ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP
Miałem ten sam dylemat,podczas zamawiania samochodu wybrałem wersje Kanjo i uważałem że jest ok,ale już dealer wskazywał abym rozważył pakiet sport i po dwóch tygodniach domówiłem pakiet i dziś nie żałuje tych wydanych 5 tyś zł ,była to najlepsza decyzja a swiatła matrycowe są obłędne.Na innym pod forum kolega Palmer pytał czy wyczuwalne są drgania podczas pracy silnika na dwóch cylindrach i stwierdziłem że taki objaw nie ma miejsca w ani podczas wyłączenia i włączenia się cylindrów silnika,dodam że mam rok pro.22/12.
Czy jest ktoś, kto porównywał dynamikę ( choćby subiektywne odczucia ) Mazdy3 BN odblokowanej ze 120 na ok. 170-180 koni, oraz nowej BP skyactiveX 186 koni ?
Czipowana z dołu jedzie praktycznie tak samo, jak 122 (tam w praktyce jest ok 140KM), różnica jest dopiero powyżej 4500 rpm, bo nie jest tłumiona i lepiej się wkręca. Nowy X ma większy moment – o jakieś 20Nm, więc zbiera się żwawiej. Różnica jest zauważalna. Czipowana 122 dostaje ok 4-5Nm, więc mało to czuć, raczej podświadomie.
Przyciśnięcie gazu w e-X w miarę szybko kończy się odpuszczeniem, bo prędkości stają się mandatowe. W BN to trochę dłużej trwało, ale też miałem tam manual, zaś teraz AT, przez co odczucia także są inne. e-X w Hikari ma również trochę niższy dźwięk, więc przyjemniej się go słucha. Ogólnie – jest zdecydowanie lepiej. Oczywiście ocena jest subiektywna.
Przyciśnięcie gazu w e-X w miarę szybko kończy się odpuszczeniem, bo prędkości stają się mandatowe. W BN to trochę dłużej trwało, ale też miałem tam manual, zaś teraz AT, przez co odczucia także są inne. e-X w Hikari ma również trochę niższy dźwięk, więc przyjemniej się go słucha. Ogólnie – jest zdecydowanie lepiej. Oczywiście ocena jest subiektywna.
- Od: 14 maja 2023, 09:51
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari
Odlbokowana 122 KM ma 232 Nm, a 186 KM – 240 Nm, więc różnica jest tylko 8 Nm. Pytanie, czy zestopniowanie skrzyni jest takie samo (oczywiście manual), bo gdzieś czytałem, że X ma krótsze przełożenia.
Inna sprawa, ile faktycznie ma X, może tu też są gratisy.
Inna sprawa, ile faktycznie ma X, może tu też są gratisy.
corky1 napisał(a):Odlbokowana 122 KM ma 232 Nm, a 186 KM – 240 Nm, więc różnica jest tylko 8 Nm. Pytanie, czy zestopniowanie skrzyni jest takie samo (oczywiście manual), bo gdzieś czytałem, że X ma krótsze przełożenia.
Inna sprawa, ile faktycznie ma X, może tu też są gratisy.
Tylko zobacz sobie kiedy ten moment jest osiągany, w G przy 4k obrotów, w X przy 3k.
Musisz wyżej trzymać..
spy napisał(a):232Nm? 22Nm więcej od serii? Raczej cyferki Ci się poprzestawiały.
e-X też ma max moment przy 4tys. Nie twórzcie legend.
https://disi-tune.pl/2023/04/
Według tego tuningu ma 232 Nm, ale to nie seria tylko już mod
spy napisał(a):232Nm? 22Nm więcej od serii? Raczej cyferki Ci się poprzestawiały
No nie bardzo. Na stronie DisiTune są wykresy, ostatnio była robiona 122 KM i w serii miała 138 KM i 222 Nm, a po modyfikacji 178 KM i 232 Nm. I są to wyniki raczej powtarzalne.
Natomiast zgoda, że maksymalny moment X ma przy 4k obrotów.
Kolega ksiwczyk mnie wyprzedził o minutę
To zrobimy tak: jeździłeś takim samochodem? hamowałeś swoje auto? czipowałeś? nie? to nie dziel się doświadczeniami, których nie masz. A jak tak, to opisz swoje doświadczenia.
Gdyby G 150KM miał pod nogą 222Nm w serii, to pewnie nie kupowałbym X.
Gdyby G 150KM miał pod nogą 222Nm w serii, to pewnie nie kupowałbym X.
