Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez CezaR83 » 23 sty 2025, 14:01

mskgs napisał(a):Wygląda na to, że Mazda nie chce już naprawiać niedziałających po myciu klamek (otwierania/zamykania bez kluczyka) na gwarancji. Centrala odrzuciła moje zgłoszenie i odesłali do instrukcji obsługi, w której się "zabezpieczyli" i jest napisane tak: "System może działać nieprawidłowo w wymienionych poniżej sytuacjach. (...) Kiedy na obszarze wykrywania czujnika dotykowego znajduje się ciało obce, na przykład woda, lód, śnieg lub brud.". <lol> Tylko to najnowsza instrukcja... w mojej mam napisane "Kiedy na obszarze działania czujnika dotykowego znajduje się ciało obce, na przykład śnieg lub brud.". Także tak. ;) Gwarancja na nowe wydłużona do 6 lat, ale katalog "usterek" się pewnie odpowiednio uszczuplił.

Tak to prawda ze w nowych instrukcjach jest to już "poprawione" i zamienione na "nie pożądaną cechę" a nie usterkę :P
Ja nie mam z tym problemu a ni z lusterkami – lusterek nie składam do mycia, a klamki mam oklejone folią i mogą być mokre a i tak działają! <jupi>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Palmer » 23 sty 2025, 14:29

mskgs napisał(a):Wygląda na to, że Mazda nie chce już naprawiać niedziałających po myciu klamek (otwierania/zamykania bez kluczyka) na gwarancji.

No to przykra sprawa. A ostatnim razem jak były wymieniane na nowe, czy dodatkowo uszczeniali je klejem? U mnie tak właśnie zrobili i działa to niemal perfekcyjnie. Niemal, gdyż przy utrzymującej się dużej wilgotności powietrza lub po intensywnych opadach deszczu, względnie umyciu auta, w przeciwieństwie do dotykowego otwarcia auta, zamknięcie potrafi nie zadziałać za pierwszym razem. Sądzę, że problem może stanowić sam czujnik wykonany w technologii pojemnościowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez mskgs » 23 sty 2025, 15:07

Nie wymieniali mi jeszcze nigdy. Raz to zgłosiłem to rzekomo wgrali mi jakąś aktualizację, a później nie miałem czasu z tym jeździć. Niedługo kończy mi się podstawowa gwarancja więc postanowiłem to zgłosić. Gość w serwisie się chyba sam zdziwił, bo temat znał i mówił coś o tym uszczelnianiu, czekał tylko na potwierdzenie z centrali. A tu zonk. Oczywiście im napisałem kulturalnie, żeby nie robili ze mnie idioty z tą instrukcją, bo nie dotyczy ona mojego roku modelowego. Czekam na odpowiedź. Zresztą, ostatnio jak jest dosyć wilgotno to "zamykanie klamką" mi w ogóle nie działa. Nie musi padać, nie muszę jechać na myjnię nawet.

CezaR83 napisał(a): Ja nie mam z tym problemu a ni z lusterkami – lusterek nie składam do mycia, a klamki mam oklejone folią i mogą być mokre a i tak działają! <jupi>


Z tą folią to może być dobry patent, żeby się w przyszłości nie użerać w tym temacie. To samemu można ogarnąć czy polecasz jakieś miejsce, gdzie dobrze to zrobią? Możesz coś więcej napisać? ;–)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez CezaR83 » 23 sty 2025, 16:04

mskgs napisał(a):To samemu można ogarnąć czy polecasz jakieś miejsce, gdzie dobrze to zrobią? Możesz coś więcej napisać? ;–)

Pewnie można i samemu jeśli ktoś juz to robił i wie co i jak. Ja to zleciłem przy oklejaniu PPF całego samochodu w studiu car detalingowym w Łodzi, ale możesz poszukać u siebie jakieś firmy co sie tym trudni to powinni ogarnąć temat. Na klamkach nie musi byc PPF wiec jest stosunkowo tanio, ale za robociznę i tak sobie wezmą. <oczko>
Klamki sie powinno do oklejania ściągnąć i dobrze naciągnąć folie po podgrzaniu wiec ja sie na tym kompletnie nie znam wiec tego nawet bym sam nie próbował robić. Ogólnie oklejanie auta folią PPF nie jest takie proste jak sie niektórym wydaje, to nie są tylko gotowe naklejeczki co sie przykleja jak karne kutaski! <rotfl>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mskgs » 29 sty 2025, 14:52

