Części zamienne

Mazda3 BP 2019–

Postprzez Palmer » 29 sie 2025, 14:36

MM4zda napisał(a):Poda ktoś symbol filtra oleju, ale tego oryginalnego?

Filtr oleju może mieć kilka oznaczeń. Wszystkie to Mazda OE: PE01-14-302B-9A lub PE01-14-302B lub PY8W-14-302. Można też spotkać się z zapisem bez myślników np. PE0114302B9A.

Podkładka korka spustowego OE zaś ma oznaczenie 995641400. Tu można bezpiecznie zastosować 10-krotnie tańszy, identyczny zamiennik (np. Elring 243.205)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 545 (113/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez MM4zda » 1 wrz 2025, 22:11

Dzięki, zamówione :)
Prosiłbym jeszcze o kod filtra powietrza, może być zamiennik MANN, chyba że są jakieś inne polecane :) chodzi o ten w komorze silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 342 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez Palmer » 2 wrz 2025, 09:08

MM4zda napisał(a):Prosiłbym jeszcze o kod filtra powietrza, może być zamiennik MANN, chyba że są jakieś inne polecane :) chodzi o ten w komorze silnika

Filtr powietrza Mazda OE to PAH9133A0A. Z zamienników Blue Print ADBP220029. Jest identycznie wykonany. Z innych firm nie weryfikowałem.

Przy okazji...
MM4zda napisał(a):Zamówiłem sobie tarcze przód/tył oraz klocki z EBC seria yellow, ktoś może miał doczynienia z EBC i się wypowie?

... jak po 1,5 roku sprawuje się ten zestaw i jakie masz odczucia – czy hamulce są twardsze, skuteczniejsze i mniej pylą niż fabryczne, czy zdarza się, że piszczą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 545 (113/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez MM4zda » 3 wrz 2025, 09:25

Znalazłem jakiś filtr Filtrona po tych numerach co org. i zamówiłem :) co do klocków to mniej pylą, czasem piszczą, jest taki dźwięk jak by się kończyły, ale nie zawsze to występuje, chyba zależy od temperatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 342 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez kamil_franiu » 4 wrz 2025, 09:09

Przy przebiegu 90 tys km przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków przednich firmy Textar
Załączniki
IMG_20250824_103119_503.jpg
Klocki
IMG_20250824_103108_067.jpg
Tarcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 286 (14/10)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez Palmer » 5 wrz 2025, 11:38

kamil_franiu napisał(a):Przy przebiegu 90 tys km przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków przednich firmy Textar

Daj znać, jak się sprawuje taki zestaw, jakie odczucia z hamowowania i czy jest mniejsze pylenie niż fabrycznych.
Widzę, że tarcze są powlekane specjalną farbą, która zabezpiecza antykorozyjnie w miejscach nie mających styku z elementami ciernymi. Będzie to wyglądać estetycznej. Oby lakier wytrzymał jak najdłużej.
Czy dokupowałeś może jeszcze dedykowany zestaw akcesoriów, czy też nie jest to konieczne, bo te fabryczne wciąż nadają się do wykorzystania podczas montażu nowych klocków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 545 (113/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez CezaR83 » 25 wrz 2025, 14:05

Cześć...
Czy ktoś może potwierdzić czy pasuje taki filtr powietrza silnika Do eSkyX po 2022:

Filtr powietrza silnika K&N 33-5096

Opis na aukcji to jedno ale wymiary juz się różnią co do oryginału ale nie znacznie i może pasować...
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-09-25 140501.png
K&N 33-5096
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2193 (75/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Palmer » 26 wrz 2025, 12:31

CezaR83 napisał(a):Filtr powietrza silnika K&N 33-5096

Z ciekawości poczytałem opinie pod tym filtrem na www.amazon.pl i niestety jest parę negatywnych, co może budzić wątpliwości, co do zasadności montażu takiego (tłumaczenie automatyczne z języków oryginalnych), np.:

