ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez paweł_TBU » 21 wrz 2022, 09:43

Jak to źle zrobisz to narobisz rys na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czarmi » 21 wrz 2022, 11:24

Próbuj delikatnie pastą polerską lekkościerną. Jeśli nie jest uszkodzony lakier auta, powinno zejść.
Taką pastą lakieru nie uszkodzisz i będziesz widzieć czy schodzi to, czym był pomalowany szlaban.
<spoko>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Fasiol » 21 wrz 2022, 15:46

k.siwczyk napisał(a):No właśnie mam wrażenie, że to jest z szlabanu plastikowego, a nie ma żadnych szkód w lakierze samochodu :/


Odwiedź jakikolwiek (a może masz zaprzyjaźniony) zakład blacharsko-lakierniczy. Mają tam stosowne pasty. Na moim poprzednim aucie ktoś zostawił farbę ze swojego samochodu, pięknie zeszło bez śladu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2021, 15:57
Posty: 65 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP Hikari 2019

Postprzez Azel » 26 wrz 2022, 08:05

Jak auto informuje, że kończy się bateria w pilocie? W instrukcji jest napisane tylko, że jak pilot nie działa to wymień baterię. No fajnie, ale nie chciałbym rano iść do auta, a tu dupa – pilot nie działa – i w nerwach na szybko wymieniać baterię. Nie ma żadnej ikonki, czy informacji dźwiękowej (jak w Omega, w którym właśnie na luzie wymieniłem baterię)?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 12:54
Posty: 53 (15/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez perot » 26 wrz 2022, 09:49

Azel napisał(a):Jak auto informuje, że kończy się bateria w pilocie?

Informacje z instrukcji
Załączniki
Screenshot_20220926-104546_OneDrive.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Dmb_T » 3 paź 2022, 21:40

baterie w pilocie lecą co pare miesięcy... No i ubytki w lakierze, niewielkie ale sporo. Marne są te "EKO" lakiery...
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez Palmer » 4 paź 2022, 17:09

Dmb_T napisał(a):baterie w pilocie lecą co pare miesięcy... No i ubytki w lakierze, niewielkie ale sporo. Marne są te "EKO" lakiery...

Lakiery jak lakiery, ale niech mi ktoś powie dlaczego nawet szyba czołowa jest "EKO" i odporna na odpryski jak cholera. To pewnie wina dostawcy szyb dla Mazdy, ale jakoś nie słychać, by użytkownicy innych marek podnosili problem "miękkiej" szyby w swoich autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez paweł_TBU » 5 paź 2022, 06:34

Szyba w nowej corolli taka sama... Porażka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez dine » 5 paź 2022, 17:17

Palmer napisał(a):ale jakoś nie słychać, by użytkownicy innych marek podnosili problem "miękkiej" szyby w swoich autach.


W subaru jest to samo.

Dopisano 5 paź 2022, 17:18:

Azel napisał(a):Jak auto informuje, że kończy się bateria w pilocie? W instrukcji jest napisane tylko, że jak pilot nie działa to wymień baterię. No fajnie, ale nie chciałbym rano iść do auta, a tu dupa – pilot nie działa – i w nerwach na szybko wymieniać baterię. Nie ma żadnej ikonki, czy informacji dźwiękowej (jak w Omega, w którym właśnie na luzie wymieniłem baterię)?


Auto możesz zawsze otworzyć/odpalić nawet jeżeli bateria jest rozładowana. Przy pomocy kluczyka oczywiście.

Dopisano 5 paź 2022, 17:19:

perot napisał(a):
Azel napisał(a):Jak auto informuje, że kończy się bateria w pilocie?

Informacje z instrukcji


Bateria już kilka razy padła i NIGDY taki komunikat mi się nie pojawił. Ikona kluczyka (zielona) to standard.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (65/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 5 paź 2022, 18:19

dine napisał(a):Bateria już kilka razy padła i NIGDY taki komunikat mi się nie pojawił.

