CX-3 , 1.5, 2016 rok . DPF migająca kontrolka

Postprzez axmoto » 15 mar 2022, 23:24

Witam, Potrzebna pomoc. Auto po profesjonalnym czyszczeniu DPF, nowy czujnik. Po wypalaniu stacjonarnym, po resecie serwisu itp, itp...Po przejechni +/– 300KM wraca migająca kontrolka DPF pomarańcz. Auto ma normalną moc. Kontrolka nie gaśnie. Ktos miał taki problem?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 16 mar 2022, 11:09

Nowy czujnik czego?

Musisz podłączyć pod komputer i sprawdzić PIDy odpowiedzialne za DPF. Są opisane w sąsiednim wątku.
Podejrzewam, że którychś z czujników temperatury na wydechu szwankuje i przez to komputer nie może zainicjować wypalania. Filtr się zapycha, wywala błąd DPF. Tak było w starych 6 GH.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 16 mar 2022, 15:37

czujnik ciśnienia spalin i czujnik różnicy ciśnień. Wypalanie stacjonarne procedura ukończona pomyślnie
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 16 mar 2022, 15:56

Masz jeszcze taki pid jak PM_GEN, który działa niezależnie od obu wspomnianych przez ciebie czujników. To ilość spalonego paliwa pomiędzy regeneracjami, która wymusza regeneracje filtra niezależnie od czujników ciśnienia.
Jedyne co może ją przerwać / nie dopuścić do wypalania jest nieodpowiednia temperatura na wydechu. Nie wiem ile czujników ma 1.5D, w starym 2.0/2.2D było zdaje się 3. Wystarczył jeden ze złymi odczytami i wypalania nie było.
Nie wiem na jakiej zasadzie działa wymuszona regeneracja, nigdy nie miałem potrzeby takiej przeprowadzać.

Zasada działania się nie zmieniła, proponuję poczytać o podobnych problemach w 6 GH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 16 mar 2022, 16:06

Ok przekazuje na warsztat do sprawdzenia. Ja dzisiaj osobiście zrobiłem 200km i wywołałem kolejny błąd który pokazywał na jak załączniki. Bład nie mógł się skasowac wypadania zapłonu na cylnder nr.2 Dopiero po wyzerowaniu dawki paliwa nie ma błedu i na miejscu nie wraca, zrobiona kalibracja wtryskiwaczy i pewnie znowy trzeba zrobić z 200KM do wywywałnia czegos. Załoczniki proszę zobaczyc, pracownik mówi mi ze te moje 200km to praktycznie co 10km wypalanie
Załączniki
IMG-20220316-WA0011.jpg
IMG-20220316-WA0006.jpg
IMG-20220316-WA0008.jpg
IMG-20220316-WA0007.jpg
IMG-20220316-WA0009.jpg
IMG-20220316-WA0012.jpg
IMG-20220316-WA0010.jpg
IMG-20220316-WA0005.jpg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 16 mar 2022, 21:35

Nie można było tak od razu? Że DPF się wypala co paręnaście km? Interwały częstsze niż 25km również wyświetlają błąd DPF na desce, tak samo jak to, co napisałem wcześniej.
Więc proponuję przeczytać wątek "błąd silnika" i po kolei postępować jak tam jest napisane, zaczynając od zaślepienia EGR. Ale skoro wywala Ci błąd zapłonu, to przyczyn może być wiele:
1 Inferior fuel added
2 Leakage from fuel system
3 Fuel injector malfunction
4 Poor engine compression
5 Air suction or clogging into intake air system (between airflow sensor and intake manifold)
6 Crankshaft position sensor malfunction
7 Crankshaft plate damage
8 PCM malfunction

Obstawiam po kolei:
5,3,4, oczywiste jak 1 czy 2 eliminuję z góry.
Dodatkowo masz 16 pidów (nie pamiętam nazw) pokazujących korekty przy 4 różnych ciśnieniach na szynie paliwowej, i to one a nie INJ_CMP lepiej pokazują stan wtrysków.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 16 mar 2022, 22:34

ok, przekazuje mechanikowi prowadzącemu, i testujemy... Odezwę sie jaki bedzie finał
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez axmoto » 21 mar 2022, 15:03

