Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez k.siwczyk » 11 wrz 2021, 21:01

A może zostaw cały czas otwarty bagażnik? Wtedy może tak ominiesz to?
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Palmer » 12 wrz 2021, 08:09

MM4zda napisał(a):Co mam zrobić? Były chyba te aktualizacje dot akumulatora..

Akumulator pewnie zasiarczony był już na starcie, a ASO czaruje, że jest w porządku i parametry w normie, bo to specjalny rodzaj z przeznaczeniem do i-Stop. Bla, bla, bla... Ja ze swoim nic niestety nie wskórałem, choć nigdy nie doprowadziłem go, nawet nieumyślnie, do tak skrajnego rozładowania. Zmierz gęstość elektrolitu. Podejrzewam, że "siedzi i kwiczy".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 437 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez MM4zda » 12 wrz 2021, 09:03

Oke dzięki za rady, podjadę najwyżej do znajomego na stację diagnostyczna żeby sprawdził mi ten poziom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 14:00
Posty: 306 (3/25)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez dine » 16 wrz 2021, 18:55

Cześć,

Jak wyglądaja wasze szyby czołowe po min. roku użytkowania? Moim zdaniem to jakiś dramat. W życiu nie miałem odprysków na szybie, tu mam mimo że nie jeżdżę dużo (w zasadzie to nie argument), rysy od wycieraczek oraz bliżej niezidentyfikowanego pochodzenia głęboka, pionowa rysa (nie używam i nigdy nie używałem skrobaczki). Czy jest szansa, że uznają roszczenia gwarancyjne w tej materii? Jak tak dalej pójdzie to max 5 lat i będzie po szybie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez paweł_TBU » 16 wrz 2021, 19:27

Rysy od piór faktycznie miałem po nieco ponad roku, minimalne ale były, odprysków nie. Teraz mam nową szybę bo nie wytrzymała kamienia na autostradzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez dine » 16 wrz 2021, 19:34

paweł_TBU napisał(a):Rysy od piór faktycznie miałem po nieco ponad roku, minimalne ale były, odprysków nie. Teraz mam nową szybę bo nie wytrzymała kamienia na autostradzie.


No właśnie o to mi chodzi. Ta szyba jest z jakiegoś gównolitu zrobiona. Nigdy nie miałem takiego przypadku w żadnym z aut, którymi jeździłem, a poruszam się po tych samych trasach. Żadnych rys, odprysków, nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 21:37
Posty: 613 (66/26)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez Palmer » 16 wrz 2021, 21:54

Zgłaszać do importera trzeba będzie, choć pewnie nic nie wskóramy, bo Mazda nie jest przecież producentem szyb. Moja nie ma wprawdzie roku, a już widzę kilka mikro odprysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 437 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez michecinski » 18 wrz 2021, 18:56

Do tej pory nie miałem żadnych opisywanych problemów z klimatyzacją. Dzisiaj jadąc w trasie, poczyniłem obserwację, że z lewego nawiewu kierowcy leciało ciepłe, a z prawego nawiewu kierowcy chłodne powietrze. Na zewnątrz temperatura 10 stopni, klimatyzacja w trybie auto na 19/20 stopni. Dopiero po zwiększeniu temperatury do 21 leciało z obydwu ciepłe, znacznie cieplejsze powietrze niż przy mniejszej temperaturze z lewego nawiewu. Ciekawa sprawa...
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 12:22
Posty: 40 (34/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez paweł_TBU » 19 wrz 2021, 08:28

michecinski napisał(a):Do tej pory nie miałem żadnych opisywanych problemów z klimatyzacją. Dzisiaj jadąc w trasie, poczyniłem obserwację, że z lewego nawiewu kierowcy leciało ciepłe, a z prawego nawiewu kierowcy chłodne powietrze. Na zewnątrz temperatura 10 stopni, klimatyzacja w trybie auto na 19/20 stopni. Dopiero po zwiększeniu temperatury do 21 leciało z obydwu ciepłe, znacznie cieplejsze powietrze niż przy mniejszej temperaturze z lewego nawiewu. Ciekawa sprawa...


a miałeś robioną aktualizację softu od klimy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez michecinski » 20 wrz 2021, 15:16

paweł_TBU napisał(a):a miałeś robioną aktualizację softu od klimy?


Mam wszystkie aktualizacje, które były do tej pory dostępne. Tak mi powiedzieli jak byłem końcem czerwca :)
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 12:22
Posty: 40 (34/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez paweł_TBU » 20 wrz 2021, 15:21

Zgłoś ta klimę, bo nie każdy Vin był w akcji uwzględniony a przy zgłoszeniu robili update.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez michecinski » 20 wrz 2021, 17:26

Jest to dla mnie o tyle dziwne, że w lecie przy wysokich temperaturach wnętrze schładza się szybko. Czasem wieje wręcz zbyt zimne powietrze. Dzięki za pomoc, zgłoszę się do serwisu.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 12:22
Posty: 40 (34/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez MM4zda » 22 wrz 2021, 20:36

