednie są kompletnie zapuszczone, podczas gdy tylne tylko zakurzone. Wiem, że siła hamowania przednich hamulców jest dużo większa niż tylnych, ale czy podlega to jakiejś regulacji, aby zużycie przednich i tylnych hamulców było bardziej równomierne? Głównie jeżdżę sam, bez obciążenia, i może to też jakoś rzutuje na taki stan rzeczy.



Na fv i wersję papierową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez Palmer » 30 maja 2021, 11:19

max441 napisał(a):Za rozdział siły hamowania odpowiedzialny jest system EBD. Im mniej masz obciążoną tylną oś, tym mniej będą hamowały tylne hamulce. Przy takiej samej sile hamowania na przód i tył oraz dużo bardziej obciążonej przedniej osi, dochodziłoby do blokowania tylnych kół. To jest całkiem normalne, że z przodu hamulce zużywają się szybciej.

Dzięki za wyjaśnienie. Obejrzałem właśnie filmik poglądowy na YT po wpisaniu hasła EBD (Electronic Brakeforce Distribution), co dopełniło zrozumienia:) Przyznam jednak, że hamuję bardzo delikatnie, bo staram się jeździć ekologicznie. Widocznie nawet wówczas system EBD dystrybuuje energię hamowania na przednią oś nie angażując w to tylnej wcale, bądź prawie wcale:(
Często też wytracam prędkość hamując silnikiem, uprzedzając "ospałą" IMO w tej czynności automatyczną skrzynię biegów.
Swoją drogą rozkład masy mojego auta to 62:38% a masa własna z połową paliwa w baku i ze mną za kółkiem (75 kg) to dokładnie 1463 kg (908 kg na osi przedniej i 555 kg na osi tylnej).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez Krystos » 31 maja 2021, 22:54

Dziś wykołam drugi przegląd w ASO Mazda Zdanowicz w Gdańsku. Z własnym olejem i po samodzielnej wymianie filtra kabinowego zapłaciłem 870 zł. Koszt samej usługi serwisowej 708 zł. Żadnego marudzenia i kręcenia nosem, polecam.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez paweł_TBU » 2 cze 2021, 20:21

Taką ofertę dostałem na 2 przegląd. Olej zmieniany w lutym więc wypadł z serwisu.
Załączniki
Screenshot_2021-06-02-20-23-56-739_com.google.android.apps.docs.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 706 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez G0rdon » 3 cze 2021, 10:56

Mieliście może okazje rzucić okiem na datę produkcji waszych filtrów kabinowych? (okrąg z cyframi i strzałką w środku w razie w :) )

PS. U mnie przy drugim przeglądzie Mazda zaakceptowała moje roszczenia dotyczące odprysków – właśnie jest na lakierni – dam znać czy dobrze to zrobili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez corky1 » 4 cze 2021, 13:33

paweł_TBU napisał(a):Taką ofertę dostałem na 2 przegląd. Olej zmieniany w lutym więc wypadł z serwisu.

Wydaje mi się, że jest to dobra oferta. Przed chwilą dzwoniłem do ASO i podali mi cenę 1660 brutto, też za 2 przegląd. Olej będę mieć swój, więc pewnie 250-300 odejdzie, ale i tak wydaje mi się to trochę dużo. Chyba podzwonię po innych warszawskich ASO i zobaczę, czy jest taka sama cena.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Palmer » 8 cze 2021, 18:14

G0rdon napisał(a):A jakie Wy macie daty produkcji na filtrach?

Ja mam 27.12.2019 (filtr papierowy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez child » 9 cze 2021, 00:52

Palmer napisał(a):Przyznam jednak, że hamuję bardzo delikatnie, bo staram się jeździć ekologicznie. Widocznie nawet wówczas system EBD dystrybuuje energię hamowania na przednią oś nie angażując w to tylnej wcale, bądź prawie wcale:(


Jak byś się nie starał hamować delikatnie i tak zużyjesz przednie hamulce dużo szybciej niż tylne. Ja w BM zużyłem pierwsze hamulce z przodu po ok. 40 tys. km, a z tyłu po 120 tys. km (jeśli dobrze pamiętam).

Lepiej się z tym faktem pogodzić i hamować po prostu normalnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez lelo28 » 9 cze 2021, 09:21

Przegląd miałem na niecałych 13 tys. Zużycie przednich tarcz to niecałe 10% w stosunku do tego co można zużyć ( na filmie z przeglądu mam podaną dokładna wartość zmierzoną w mm.). Pytanie tylko czy jeżdżę (hamuję) ostrożnie czy hamulce zostały poprawione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 9 cze 2021, 10:21

lelo28 napisał(a):Przegląd miałem na niecałych 13 tys. Zużycie przednich tarcz to niecałe 10% w stosunku do tego co można zużyć ( na filmie z przeglądu mam podaną dokładna wartość zmierzoną w mm.). Pytanie tylko czy jeżdżę (hamuję) ostrożnie czy hamulce zostały poprawione?