Jak zwykle centrala odpisywała po 1-2 dniach, tak teraz od tygodnia jest cisza. Do serwisu, w którym zgłaszałem, też się nie odezwali. Gdzieś na YT widziałem, że np. w CX-60 zaczęli odmawiać jakichś napraw, które wcześniej normalnie wykonywali w ramach gwarancji. Wygląda na to, że skończyła się "dobra wola" do usuwania usterek. Zastanawiam się czy jest w ogóle sens kupować przedłużoną gwarancję. Niby wtedy za ubezpieczenie odpowiada i za naprawy płaci CarGarantie, ale cóż... Skoro "podstawowy gwarant" zaczyna kombinować, jak tu nie naprawić, to nie wierzę, że firma ubezpieczeniowa będzie miała inne podejście.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Fasiol » 29 sty 2025, 16:48

Mój serwis wykazał się "dobrą wolą'. Przy manewrach parkingowych, szczególnie przy mocno skręconej kierownicy słychać było niezbyt głośnie terkotanie. Zgłaszając padnięty moduł składania lusterka (w sumie o już 4, po dwa razy z każdej strony) wspomniałem o tym terkotaniu. Pracownik serwisu stwierdził że nie ma co słuchać a trzeba od razu robić bo to są łożyska McPhersona. W październiku skończyła mi się 5-letnia przedłużona gwarancja, ale że serwisuję regularnie auto a gwarancja dobiegła końca tylko 3 miesiące temu to całość Mazda bierze na siebie. Lusterko to wiedziałem że będzie za free, ale z łożyskami zostałem mile zaskoczony. Cały ambaras kosztowałby mnie pod tysiące które zostały w portfelu. :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2021, 16:57
Posty: 70 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP Hikari 2019

Postprzez perot » 30 sty 2025, 12:53

mskgs napisał(a):Jak zwykle centrala odpisywała po 1-2 dniach, tak teraz od tygodnia jest cisza. Do serwisu, w którym zgłaszałem, też się nie odezwali. Gdzieś na YT widziałem, że np. w CX-60 zaczęli odmawiać jakichś napraw, które wcześniej normalnie wykonywali w ramach gwarancji. Wygląda na to, że skończyła się "dobra wola" do usuwania usterek. Zastanawiam się czy jest w ogóle sens kupować przedłużoną gwarancję. Niby wtedy za ubezpieczenie odpowiada i za naprawy płaci CarGarantie, ale cóż... Skoro "podstawowy gwarant" zaczyna kombinować, jak tu nie naprawić, to nie wierzę, że firma ubezpieczeniowa będzie miała inne podejście.


To nie jest tak że skończyła się ,,dobra wola" są w dodatkowej gwarancji zwykłej czy też plus zapisy które Aso musi respektować. I tak np. klamki czy lusterka wymieniają bez żadnego cmokania i nie muszą nigdzie wysyłać żadnej zgody. Wiem z własnego przykładu, a klamki i lusterka wymieniałem po dwa razy i pewnie to nie koniec....
Ostatnio w ramach przedłużonej gwarancji wymienili mi napinacz i pasek. Co rzekomo nie podlega pod tą gwarancję.
Wszystko zależy od pracowników Aso i ich podejścia....może trzeba zmienić Aso lub dać jakiś mały gift :D
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 350 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez MarcinJ » 30 sty 2025, 22:52

Kilka małych update.

Po 2 "regulacjach" szyba kierowcy nie trzeszczy prawie w ogóle. Czasami słychać pojedyncze stuknięcia, ale jest dużo lepiej niż było.
Może jak przyjdą mrozy to się to ujawni bardziej, bo teraz, przy dodatnich temperaturach trudniej to wywołać.

Zgłaszałem też problemy z bezkluczykowym otwieraniem samochodu z klamki gdy jest mokro / wilgotno. Ewidentnie czujnik z wilgoci głupieje.

