Błąd silnika

Postprzez Wnuku » 14 gru 2021, 23:39

Witam, proszę o pomoc od 3 miesiecy jestem posiadaczem mazdy cx3 1.5D po przejechaniu 3 tys km pojawil sie bład silnika check engine P1142 autko jezdzi normalnie silnik równo pracuje. Co oznacza ten bład i jak naprawic "usterke". Dodatkowo mam chyba problem z podnoszacym sie poziomem oleju. Wszystkie filtry zostaly wymienione odrazu po zakupie wraz z olejem po przejechaniu tych 3tys w cyklu mieszanym poziom wzrósł na bagnecie jakies 0,5cm. W zalaczniku zrzut danych z forscana. Proszę o analize tych danych i pomoc.
Załączniki
20211201_224059.jpg
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez darrecki » 15 gru 2021, 22:14

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/cx-3/20150107140637/html/id0102q2885000.html

Niestety błąd nie jest prosty w diagnostyce.
Na początek zalać coś do czyszczenia wtrysków, wyjeździć, zrobić kalibrację tychże forscanem, przejechać się, odczytać wartości FI_LRN (jest ich razem 16). Jeśli ich wartości będą poniżej +/– 40, to wszystko z wtryskami OK, powyżej 80 można, a raczej trzeba się zacząć martwić.

Z tego zdjęcia można wywnioskować, że albo auto ma ok. 200 tyś przebiegu, albo filtr DPF zdecydowanie za często się wypala (DPF_REG_CNT). Nigdy nie miałem do czynienia z 1.5D, ale trochę dziwią mnie 3 różne DPF_DIS. Jeśli tą to wartości dystansu przejechanego pomiędzy wypaleniami, to tragedia – zdecydowanie zbyt często się filtr wypala. Poniżej 50km auto wywala już błąd DPF.

Zobacz do działu 2 DJ, tam jest wątek innego użytkownika 1.5D, odezwij się do niego, to może przynajmniej porównacie PID'y.

Dla mnie osobiście Sky 1.5D od Mazdy nie jest zbyt udanym tworem – zdecydowanie przekombinowany.
Wodny intercooler albo EGR na wydechu to coś, czego Mazda nigdy wcześniej nie robiła. I to widać niestety.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 15 gru 2021, 23:00

Cześć Wnuku.

Szanowny Darrecki chyba wspomina o mnie w swoim poście.
Też zmagam się ze swoim 1.5D, przy czym u mnie błędy żadne się nie pojawiają, auto śmiga pięknie, problem jest z częstotliwością dopalania filtra i z przybywaniem oleju.

Jak mogę samemu dokonać takich odczytów jak u Ciebie? Poinstruujesz? ;P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 15 gru 2021, 23:21

Kabel Interfejs ELM327 OBD2 + CAN USB + PROGRAM :) koszt na allegro około 40zł. Moja autko tez smiga i gdybym nie sprawdzil poziomu olej i nie zauwazyl ze sie nagle podniósł to nie miał bym sie do czego przyczepic.

Dzis o dziwo sama kontrolka zgasła, forscan nie pokazuje żadnego błędu także nie wiem o co kaman?. A jak sobie radzisz z tym czestym wypalaniem dpfa? Byles w jakims serwisie sprawdzales to ? Cos zalecili ? Naprawili ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 15 gru 2021, 23:53

Ogólnie u mnie jest tak – autko kupiłem parę miesięcy temu typowo pod dojazdy do pracy – uznałem że diesel będzie ok przy przebiegu 2kkm/mies i DPF też nie będzie stanowił problemu. No ale się zdziwiłem – latem dopalanie co +– 130-140km, jak się zrobiło chłodniej to już 100-110. I rosnący stan oleju, po 7kkm już dobrze powyżej maxa, w połowie drogi do X. Żadnych błędów.

Uznałem, że po prostu filtr jest brudny więc dałem na czyszczenie hydrodynamiczne. Do tego EGR i adaptacja czujek ciśnienia. Niestety efektu zero ;/ Dowiedziałem się więc, że jest jeszcze ważne aby wyczyścić kolektor ssący oraz mały intercooler, który jest w środku. Swoją drogą o tym dowiedziałem się w warsztacie, gdzie gość opowiedział mi o ich walce z CX-3 właśnie z takim samym problemem. Podobno po wyczyszczeniu DPF+ten intercooler i dolot problem ustąpił. U mnie syf był straszny – dolot w sadzy a chłodniczka zalepiona szlamem. Jeszcze nie wiem czy efekt jest, dopiero odebrałem z warsztatu i myslę jeszcze właśnie o dokonaniu kalibracji wtryskiwaczy i ewentualnie ponownej adaptacji czujek DPF. Da się to zrobić darmowym forscanem? Co ile u Ciebie wypalanie?