Mi się pojawił po około 2 latach od zakupu auta, oryginalna bateria była Panasonica. Na taką też wymieniłem,moim zdaniem chyba najlepsze baterie.
W omedze padają u mnie średnio co 9 miechów ,wymiana też na Panasonica.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 22:45
Posty: 297 (3/30)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Palmer » 22 paź 2022, 10:11

Nastała jesień i z drzew i krzewów spadają liście, łodygi, nasiona. Wpada to we wszelkie możliwe zakamarki w aucie. Najwięcej, jak zawsze, gromadzi się na plastikowym podszybiu i w tych otworach, gdzie zamocowane są wycieraczki. Często trudno mi stamtąd wygrzebać to całe badziewie, a często wpada to przez szczelinę gdzieś niżej.
Pytanie. Gdzie to się gromadzi i czy nie zacznie gnić i śmierdzieć w kabinie?

Poszukując rozwiązania problemu, znalazłem na Ali taki sprytny gadżet, który zdaje się rozwiąże ten problem raz na zawsze:
https://m.aliexpress.com/item/1005004073515814.html?spm=a2g0n.shopcart.0.0.570238dapO1j5E&mp=1&gatewayAdapt=Pc2Msite
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez k.siwczyk » 25 paź 2022, 16:57

Cześć, zrobiło się ostatnio trochę głośno o tak zwanym "game-boy'u". Wiecie jak to działa na Mazdy? Omega coś w tym może utrudnić? Jeśli nie to czy wyłączenie dostępu bezkluczykowego dla kluczyka coś może pomóc? Bo jeśli nie to auta mogą padać jak muchy...
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez dark_luke » 26 paź 2022, 06:28

Mechaniczna blokada skrzyni biegów. Jak za starych lat. Przy zakupie od razu zamontowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 11:51
Posty: 145 (4/9)
Auto: CX-30 Hikari SkyActiv-X 2019

Postprzez Fasiol » 2 lis 2022, 17:44

k.siwczyk napisał(a):No i dziś także ja dołączyłem do klubu padającego akumulatora... Jaka jest szansa na wymianę aku na gwarancji?


Ja kolejny w klubie. Auto od poniedziałku w ASO, dziś dzwonili że przyczyną moich problemów jest jednak akumulator. Kierownik serwisu napisał (podobno) do Mazdy jak się importer na to zapatruje bo to jednak podpada pod materiały eksploatacyjne. Czekam co dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2021, 15:57
Posty: 65 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP Hikari 2019

Postprzez patryk_k12627 » 5 lis 2022, 21:42

Super_szerszeń napisał(a):Faktycznie oprócz świateł ma dwa USB w podłokietniku, i moduł do łączności z telefonem. Szkoda że pewnie nie będzie można dokupić.


Czy ktoś wie, czym dokładnie różnią się tylne światła w roczniku 2022 sedan w porównaniu do poprzednich 2019-2021?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2022, 17:05
Posty: 16 (2/2)
Auto: 3 BP 2023 150KM AT
Exclusive live + DESIGN + DRIVER ASSISTANCE & SOUND

Postprzez k.siwczyk » 6 lis 2022, 15:46

W serwisie Autokult pojawił się artykuł porównujący trójkę z Focusem.

Link: https://autokult.pl/porownanie-forda-fo ... 289938976a

Jednak tak go czytając napotkałem na taki fragment:
"Przechodząc już do praktyki, użyteczny zakres obrotów e-Skyactiv X jest szokujący i to nie przesada. Silnik – przy 1100 obr/min – na szóstym biegu pokornie wykonuje zadanie, a kiedy obroty spadną do 1000, też nie protestuje. Nie jest chętny do przyspieszania, a komputer przy minimalnym wciśnięciu gazu sugeruje zmianę przełożenia na niższe, ale mimo to nie odczuwamy niczego niepokojącego. Nawet kiedy w tak ekstremalnych warunkach zdecydujemy się przyspieszać, e-Skyactiv X – jak osiołek – pnie się powolutku w górę obrotów."

Rozumiem, że jest "moda" na ekologiczną jazdę, jednak aby schodzić tak nisko z obrotami?
Kiedyś weryfikowałem jak Mazda jest elastyczna jeśli chodzi o zakres obrotów i trzymałem podczas jazdy w zakresie 1500-1600 obrótow/min jednak nigdy nie schodziłem tak nisko jak to jest przedstawione w artykule (raz, że mi sie nie chciało tak zmieniać non stop biegów, dwa to już chyba lekka przesada). Teraz już raczej trzymam się w zakresie 2,5 – 3 tysiące obrotów i wychodzi bardzo podobnie.

