Strona 44 z 45

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 2 mar 2024, 17:07
przez corky1
max441 napisał(a):A wiesz czy będzie tylko jedna wersja, czy będzie też wersja z obniżoną mocą?

Nie pytałem, ale o ile wiem jest tylko jedna wersja X 186 KM, nie sądzę, aby zrobili drugą blokując moc jak w G.

PostNapisane: 2 mar 2024, 20:45
przez mskgs
Taaa, chodzi o emisję... Raczej o to jak podnieść cenę podstawowej wersji o 15 tysięcy, żeby nie było, że nie dają nic w zamian. ;–) Żeby się nie skończyło jak z Hondą, że auta będą fajne, ale za absurdalne pieniądze, które mało kto wyłoży. Chociaż na ten moment i tak trójka ze Skyactiv-X ma "normalną" cenę i trochę jej brakuje do Civica.

PostNapisane: 7 mar 2024, 14:51
przez CezaR83
Myśle że jak X będzie dłużej na rynku to raczej będzie można moc zwiększać, bo zapas jest i te obecne 186KM 240Nm to taki bezpieczny zakres. Kompresor :> jest wiec można będzie coś dmuchnąć więcej ale właśnie te emisje CO2, dopóki w Unii siedzą lamy zamiast ludzi to nic na lepsze sie nie zmieni. <głaszcze>

BTW, Szkoda ze nie ma w EU 2.5 Turbo <serduszka> <diabełek>

PostNapisane: 8 mar 2024, 17:51
przez Palmer
Czy ozonowanie układ klimatyzacji należy wykonywać z nowym, starym czy też bez filtra kabinowego (choć pewnie wówczas jakoś trzebaby zaślepić otwór po filtrze)? Ja niedawno wymieniałem, więc jest świeżutki i nie chciałbym znowu go wymieniać zaraz po ozonowaniu. Kolejne pytanie. Skoro ozon jest cięższy od powietrza, to czy ma znaczenie siła i kierunek nawiewu (szyba, środek, nogi)?

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 8 mar 2024, 19:59
przez Przypadek
Ozonowanie robisz na zamkniętym obiegu powietrza, a wtedy przepływ przez filtr kabinowy jest wyłączony. Filtr kabinowy bierze udział gdy powietrze idzie z zewnątrz- czyści je z pyłków i innego syfu.

PostNapisane: 8 mar 2024, 23:22
przez worn
Przypadek napisał(a):na zamkniętym obiegu powietrza, a wtedy przepływ przez filtr kabinowy jest wyłączony. Filtr kabinowy bierze udział gdy powietrze idzie z zewnątrz- czyści je z pyłków i innego syfu.


Skąd ten pomysł? Powietrze przepływa przez filtr kabinowy zawsze, niezależnie od tego czy jest ustawiony obieg otwarty czy zamknięty.

PostNapisane: 9 mar 2024, 07:27
przez Przypadek
worn napisał(a):
Przypadek napisał(a):na zamkniętym obiegu powietrza, a wtedy przepływ przez filtr kabinowy jest wyłączony. Filtr kabinowy bierze udział gdy powietrze idzie z zewnątrz- czyści je z pyłków i innego syfu.


Skąd ten pomysł? Powietrze przepływa przez filtr kabinowy zawsze, niezależnie od tego czy jest ustawiony obieg otwarty czy zamknięty.


Akurat po innych autach. Ale jeśli w Maździe jest inaczej to dzięki za sprostowanie. Zawsze się człowiek czegoś nowego dowie.

PostNapisane: 9 mar 2024, 14:59
przez Palmer
Natrafiłem na taką informację na jakimś forum, niepotwierdzona, ale wydaje się rozsądna:

Węgiel aktywny niszczy ozon, więc jeśli ktoś używa takiego filtra w samochodzie, to nie powinien on być w "obiegu" podczas ozonowania auta. Już pisałem, po ozonowaniu auto trzeba wywietrzyć i wtedy można zainstalować filtr z węglem.