Nie kupuj tego dla Mazdy CX30 Turbo. Spowoduje uszkodzenie twojego MAF. K&N to nie obchodzi. Tańszy filtr jednorazowy pozwoli zaoszczędzić pieniądze i frustrację związaną z wymianą MAF. To mi się przydarzyło. Samochód rzucał wiele błędów po instalacji i często przechodził w tryb wiotki. Dealer Mazdy powiedział, że jest to częsty problem, a naprawy nie są objęte gwarancją. Olejowane filtry powietrza nie są zalecane przez Mazdę. Jeśli Twój samochód jest nadal objęty gwarancją, nie kupuj ich.

albo
Zamówiony produkt na 2025 Mazda CX30 (non turbo). Pojazd ma tylko 400 mil, a przyspieszenie było nieco ospałe.
Początkowe wrażenia wskazują, że przyspieszenie poprawiło się i stało się płynniejsze. Silnik jest nadal cichy, nawet z filtrem. Instalacja była niezwykle łatwa. Brak problemów z montażem.
Przebieg nieznacznie wzrósł. Jednak...
Skończyło się na powrocie do fabrycznego filtra powietrza miesiąc później. Filtr spowodował problem z czujnikiem masowego przepływu powietrza. Niestety nie użyję ponownie filtra.


albo
Mazda CX30.
Doskonały filtr, naprawdę zmniejsza zużycie (szczególnie latem), za bardzo poprawia reakcję przepustnicy (jak tylko położysz stopę na pedale samochód klika do przodu, aw tym aspekcie wolałem normalny filtr papierowy), ogólnie dźwięk ssania silnika wzrasta przy wszystkich prędkościach, znacznie powyżej 4 tys. Użyłem go przez 35 tysięcy km, teraz wróciłem do papierowego, aby przypomnieć sobie różnice. Jeśli szukasz płynnego biegania i ciszy, oryginalny jest lepszy, K&N jest lepszy do konsumpcji i sportowego charakteru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 545 (113/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez CezaR83 » 26 wrz 2025, 15:33

Palmer napisał(a):Z ciekawości poczytałem opinie pod tym filtrem na www.amazon.pl i niestety jest parę negatywnych, co może budzić wątpliwości, co do zasadności montażu takiego

Taaa, Ja dostałem info od jednego ze sprzedawców ze ten nie pasuje do mojej Mazdy a K&N nie produkuje obecnie pasującego filtra do eSkyX także temat nieaktualny! <spoko>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2193 (75/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez 2rzyn » 29 wrz 2025, 06:54

Czesc wam,
Kupilem mazde 3 rocznik 2023. Mam podgrzewane fotele ale oczywiscie tylko manualne ustawienia fotela kierowcy. Moje pytanie jest nastepujace. Czy jesli kupie skorzane fotele z elektryczna regulacja to podlaczenie bedzie na zasadzie plug and play plus dokupienie jakichs przyciskow (memory 1 i 2) czy jest to jednak niewykonalne badz bardzo trudne?
Pytam bo nie wiem czy mazda wszedzie ladowala komplet kabli niezaleznie od wersji wyposazenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 21:34
Posty: 42
Skąd: Okole
Auto: Mx5 NBFL 1.6

Postprzez worn » 4 paź 2025, 21:09

Jednoznacznej odpowiedzi raczej nie dostaniesz (chyba, że ktoś już coś takiego robił). Co do okablowania, to nie ma reguły, bo czasami jest ono puszczone, a czasami nie. Niemniej patrząc na schematy elektryczne obu wersji różnice są niewielkie. Moduł odpowiedzialny za sterowanie fotelem jest zintegrowany z modułem odpowiedzialnym za ogrzewanie. Oczywiście nie znaczy to, że moduł z obecnej wersji, którą posiadasz, jest tym samym co z elektrycznych foteli. Natomiast jest on umieszczony pod siedzeniem kierowcy, więc jak kupisz fotel, to odpowiedni moduł raczej tam już będzie. Jeżeli chodzi o jego podłączenie, to jeżeli będzie brakować jakichś kabli, to dwóch zasilających (1A, 1B) do silników fotela oraz jednego od masy (1Q), więc raczej nie trudno jest to dorobić. Pozostałe różnice na wtyczce pierwszej (1D-1I) oraz drugiej (2B-2N) są moim zdaniem bez znaczenia, bo dotyczą one elementów sterujących fotelem oraz silników, więc siłą rzeczy będa w nowym fotelu. Pozostałe połączenia są takie same jak, te które masz obecnie.

