Systemy bezpieczeństwa

Mazda3 BP (2019– )

Postprzez Arek_4k » 6 lis 2019, 22:29

lelo28 napisał(a):Takie hamowanie miałem dwukrotnie. To jaki system to powodował jest dla mnie mało istotne, ważniejsze w jakich okolicznościach to następowało.

Ja myślę, że ważne jest to by wiedzieć jaki system spowodował niebezpieczną sytuację, po to by np. wiedzieć co trzeba wyłączyć by taka sytuacja się nie powtórzyła, albo po to by wiedzieć jaką usterkę zgłosić w ASO. Następnym razem okoliczności mogą nie być już takie neutralne.
lelo28 napisał(a):Przy pierwszym razie na mieście, dojeżdżam do zaparkowanych samochodów po prawej stronie na jezdni – sygnał dźwiękowy i hamowanie.
Drugi raz znów na mieście z tym że pasy rozdzielone wysepką z przejściem dla pieszych. Wygląda to tak jakbyśmy omijali przeszkodę i wracali na swój pas, pojazdy znów zaparkowane po prawej stronie, dalej analogicznie czyli sygnał dźwiękowy i hamowanie.

Uważam, że takie sytuacje będą przydażać się zdecydowanej większości użytkownikom, którzy posiadają auta z tym systemem, to tylko kwestia czasu. Tak samo kwestią czasu jest to kiedy ten system zamiast chronić, spowoduje kolizję lub wypadek.
lelo28 napisał(a):Później w tych samych miejscach jechałem tylko wolniej i system się nie włączył. Z tego wynika że system "uznał" że przy tej prędkości istnieje prawdopodobieństwo kolizji i zadział. Od tamtego czasu nie miałem już takich niespodzianek.

Nie wiem jak Ty, ale ja nie chcę być skazany na "widzi mi się" jakiegoś systemu od działania którego może zależeć moje bezpieczeństwo na drodze.
lelo28 napisał(a):Generalnie mam takie zdanie jak paweł_TBU że nie po to chciałem/płaciłem za te systemy aby je teraz wyłączyć. Poza tym już wcześniej wspominałem że musiałem uczyć się na nowo jeździć <oczko>

A ja nie płaciłem tyle za te systemy by one wprowadzały dezorientację w czasie jazdy. Mają pomagać a nie szkodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 96 (7/3)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM

Postprzez lelo28 » 7 lis 2019, 07:32

Może powinienem uściślić że hamowanie w tym przypadku to wytrącenie prędkości, a nie hamowanie do zerowej prędkości. Nie mogę się z Tobą zgodzić że powinienem wiedzieć jaki to system aby go wyłączyć. Dlatego napisałem że istotne są okoliczności. W moim przypadku ( według systemu) zbliżałem się za szybko do zaparkowanego pojazdu stojącego na mojej drodze. Napisałem również że jak jechałem wolniej to sytuacja się nie powtórzyła. Identycznie mam z wjazdem tyłem do garażu (również to opisywałem), jak cofam powoli to niem mam hamowania, nawet jak czujniki mocno wyją, natomiast jeżeli będę jechał nieznacznie szybciej to mam "HAMUJ". Czy to oznacza że mam go wyłączyć? Oczywiście że nie, mało tego, napewno miałbym już zderzak do naprawy. Po to są nazywane systemami bezpieczeństwa aby zapewniać bezpieczeństwo wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. A jeżeli mi użytkownicy wymagamy bezpieczeństwa ale na własnych zasadach to wybacz, ale tego nie da się połączyć

A jeżeli Ci dziecko wyskoczy z za samochodu lub chodnika, auto Twoje zdąży wyhamować a dostaniesz strzałę w tył to też będziesz miał pretensje do systemu?

Sposób jaki opisujesz leczysz skutek a nie szukasz przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 190 (11/14)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez paweł_TBU » 7 lis 2019, 21:06

pół wątku zjadło, ale odniosę się do tematu i mojej wstępnej wypowiedzi. Chodzi mi o to że auta drożeją na potęgę bo teoretycznie mają być bezpieczniejsze i bardziej eco a finalnie w ślad za ceną dostajemy prototypy do testów, które nijak się mają no zmian na plus. NIestety ale w 3 systemy wykrywania niebezpieczeństwa i znakó zgodnie z opiniami większości dziennikarzy działają co najmniej kiepsko. Znaki czyta do d... na autostradach a awaryjne hamowanie jest często niezasadne, ja nie chce tego wyłączać bo po coś to ma być ale nie działa to dobrze, Inne auta nie hamują bo coś stoi lub jedzie innym pasem, i nie czytają znaków z pasów zjazdowych w sytuacji podróżowania lewym pasem. Trochę to lipa ze strony mazdy że takie niedopracowane systemy sprzedaje za bądź co bądź kupę kasy
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 35
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Arek_4k » 8 lis 2019, 08:06

paweł_TBU napisał(a):pół wątku zjadło


Nie zjadło, po prostu stworzyłem nowy wątek by przenieść tu dyskusję.

Jeżeli czyta to jakiś moderator to proszę o przeniesienie tutaj wcześniejszych postów z wątku "irytujące rzeczy/usterki w bp" (8 ostatnich postów)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 96 (7/3)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM

Postprzez kamil_franiu » 8 lis 2019, 15:37

[quote="paweł_TBU"]pół wątku zjadło, ale odniosę się do tematu i mojej wstępnej wypowiedzi. Chodzi mi o to że auta drożeją na potęgę bo teoretycznie mają być bezpieczniejsze i bardziej eco a finalnie w ślad za ceną dostajemy prototypy do testów, które nijak się mają no zmian na plus. NIestety ale w 3 systemy wykrywania niebezpieczeństwa i znakó zgodnie z opiniami większości dziennikarzy działają co najmniej kiepsko. Znaki czyta do d... na autostradach a awaryjne hamowanie jest często niezasadne, ja nie chce tego wyłączać bo po coś to ma być ale nie działa to dobrze, Inne auta nie hamują bo coś stoi lub jedzie innym pasem, i nie czytają znaków z pasów zjazdowych w sytuacji podróżowania lewym pasem. Trochę to lipa ze strony mazdy że takie niedopracowane systemy sprzedaje za bądź co bądź kupę kasy[/quote

U mnie nie ma problemu z czytaniem ograniczeń a tym bardziej z awaryjnym hamowaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 128 (5/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez Rabus » 9 lis 2019, 01:28

Jechałem wczoraj na tarsie Berlin –> Gdańsk. Jakiś kretyn zwolnił na autostradzie niemieckiej z 190 do 90km/h (nie było żadnego ograniczenia) i auto perfekcyjnie krzyknęło HAMUJ dobre 300-400m za autem. Sam miałem dwa razy ostrzeżenie hamuj bez powodu, ale nigdy sam nie zahamował.

uważam że i tak jest to dość użyteczne – a jak rozwiążą problem bezsensownych ostrzeżeń, to będzie perfekcyjnie :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 40 (8/2)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323