Klimatyzacja

Mazda3 BP 2019–

Postprzez dzonn » 4 lip 2020, 09:28

Masz rację, że klima bardzo reaguje na sposób operowania pedałem gazu. Mocniejsze wciśnięcie = dużo cieplejsze powietrze. Tak to działa w tym modelu (w CX-5 tego nie odnotowałem). Zgadzam się też, że gdyby klima działała na maks wydajności niezależnie od operowania gazem to byłoby dużo lepiej. Ale w jednej kwestii raczej się mylisz (a przynajmniej bez pomiaru nie da się tego potwierdzić):

DonRoberto13 napisał(a):gdy silnik nie jest obciążony czyli nie wciskamy ciągle mocno gazu tylko jedziemy spokojnie(często dwa cylindry)albo silnik pracuje sobie na postoju to klimatyzacja jest w stanie powiewać nawet lodowatym powietrzem na ustawieniu lov


To "lodowate powietrze" to powietrze mające ok. 9-10 stopni. To nadal za dużo do efektywnego działania układu w upalne dni. Wczoraj przy 25 stopniach na zewnątrz było mi w sam raz, nie narzekałbym gdybym tak się czuł w kabinie zawsze. Ale przy >30 stopniach układ klimatyzacji jest już za słaby.

No chyba że zmierzysz i u Ciebie wyjdzie mniej, to oczywiście przyznam, że się myliłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 96 (13/7)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez DonRoberto13 » 4 lip 2020, 10:40

To są tylko moje odczucia bez robienia pomiaru temperatury. Wydaje mi się, trzymając rękę przy kratce nawiewu, że może być ok 4=5 stopni. Obiektywnie rzecz biorąc kratka robi się naprawdę zimna.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2020, 09:19
Posty: 4
Auto: CX30

Postprzez Arek_4k » 4 lip 2020, 12:15

Byłem w ASO w innej sprawie i przy okazji zgłosiłem uwagi co do klimy. Panowie wykonali pomiary i wyszło 8 stopni jako wartość najniższa na wylocie, więc moje pomiary były prawidłowe.
Wg. mazdy taka wartość jest w normie więc na obecną chwilę nic się z tym nie da zrobić.
Ale im więcej ludzi będzie zgłaszać uwagi co do klimy do aso, to tym większa będzie szansa na to, że zrobią jakąś akcję serwisową, która może coś w tym temacie zmieni.
Tak więc zgłaszajcie uwagi w sprawie klimy do ASO!

A tak przy okazji to dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz: gdy na zewnątrz panowała temp. ok 25 stopni a klimę ustawiłem na 21 to z prawego nawiewu dla kierowcy leciało chłodne powietrze a z lewego ciepłe jak z suszarki (termometr pokazał na lewym wylocie ok. 25 stopni). Gdy zmieniłem ustawienie na 20 to już z obu leciało chłodne. Dodam tylko, że do tej pory miałem wykonane wszystkie aktualizacje klimatyzacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 164 (12/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez kkk255 » 4 lip 2020, 23:30

Ciekawe spostrzeżenia.
Moim zdaniem mimo tego że działanie klimy poprawiło się po aktualizacji oprogramowania to uważam iż mazda powinna podejść do sprawy bardzo poważnie ponieważ klima i tak nie działa jak trzeba.Może to problem nie tylko elektroniki?Głośno myślę.
A ja mam pytanie do was odnośnie klimy.
Czy u was też czasem w trakcie korzystania z klimatyzacji jest taki dziwny dźwięk tak jakby coś w sprężarce było?
Zauważyłem to jeszcze przed aktualizacją.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez Rabus » 5 lip 2020, 23:36

Nigdy wcześniej nie zauważyłem tego ciepłego podmuchu przy gazowaniu, dzisiaj jak był skwar włączyłem znowu LO, przygazowałem i... z kratek leciało ciepłe powietrze :(

Umówię się na aktualizacje oprogramowania klimy w przyszłym tygodniu i też zgłoszę zastrzeżenia

Na mazda3revolution ktoś podlinkował te dwie akcje, spytam, czy mogą mi je zrobić...
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 6-0001.pdf
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 6-0001.pdf
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 73 (12/4)

Postprzez kamil_franiu » 6 lip 2020, 07:38

W skodzie też narzeka na klime
https://youtu.be/e8yJO-7Xo4s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 208 (6/4)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez Arek_4k » 6 lip 2020, 08:51

Nadal utrzymuje zdanie, że to przez normy emisji spalin, tym bardziej że kolega DonRoberto13 twierdzi, że w CX-30 jest podobna sytuacja.

Nie zdziwię się jeżeli z biegiem czasu w kolejnych modelach będzie już tylko gorzej z klimą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 164 (12/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez dzonn » 6 lip 2020, 09:19

Rabus napisał(a):Na mazda3revolution ktoś podlinkował te dwie akcje, spytam, czy mogą mi je zrobić...
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 6-0001.pdf
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 6-0001.pdf


To jest jedna i ta sama akcja serwisowa – te linki są identyczne. Zdaje się że to polega po prostu na aktualizacji oprogramowania – czyli tym, co ASO i tak zrobi jeśli się zgłosi niską wydajność układu.

U mnie raz się ten problem pojawił ze dwa-trzy miesiące temu. Klima była włączona a z kratek leciało gorące powietrze. Wtedy mi się przypomniało że o tym czytałem na mazda3revolution i ktoś sugerował, zeby przekrecic na HI i z powrotem na żądaną temperaturę. Tak zrobiłem i w tym momencie klima zaczęła chłodzić.

Zdarzyło mi się to tylko jeden raz przez prawie rok jak mam samochód. Gdy ten problem wystąpił, niby miałem już zrobioną aktualizację oprogramowania (wykonana w zimę bo zgłaszałem nadmierne ogrzewanie przy ustawionych niskich temperaturach na sterowniku). Natomiast teraz jak zgłaszałem problemy z chłodzeniem powiedziano mi że zrobiono aktualizację ponownie, bo "była nowsza wersja".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 96 (13/7)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez kkk255 » 6 lip 2020, 13:03

Ten problem w nowej trójce z mało wydajna klimatyzacja jest chyba faktycznie związany z chorymi normami emisji w UE.
Fakt faktem jest lepiej po naprawie ale to nie poziom dwójki i cx3.
Ciekawe czy wersje na USA też mają taki problem?Bo tam nie ma tych chorych norm.
Mazda na początku początku roku dostala od UE masakrycznie wysokie kary.
Obawiam się że mazda wyniesie się z Europy tam gdzie nie ma norm emisji
Infiniti też się wyniosło
Za kilka lat sami Niemcy będą jeździć w Europie z silnikami od kosiarek :(
Będę sprowadzał mazde z Japonii

Dopisano 6 Jul 2020, 16:02:

Kiedyś tak było że klima generowała dodatkowe obciążenie dla silnika i zwiększała spalanie. W niektórych budżetowych autach dalej tak jest ale w Mazdzie myślę że tego rozwiązania już nie ma
Teraz kompresor jest jakby na stałe podłączony
Więc jednak odpada teoria o emisji
Mam nadzieję że mazda zobliguje się do porządnej naprawy
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez kkk255 » 7 lip 2020, 18:07

Na mazda3revolution przeczytałem że to o czym piszecie że leci ciepłe powietrze przy naciśnięciu gazu to nie usterka...tak ma być
"Aby poprawić wydajność napędu i niezawodność sprężarki klimatyzacji, przekaźnik klimatyzacji jest wyłączany na
odpowiedni czas zgodnie z warunkami pracy silnika, a praca klimatyzacji jest kontrolowana"
Brak słów...
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez paweł_TBU » 7 lip 2020, 20:25

kkk255 napisał(a):Ten problem w nowej trójce z mało wydajna klimatyzacja jest chyba faktycznie związany z chorymi normami emisji w UE.
Fakt faktem jest lepiej po naprawie ale to nie poziom dwójki i cx3.
Ciekawe czy wersje na USA też mają taki problem?Bo tam nie ma tych chorych norm.
Mazda na początku początku roku dostala od UE masakrycznie wysokie kary.
Obawiam się że mazda wyniesie się z Europy tam gdzie nie ma norm emisji
Infiniti też się wyniosło
Za kilka lat sami Niemcy będą jeździć w Europie z silnikami od kosiarek :(
Będę sprowadzał mazde z Japonii

Dopisano 6 Jul 2020, 16:02:

Kiedyś tak było że klima generowała dodatkowe obciążenie dla silnika i zwiększała spalanie. W niektórych budżetowych autach dalej tak jest ale w Mazdzie myślę że tego rozwiązania już nie ma
Teraz kompresor jest jakby na stałe podłączony
Więc jednak odpada teoria o emisji
Mam nadzieję że mazda zobliguje się do porządnej naprawy

Nikt niczego nie naprawi, malo wydajna klima to efekt bledu produkcyjnego i eco technologi, czytwj obnizenie emisji plus nowy "zdrowszy" dla misiow polarnych czynnik chlodzacy, w polaczeniu z idiotycznym brakiem nawiewow z tylu, nie wiedziec czymu tylko na rynku europejskim sprawia ze klima nie wyrabia i bedzie tak juz do dnoa zlomowania trojek BP.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 111 (2/5)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez kkk255 » 7 lip 2020, 20:59

Możesz mieć rację.Ale na czynnik chłodzący nie zwalałbym winy.
W dwójce z 2017 roku też był nowy czynnik i wręcz mroziło
Ale co do błędu produkcyjnego możesz mieć rację.
Czyli podsumowując ten samochód ma masę zalet ale dwie wady – słaba klima oraz niedobrze działający własnym życiem czujnik deszczu.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez Arek_4k » 7 lip 2020, 21:11

Brak nawiewow z tyłu w poprzedniej generacji trójki też nie przeszkadzał w idealnym działaniu klimy.
W poprzedniej wersji wystarczyło mi raz ustawić jedną temperaturę i już nigdy więcej jej nie dotykać bez względu na temp. zewnętrzną. Zimą grzało i latem chłodziło i idealnie utrzymywało zadaną temperaturę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 164 (12/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez paweł_TBU » 7 lip 2020, 21:38

kkk255 napisał(a):Możesz mieć rację.Ale na czynnik chłodzący nie zwalałbym winy.
W dwójce z 2017 roku też był nowy czynnik i wręcz mroziło
Ale co do błędu produkcyjnego możesz mieć rację.
Czyli podsumowując ten samochód ma masę zalet ale dwie wady – słaba klima oraz niedobrze działający własnym życiem czujnik deszczu.


U mnie czujnik jakos ogarnia, wieksza wada sa masakrycznie rysujacy sie pianoblack i szybka od licznika, szumy w tylnych drzwiach i swierszcz w desce rozdzielczej. Automat tez moglby dzialac lepiej ale powiedzmy ze to do przezycia. Denerwuje mbie jeszcze brak podswietlenia drzwi od spodu takiego zwyklego nie z tym odpustowym logo za doplata i niemoznosc otworzenia szyb pilotem....
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 111 (2/5)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez kkk255 » 7 lip 2020, 22:47

Gdyby nie ta klima to dałbym ocene 10 na 10 tej mazdzie
Oczywiście to moje subiektywne zdanie

Dopisano 7 Jul 2020, 23:21:

Pewnie w wersji po liftingu poprawią wady.
Bo lifting mogę się założyć że będzie
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez Arek_4k » 8 lip 2020, 06:53

Ja się zastanawiam, czy problem dotyczy tylko Polski/Europy bo na forum mazda3revolution chyba zdecydowana większość wątków o klimie jest założona przez użytkowników z Polską flagą przy nicku :P

Zastanawiam się też czy ta sama klima jest montowana w mazdach wyprodukowanych rynek europejski i amerykański.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 164 (12/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez dzonn » 8 lip 2020, 07:32

Arek_4k napisał(a):Ja się zastanawiam, czy problem dotyczy tylko Polski/Europy bo na forum mazda3revolution chyba zdecydowana większość wątków o klimie jest założona przez użytkowników z Polską flagą przy nicku :P

Zastanawiam się też czy ta sama klima jest montowana w mazdach wyprodukowanych rynek europejski i amerykański.


Są też narzekania użytkowników za oceanem – choćby w wątku "2019 mazda 3 AC is weakk !!!!!", który aktualnie wisi na pierwszej stronie w dziale "discussion", zapoczątkowanym przez Kanadyjczyka.

Podobnie jak u nas jeden napisze, że klima tragedia, a inny że działa OK. Myślę, że w praktyce nie ma różnic – w każdym egzemplarzu wydajność jest taka sama lub zbliżona, a na ocenę działania składa się po prostu bardzo wiele czynników, w tym osobiste preferencje co do mocy chłodzenia jak i to, w jakich warunkach auto jest użytkowane (temperatura zewnętrzna i wilgotność powietrza, stopień nasłonecznienia, to czy auto jest parkowane w garażu czy na zewnątrz a nawet, jak się okazuje, styl jazdy). Jestem np. przekonany o tym, że gdyby mojego teścia zapytać o działanie klimy w mojej 3 to nie stwierdziłby, że cokolwiek jest nie tak – ostatnio przy ok. 25 stopniach na zewnątrz prosił żeby zmniejszyć chłodzenie gdy mi było w sam raz (klima działała wystarczająco dobrze), natomiast przy upałach gdyby było za gorąco to zapewne by stwierdził, że to normalne że klima nie daje wówczas rady, bo jak są upały to musi być gorąco.