Podobno w CX30 znany problem, ale niby moja 3ka już jest po poprawkach i nie powinno się to dziać, ale jednak się dzieje. Tylko coś mi się obiło o uszy, że w instrukcji piszą, że to "normalne" i gwarancja tego nie obejmuje.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2021, 20:44
Posty: 20 (3/3)
Auto: Mazda 2 2019 90KM Skyactiv
Mazda 3 2024 150KM eSkyactivG

Postprzez mskgs » 31 sty 2025, 08:27

perot napisał(a):To nie jest tak że skończyła się ,,dobra wola" są w dodatkowej gwarancji zwykłej czy też plus zapisy które Aso musi respektować. I tak np. klamki czy lusterka wymieniają bez żadnego cmokania i nie muszą nigdzie wysyłać żadnej zgody.


Przecież od kilku postów piszę, że mi nie chcą klamek naprawić i to na normalnej gwarancji. Gość z ASO twierdzi, że nie dostali zgody od centrali. Nie wnikam czy jej potrzebują, czy nie. Rzekomo samochody wyprodukowane po październiku 2021 mają poprawione klamki, a mój jest wyprodukowany po tej dacie.

MarcinJ napisał(a):Podobno w CX30 znany problem, ale niby moja 3ka już jest po poprawkach i nie powinno się to dziać, ale jednak się dzieje. Tylko coś mi się obiło o uszy, że w instrukcji piszą, że to "normalne" i gwarancja tego nie obejmuje.


W najnowszej instrukcji to "normalne", w instrukcji do samochodów kupionych 3 lata temu – nie.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez sebek-71 » 31 sty 2025, 13:09

Tak Was koledzy słucham i czytam...to coraz bardziej jestem przerażony jakością wykonania nowszych trójek :|
Miałem w planie kupic cos nowszego ale po tych wszystkich dywagacjach....ochota mi przechodzi <oczy>
Oczywiśice w starszych wersjach tez działy się różne rzeczy....ale jednak obecnie to już nie ta niezawodnośc i jakośc wykonania co kiedyś...niestety.... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez perot » 31 sty 2025, 13:13

mskgs napisał(a):Przecież od kilku postów piszę, że mi nie chcą klamek naprawić i to na normalnej gwarancji. Gość z ASO twierdzi, że nie dostali zgody od centrali. Nie wnikam czy jej potrzebują, czy nie. Rzekomo samochody wyprodukowane po październiku 2021 mają poprawione klamki, a mój jest wyprodukowany po tej dacie.


Nie wiem co Ci Aso mówi ale jeśli coś nie działa tak jak powinno to niestety ale podlega wymianie lub naprawie. Masz system za który zapłaciłeś i nie działa tak jak powinien, więc nie wiem w czym problem .
Padające klamki nie tylko źle działają jak jest mokro/wilgotno, przestają działać jak jest też sucho np. w lato.
Drugie wadliwe klamki zgłaszałem w połowie stycznia 2024 na 4 przeglądzie tuż przed końcem gwarancji fabrycznej. Zostały wymienione z normalnej gwarancji...
Czy poprawione? na pewno nie....widząc wpisy na forach.
Co do samego wpisu o klamkach w instrukcji to taki zapis był już w 2019/2020 , tylko w instrukcji rozszerzonej do pobrania ze strony Mazdy.
Załączniki
Screenshot_20250131_115105_OneDrive.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 350 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez mskgs » 31 sty 2025, 14:34

perot napisał(a):
Nie wiem co Ci Aso mówi ale jeśli coś nie działa tak jak powinno to niestety ale podlega wymianie lub naprawie. Masz system za który zapłaciłeś i nie działa tak jak powinien, więc nie wiem w czym problem .
Padające klamki nie tylko źle działają jak jest mokro/wilgotno, przestają działać jak jest też sucho np. w lato..


Wiem. :) Sprawa jest w toku.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez robgordon » 10 lut 2025, 19:36

Dobry wieczór

Podzielę się swoimi irytującymi problemami z autem. I jednocześnie proszę o ewentualną radę, co z tym dalej zrobić.

