Strona 1 z 5

Błąd silnika

PostNapisane: 14 gru 2021, 23:39
przez Wnuku
Witam, proszę o pomoc od 3 miesiecy jestem posiadaczem mazdy cx3 1.5D po przejechaniu 3 tys km pojawil sie bład silnika check engine P1142 autko jezdzi normalnie silnik równo pracuje. Co oznacza ten bład i jak naprawic "usterke". Dodatkowo mam chyba problem z podnoszacym sie poziomem oleju. Wszystkie filtry zostaly wymienione odrazu po zakupie wraz z olejem po przejechaniu tych 3tys w cyklu mieszanym poziom wzrósł na bagnecie jakies 0,5cm. W zalaczniku zrzut danych z forscana. Proszę o analize tych danych i pomoc.

PostNapisane: 15 gru 2021, 22:14
przez darrecki
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/cx-3/20150107140637/html/id0102q2885000.html

Niestety błąd nie jest prosty w diagnostyce.
Na początek zalać coś do czyszczenia wtrysków, wyjeździć, zrobić kalibrację tychże forscanem, przejechać się, odczytać wartości FI_LRN (jest ich razem 16). Jeśli ich wartości będą poniżej +/– 40, to wszystko z wtryskami OK, powyżej 80 można, a raczej trzeba się zacząć martwić.

Z tego zdjęcia można wywnioskować, że albo auto ma ok. 200 tyś przebiegu, albo filtr DPF zdecydowanie za często się wypala (DPF_REG_CNT). Nigdy nie miałem do czynienia z 1.5D, ale trochę dziwią mnie 3 różne DPF_DIS. Jeśli tą to wartości dystansu przejechanego pomiędzy wypaleniami, to tragedia – zdecydowanie zbyt często się filtr wypala. Poniżej 50km auto wywala już błąd DPF.

Zobacz do działu 2 DJ, tam jest wątek innego użytkownika 1.5D, odezwij się do niego, to może przynajmniej porównacie PID'y.

Dla mnie osobiście Sky 1.5D od Mazdy nie jest zbyt udanym tworem – zdecydowanie przekombinowany.
Wodny intercooler albo EGR na wydechu to coś, czego Mazda nigdy wcześniej nie robiła. I to widać niestety.

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 15 gru 2021, 23:00
przez bartqui
Cześć Wnuku.

Szanowny Darrecki chyba wspomina o mnie w swoim poście.
Też zmagam się ze swoim 1.5D, przy czym u mnie błędy żadne się nie pojawiają, auto śmiga pięknie, problem jest z częstotliwością dopalania filtra i z przybywaniem oleju.

Jak mogę samemu dokonać takich odczytów jak u Ciebie? Poinstruujesz? ;P

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 15 gru 2021, 23:21
przez Wnuku
Kabel Interfejs ELM327 OBD2 + CAN USB + PROGRAM :) koszt na allegro około 40zł. Moja autko tez smiga i gdybym nie sprawdzil poziomu olej i nie zauwazyl ze sie nagle podniósł to nie miał bym sie do czego przyczepic.

Dzis o dziwo sama kontrolka zgasła, forscan nie pokazuje żadnego błędu także nie wiem o co kaman?. A jak sobie radzisz z tym czestym wypalaniem dpfa? Byles w jakims serwisie sprawdzales to ? Cos zalecili ? Naprawili ?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 15 gru 2021, 23:53
przez bartqui
Ogólnie u mnie jest tak – autko kupiłem parę miesięcy temu typowo pod dojazdy do pracy – uznałem że diesel będzie ok przy przebiegu 2kkm/mies i DPF też nie będzie stanowił problemu. No ale się zdziwiłem – latem dopalanie co +– 130-140km, jak się zrobiło chłodniej to już 100-110. I rosnący stan oleju, po 7kkm już dobrze powyżej maxa, w połowie drogi do X. Żadnych błędów.

Uznałem, że po prostu filtr jest brudny więc dałem na czyszczenie hydrodynamiczne. Do tego EGR i adaptacja czujek ciśnienia. Niestety efektu zero ;/ Dowiedziałem się więc, że jest jeszcze ważne aby wyczyścić kolektor ssący oraz mały intercooler, który jest w środku. Swoją drogą o tym dowiedziałem się w warsztacie, gdzie gość opowiedział mi o ich walce z CX-3 właśnie z takim samym problemem. Podobno po wyczyszczeniu DPF+ten intercooler i dolot problem ustąpił. U mnie syf był straszny – dolot w sadzy a chłodniczka zalepiona szlamem. Jeszcze nie wiem czy efekt jest, dopiero odebrałem z warsztatu i myslę jeszcze właśnie o dokonaniu kalibracji wtryskiwaczy i ewentualnie ponownej adaptacji czujek DPF. Da się to zrobić darmowym forscanem? Co ile u Ciebie wypalanie?