Witam ponownie...Wtryski Klientka mówiła ze niby były robione, to wyłapaliśmy ze były zle zakodowane, teraz są już ok. Ale po przejechaniu 30 km, widzimy na komputerze że znowu ze wypalał się 17KM temu, na razie błąd nie wyskoczył ale pewnie jak zrobię ze 100KM , to wyskoczy, nie ma żadnych wewnętrznych błędów na tą chwile. Foto z pomiarów jak ząłczniki
Załączniki
WhatsApp Image 2022-03-21 at 14.01.29 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-21 at 14.01.29.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-21 at 14.01.28.jpeg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 21 mar 2022, 15:33

Wtryski wyglądają znośnie.

dodaj następujące pidy.
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN
REG_DIS
EXHTEMP1
MAP
MAP_DSD
obroty i prędkość

Pasuje złapać końcówkę wypalania i cały następny cykl na 1 logu, możesz go potem tutaj wklej jako csv.

Nadal obstawiam zasyfiony dolot. Dla mnie auto się zwyczajnie dusi, dostaje dużo paliwa, sadzę z EGR ale za to niewiele powietrza. Zła mieszanka, produkuje od groma sadzy i szybko zapycha filtr
Obserwuj oba PM_ACC, czy wzrastają równo i jednomiernie czy skokowo.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 21 mar 2022, 16:19

teraz ciśnienie zmierzone jest ok po 20 na każdym. Eger i wszystkie te rurki, rureczki cienkie był wyczyszczone, DPF wyczyszczony bez zarzutów bez jakichkolwiek przebarwień. Przed czyszczeniem 39Mbar po czyszceniu na zero , później klientka zrobiła 200 i zapachał się az gasło auto, zdemontowaliśmy wtedy EGR i te cienkie rurki nie miały przpustowosci, wszystko z chłodniczką itpp. Od tamtej pory jest ok ze auto jezdzi ale po około 150KM miga DPF i jak wczesniej pisałem te czeste wypalania..Zaraz podeśle alb juz jutro to co dostalismy wytyczne od jak wyzej. Dodam ze spalanie jest znosnie około 6,5-6-8 na trasie
Załączniki
WhatsApp Image 2022-03-21 at 15.23.01.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-21 at 15.23.01 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-21 at 15.23.02.jpeg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 21 mar 2022, 17:10

PM_ACC/PM_ACC_DSD wskazują, że filtr już pełny.
Rurki, rureczki i EGR są relatywnie czyste, bo tam sadza jest sucha. Problem zaczyna się tam, gdzie ta sadza łączy się ze świeżym powietrzem (+opary z odmy) pompowanym przez turbosprężarkę . Nie wiem jak to wygląda w 1.5D, ale jeżeli w kolektorze masz jakieś czujniki (w 2.2D jest tam MAP i czujnik temperatury) wykręć i sprawdź endoskopem jak to wygląda. Wg mnie kombinowanie z czymkolwiek innym bez sprawdzenia kolektora nie ma najmniejszego sensu. Ewentualnie zdejmij rurę łączącą dolot z kolektorem i sprawdź tamtędy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 21 mar 2022, 17:13

Ok,mam traskę dzisiaj 200km zobaczymy co po nie pokarze,zrobię zrzutu i bedziemy robic według wytycznych.Na tą chwilę bardzo dziękuje. Pozdrawiam Adam Axmoto

Dopisano 22 mar 2022, 08:44:

Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?