- Od: 14 maja 2023, 09:51
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari
Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie FB DisiTune jest to wszystko udokumentowane wykresami, a przewinęło się już tam kilka nowych 3-ek. Np. inne dwa modele 122 KM w serii miały 138 i 139 KM, a moment 226 i 231 Nm. Po modyfikacji odpowiednio 183 KM i 235 Nm oraz 175 KM i 233 Nm.Tak więc wyniki powtarzalne. Chyba że zarzucasz im, że wstawiaja nierzetelne dane. Ile 150 KM ma w serii to nie wiem, bo nie widziałem takich danych z hamowni.
Zakupu takiego czy innego modelu nie oceniam, bo każdy ma swoje powody i pieniądze, i nic mi do tego.
Zakupu takiego czy innego modelu nie oceniam, bo każdy ma swoje powody i pieniądze, i nic mi do tego.
spy napisał(a):To zrobimy tak: jeździłeś takim samochodem? hamowałeś swoje auto? czipowałeś? nie? to nie dziel się doświadczeniami, których nie masz. A jak tak, to opisz swoje doświadczenia.
Gdyby G 150KM miał pod nogą 222Nm w serii, to pewnie nie kupowałbym X.
Jeździłem różnymi Mazdami w różnych konfiguracjach, gdy swoją miałem w serwisie, starym X, a także nowym. Moim zdaniem różnica pomiędzy X'em, a G jest mała i nie warta dopłaty. Jednak Ty będziesz bronił swojego. Liczysz na duży moment obrotowy i odejście, a kupujesz automat, który w tych czasach jest ospały jak nie wiem co.
Pójdę krok dalej, gdyby G 122 w manualu miał już "zapięty" jeden z niższych biegów to by sobie poradził z e-X 186 z AT. Gdyby automat zredukował to G by już odleciał daleko do przodu
Jeśli liczysz na dynamikę w aucie to dlaczego bierzesz wolny ospały automat? Mi akurat on nie przeszkadza, bo jeźdzę w 95% po mieście – jednak Ty piszesz o momencie, wiec po coś go chcesz wykorzystywać, prawda?
Dopisano 14 maja 2023, 18:51:
corky1 napisał(a):Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie FB DisiTune jest to wszystko udokumentowane wykresami, a przewinęło się już tam kilka nowych 3-ek. Np. inne dwa modele 122 KM w serii miały 138 i 139 KM, a moment 226 i 231 Nm. Po modyfikacji odpowiednio 183 KM i 235 Nm oraz 175 KM i 233 Nm.Tak więc wyniki powtarzalne. Chyba że zarzucasz im, że wstawiaja nierzetelne dane. Ile 150 KM ma w serii to nie wiem, bo nie widziałem takich danych z hamowni.
Zakupu takiego czy innego modelu nie oceniam, bo każdy ma swoje powody i pieniądze, i nic mi do tego.
Pewnie około 160 KM, wiec ich nawet się nie opłaca chipować.
corky1 napisał(a):Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie...
Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.
k.siwczyk napisał(a):Jeździłem różnymi Mazdami w różnych konfiguracjach, gdy swoją miałem w serwisie,
no to się najeździłeś...
k.siwczyk napisał(a):Liczysz na duży moment obrotowy i odejście, a kupujesz automat, który w tych czasach jest ospały jak nie wiem co.
Jeśli liczysz na dynamikę w aucie to dlaczego bierzesz wolny ospały automat? Mi akurat on nie przeszkadza, bo jeźdzę w 95% po mieście – jednak Ty piszesz o momencie, wiec po coś go chcesz wykorzystywać, prawda?
Automat kupiłem, bo wolę trzymać w ręce kubek z kawą niż lewarek, nie lubię też jak mi się kawa rozlewa przy ruszaniu i zmianie biegów, więc ten automat mi bardzo odpowiada, choć wcale nie jest taki ospały, a moment jest mi potrzebny na podjazdach, a nie na dresiarskich startach spod świateł. Gdybym chciał Audi z turbo i dwusprzęgłówką, to takie bym kupił. Swoje wywody schowaj więc dla siebie.
Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.
- Od: 14 maja 2023, 09:51
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari
spy napisał(a):Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.
Bardzo chętnie zobaczę te inne wykresy G, które pokazują inne dane, niż wskazane przez mnie. Poproszę o linka lub wklejenie.
spy napisał(a):Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.