Jestem (nie) szczęśliwym posiadaczem półrocznej już Mazdy 3. Nowa, kupiona w salonie. Problemy mam dwa, w tym jeden szczególnie uciążliwy. Zacznę od niego. Jakieś 2 miesiące po kupnie, zaczęła skrzypieć tapicerka. Na nawet drobnych nierównościach. A przy dużych prędkościach, skrzypienie właściwie nie ustaje. Głównie w drzwiach kierowcy, ale też w drzwiach pasażera z przodu i niedawno też z w drzwiach z tyłu. Piszę "tapicerka" nieco umownie, bo gdy w trakcie jazdy przycisnę ręką szybę, to skrzypienie ustaje, więc teoretycznie może to właśnie szyba jest przyczyną, ale zakładam, że jednak chodzi o tapicerkę (mechanicy w ASO też się ku temu skłaniają). Wizyt w ASO zaliczyłem już 4. Obsługa jest uprzejma i wierzę, że naprawdę starają się naprawić tę przypadłość. Ale jak dotąd bez efektu. Tzn. efekt jest, ale utrzymuje się dość krótko (za pierwszym razem 2 tygodnie, ale potem już tylko kilka dni). Nie wiem co może być przyczyną takiej fuszerki. Myślałem, że może to kwestia mało spotykanej wersji (mam wersję Nagisa, która ma właśnie inną tapicerkę). Dodatkowo z prawej strony, na większych nierównościach, ale także przy gwałtowniejszych skrętach, słychać różne stuknięcia, jakby uderzenia plastikowych elementów.

Drugi problem to skrzynia biegów (manualna). Działa bardzo przeciętnie. Czytałem (chyba nawet tutaj), że czasem na początku, skrzynia musi się "dotrzeć" i po ok. 1500-2000 km powinno już być OK. Ale przejechałem już ponad 6 tys. i niewiele się zmieniło. Rzadko się zdarza, że jedynka wchodzi gładko za pierwszym razem. Przeważnie czuję lekkie zgrzytanie, a średnio raz na kilka dni jedynka nie wchodzi wcale, więc stojąc przeważnie na skrzyżowaniu macham gałką na lewo i prawo, żeby w ogóle ruszyć autem. Nie najlepiej działa też dwójka, wyższe biegi powiedzmy, że OK. Aha, wg ASO, skrzynia działa bez zarzutu.

Przyznam, że na tak działającą skrzynię machnąłem na razie ręką, bo to skrzypienie tapicerki jest najbardziej dojmujące. Co z tym dalej zrobić? Czy z Waszego doświadczenia jest szansa na naprawę takiej usterki? A jeśli nie, to czy ktoś z Was z powodu nienaprawienia usterki wymieniał w Mazdzie auto na inne? Jakie są warunki? Przyznam, że nie bardzo ma na to ochotę. Poza tymi wadami auto jest fajne, no i zainwestowałem w nie parę złoty (GAP, dobre opony, ceramika), których przy wymianie już nie odzyskam.

To moja pierwsza mazda. Miało być kupno wymarzonego auta, a jak na razie jest to spore rozczarowanie.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2024, 08:19
Posty: 3
Auto: Mazda 3, eSkyactivG, 2024

Postprzez petros99 » 10 lut 2025, 20:50

robgordon napisał(a):Głównie w drzwiach kierowcy, ale też w drzwiach pasażera z przodu i niedawno też z w drzwiach z tyłu. Piszę "tapicerka" nieco umownie, bo gdy w trakcie jazdy przycisnę ręką szybę, to skrzypienie ustaje, więc teoretycznie może to właśnie szyba jest przyczyną, ale zakładam, że jednak chodzi o tapicerkę.


Niestety mam ten sam problem. Dziwne jest to, że jak mocniej dociśnie się szybę od kierowcy to ustaje. Może to coś z uszczelką? <co?>
Nie wspomnę już o trzeszczeniu z tunela środkowego. Ktoś wie jak rozbiera się środkowy tunel? Jestem zdeterminowany rozebrać i podkleić wszystko co plastikowe.

Ze skrzynią podobny problem miałem 3 III. Ale u mnie to był problem z wrzuceniem jedynki. Parę razy w tygodniu. Więc radzę nie odpuszczaj.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 17:52
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BP 2.0 150 KM Hikari
Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B

