Błąd silnika
Witam, proszę o pomoc od 3 miesiecy jestem posiadaczem mazdy cx3 1.5D po przejechaniu 3 tys km pojawil sie bład silnika check engine P1142 autko jezdzi normalnie silnik równo pracuje. Co oznacza ten bład i jak naprawic "usterke". Dodatkowo mam chyba problem z podnoszacym sie poziomem oleju. Wszystkie filtry zostaly wymienione odrazu po zakupie wraz z olejem po przejechaniu tych 3tys w cyklu mieszanym poziom wzrósł na bagnecie jakies 0,5cm. W zalaczniku zrzut danych z forscana. Proszę o analize tych danych i pomoc.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/cx-3/20150107140637/html/id0102q2885000.html
Niestety błąd nie jest prosty w diagnostyce.
Na początek zalać coś do czyszczenia wtrysków, wyjeździć, zrobić kalibrację tychże forscanem, przejechać się, odczytać wartości FI_LRN (jest ich razem 16). Jeśli ich wartości będą poniżej +/– 40, to wszystko z wtryskami OK, powyżej 80 można, a raczej trzeba się zacząć martwić.
Z tego zdjęcia można wywnioskować, że albo auto ma ok. 200 tyś przebiegu, albo filtr DPF zdecydowanie za często się wypala (DPF_REG_CNT). Nigdy nie miałem do czynienia z 1.5D, ale trochę dziwią mnie 3 różne DPF_DIS. Jeśli tą to wartości dystansu przejechanego pomiędzy wypaleniami, to tragedia – zdecydowanie zbyt często się filtr wypala. Poniżej 50km auto wywala już błąd DPF.
Zobacz do działu 2 DJ, tam jest wątek innego użytkownika 1.5D, odezwij się do niego, to może przynajmniej porównacie PID'y.
Dla mnie osobiście Sky 1.5D od Mazdy nie jest zbyt udanym tworem – zdecydowanie przekombinowany.
Wodny intercooler albo EGR na wydechu to coś, czego Mazda nigdy wcześniej nie robiła. I to widać niestety.
Niestety błąd nie jest prosty w diagnostyce.
Na początek zalać coś do czyszczenia wtrysków, wyjeździć, zrobić kalibrację tychże forscanem, przejechać się, odczytać wartości FI_LRN (jest ich razem 16). Jeśli ich wartości będą poniżej +/– 40, to wszystko z wtryskami OK, powyżej 80 można, a raczej trzeba się zacząć martwić.
Z tego zdjęcia można wywnioskować, że albo auto ma ok. 200 tyś przebiegu, albo filtr DPF zdecydowanie za często się wypala (DPF_REG_CNT). Nigdy nie miałem do czynienia z 1.5D, ale trochę dziwią mnie 3 różne DPF_DIS. Jeśli tą to wartości dystansu przejechanego pomiędzy wypaleniami, to tragedia – zdecydowanie zbyt często się filtr wypala. Poniżej 50km auto wywala już błąd DPF.
Zobacz do działu 2 DJ, tam jest wątek innego użytkownika 1.5D, odezwij się do niego, to może przynajmniej porównacie PID'y.
Dla mnie osobiście Sky 1.5D od Mazdy nie jest zbyt udanym tworem – zdecydowanie przekombinowany.
Wodny intercooler albo EGR na wydechu to coś, czego Mazda nigdy wcześniej nie robiła. I to widać niestety.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Cześć Wnuku.
Szanowny Darrecki chyba wspomina o mnie w swoim poście.
Też zmagam się ze swoim 1.5D, przy czym u mnie błędy żadne się nie pojawiają, auto śmiga pięknie, problem jest z częstotliwością dopalania filtra i z przybywaniem oleju.
Jak mogę samemu dokonać takich odczytów jak u Ciebie? Poinstruujesz?
Szanowny Darrecki chyba wspomina o mnie w swoim poście.
Też zmagam się ze swoim 1.5D, przy czym u mnie błędy żadne się nie pojawiają, auto śmiga pięknie, problem jest z częstotliwością dopalania filtra i z przybywaniem oleju.
Jak mogę samemu dokonać takich odczytów jak u Ciebie? Poinstruujesz?
Kabel Interfejs ELM327 OBD2 + CAN USB + PROGRAM koszt na allegro około 40zł. Moja autko tez smiga i gdybym nie sprawdzil poziomu olej i nie zauwazyl ze sie nagle podniósł to nie miał bym sie do czego przyczepic.
Dzis o dziwo sama kontrolka zgasła, forscan nie pokazuje żadnego błędu także nie wiem o co kaman?. A jak sobie radzisz z tym czestym wypalaniem dpfa? Byles w jakims serwisie sprawdzales to ? Cos zalecili ? Naprawili ?
Dzis o dziwo sama kontrolka zgasła, forscan nie pokazuje żadnego błędu także nie wiem o co kaman?. A jak sobie radzisz z tym czestym wypalaniem dpfa? Byles w jakims serwisie sprawdzales to ? Cos zalecili ? Naprawili ?
Ogólnie u mnie jest tak – autko kupiłem parę miesięcy temu typowo pod dojazdy do pracy – uznałem że diesel będzie ok przy przebiegu 2kkm/mies i DPF też nie będzie stanowił problemu. No ale się zdziwiłem – latem dopalanie co +– 130-140km, jak się zrobiło chłodniej to już 100-110. I rosnący stan oleju, po 7kkm już dobrze powyżej maxa, w połowie drogi do X. Żadnych błędów.