Tak się składa, że swój samochód znam bardzo dobrze, jeżdżę nim od prawie 4 lat, jeździłem też e-X AT (wypożyczony z ASO na czas serwisu) i mam podobną opinię co kolega k.siwczyk. Skrzynia zamula ten silnik i wcale nie widziałem znaczącej różnicy w porównaniu do mojego. W e-X MT może być inaczej, ale nie wypowiadam się, bo nie jechałem.
corky1 napisał(a):spy napisał(a):Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.
Bardzo chętnie zobaczę te inne wykresy G, które pokazują inne dane, niż wskazane przez mnie. Poproszę o linka lub wklejenie.spy napisał(a):Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.
Tak się składa, że swój samochód znam bardzo dobrze, jeżdżę nim od prawie 4 lat, jeździłem też e-X AT (wypożyczony z ASO na czas serwisu) i mam podobną opinię co kolega k.siwczyk. Skrzynia zamula ten silnik i wcale nie widziałem znaczącej różnicy w porównaniu do mojego. W e-X MT może być inaczej, ale nie wypowiadam się, bo nie jechałem.
nie wiem, może to placebo i sobie to wmówiłem przed zakupem, ale ja czułem sporą różnicę pomiędzy g i 180KM x, Najbardziej i to bez cienia wątpliwości, przy rozpędzaniu od 110kmh w górę. Dla mnie ta skrzynia AT w Mazdzie działa na tyle aksamitnie, że na ostatniej prostej podczas wyboru, odrzuciłem dct z kia.
Sprzeczacie się jak dzieciaki w piaskownicy

Ja tak tylko przypomnę, jakby ktoś zapomniał (albo nie wiedział), że dużą rolę odgrywa zestopniowanie skrzyni + przebieg momentu w całym zakresie obrotów (czyli jak przyrasta moc). Ta różnica 30 Nm w maksymalnym momencie między G a X, to całe ~16 KM przy 4000 obr./min. 
Miałem teraz wizytę w ASO i naprawę gwarancyjną klimatyzacji – brak szczelności, a po odbiorze auta ze trzy razy już miałem coś, co nie wystąpiło ani razu wcześniej.
Trochę jestem zaskoczony, głównie dlatego, że właśnie przeczytałem o akcji naprawczej w cx60
"W egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022 r. i 1 lutego 2023 r. w 376 pojazdach objętych kampanią naprawczą na polskim rynku podczas zwalniania/zatrzymania w czasie jazdy z włączoną funkcją i-Stop silnik może nie uruchomić się ponownie nawet po wciśnięciu pedału przyspieszenia."
Jak sprawdzić czy nie zrobili mi jakiegoś updejtu, który mógł zrodzić ten problem? A może ktoś zauważył u siebie taką przypadłość?
Trochę jestem zaskoczony, głównie dlatego, że właśnie przeczytałem o akcji naprawczej w cx60
"W egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022 r. i 1 lutego 2023 r. w 376 pojazdach objętych kampanią naprawczą na polskim rynku podczas zwalniania/zatrzymania w czasie jazdy z włączoną funkcją i-Stop silnik może nie uruchomić się ponownie nawet po wciśnięciu pedału przyspieszenia."
Jak sprawdzić czy nie zrobili mi jakiegoś updejtu, który mógł zrodzić ten problem? A może ktoś zauważył u siebie taką przypadłość?
Witam
Ja dziś ciekawa rzecz zaobserwowałem w mojej trójce.
Gdy wjeżdżałem tyłem do garażu,to trochę muszę przyhamować bo mam stromy zjazd.
No i w momencie tego przyhamowania wyświetlila się ikonka pomarańczowa – wykrzyknik w kółku i po bokach dwie kreski.
Dosłownie na ułamek sekundy.
Komunikatu na wyświetlaczu żadnego.
Czy to jest jakiś asystent zjazdu czy coś?
Instrukcja mówi o możliwości usterki
Ale nic na to nie wskazuje.
Ja dziś ciekawa rzecz zaobserwowałem w mojej trójce.
Gdy wjeżdżałem tyłem do garażu,to trochę muszę przyhamować bo mam stromy zjazd.
No i w momencie tego przyhamowania wyświetlila się ikonka pomarańczowa – wykrzyknik w kółku i po bokach dwie kreski.
Dosłownie na ułamek sekundy.
Komunikatu na wyświetlaczu żadnego.
Czy to jest jakiś asystent zjazdu czy coś?
Instrukcja mówi o możliwości usterki
Ale nic na to nie wskazuje.
pewnie ostrzeżenie o przeszkodzie – jakbyś nie zaczął hamować ( choćby delikatnie ), to auto powinno samo zahamować, żeby uniknąć/zmniejszyć skutki kolizji
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość