lelo28 napisał(a):Z tempomatu korzystam bardzo często, i to zarówno w terenie zabudowanym jak i poza nim. Zauważyłem też że jeżeli wchodzimy ze zbyt dużą prędkością w łuk/zakręt to auto również przyhamowuje. Może tak sytuacja u Ciebie występuje.
Tu raczej chodzi o to, że aktywny tempomat myśli, że samochód na drugim pasie jest na tym samym pasie co ty podczas łuku.
Z tego co wywnioskowałem on patrzy na odegłość drugiego pojazdu i twój promień skrętu na kierownicy i jeśli te 2 rzeczy nachodzą na siebie to reaguje. Niestety nawet na najbliższym ustawieniu aktywny tempomat jest trochę "panikarą" i reaguje za szybko i za mocno.
Żeby nie było tylko źle można wyłączyć asystę utrzymywania pasa ruchu tak, żeby nie wyrywał kierownicy z ręki tyko wibrował, w Kii też można ustawić ale po wyłączeniu się zresetuje do wyrywania z ręki. I żeby było jeszcze lepiej to o ile w maździe pozwoli ci ściąć zakręt to w kii jak spróbujesz ściąć zakręt to ci wyrwie kierownicę skręcając na zewnątrz zakrętu