Działanie tego modułu opiera się w głównej mierze na komunikacji po magistrali LIN, a jak widać na załączonym schemacie służy do tego jeden pin, który jest w obu wersjach, więc daje to nadzieję na to, że będzie to typowe plug'n'play. Z drugiej strony musisz mieć jednak na uwadze, że nie ma gwarancji, że taki zestaw zadziała, bo zależy on też od wielu innych modułów, m. in. BCM, LF Control Unit, Dash-Electrical Supply Unit i innych.

W załącznikach wrzuciłem Ci schematy:
* podgrzewania foteli (z elektrycznym sterowaniem i bez) + wyprowadzenia na kostce
* sterowania eletrycznego foteli + wyprowadzenia na kostce
* opis działania systemu
Załączniki
Seat Warmer (without driver-side power seat).pdf
(352.56 KiB) Pobrane 9 razy
normal seat.png
Seat Warmer (with driver-side power seat).pdf
(375.14 KiB) Pobrane 6 razy
Driver Side Power Seat.pdf
(662.54 KiB) Pobrane 5 razy
power seat.png
Position Memory System.pdf
(1.65 MiB) Pobrane 10 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 392 (32/57)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez MM4zda » 7 paź 2025, 21:21

Panowie, kupię gdzieś łozyska Mcpereona? Jedno słychać dość mocne stuki przy skręcie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 342 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez darrecki » 8 paź 2025, 11:15

2rzyn napisał(a):Czesc wam,
Kupilem mazde 3 rocznik 2023. Mam podgrzewane fotele ale oczywiscie tylko manualne ustawienia fotela kierowcy. Moje pytanie jest nastepujace. Czy jesli kupie skorzane fotele z elektryczna regulacja to podlaczenie bedzie na zasadzie plug and play plus dokupienie jakichs przyciskow (memory 1 i 2) czy jest to jednak niewykonalne badz bardzo trudne?
Pytam bo nie wiem czy mazda wszedzie ladowala komplet kabli niezaleznie od wersji wyposazenia?


Ja właśnie jestem w trakcie podobnej modyfikacji w CX60 2023, nie jest to niestety na zasadzie PnP.
Przynajmniej w moim wypadku Mazda zaprojektowała to po prostu debilnie. Z fotelami ręcznie regulowanymi sterowanie ogrzewaniem jest w fotelu pasażera, elektrycznych – kierowcy. Wiązki pod fotelami są zupełnie inne i wymagały by dużych przeróbek.

Moje podejście:
– Użyć wiązki z oryginalnego fotela, obsługuje ona poduszki i grzanie.
– Obciąć wszystkie dodatkowe funkcje z fotela elektrycznego, zostawić tylko sterowanie elektryką.
– Połączyć obie wiązki razem, a raczej puścić je równolegle.

Z wiązki fotela elektrycznego zostawiłem jedynie kable odpowiadające za zasilanie, masę no i samo sterowanie. Resztę zwyczajnie wyciąłem i wyrzuciłem. Po każdym etapie wszystko testowane zasilaczem komputerowym :) Zero jakiegokolwiek dodatkowego sterowania / komunikacji po CAN, więc brak błędów.

Zostało mi tylko założyć bezpiecznik 20A na końcu i podłączyć do +12, akurat mam gruby kabel pod fotelem, bo ciągnąłem od aku do instalacji wzmacniacza. Punktów masowych w okolicy można znaleźć od groma – byle śruba / nakrętka się nada.

Podsumowując, w oryginalnej wiązce / wtyczkach nie zmieniam nic, ciągnę tylko +12 pod fotel i robię dodatkową wtyczkę do zmodyfikowanej nowej wiązki. Wszystko obklejam czarną taśmą, wygląda prawie jak z fabryki. W razie czego można wrócić do stanu pierwotnego.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3172 (50/165)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323