Uznałem, że po prostu filtr jest brudny więc dałem na czyszczenie hydrodynamiczne. Do tego EGR i adaptacja czujek ciśnienia. Niestety efektu zero ;/ Dowiedziałem się więc, że jest jeszcze ważne aby wyczyścić kolektor ssący oraz mały intercooler, który jest w środku. Swoją drogą o tym dowiedziałem się w warsztacie, gdzie gość opowiedział mi o ich walce z CX-3 właśnie z takim samym problemem. Podobno po wyczyszczeniu DPF+ten intercooler i dolot problem ustąpił. U mnie syf był straszny – dolot w sadzy a chłodniczka zalepiona szlamem. Jeszcze nie wiem czy efekt jest, dopiero odebrałem z warsztatu i myslę jeszcze właśnie o dokonaniu kalibracji wtryskiwaczy i ewentualnie ponownej adaptacji czujek DPF. Da się to zrobić darmowym forscanem? Co ile u Ciebie wypalanie?
A u Cb jak z tym było, zrobiłeś już jakieś kroki? Wygląda na to, że siedzimy w tym samym wagoniku
Uznałem, że po prostu filtr jest brudny więc dałem na czyszczenie hydrodynamiczne. Do tego EGR i adaptacja czujek ciśnienia. Niestety efektu zero ;/ Dowiedziałem się więc, że jest jeszcze ważne aby wyczyścić kolektor ssący oraz mały intercooler, który jest w środku. Swoją drogą o tym dowiedziałem się w warsztacie, gdzie gość opowiedział mi o ich walce z CX-3 właśnie z takim samym problemem. Podobno po wyczyszczeniu DPF+ten intercooler i dolot problem ustąpił. U mnie syf był straszny – dolot w sadzy a chłodniczka zalepiona szlamem. Jeszcze nie wiem czy efekt jest, dopiero odebrałem z warsztatu i myslę jeszcze właśnie o dokonaniu kalibracji wtryskiwaczy i ewentualnie ponownej adaptacji czujek DPF. Da się to zrobić darmowym forscanem? Co ile u Ciebie wypalanie?
A u Cb jak z tym było, zrobiłeś już jakieś kroki? Wygląda na to, że siedzimy w tym samym wagoniku
Ja u siebie robiłem to lokalnie (wschodnia Wlkp) i łącznie za te zabawy zapłaciłem już +-1200zł. A Ty skąd jesteś?
Mam do Ciebie pytanie: czy na biegu jałowym u siebie słyszysz co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?
Mam do Ciebie pytanie: czy na biegu jałowym u siebie słyszysz co kilka sekund taki cichy świst jakby pompowanego / upuszczanego powietrza? Czy raczej spod maski dochodzi tylko dźwięk silnika?
Ja Kraków, pisałem na forum czy ktoś poleci jakiegoś mechanika ale na razie bez echa.
U mnie silnik chodzi idealnie nic nie puka, nic nie stuka, nic nie świszcze przebieg 120tys jedynie ten rosnący poziom oleju to jakiś dramat.
#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN
U mnie silnik chodzi idealnie nic nie puka, nic nie stuka, nic nie świszcze przebieg 120tys jedynie ten rosnący poziom oleju to jakiś dramat.
#darrecki zerkniesz na te dane odczytów wartości FI_LRN
U mnie wyglada to tak po mieście okolo 100km a pozniej trasa 400km. Problem w tym że nie wiem kiedy to wypalanie sie zacznie:( jak na trasie to luz ale zdarza sie ze jezdze po miescie dojezdzam do celu auto gasze, przerywalem wtedy pewnie wypalanie i olej odrazu rosnie. Jak to ogarnac masz jakis pomysl ? 5 lat jezdzilem tak samo oplem tez dieslem i nigdy tego problemu nie mialem. Pomocy !
Ogólnie to czy się akurat wypala to chyba można w tych Mazdach poznać tylko po spalaniu chwilowym. Przynajmniej u mnie nie ma innych symptomów, no może poza pracującą dmuchawą chłodnicy ale tego podczas jazdy nie wychwycisz. Niestety ale jedyną metodą na uporanie się z przybywaniem oleju jest wydłużenie interwałów między dopaleniami. I również niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy.
Moje podejrzenia są takie, że w tych silnikach – mocno nastawionych na eko – bardzo dużo powietrza trafia ponownie przez EGR – czyli syf i sadza i to powoduje szybkie zapychanie DPF i częste dopalanie. I nie mam pomysłu co można z tym zrobić poza zaślepieniem EGR.
Moje podejrzenia są takie, że w tych silnikach – mocno nastawionych na eko – bardzo dużo powietrza trafia ponownie przez EGR – czyli syf i sadza i to powoduje szybkie zapychanie DPF i częste dopalanie. I nie mam pomysłu co można z tym zrobić poza zaślepieniem EGR.
"#niestety ale oleju przybywa nie przez fakt zgaszenia silnika w trakcie dopalania ale przez sam proces dopalania – wtryskiwacze podają dodatkową dawkę paliwa i jego część spływa do michy."
Jestes pewny ze tak jest ? Bo mi sie wydaje ze przerywanie wypalania powoduje ze paliwo spływa do miski olejowej bo nie zostanie spalone ?
#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?
Jestes pewny ze tak jest ? Bo mi sie wydaje ze przerywanie wypalania powoduje ze paliwo spływa do miski olejowej bo nie zostanie spalone ?
#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?
Wnuku, ja bardzo pilnuje żeby dopalanie przebiegało w pełni i bez gaszenia i i tak mi przybywa oleju. Po prostu jest go wtryskiwane do cylindra dużo i nie wszystko przelatuje do DPF tylko zlatuje do michy. Gaszenie w trakcie dopalania bardziej szkodzi samemu filtrowi.
Wnuku napisał(a):#krzychun jaka dioda gdzie sie ja instaluje ?
Pewnie o to chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY
Podobny problem był opisywany tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
nie wiem czy koledzy czytali?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9