Błąd silnika

Postprzez krzychun » 18 gru 2021, 11:02

Wnuku napisał(a):Jestes pewny ze tak jest ? Bo mi sie wydaje ze przerywanie wypalania powoduje ze paliwo spływa do miski olejowej bo nie zostanie spalone ?


Zbyt częsty proces wypalania powoduje zwiększenie poziomu oleju. Gaszenie ma pośredni wpływ ponieważ jak przerwiesz to znowu zacznie od nowa więc sumarycznie będzie dużo dłużej silnik pracował z dodatkową dawką, która częściowo spływa do oleju. Ale zbyt częsty proces wypalania następuje też wtedy jak jakiś element niedomaga i silnik produkuje więcej sadzy niż założono. Więcej sadzy –> częstsze wypalanie, a jeśli się jeszcze go przerywa to powstaje efekt kuli śnieżnej.

Wnuku napisał(a):#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?


andrep dał fajny filmik, o coś takiego mi chodziło. Ogólnie podobno można to wychwycić np. hamując silnikiem będzie pokazywał niezerowe spalanie, zazwyczaj można wychwycić, że przy danej prędkości chwilowe jest wyżej o np. 1,5l itd.

Tyle, że jak kontrolka się pali to nie wystarczy nie gasić silnika bo na postoju proces i tak się przerwie. Jak miałbyś taką kontrolkę i np. wracał do domu to wypada wtedy wjechać na jakąś obwodnicę/ekspresówkę i na np. przedostatnim biegu 100-120 i wtedy się wypali jak chciał producent. Niektórzy tak robią (w sensie w innych dieslach z DPF) i pomaga jeśli silnik jest użytkowany mało na trasie, ale jak coś niedomaga to i tak nie pomoże.

Inni zaś dolewają jakieś dodatki do paliwa jak nie mieli ochoty/czasu wjechać na ekspresówkę i przerwali parę razy np. na mieście proces wypalania. Podobno też czyści DPF na jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez darrecki » 18 gru 2021, 14:26

Wnuku napisał(a):#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN


Korekty są ok, przyrost poziomu oleju nie jest spowodowany padającymi wtryskami.
Pozostałe możliwe przyczyny:
– zapchany filtr
– brudny dolot / systemy recyrkulacji spalin
– uszkodzony jeden z zaworów EGR
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 18 gru 2021, 14:35

#darrecki, w jaki sposób można odczytać te wartości wtryskiwaczy? I zrobić też kalibrację? W sensie wiem, że najlepiej forscanem ale jaką wersją? Pytam, bo jest tego sporo, a interfejsy do kupienia na allegro trochę mnie nie przekonują.
Na windows znalazłem jedynie demo, nie sądze żeby odczytało mi konkretnie moje auto. Na android kosztuje 28zł i też nie wiem, czy to coś da. Mógłby ktoś laika komputerowego poinstruwać? :|
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez andrep » 18 gru 2021, 17:49

Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Wnuku » 19 gru 2021, 21:25

darrecki napisał(a):
Wnuku napisał(a):#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN


Korekty są ok, przyrost poziomu oleju nie jest spowodowany padającymi wtryskami.
Pozostałe możliwe przyczyny:
– zapchany filtr
– brudny dolot / systemy recyrkulacji spalin
– uszkodzony jeden z zaworów EGR


Wielkie dzieki czyli co:

Zapchany filtr bez mechanicznego czysczenia sie nie obedzie czy jest sens dolewac do paliwa srodki czyszczace,albo psikac specyfiki do dpf ?

Brudny dolot gdzie to znajde i czy sam dam rade wyczyscic ?

Uszkodzony EGR jak to sprawdzic czy forscan wykryje czy gdzies cos rozkrecic ?

Poprosze o kilka porad i wskazowek.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez andrep » 19 gru 2021, 21:36

Jeśli chodzi o dolot to tak wygląda czyszczenie:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3451084
co prawda inny silnik ale jako pogląd pomoże.
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez darrecki » 19 gru 2021, 22:10

andrep napisał(a):co prawda inny silnik ale jako pogląd pomoże.


Oj, nie pomoże. Konstrukcja 1.5d jest całkowicie inna. Tu jedynie pomogą dziwne filmiki na YT – z Tajlandii...

Wnuku, nie mogę obiecać, że czyszczenie filtra czy dolotu / egr pomoże, ale od tego bym zaczął. bartqui już to robił, pytaj jego o szczegóły. Następnym krokiem było by fizyczne wyłączenie (zaślepienie) EGR, póki co wyłącznie celem sprawdzenia jego wpływu na częstotliwość regeneracji.
Wg. mnie:
– normalnym w 1.5D jest wypalanie co 100km, w co mocno wątpię
– jeden z 2 egr negatywnie (i to bardzo) wpływa na dpf. Kwestia znaleźć który, a potem to naprawić.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 19 gru 2021, 22:41

#darrecki, ja u siebie nie sprawdziłem jeszcze wtryskiwaczy i ich korekt ani stanu podkładek, zamierzam zrobić to jakoś na dniach, może w przerwie świątecznej. To co zauważyłem, to że latem interwał wynosił nawet 140-150km, czyli wiadomo, że temperatura ma wpływ. Obecnie temp 80stopni na odczycie osiągam gdzieś dopiero po 20km. Trochę długo nawet biorąc pod uwagę wysoką sprawność tych silników... a pewnie zanim się nagrzeje to produkuje od groma sadzy.