Dopisano 22 mar 2022, 08:44:

Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?
Załączniki
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (4).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (3).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.03.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (4).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-22 at 08.14.02 (3).jpeg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez bartqui » 22 mar 2022, 10:37

Kolego axmoto, masz taki sam problem co ja, tylko chyba w sporo większym nasileniu. Po pierwsze – kontrolka wyskakuje dlatego, że DPF wypala się zdecydowanie zbyt często – z tego co wiem jeśli dystans spada poniżej 50km to komputer zaczyna migać kontrolka DPF. Po drugie i ważniejsze – jestem więcej niż pewien, że kolektor dolotowy oraz intercooler w środku wygląda jak XIX wieczny górnik po 18 godzinnej szychcie – są zarośnięte sadzą i nagarem. Po trzecie – wtryskiwacze albo padają albo walczą żeby ten silnik jakoś pracował przy braku powietrza. Po piąte – myślę że olej masz znacznie powyżej max i mocno rozcieńczony. I teraz najgorsze – rozebranie kolektora i wyczyszczenie pomoże na krótko, bo za moment 2 EGRy zalepią wszystko od nowa. Ten silnik jest tak skonstruowany żeby za wszelką cenę spełniał wyśrubowane normy emisji, nie licząc się z problemami eksploatacyjnymi. Rozwiązanie? Równocześnie z czyszczeniem komputerowo zaślepić oba EGRy w zakładzie tunerskim. A jeszcze lepiej? Pozbyć się. Mi ten silnik przez kilka miesięcy zniszczył nerwy bardziej niż moje pierwsze auto przez 5 lat, stara powypadkowa alfa :P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 10:46

Witaj, tylko ze wszystko było wyczyszczone około 700KM i od samego poczatku za czesto się wypalał, po czyszczeniu DPF i wszystkiego włócznie z 2 EGRami, teraz jeszcze jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze... Tragedia
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez bartqui » 22 mar 2022, 10:54

Jesteś pewien, że kolektor dolotowy i intercooler także były czyszczone? Sam DPF i EGRy nic nie dadzą, wręcz przeciwnie – mam wrażenie że ich udrożnienie tylko pogarsza sprawę. I tak, diesle mazdy to tragedia, polecam HDI albo JTD.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 11:02

tak wyczyszczone... a DPF nawet 2 razy
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez bartqui » 22 mar 2022, 11:14

Nie tędy droga. Silnik u Ciebie z jakiegoś powodu produkuje ogromne ilości sadzy – przek z niedomiar powierza (tlenu) lub nadmiar paliwa. U mnie pomogło zaślepienie jednego z EGR, możesz próbnie też tak zrobić, nic się silnikowi nie stanie.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 11:16

ok, bedziemy zaslepiac, no i musimy zrobic 120KM do wywołania błedu
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 22 mar 2022, 12:18

W sąsiednim wątku powtarzałem się naście razy, że trzeba zaślepić EGR. Na początku nikt nie słuchał, a to kilkanaście minut roboty. Tu już któryś raz piszę, wyczyścić dolot.
Tu zaślepienie EGR raczej niewiele pomoże, bo obstawiam jak napisał i bartqui totalnie zawalony dolot.
Powtórzę się ostatni raz.
– ze zdjęć parametrów nic nie wywnioskujesz oprócz tego, że filtr się momentalnie zatyka, ile byś ich nie wyrzucił nic to nie zmieni. Do tego potrzeba loga z przebiegu, ale ten co najwyżej pokaże że filtr już zawalony popiołem albo jeszcze w miarę.
– co byś nie robił, błąd DPF wyskoczy jeśli interwały są krótkie
– sprawdź stan kolektora, wyczyść
– porównaj wyniki przed i po czyszczeniu
– jak będziesz zadowolony z rezultatu, prace zakończone. Auto kilka lat pojeździ i znów sytuacja się powtórzy.
– jednak jeśli oczekujesz interwałów 200-300km, musisz się pozbyć EGR. Wyłączyć bądź zaślepić, zapomnieć o problemie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 22 mar 2022, 15:04

Darrecki oj wypraszam sobie, ja o zaślepieniu EGR posłuchałem od razu :P

Od siebie dodam, że samo fizyczne zaślepienie owszem, pomaga, ale powoduje checka na desce, który wbrew pozorom nie tylko niekomfortowo wygląda. Otóż powoduje, że autko nie bardzo dostosowuje pracę wtrysków do temperatury panującej na zewnątrz (i pewnie więcej) zatem okresowo efekt łał zaślepienia mija <cisza>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9