Postprzez cebularz » 10 lut 2025, 23:21

Kiedyś rozkręciłem pół Alfy, żeby zlikwidować niepotrzebne dźwięki, a problem był banalny, sucha guma odbojników klapy bagażnika. Przesmaruj wszystkie uszczelki i odbojniki, jak nie pomoże podociągaj na zamkach drzwi. Drugi problem chyba jest poważniejszy, aż wierzyć się nie chce że ASO go nie zauważa, może warto zmienić ASO. Też przerabiałem to samo ze skrzynią w BMce, tam skrzynia pracowała znośnie latem, a potrafiła mocno haczyć przy niskich temperaturach. Przy wymianie oleju dodałem preparat Liqui Moly do skrzyń i po kilkuset kilometrach zapomniałem o problemie.
Tunel rozpinałem w środkowej części, tam gdzie łączy się ze schowkiem w podłokietniku. Włóż plastikową łyżkę pod te boczne elementy tapicerowane i podważ je, można już wtedy włożyć łapkę w stronę lewarka.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 12:49
Posty: 52 (0/5)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2022r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez robgordon » 12 lut 2025, 21:27

@petros99
Myślę, że gdyby to była "tylko" uszczelka, ASO by to wykryło (wiem, może jestem zbyt naiwny ;))
Z tunelu środkowego akurat u mnie nie trzeszczy, ale prawa strona (może nie tylko drzwi, ale również okolice schowka) jak najbardziej. Jak wspomniałem jest to mniej uciążliwe niż drzwi kierowcy, które właściwie jedynie na idealnej nawierzchni nie skrzypią. Obecnie jestem wciąż na etapie ich naprawy w ASO. Obecnie czekam na info ze Wsparcia Technicznego Mazdy. Ale z doprowadzenia prawej strony i skrzyni biegów do właściwego stanu, nie zamierzam rezygnować. Nie odpuszczę ;)

@cebularz
Zazdroszczę, że potrafiłeś rozkręcić pół auta. Ja bym się raczej nie podjął, zwłaszcza w nowym aucie (choć w poprzednich, używanych autach zdarzało mi się grzebać w tapicerce). O zmianie ASO myślałem, ale najbliższe jest 100 km dalej. Logistycznie to trochę problem, ale temat zostawiam sobie w rezerwie.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2024, 08:19
Posty: 3
Auto: Mazda 3, eSkyactivG, 2024

Postprzez dobrzyn22 » 12 lut 2025, 22:46

pewnie oczywiste...ale dla pewności, że to nie żadne twoje rzeczy powyciągaj wszystko zarówno ze schowka przed pasażerem, schowka na okulary nad głową jak i z samych drzwi.
PS . u mnie dźwięki potrafi wydawać okolica ekranu na środku – po lekkim dociśnięciu ustaje
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mskgs » 14 lut 2025, 14:26

W centrali Mazdy pracują jeszcze więksi kretyni, niż w serwisach. Nie mogę od miesiąca wyegzekwować naprawy klamek, bo kolesie co chwile zasłaniają się zapisem z instrukcji, że mokra albo brudna klamka może nie działać. Kompletnie przy tym ignorują fakt, że wysłałem im film, gdzie klamka jest.... sucha i czysta, a i tak nie działa. Po prostu jak zdarta płyta – piszę, dzwonię, mówię, a ci dalej swoje.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez robgordon » 14 lut 2025, 20:27

dobrzyn22 napisał(a):pewnie oczywiste...ale dla pewności, że to nie żadne twoje rzeczy powyciągaj wszystko zarówno ze schowka przed pasażerem, schowka na okulary nad głową jak i z samych drzwi.
PS . u mnie dźwięki potrafi wydawać okolica ekranu na środku – po lekkim dociśnięciu ustaje


Tak, to była pierwsza rzecz. Zresztą jak ASO sprawdzało co stuka/skrzypi też w pierwszej kolejności pozbyli się wszystkiego ze schowków.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2024, 08:19
Posty: 3
Auto: Mazda 3, eSkyactivG, 2024

Postprzez AmcieK » 16 lut 2025, 22:55

Witam.
Czy ktoś spotkał się z sytuacją, że nie można ustawić prędkości/ włączyć aktywnego tempomatu ? Brak błędów ... Jedyne co dziwne zachowanie podpowiedzi odnośnie zmiany biegu w momencie próby ustawienia prędkości . (np redukcja od dwa biegi xDD i nic to nie zmienia ) Drugi raz już taka akcja . Myślałem ,że jest zabrudzony radar w dzień działało wieczorem jechałem i nic, przetarłem i bez efektów :/
Początkujący
 
Od: 16 lut 2025, 22:49
Posty: 2
Auto: 3BP 2024

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323