Dopisano 19 gru 2021, 21:41:

#darrecki, ja u siebie nie sprawdziłem jeszcze wtryskiwaczy i ich korekt ani stanu podkładek, zamierzam zrobić to jakoś na dniach, może w przerwie świątecznej. To co zauważyłem, to że latem interwał wynosił nawet 140-150km, czyli wiadomo, że temperatura ma wpływ. Obecnie temp 80stopni na odczycie osiągam gdzieś dopiero po 20km. Trochę długo nawet biorąc pod uwagę wysoką sprawność tych silników... a pewnie zanim się nagrzeje to produkuje od groma sadzy.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 19 gru 2021, 22:44

dzięki chłopaki za pomoc.

#andrep bo widzę ze jesteś z Krakowa :) nie znasz jakiegoś mechanika do którego Ty jeździsz i którego mógłbyś polecić ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez andrep » 19 gru 2021, 22:48

Jeszcze ze swoją nie byłem u mechanika :D (oprócz ASO na gwarancji) , sam bym chciał jakiegoś mieć pewnego speca w okolicy KRK :)
Na forum jest polecany kolega tadziol
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=174603
może z poważną naprawą warto się umówić?
Jeszcze Marek Malik ale to już dla nas daleko...
https://www.facebook.com/groups/2401819 ... 0122828291
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez darrecki » 20 gru 2021, 12:52

bartqui jak jest w 1.5d mogę jedynie zgadywać, ale 2.2d wystarczy aby temperatura oleju osiągnęła 50-60st.C i już wtedy komputer przestaje dogrzewać silnik spalinami. Także twoje 80st, w dodatku płynu, a nie oleju, w zimie jest wg. mnie całkowicie normalnym zjawiskiem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 20 gru 2021, 21:45

Zdobyłem I ogarnąłem forscana, niebawem wrzucę jakieś swoje PIDy, zobaczymy co z nich wyniknie. Na razie z DEMO odczytałem że np podczas dopalania EGR zamyka się całkowicie a podczas zwykłej jazdy jest otwarty gdzieś na 40-50%. Z moich obserwacji wynika też, że im częściej gaszę i odpalam, tym krótszy interwał między wypaleniami. Czyżby podczas odpalania tak bardzo kopciło?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 21 gru 2021, 06:59

A gdzie w tym silniku znajde tego EGR i przepustnice ? Dolaczam przykladowe zdjecie silnika.
?
Załączniki
silnik.jpeg
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 21 gru 2021, 09:18

Wnuku, ta srebrna rurka, którą widać centralnie to połączenie zaworu EGR po prawej i kolektora ssącego po lewej. Właśnie w tym czarnym plastikowym kolektorze u mnie było dużo sadzy.

A ten zbiorniczek na płyn to oddzielny dla intercoolera, który jest wewnątrz kolektora. Intercooler także należy wyczyścić, bo pewnikiem będzie zarośnięty.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 21 gru 2021, 10:21

Okn a duzo to rozkręcania zeby tam sie dostac i wyczyscic ? Wczoraj samą rure odkrecilem to straszny syf w niej byl.
A gdzie w takim razie przepustnica ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 21 gru 2021, 10:36

Z tego co wiem to sporo roboty, sam się za to nie brałem bo zimową porą nie mam na to warunków ale mechanik, który mi to rozkładał naprzeklinał się na to sporo. Ja wziąłem do samodsielnego wyczyszczenia żeby było szybciej i taniej :P
Przepustnica jest poniżej EGR.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 21 gru 2021, 12:14

Macie tutaj panowie schematy, taki prezent świąteczny:

DOLOT

RECYRKULACJA SPALIN
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 21 gru 2021, 19:53

#darrecki, dziękujemy :)

Wstawiam zestaw PIDów, powyżej odczyt po około 40km od zakończenia dopalania, przed kalibracją wtryskiwaczy. To co zauważyłem to, że PM ACC przy każdym ostrzejszym dodaniu gazu trochę wzrasta i już raczej nie spada. Chyba, że silnik jest jeszcze chłodny, wtedy potrafi troszkę spaść, jak ciepły to już nie. PM GEN na zimnym wynosił 0,1, na ciepłym jak widać . Drugi zestaw to paręnaście km dalej, już po kalibracji. Mógłbyś proszę powiedzieć coś o tych odczytach? I ewentualnie co jeszcze musiałbym zmierzyć jutro w drodze do pracy i z powrotem? (Łącznie 80km)
Załączniki
Screenshot_2021-12-21-16-57-24-165_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2021-12-21-18-39-11-728_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 21 gru 2021, 23:08

Po statycznych obrazkach ciężko cokolwiek wywnioskować, musiał byś zapisać log i go tu wrzucić.
Dodaj reg_dist, wywal inj_cmp, bo one niewiele mówią.

Ważnym jest aby po wypalaniu oba pm_acc spadły do okolic zera, a następnie w miarę równo rosły bez żadnych gwałtownych skoków w górę.

Poza tym różnica pomiędzy pm_acc, a pm_gen jest zdecydowanie za duża, pm_acc rosną za szybko – świadczy to o zbyt szybkim zapełnianiu filtra. Jeśli pm_acc rośnie stabilnie – za dużo sadzy (EGR), jeśli skacze – zapchany filtr.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 21 gru 2021, 23:27

Ok, super, dzięki za odpowiedź. Będę monitorował temat i postaram się wrzucić logi. Czy jeśli DPF był czyszczony hydrodynamicznie i wartość zeszła do +-7mbar to można go wyeliminować jako przyczynę i skupić się na EGR?
Ciężko mi te powiedzieć czy są to skoki: ogólnie przy ostrzejszym ruszeniu wartość ACC wzrośnie gdzieś o 0,05-0,1 a podczas jazdy raczej stoi w miejscu, ewentualnie skoczy albo spadnie o 0,01.

PS. A jaki objaw dawałyby rozwalone podkładki pod wtryskiwaczami?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9