Z kolei bardzo fajną dawkę wiedzy w temacie odgrzybiania i ozonowania wnętrza auta znalazłem na tej stronie:
https://bffserwis.pl/chcesz-zrobic-odgr ... -kabinowy/
Oto fragment:
Sposobem na dezynfekcję, jest także ozonowanie powietrza w środku samochodu. Ozon, czyli trzeci atom tlenu, jest świetnym gazem dezynfekującym. Problem w tym, że jest bezsilny na fizyczne zabrudzenia parownika. No bo jak, swobodnie przepływjący gaz przez wymiennik ciepła, może usunąć znajdujące się na nim ciała stałe? Jest to nie możliwe. I uprzedzając Wasze wątpliwości, filtry kabinowe montowane w samochodach nie zatrzymują 100% zanieczyszczeń. Wynika to często z konstrukcji miejsca, w którym montowany jest filtr. Zawsze jakaś ilość powietrza ominie fitr bokiem. Zdarza się też, że są one błędnie zamontowane, nierzadko zgniecione.

Ozonowanie, aby było skuteczne musi być przeprowadzone według pewnych procedur. Najważniejszą chyba sprawą jest temperatura w środku pojazdu. Graniczną wartościa są 22 st.C. Powyżej tej temperatury, ozon ulega rozpadowi i poza tym, że śmierdzi, to nie ma właściwości utleniających. A przecież, aby pozbyć się bakterii, drobnoustrojów, zapachów itp., musi zachodzić utlenianie.
Jeżeli zabieg będzie trwał za krótko, nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Jeśli za długo, a używamy silnego ozonatora, może się zdarzyć, że plastikowe elementy tapicerki stracą kolor i wypłowieją.


To odpowiadałoby na wątpliwości wielu, czy ozonować z włączoną czy wyłączoną klimatyzacją. Zależy to zatem od temp. otoczenia.

PostNapisane: 10 mar 2024, 16:13
przez jerry1333
Jak u siebie macie przeciągnięte zasilanie do rejestratora? Do tej pory miałem taki dyndający kabelek ale trochę mnie to już wkurza i chciałbym go ukryć – o ile w podsufitce i słupku po prawej się chowa to nie wiem jak można go ukryć w okolicach schowka oraz tunelu środkowym. Macie jakieś patenty na to? Ew. jaka długość kabla bo mam 3m i chyba będzie ciut za mało.

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 10 mar 2024, 22:51
przez worn
1. Wewnątrz tunelu środkowego (zasilanie wpięte w kostkę z zapalniczki).
2. Na wysokości pedału gazu wychodzi z tunelu środkowego i po module kolanowej poduszki powietrznej (przykleiłem do niej zaczepy, w które wpięty jest przewód) jest poprowadzony w kierunku drzwi.
3. Dalej pod uszczelką drzwi.
4. W miejscu gdzie kończy się słupek A, wcisnąłem go w szparę na łączeniu słupka z podsufitką i poprowadziłem w kierunku szyby czołowej.
5. Dalej w podsufitce tuż przy szybie czołowej do miejsca docelowego, czyli w moim przypadku kończy się po prawej stronie lusterka wstecznego.

Zdemontować należy jedynie
* tunel środkowy (wyciągnięcie z zaczepów),
* wyciągnięcie uszczelki

Przewodu w ogóle nie widać, a samo poprowadzenie go zajmuje nie więcej niż 5 minut.

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 11 mar 2024, 07:20
przez Przypadek
W CX5 ktoś fajnie opisał jak to zrobił. Sam o tym myślałem, tylko zastanawia mnie jak to wpłynie na gwarancje.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&t=218502

PostNapisane: 12 mar 2024, 18:08
przez jerry1333
Ooo fajne rozwiązania, dziękuję za podpowiedzi – będę testował w weekend :D

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 12 mar 2024, 22:41
przez Przypadek
Koniecznie wrzuć jakieś info jak poszło

PostNapisane: 13 mar 2024, 00:16
przez paweł_TBU
worn napisał(a):1. Wewnątrz tunelu środkowego (zasilanie wpięte w kostkę z zapalniczki).
2. Na wysokości pedału gazu wychodzi z tunelu środkowego i po module kolanowej poduszki powietrznej (przykleiłem do niej zaczepy, w które wpięty jest przewód) jest poprowadzony w kierunku drzwi.
3. Dalej pod uszczelką drzwi.
4. W miejscu gdzie kończy się słupek A, wcisnąłem go w szparę na łączeniu słupka z podsufitką i poprowadziłem w kierunku szyby czołowej.
5. Dalej w podsufitce tuż przy szybie czołowej do miejsca docelowego, czyli w moim przypadku kończy się po prawej stronie lusterka wstecznego.

Zdemontować należy jedynie
* tunel środkowy (wyciągnięcie z zaczepów),
* wyciągnięcie uszczelki

Przewodu w ogóle nie widać, a samo poprowadzenie go zajmuje nie więcej niż 5 minut.


Mam tak samo to zrobione.

PostNapisane: 16 mar 2024, 20:15
przez jerry1333
Przypadek napisał(a):Koniecznie wrzuć jakieś info jak poszło


Zrobiłem podobnie ale trochę inaczej niż kolega worn – praktycznie bez odpinania czegokolwiek.

Zaczynamy od rejestratora (ja zostawiłem kilka cm przewody aby mieć możliwość przeniesienia rejestratora bez zabawy z kabelkiem) – wciskamy go w szczelinę między podsufitką a szybą aż do słupka.
Zamiast puszczać go uszczelką puściłem go w szczelinie między słupkiem a szybą aż do deski rozdzielczej.
Dalej w dół aż do schowka – tutaj są takie plastikowe elementy – wypiąłem ten mniejszy i tam schowałem nadmiar przewodu i przechodzimy w lewo do tunelu środkowego. Potem jeszcze odpiąłem ten plastik na końcu tunelu i tam przeprowadziłem przewód – chroni przed zawadzeniem nogą.
Tunelu nie ruszałem – przewód wcisnąłem między plastik tunelu a wykładzinę i wyszedłem przy podłokietniku.

Ogólnie to w tym wariancie przewód 3m to za mało – musiałem użyć starego przewodu do którego po odcięciu ładowarki na gniazdo zapalniczki dolutowałem wtyk USB. Tego przewodu było ponad 4m (raczej ok. 5 ale nie mierzyłem dokładnie). Po wstępnych testach nic nie trzeszczy ani nie ucieka – zobaczymy jak się sprawdzi po tygodniu normalnej jazdy po naszych wspaniałych polskich drogach.

Galeria zdjęć: https://imgur.com/a/8BbQDnz

PostNapisane: 16 mar 2024, 23:41
przez czik3n
Ktoś się orientuje czy mogę 225/40 R18 założyć do BP ?
coś będzie obcierać ?

Narazie mam 215/45/18 tak jak fabryka nakazuje, ktoś się orientuje czy to będzie jakaś różnica
?

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 17 mar 2024, 00:27
przez RobertPi
Fabryczne jest 215/45/18? Jeśli tak to zgodnie z wyjściowym rozmiarem powinieneś założyć koło 235/40/18.
225/40/18 ma o 13,5 mm mniejszą średnicę od 215/45/18.
235/40 tylko o 5,5 mm.
Sądzę więc, że ocierać nie będzie bo jako takie jest za małe a wnęka koła i samo zawieszenie ma pewną tolerancję.

PostNapisane: 17 mar 2024, 15:59
przez worn
jerry1333 napisał(a):Zrobiłem podobnie ale trochę inaczej niż kolega worn – praktycznie bez odpinania czegokolwiek.


Nie zrobiłeś nawet trochę podobnie do mnie ;)
U mnie cały przewód jest schowany i nie zobaczysz go w żadnej części auta wiszącego luzem za wyjątkiem samego podpięcia do kamerki. Natomiast tunel odpinałem po to, aby wpiąć się w kostkę zapalinczki a nie w zapalniczkę.

Re: ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

PostNapisane: 23 mar 2024, 11:06
przez Fajfek
Czy ktoś podnosił moc wersji 122km u Disi, i może się podzielić jakie wrażenia/efekty są po takiej zmianie?

PostNapisane: 3 kwi 2024, 07:44
przez mskgs
Wycofują w końcu te Skyactiv-G? Bo na stronie Mazdy nie zniknęły.