Albo po prostu układ miękkiej hybrydy odciąża zużycie hamulców analogicznie jak to ma się w klasycznych hybrydach czy elektrykach
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez lelo28 » 9 cze 2021, 10:56

Fajnie byłoby, gdyby ktoś miał możliwość porównania hamowania silnikiem w BP vs. BM/BM. Dało by to jakieś, choćby orientacyjne ale jednak porównywalne wyniki. W zasadzie sam jestem ciekam, w jakim stopniu układ miękkiej hybrydy wyhamowuje pojazd. Nie mam do czego porównać ( ogólne gabaryty, masa, pojemność silnika) ponieważ poprzednio jeździłem mniejszym autem ( Clio) ale hamowanie silnikiem jest zdecydowanie skuteczniejsze. Jednak nie mogę stwierdzić jednoznacznie, w jaki sposób sam układ na to wpływa, bo to dwa różne auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez worn » 9 cze 2021, 12:58

k.siwczyk napisał(a):Albo po prostu układ miękkiej hybrydy odciąża zużycie hamulców analogicznie jak to ma się w klasycznych hybrydach czy elektrykach
Poruszyłeś ciekawy temat.

Na desce rozdzielczej jest wskaźnik odzysku energii z hamowania (niebieski pasek + ikonka akumulatora). W zależności od siły nacisku na pedał hamulca wskaźnik ten rośnie/maleje, aż do wartości granicznej, po której mocniejsze naciśnięcie hamulca nic już tam nie zmienia. I to co mnie właśnie od dawna ciekawi, to czy działa to w ten sposób, że do momentu, w którym wskaźnik nie osiągnie maksimum nie są załączane hamulce? Ktoś może ma wiedzę na ten temat i jakieś sensowne materiały, które by potwierdziły moje przypuszczenia albo je rozwiały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 324 (27/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Palmer » 9 cze 2021, 13:09

A ja zastanawiam się czy hamowanie silnikiem z automatyczną skrzynią ma też sens i czy nie przyczyni się do szybszego zużycia tejże skrzyni. Często bowiem dojeżdżając do skrzyżowania ze światłami redukuję o 2 biegi (przeważnie wyjściowym biegiem jest wtedy 5), a prędkość obrotowa tuż po redukcji oscyluje wokół 3.000 obr./ min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez G0rdon » 9 cze 2021, 20:55

Palmer napisał(a):
G0rdon napisał(a):A jakie Wy macie daty produkcji na filtrach?

Ja mam 27.12.2019 (filtr papierowy).

Dzięki. Nie wymieniali Ci na drugim przeglądzie filtra kabinowego?

Apropos hamowania automatem – ja też mam AT skrzynkę, ale nie hamuję silnikiem przy jej użyciu,bo co skrzyżowanie musiałbym się przełączać na ma manualną zmianę biegów, w czym nie za bardzo bym widział sens...można raz kiedyś jakiegoś mistrza hali w maździe spytać przy jakiej prędkości rozłączane jest sprzęgło hydrokinetyczne ( lock-up), ale wydaje mi się,że relatywnie szybko (np przy 70-60 km/h juz skrzynia zostaje rozłączona). Poza tym,z tego co wiem,jest zabezpieczenie w takiej postaci,że jeśli aktualny bieg w trybie manualnym nie bedzie w danym zakresie obrotów, skrzynia i tak sama zwiększy/zredukuje bieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez krabdul » 9 cze 2021, 21:45

worn napisał(a):Na desce rozdzielczej jest wskaźnik odzysku energii z hamowania (niebieski pasek + ikonka akumulatora). W zależności od siły nacisku na pedał hamulca wskaźnik ten rośnie/maleje, aż do wartości granicznej, po której mocniejsze naciśnięcie hamulca nic już tam nie zmienia. I to co mnie właśnie od dawna ciekawi, to czy działa to w ten sposób, że do momentu, w którym wskaźnik nie osiągnie maksimum nie są załączane hamulce? Ktoś może ma wiedzę na ten temat i jakieś sensowne materiały, które by potwierdziły moje przypuszczenia albo je rozwiały?

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem i mam wrażenie, że jest tak jak piszesz. Zdarzyło mi się wyczuć parę razy, że po szybkim puszczeniu hamulca przy delikatnym hamowaniu (z pełnym odzyskiem) była lekka zwłoka z odpuszczeniem hamowania. W żadnym innym aucie tego wcześniej nie odczułem. To są ułamki ale są :) dlatego nauczyłem się odpowiednio wcześniej hamować tak by samym odzyskiem zwolnić przed skrzyżowaniem/światłami i dojechać do niego z odpowiednią prędkością. W takim przypadku nie widzę sensu redukcji czy to z AT czy MT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Palmer » 9 cze 2021, 21:49

G0rdon napisał(a):Dzięki. Nie wymieniali Ci na drugim przeglądzie filtra kabinowego?

