CX-3 , 1.5, 2016 rok . DPF migająca kontrolka

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 16:24

Na tą chwilę mamy zdjęcia z wnętrza intercolera, egra z rurką, a odma jej wąż gumowy po sięgnięciu mam lekki film olejowy ale to chyba normalne....? Foto w załączniku. Jutro zamieniamy wtrysk 2 wypadający zaślepimy egr-a i mamy trasę 200KM ,to w czwartek zdam dopiero relację

Dopisano 22 mar 2022, 15:25:

Na tą chwilę mamy zdjęcia z wnętrza intercolera, egra z rurką, a odma jej wąż gumowy po sięgnięciu mam lekki film olejowy ale to chyba normalne....? Foto w załączniku. Jutro zamieniamy wtrysk 2 wypadający zaślepimy egr-a i mamy trasę 200KM ,to w czwartek zdam dopiero relację
ZAŁĄCZNIKI
Załączniki
Downloads1.jpg
Downloads.jpg
Downloads1.jpg
Downloads.jpg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 22 mar 2022, 16:42

Musisz się dostać do kolektora zobaczyć jak wyglądają otwory w głowicy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 17:07

Ok, to juz po jazdach próbnych. A to wszystko robione i myte było przy 151212, a teraz ma 152150... To jak raz na 1100KM trzeba będzie to robić, to lipa...
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 22 mar 2022, 17:48

Kolektor był zdejmowany i czyszczony razem z głowicą? Bo jeśli tak, to sprawa syfu odpada, aż tak źle z czyszczeniem to nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 22 mar 2022, 18:28

Wszystko było odkręcone, oczywiście głowicy nie ściągaliśmy..... Na razie zobaczymy jazdę z z zaslepionym egr, i przede wszystkim z zamienionym wtryskiem – bo tez nie wiadomo czego wyskakuje ten bład 2 cylindra/wypadanie zapłonu ...zamienione juz są bedziemy testować, odezwe się oczywiscie .
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez axmoto » 24 mar 2022, 10:49

Witam ponownie, o to zrzuty po 210KM z zaślepionym EGR, zamianą wtrysku .Czyli dalej jest wypadanie zapłony na cylindrze drugim to chyba jest niepokojące...? I reszta bez zmian. Pomysłów już <co?> brak...
Załączniki
WhatsApp Image 2022-03-24 at 09.15.08.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-24 at 09.15.07 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-03-24 at 09.15.07.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-24 at 09.15.08 (1).jpeg
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 24 mar 2022, 11:32

To znaczy, że musisz zdjąć kolektor dolotowy i go wyczyścić oraz wyczyścić otwory wlotu powietrza w głowicy. Ciągle nie odpowiedziałeś czy kolektor był zdejmowany.
Ewentualnie masz jakąś sporą nieszczelność w układzie, ale tego nie można stwierdzić po zdjęciach forscana, a jedynie po przeglądnięciu loga.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 24 mar 2022, 13:12

Tak jak wspominałem wcześniej, pracownik maił wszystko odkręcone kolektor z ty ala "pdwójnym"egr i inne rurki dolotowe. To było ponad 1000KM temu. A dlaczego jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, mimo zamiany wtrysków?

Dopisano 24 mar 2022, 12:12:

Tak jak wspominałem wcześniej, pracownik maił wszystko odkręcone kolektor z ty ala "pdwójnym"egr i inne rurki dolotowe. To było ponad 1000KM temu. A dlaczego jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, mimo zamiany wtrysków?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 24 mar 2022, 13:34

Inkedac3wzw00004823_LI.jpg

Jeśli element zaznaczony na czerowno był demontowany i wszytko wyczyszczone, to ja nie mam więcej pomysłów.
Cała reszta na tym diagramie nie ma praktycznie żadnego znaczenia, problem jest w kolektorze
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 24 mar 2022, 13:41

Skoro mamy do czynienia z wypadaniem zapłonów a jest to diesel to może warto sprawdzić kompresję na każdym cylindrze? Diesel bez kompresji ma wybitne tendencje do kopcenia.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez axmoto » 24 mar 2022, 13:45

kompresja sprawdzona jest OK, po 20 na kazdym

Dopisano 24 mar 2022, 12:52:

KOLEKTOR BYŁ NA STOLE CAŁY CZYSZCZONY,SKROBANY GDZIE MOZNA BYŁO
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 26 kwi 2022, 09:39

Naprawiliście?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 26 kwi 2022, 09:57

odstawiliśmy na bok...Zamówiłem dugi egr kpl.wizualnie jak nowy i bedziemy wymieniać po majówce

Dopisano 26 kwi 2022, 08:57:

odstawiliśmy na bok...Zamówiłem dugi egr kpl.wizualnie jak nowy i bedziemy wymieniać po majówce
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 26 kwi 2022, 12:40

Jak popatrzysz po zagranicznych forach, piszą, że wtryski lubią padać. Ciągle nie wiem jak to możliwe (szczególnie tak szybko), bo szczególnie w UK porządnych mechaników w zasadzie nie ma, ale pasuje wziąć taką możliwość pod uwagę. Wg mnie jak zaślepiłeś EGR i nie było różnicy, zmiana na jakikolwiek inny nic Ci nie da – szkoda czasu i pieniędzy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 26 kwi 2022, 12:58

JUz kupiony, 200pln. A wtryski tez myślałem, ale po zamianie dalej było wypadanie cylindra 2 ,jak zawsze... Dam znac po eksperymentach
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez axmoto » 6 cze 2022, 21:15

wtryski sprawdzone są ok. I dalej po 90 km zaczyna mrugać.... Mam dosyć, to musi być coś z tą wyżyłowaną cyrkulacją...Ale nie mam pojęcia jak to testować już
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez Tomasz_Pi » 14 lut 2023, 15:18

Cześć. Udało się coś zrobić z autem? Ja planuje spróbować wrócić do DPF'a i EGR ów po wymianie wtryskiwaczy na nowe tylko ze w Mazdzie 2 z tym silnikiem (auto przed wymianą wtryskiwaczy niby przesadnie nie dymiło tylko pod obciążeniem ale po umyciu auta tylna klapa była w kropkach sadzy po przejechaniu że 100 km).
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 23:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Postprzez Tomasz_Pi » 19 mar 2023, 22:37

Witam, właśnie wróciłem do DPF'a tylko że w Mazdzie 2 z tym silnikiem po wymianie wtryskiwaczy na nowe. Wywala mi błąd P0471, który jest spowodowany kompletnie zatkaną rurką która idzie do czujnika ciśnienia spalin (może ktoś wie jak ją wyjąć i wyczyscić) . Druga rzecz to rozebrałem dolny EGR-B (ten który był oryginalnie zamontowany – zamontowalem drugi który kupiłem z DPF'em) po zdjęciu plastikowej pokrywy ukazal się skorodowany silniczek. Zawor był zablokowany w pozycji częściowo otwartej nie było szans by działał on poprawnie – nie dałem go rady ruszyć. Dopiero jak wyłamałem koło pośrednie (nie dało rady go wyjąć bez uszkodzenia jego) dało mi się go rozruszać. Także radzę sprawdzić przy problemach z DPF'em dolny EGR-B oraz rurkę która idzie do czujnika ciśnienia spalin. Pozdrawiam Tomek.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 23:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9