Trochę mam wrazenie, że takie artykuły redakcji olewać czy raczej należy się nad czymś zastanawiać? Chętnie poznam również Wasze zdanie jak to jest w przypadku elastyczności tych silników w codziennej jeździe.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez michecinski » 6 lis 2022, 23:43

Mam naszą trójkę w automacie i powiem szczerze, że na początku też mnie dziwiło, że skrzynia w mieście przy delikatnym operowaniu gazem, trzyma około 1100-1200 obrotów i nie redukuje. I faktycznie potwierdzam, że te obroty są używalne – nie ma uczucia, że silnik się dławi, spokojnie daje on radę nawet od tak niskich obrotów przyspieszać. Ale doskonale Cię rozumiem – gdybym miał manuala też nie schodziłbym poniżej tych 1500-1600 obrotów.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 12:22
Posty: 40 (34/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez worn » 6 lis 2022, 23:57

Prawdą jest, że nie czuć objawów dławienia silnika w okolicach 1k obr./min i się nie krztusi ani nie dusi ;) Należy jednak pamiętać, że jałowe obroty (na rozgrzanym silniku) oscylują w okolicy 550-650 obr./min. więc całkiem nisko.
Jednak nadal jest to wolnossak i po prostu nie jedzie jak się go nie wkręci na obroty. "Eko niańka" oczywiście podpowiada 6-ty bieg już przy prędkości 50 km/h. Jednak dla mnie 1.5k to absolutne minimum i poniżej tej wartości nie schodzę. Niezależnie od ukształtowania terenu i tego czy w danym momencie chcę tylko utrzymać prędkość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 19:42
Posty: 320 (27/43)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez Azel » 24 lis 2022, 12:33

Po wizycie w ASO okazuje się, że rezonowanie tylnego głośnika w sedanie to niestety norma (sprawdzali na innych modelach) – sam serwisant przyznał, że przeniesienie głośnika pod plastikową półkę to głupie rozwiązanie w sedanach.

Zatem pytanie do Was, czy bawiliście się w wygłuszanie tego miejsca w jakimś profesjonalnym car audio? Zadowoleni z rezultatów? Jaka mniej więcej cena za taką usługę?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 12:54
Posty: 53 (15/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez matesz » 24 lis 2022, 18:41

Azel napisał(a):Po wizycie w ASO okazuje się, że rezonowanie tylnego głośnika w sedanie to niestety norma (sprawdzali na innych modelach) – sam serwisant przyznał, że przeniesienie głośnika pod plastikową półkę to głupie rozwiązanie w sedanach.

Zatem pytanie do Was, czy bawiliście się w wygłuszanie tego miejsca w jakimś profesjonalnym car audio? Zadowoleni z rezultatów? Jaka mniej więcej cena za taką usługę?


Bawiłem się w wygłuszanie ogólnie ;)
Jeżeli skrzypi kawałek plastiku to pewnie skrzypi w miejscach połączeń z innymi kawałkami plastiku, na takie coś pomoże to:
https://allegro.pl/oferta/stp-tasma-bit ... 8461597898

Jeżeli cały element rezonuje a nie tylko w miejscach mocowania to wsadziłbym grubszą closed foam cell:
https://allegro.pl/oferta/mata-wyglusza ... 0211262978

Masy bitumicznej raczej bym do plastiku nie przyczepiał, prędzej jeżeli półka jest duża bez żadnych podpór możesz chcieć "doinżnierować" dodatkowy punkt podparcia, żeby podzielić powierzchnię rezonującą.


Możesz próbować zawieźć gdzieś gdzie robią car audio, albo wezmą 50zł albo policzą cię 4-8godzin po 150zł za roboczogodzinę
Początkujący
 
Od: 20 lis 2022, 22:02
Posty: 12 (0/2)
Auto: 2022 mazda 3 hatch, AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323