A jednak w innych autach nie musi.

W ASO początkowo mi mówiono, że powinno być 4-6 na wylocie (tu się w pełni zgadzam) i dopiero jak się okazało to nieosiągalne nawet po updacie softu, to się zaczęło tłumaczenie o tym że jak auto nagrzane to potrzeba czasu żeby kanały się schłodziły itp itd. No potrzeba, tylko w trójce wyjątkowo dużo, a np. w CX-5 po 3 minutach jest mróz z kratek.

Żeby nie było, że tylko się czepiam, to muszę przyznać że w ostatnich słonecznych dniach gdy temperatura zewnętrzna nie przekraczała 30 stopni klima działała wystarczająco dobrze. Tzn. widziałem, że już pracuje na maksa i chłodniej zrobić by się nie dało, ale ostateczny efekt był taki, że odczuwałem termiczny komfort. Pocieszam się, że na 90-kilka procent czasu to wystarczy, a będzie jedynie kilkanaście takich dni w roku, gdzie faktycznie będę przeklinał działanie układu.
Ostatnio edytowano 8 lip 2020, 14:19 przez dzonn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 96 (13/7)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez kkk255 » 8 lip 2020, 12:21

Ja też większość czasu nie narzekam i jestem zadowolony.
Jednak uważam że w aucie za te pieniądze powinno to działać lepiej.
Myślałem że w 2020 roku producenci ogarniają klimatyzację.
Mam nadzieję że gdy będę miał pierwszy przegląd (marzec 2021) to będzie jakaś porządna poprawka tegoż układu.
Bo ja nadal podtrzymuje że to po prostu kwestia ustawienia elektroniki tak samo jak z czujnikiem deszczu.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2020, 23:26
Posty: 71
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez kamil_franiu » 30 lip 2020, 11:03

A więc po 6 godzinach jazdy stwierdzam co pisałem wcześniej z przodu ok z tył trochę gorzej na zewnątrz temperatura była 26-28 C w samochodzie ustawione miałem 20C nikt z pasażerów nie skarżył się na spłacone plecy itp Ps przy następnej wizycie w serwisie napewno porusze sprawę ustawień na automacie ( dmuchawa tylko na klatkę i cały czas zamknięty obiekt)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 208 (6/4)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez zadra » 30 lip 2020, 12:28

Myślałem że w 2020 roku producenci ogarniają klimatyzację.

Temat klimatyzacji był ogarnięty już w latach 20-ych ubiegłego wieku, dalej był szybki rozwój kilka lat po II wojnie (w USA szybciej ) w luksusowych autach a w mniej luksusowych od lat 80-ych..
W latach 90-ych klima weszła do tańszych modeli i wszystko grało do momentu aż ktoś zwrócił uwagę na ozony w atmosferze.
Od tego momentu wycofano kilka świetnych czynników chłodniczych które nie sprawiały problemów i nie wymagały np uzupełniania przez cały okres użytkowania auta (jeśli nie było uszkodzenia w wypadku czy kolizji) wprowadzano coraz to gorsze rozwiązania – r134a należy kontrolować i uzupełniać średnio co 2 lata a ucieka ze szczelnej instalacji od 5 do 14% objętości rocznie poprzez przewody elastyczne z równie ekologicznych materiałów, które nie sprawdzają się mimo iż spełniają jakieś tam normy i certyfikaty na papierze.
Aktualnie macie czynnik którego produkty spalania są niezwykle niebezpieczne i toksyczne a klimatyzacja jak czytam w tym temacie i tak chłodzi jak chce producent a nie użytkownik..
Myślę, że niedługo producenci dla ratowania misiów zaczną rezygnować z montażu klimy albo będzie dostępna za horrendalną dopłatą w pakiecie z chromowaną klamką i plastikowym pakietem offroad'owym.
Powoli wracamy do punktu wyjścia gdzie na luksus mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi.

Oczywiście naciski są na klimę w aucie, na obniżenie spalania itd, natomiast nadal można latać samolotami spalającymi tony paliwa na godzinę, lub wycieczkowcami po oceanach "przerabiającymi" mazuty i ropę jeszcze skuteczniej niż samoloty i zostawiającymi za sobą w kilwaterze kilometrową ścieżkę tłustego i brudnego syfu..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2126 (8/46)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323