Jeżdziłem na węglowym, który sobie wynegocjowałem jako akcesorium dodatkowe. Poza tym przeglądu jeszcze nie miałem.

G0rdon napisał(a):Apropos hamowania automatem – ja też mam AT skrzynkę, ale nie hamuję silnikiem przy jej użyciu,bo co skrzyżowanie musiałbym się przełączać na ma manualną zmianę biegów, w czym nie za bardzo bym widział sens...

Nie ma takiej potrzeby. Biegi na żądanie zmieniasz manetkami przy kierownicy. Jest to wprawdzie zmiana doraźna, bo elektronika skrzyni po krótszej, czasem dłuższej chwili przywraca pełny tryb auto, ale jest. Podczas zamierzonej redukcji pozwala przeprowadzić ją praktycznie do zatrzymania auta. Pod koniec i tak sama zredukuje na (naj)niższy bieg.


G0rdon napisał(a):można raz kiedyś jakiegoś mistrza hali w maździe spytać przy jakiej prędkości rozłączane jest sprzęgło hydrokinetyczne ( lock-up), ale wydaje mi się,że relatywnie szybko (np przy 70-60 km/h juz skrzynia zostaje rozłączona).

Nie rozumiem o co chodzi i czemu to tak istotne. Nie znam się na tym:(

G0rdon napisał(a):Poza tym,z tego co wiem,jest zabezpieczenie w takiej postaci,że jeśli aktualny bieg w trybie manualnym nie bedzie w danym zakresie obrotów, skrzynia i tak sama zwiększy/zredukuje bieg.

Dokładnie tak działa ten wymuszony tryb manualny, o którym wyżej napisałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez G0rdon » 10 cze 2021, 11:53

Palmer napisał(a):Nie ma takiej potrzeby. Biegi na żądanie zmieniasz manetkami przy kierownicy. Jest to wprawdzie zmiana doraźna, bo elektronika skrzyni po krótszej, czasem dłuższej chwili przywraca pełny tryb auto, ale jest. Podczas zamierzonej redukcji pozwala przeprowadzić ją praktycznie do zatrzymania auta. Pod koniec i tak sama zredukuje na (naj)niższy bieg.


Ja niestety wziąłem KANJO :| ... zero manetek... Dziś już bym brał Hikari...ale zamówiłem felgi od Hikari,więc będę miał niedługo wersje Kanjo-Hikari <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez Palmer » 10 cze 2021, 11:55

krabdul napisał(a):
worn napisał(a):Na desce rozdzielczej jest wskaźnik odzysku energii z hamowania (niebieski pasek + ikonka akumulatora). W zależności od siły nacisku na pedał hamulca wskaźnik ten rośnie/maleje, aż do wartości granicznej, po której mocniejsze naciśnięcie hamulca nic już tam nie zmienia. I to co mnie właśnie od dawna ciekawi, to czy działa to w ten sposób, że do momentu, w którym wskaźnik nie osiągnie maksimum nie są załączane hamulce? Ktoś może ma wiedzę na ten temat i jakieś sensowne materiały, które by potwierdziły moje przypuszczenia albo je rozwiały?

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem i mam wrażenie, że jest tak jak piszesz. Zdarzyło mi się wyczuć parę razy, że po szybkim puszczeniu hamulca przy delikatnym hamowaniu (z pełnym odzyskiem) była lekka zwłoka z odpuszczeniem hamowania. W żadnym innym aucie tego wcześniej nie odczułem. To są ułamki ale są :) dlatego nauczyłem się odpowiednio wcześniej hamować tak by samym odzyskiem zwolnić przed skrzyżowaniem/światłami i dojechać do niego z odpowiednią prędkością. W takim przypadku nie widzę sensu redukcji czy to z AT czy MT.


Zastanawia mnie dlaczego ten wskaźnik odzysku energii nie reaguje podczas odpuszczenia gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Natomiast na monitorze przepływu energii wyraźnie widać, że ISG odzyskuje energię i ładuje akumulator Li-Ion miękkiej hybrydy podczas samego tylko hamowania silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 446 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez lelo28 » 10 cze 2021, 13:10

Ja uważam że chodzi tylko o samą ilość odzyskanej energii. Przy hamowaniu silnikiem kreski na grafice biegną wolno, przy hamowaniu hamulcem zdecydowanie szybciej. Coś jak ładowanie akumulatora małym prądem w dłuższym czasie oraz wysokim prądem w krótkim czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323