Wibracje przy hamowaniu

Mazda3 BP 2019–

Postprzez ogluch » 14 sty 2020, 08:05

Czy ktoś z was odczuwa wibracje przy hamowaniu? Ja ostatnio zacząłem odczuwać taki objaw. Mam przejechane 11 tyś km. Choć wrażenie jest dziwne bo przy hamowaniu z około 100km/h czuć wibracje na kierownicy i pedale hamulca, które ustają przy około 60 km/h. Dodatkowo dziwi mnie, że nie jest to stały objaw, czasami czuć wibracje a czasami nie. Nie mam zwyczaju jeździć szybko i mocno traktować pedału hamulca więc zdziwiłbym się gdyby było to spowodowane przegrzaniem tarcz. Nie zdarzyło mi się ani raz żebym musiał hamować bardzo mocno (awaryjnie).
Zastanawia mnie też czy układ MildHybrid w trójce działa choć trochę podobnie jak w Hybrydach Toyoty że pierwszy etap hamowania (delikatnego oczywiście) nie odbywa się poprzez układ hamulcowy a odbieranie energii z silnika?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2019, 09:09
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez dzonn » 14 sty 2020, 08:21

Dotychczas nigdy nie odczułem takich wibracji.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 88 (13/7)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez darrecki » 14 sty 2020, 09:10

Witam w klubie pokrzywionych tarcz w wynalazku zwanym skyactiv.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2512 (36/108)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 14 sty 2020, 12:39

Gwoli ścisłości to nie tylko SkyActiv, bo wcześniejsze Mazdy też miewały te problemy.

@ogluch, poczytaj sobie te wątki o BM, bo masz dokładnie ten sam problem:
* https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=173575
* https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=176583

W skrócie – przednie tarcze są zbyt małe i się przegrzewają. Jak się przegrzeją, to się wypaczają i biją. Możesz pojechać do ASO i ich męczyć, żeby ci wymienili na gwarancji, bo po 11 tys. to jednak szybko się stało. Będą ci pewnie wciskać, że musiałeś przejechać z rozgrzanymi hamulcami przez kałużę i że to w ogóle twoja wina – to jest oczywiście ściema, wszyscy od dawna wiedzą, że w Mazdach tak się dzieje. Niektórym ASO wymieniało na gwarancji, innym nie. Ale wymiana pomaga tylko do czasu, aż nowe tarcze się przegrzeją...

A tak w ogóle gratulacje – jesteś chyba pierwszą osobą na forum, która ten chyba najbardziej wkurzający problem w Mazdach "odkryła" w BP <głaszcze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1486 (46/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ogluch » 14 sty 2020, 12:51

Z pewnością zgłoszę problem do ASO. Nie dam sobie wmówić, że to moja wina. W poprzednim samochodzie przejechałem 75 tys km na jednym komplecie przednich klocków więc nie jestem z tych którzy katowaliby hamulce w samochodach.
Zauważyłem też, że tylne tarcze są niemal nietknięte, może balans hamulców jest źle rozłożony i za dużo mają do roboty przednie.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2019, 09:09
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez child » 14 sty 2020, 13:26

ogluch napisał(a):Z pewnością zgłoszę problem do ASO. Nie dam sobie wmówić, że to moja wina. W poprzednim samochodzie przejechałem 75 tys km na jednym komplecie przednich klocków więc nie jestem z tych którzy katowaliby hamulce w samochodach.


Ja ci absolutnie wierzę – też mnie wpieniało, jak mi co poniektórzy na forum walili tekstami w stylu "hamować to trzeba umieć", podczas gdy w ogromnej większości przypadków hamowałem silnikiem, a jeśli już hamulcem to starałem się delikatnie. Mówię o tym, co ASO ci powie (tekst z kałużą to masz raczej gwarantowany), więc się przygotuj na walkę z nimi.

Tak przy okazji – jeździsz często autostradą? Na autostradzie można załatwić te hamulce błyskawicznie (jak się mocno hamuje z dużej prędkości np. po zajechaniu drogi przez TIRa).

Zauważyłem też, że tylne tarcze są niemal nietknięte, może balans hamulców jest źle rozłożony i za dużo mają do roboty przednie.


Czyli nie poprawili... W BM przy 145 tys. km mam z tyłu oryginalne tarcze (zużyte może w połowie), klocki wymieniałem może z 20 tys. km temu. Z przodu mam bodajże czwarty zestaw tarcz i klocków (już mi się zaczyna mieszać).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1486 (46/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 14 sty 2020, 13:37

Z chęcią bym zobaczył zdjęcia zacisków z BP, czy to samo parchło co w BM czy też może coś zmienili.
U mnie tył zaczął dopiero hamować po zmianie zacisków z GJ, teraz felgi z tyłu jak stary stół Durczoka.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2512 (36/108)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez lelo28 » 14 sty 2020, 14:17

ogluch napisał(a):Zauważyłem też, że tylne tarcze są niemal nietknięte, może balans hamulców jest źle rozłożony i za dużo mają do roboty przednie.
Również tak mam; na tarczach tylnych są jeszcze oryginalne szlify, przód natomiast widać że "trze".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 285 (17/20)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez ogluch » 14 sty 2020, 14:48

Tak przy okazji – jeździsz często autostradą? Na autostradzie można załatwić te hamulce błyskawicznie (jak się mocno hamuje z dużej prędkości np. po zajechaniu drogi przez TIRa).


Nie jeżdżę dużo autostradą, a nawet jak jadę to mam tempomat na 120 ustawiony. Nie miałem sytuacji przez całe 11 tyś km żebym musiał mocno/awaryjnie hamować.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2019, 09:09
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez ogluch » 10 lut 2020, 13:35

Witam,

Chciałem zakończyć temat wibracji podczas hamowania. Przy pierwszej wizycie zostały wyważone koła i uznano, że jest ok. Natomiast problem wibracji przy hamowaniu pozostał. Dziś wymieniono mi tarcze i klocki na nowe.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2019, 09:09
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM AT Hikari Soul Red Crystal 2019

Postprzez Raptor77 » 10 lut 2020, 21:03

ogluch – nie chcę zapeszać ale niestety mazda od ponad 15 lat nie nauczyła się dobierać odpowiednich wymiarów tarcz – po prostu są za wąskie w stosunku do średnicy – na moim przykładzie – rx-8 problem z gnącymi sie tarczami (raz wytrzymały 10kkm bez mocnego używania i tak się zwichrowały), 3BM kupiłem auto z przebiegiem 52kkm i od początku lekko wibrowały – dojeździłem je do wymiany – założyłem z 6GJ jak darrecki – na razie zrobione 15kkm i 0 problemów – brak wibracji/piszczenia/dzwonienia
Załączniki
IMG_20170609_180824.jpg
grubość mazda vs inni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 389 (6/11)
Skąd: Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
M3 BM AT USDM '16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323