Sprawdziłem miernikiem akumulator i pokazało 11.99V, podłączyłem prostownik, niby doładowało do full, zobaczę jutro napięcie, ale wydaje mi się że jakaś lipa bo np w bm to sprzątałem, słuchałem radia i 0 awarii, zastanawiałem się kiedy to trza akumulator wymienić bo 4 lata 0 awarii a tu już 10x padł akumulator gdy sprzątam i ogarniam auta.. Masakra jakaś a nic nie włączam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 14:00
Posty: 306 (3/25)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez lelo28 » 22 wrz 2021, 21:25

Dwa pytania: po jaki czasie gaśnie Ci radio oraz po jakim czasie słychać charakterystyczny dźwięk coś w stylu jakby przekaźniki puszczały (chodzi mi sytuację kiedy START jest wciśnięty na raz)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez MM4zda » 23 wrz 2021, 04:31

Nic nie włączam w aucie, nawet nie dotykam przycisku start, nie zapalam zegarów, świateł, radia nic a nic, tylko open na kluczyku, otwarte drzwi sprzątam, nablyszczam lakier po umyciu, mówię a jutro sobie resztę dokoncze, zamykam kluczykiem i dokanczam jutro na na kolejny dzień akumulator kaput.
Teraz rano pokazuje na zimnym 12.10v a po uruchomieniu silnika 14v
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 14:00
Posty: 306 (3/25)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez lelo28 » 23 wrz 2021, 08:00

Zmierzyłeś jaki prąd jest pobierany z akumulatora kiedy nic nie jest włączone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez paweł_TBU » 23 wrz 2021, 08:35

MM4zda napisał(a):Nic nie włączam w aucie, nawet nie dotykam przycisku start, nie zapalam zegarów, świateł, radia nic a nic, tylko open na kluczyku, otwarte drzwi sprzątam, nablyszczam lakier po umyciu, mówię a jutro sobie resztę dokoncze, zamykam kluczykiem i dokanczam jutro na na kolejny dzień akumulator kaput.
Teraz rano pokazuje na zimnym 12.10v a po uruchomieniu silnika 14v


zgłoś to na gwarancji, aku wymienią i tyle co się będziesz głowił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 23 wrz 2021, 08:51

MM4zda napisał(a):Teraz rano pokazuje na zimnym 12.10v a po uruchomieniu silnika 14v

Na drugi dzień po zgaszeniu silnika, w temp. 25 °C, akumulator powinien mieć napięcie, co najmniej 12.6 V, a takie napięcie i tak już wskazuje na 10-15% rozładowanie. W twoim wypadku akumulator jest w 50-60% rozładowany! Nie dziwi więc, że nie możesz odpalić auta. Prąd rozruchowy jest zbyt mały. Akumulator już raczej długo nie pożyje, bo zmiany na płytach elektrolitycznych zaszły w stopniu nieodwracalnym i parametr SOH poleciał mocno w dół. A zima nadciąga, a wraz z nią trudne warunki pracy dla akumulatora. Nie miałeś przypadkiem sprawdzić jaki jest poziom gęstości elektrolitu? Odłącz klemę minusową i naładuj akumulator porządną ładowarką. To potrwa kilkanaście godzin. Następnie zarzuć tryb odbudowy gęstości, jeśli naturalnie ładowarka na to pozwala, i ponownie sprawdź parametry (napięcie oraz gęstość). Tak naładowany akumulator możesz spróbować obciążyć opornicą, aby zasymulować rozruch silnika i sprawdzić czy po chwilowym spadku, napięcie akumulatora zacznie się podnosić. To jednak jest droga zabawka i tylko dobre sklepy z akumulatorami maja ją na stanie i wykorzystują to do badania potencjalnie "martwych" akumulatorów swoich klientów. Okazuje się, że część z nich nie jest na zmarnowanie i da się przywrócić je do stanu używalności (oczywiście w niedługiej perspektywie czasowej, ale jednak).
Można też sprawdzić, jak zasugerował @lelo28, jaki jest prąd jałowy pobierany z akumulatora. Dodatkowo możnaby jeszcze sprawdzić jakie jest napięcie ładowania na alternatorze oraz straty na kablu zasilającym i masie wychodzącej z alternatora do akumualatora. Tu jednak nie pomogę, bo sam chciałbym sie dowiedzieć, gdzie dokładnie należy przyłożyć sondy miernika, jesli w ogóle przy ISG taki pomiar jest możliwy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 437 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez MM4zda » 24 wrz 2021, 06:17

Wczoraj ładowałem do full i zamknąłem auto, dziś sprawdzam miernikiem ponownie i pokazuje dokładnie 12.04v, ile powinno być poprawnie przy tych temperaturach co jest teraz? Auto swoi w garażu murowanym na zewnątrz, nie ocieplonym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 14:00
Posty: 306 (3/25)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez RobertPi » 24 wrz 2021, 07:48

W pełni naładowany aku ma mieć na cele 2,2V więc 13,2V razem ale to teoria.
W praktyce napięcie dobrze działającego aku waha się w przedziale 12,4-12,8.
Ja dzisiaj po prawie 2 tygodniach postoju miałem rano 12,4 w garażu w domu.
12,04 to ciut za mało i może wskazywać na uszkodzenie lub niedoładowanie akumulatora.
Najlepiej byłoby wyjąć aku z auta, naładować i sprawdzić wtedy co się dzieje. Ewentualnie dobry warsztat i pomiar odpowiednim narzędziem.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: paweł_TBU i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323