A u Cb jak z tym było, zrobiłeś już jakieś kroki? Wygląda na to, że siedzimy w tym samym wagoniku :P

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 12:37
przez Wnuku
Ja narazie sie za to chce zabrac, znaczy znaleźć jakis zakład ktory bedzie sie na tym znał. A kto Tobie robil i jakiej wielkosci sa koszty takiej uslugi ?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 13:21
przez bartqui
Ja u siebie robiłem to lokalnie (wschodnia Wlkp) i łącznie za te zabawy zapłaciłem już +-1200zł. A Ty skąd jesteś?

Mam do Ciebie pytanie: czy na biegu jałowym u siebie słyszysz co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 21:31
przez Wnuku
Ja Kraków, pisałem na forum czy ktoś poleci jakiegoś mechanika ale na razie bez echa.

U mnie silnik chodzi idealnie nic nie puka, nic nie stuka, nic nie świszcze przebieg 120tys jedynie ten rosnący poziom oleju to jakiś dramat.

#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN

PostNapisane: 16 gru 2021, 21:33
przez krzychun
bartqui napisał(a):co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?


Rozumiem, że wyłączasz wtedy klimatyzację?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 22:11
przez bartqui
Hej, tak, na pewno nie jest to kompresor klimatyzacji. Nie wspomniałem o tym.

Dopisano 16 gru 2021, 21:13:

Wnuku co ile dopala Ci się DPF?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 22:23
przez Wnuku
Według forscana to roznie ostatnie 4 wypalenia nastapily po 60-100 km

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 23:01
przez bartqui
No to mamy ten sam problem, wypalanie jest zbyt często i przez to przybywa oleju. Dzisiaj miałem pierwsze porządne wypalanie (3k obr przez 12 minut) po tym całym czyszczeniu, zobaczymy za ile będzie kolejne.

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 23:21
przez krzychun
A auto użytkowane w mieście czy w trasie?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 16 gru 2021, 23:33
przez bartqui
Moje 95% to trasa, typowo dlatego kupiony diesel.

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 17 gru 2021, 10:18
przez Wnuku
U mnie wyglada to tak po mieście okolo 100km a pozniej trasa 400km. Problem w tym że nie wiem kiedy to wypalanie sie zacznie:( jak na trasie to luz ale zdarza sie ze jezdze po miescie dojezdzam do celu auto gasze, przerywalem wtedy pewnie wypalanie i olej odrazu rosnie. Jak to ogarnac masz jakis pomysl ? 5 lat jezdzilem tak samo oplem tez dieslem i nigdy tego problemu nie mialem. Pomocy !!!

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 17 gru 2021, 10:58
przez bartqui
Ogólnie to czy się akurat wypala to chyba można w tych Mazdach poznać tylko po spalaniu chwilowym. Przynajmniej u mnie nie ma innych symptomów, no może poza pracującą dmuchawą chłodnicy ale tego podczas jazdy nie wychwycisz. Niestety ale jedyną metodą na uporanie się z przybywaniem oleju jest wydłużenie interwałów między dopaleniami. I również niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy.
Moje podejrzenia są takie, że w tych silnikach – mocno nastawionych na eko – bardzo dużo powietrza trafia ponownie przez EGR – czyli syf i sadza i to powoduje szybkie zapychanie DPF i częste dopalanie. I nie mam pomysłu co można z tym zrobić poza zaślepieniem EGR.

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 17 gru 2021, 19:59
przez krzychun
Nie odpala się grzanie lusterek wtedy jak w innych markach? Można wtedy wlutować diodę sygnalizacyjną.

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 17 gru 2021, 22:30
przez Wnuku
"#niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy."

Jestes pewny ze tak jest ? Bo mi sie wydaje ze przerywanie wypalania powoduje ze paliwo spływa do miski olejowej bo nie zostanie spalone ?

#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?

Re: Błąd silnika

PostNapisane: 17 gru 2021, 22:41
przez bartqui
Wnuku, ja bardzo pilnuje żeby dopalanie przebiegało w pełni i bez gaszenia i i tak mi przybywa oleju. Po prostu jest go wtryskiwane do cylindra dużo i nie wszystko przelatuje do DPF tylko zlatuje do michy. Gaszenie w trakcie dopalania bardziej szkodzi samemu filtrowi.

PostNapisane: 17 gru 2021, 23:30
przez andrep
Wnuku napisał(a):#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?

Pewnie o to chodzi <oczko>
https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY
Podobny problem był opisywany tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
nie wiem czy koledzy czytali?