A u Cb jak z tym było, zrobiłeś już jakieś kroki? Wygląda na to, że siedzimy w tym samym wagoniku :P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 16 gru 2021, 12:37

Ja narazie sie za to chce zabrac, znaczy znaleźć jakis zakład ktory bedzie sie na tym znał. A kto Tobie robil i jakiej wielkosci sa koszty takiej uslugi ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 16 gru 2021, 13:21

Ja u siebie robiłem to lokalnie (wschodnia Wlkp) i łącznie za te zabawy zapłaciłem już +-1200zł. A Ty skąd jesteś?

Mam do Ciebie pytanie: czy na biegu jałowym u siebie słyszysz co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 16 gru 2021, 21:31

Ja Kraków, pisałem na forum czy ktoś poleci jakiegoś mechanika ale na razie bez echa.

U mnie silnik chodzi idealnie nic nie puka, nic nie stuka, nic nie świszcze przebieg 120tys jedynie ten rosnący poziom oleju to jakiś dramat.

#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN
Załączniki
pid.jpg
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez krzychun » 16 gru 2021, 21:33

bartqui napisał(a):co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?


Rozumiem, że wyłączasz wtedy klimatyzację?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez bartqui » 16 gru 2021, 22:11

Hej, tak, na pewno nie jest to kompresor klimatyzacji. Nie wspomniałem o tym.

Dopisano 16 gru 2021, 21:13:

Wnuku co ile dopala Ci się DPF?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 16 gru 2021, 22:23

Według forscana to roznie ostatnie 4 wypalenia nastapily po 60-100 km
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 16 gru 2021, 23:01

No to mamy ten sam problem, wypalanie jest zbyt często i przez to przybywa oleju. Dzisiaj miałem pierwsze porządne wypalanie (3k obr przez 12 minut) po tym całym czyszczeniu, zobaczymy za ile będzie kolejne.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez krzychun » 16 gru 2021, 23:21

A auto użytkowane w mieście czy w trasie?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez bartqui » 16 gru 2021, 23:33

Moje 95% to trasa, typowo dlatego kupiony diesel.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 17 gru 2021, 10:18

U mnie wyglada to tak po mieście okolo 100km a pozniej trasa 400km. Problem w tym że nie wiem kiedy to wypalanie sie zacznie:( jak na trasie to luz ale zdarza sie ze jezdze po miescie dojezdzam do celu auto gasze, przerywalem wtedy pewnie wypalanie i olej odrazu rosnie. Jak to ogarnac masz jakis pomysl ? 5 lat jezdzilem tak samo oplem tez dieslem i nigdy tego problemu nie mialem. Pomocy !!!
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 17 gru 2021, 10:58

Ogólnie to czy się akurat wypala to chyba można w tych Mazdach poznać tylko po spalaniu chwilowym. Przynajmniej u mnie nie ma innych symptomów, no może poza pracującą dmuchawą chłodnicy ale tego podczas jazdy nie wychwycisz. Niestety ale jedyną metodą na uporanie się z przybywaniem oleju jest wydłużenie interwałów między dopaleniami. I również niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy.
Moje podejrzenia są takie, że w tych silnikach – mocno nastawionych na eko – bardzo dużo powietrza trafia ponownie przez EGR – czyli syf i sadza i to powoduje szybkie zapychanie DPF i częste dopalanie. I nie mam pomysłu co można z tym zrobić poza zaślepieniem EGR.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez krzychun » 17 gru 2021, 19:59

Nie odpala się grzanie lusterek wtedy jak w innych markach? Można wtedy wlutować diodę sygnalizacyjną.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Wnuku » 17 gru 2021, 22:30

"#niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy."

Jestes pewny ze tak jest ? Bo mi sie wydaje ze przerywanie wypalania powoduje ze paliwo spływa do miski olejowej bo nie zostanie spalone ?

#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 17 gru 2021, 22:41

Wnuku, ja bardzo pilnuje żeby dopalanie przebiegało w pełni i bez gaszenia i i tak mi przybywa oleju. Po prostu jest go wtryskiwane do cylindra dużo i nie wszystko przelatuje do DPF tylko zlatuje do michy. Gaszenie w trakcie dopalania bardziej szkodzi samemu filtrowi.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez andrep » 17 gru 2021, 23:30

Wnuku napisał(a):#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?

Pewnie o to chodzi <oczko>
https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY
Podobny problem był opisywany tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
nie wiem czy koledzy czytali?
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9