Błąd silnika

Postprzez darrecki » 22 gru 2021, 10:05

bartqui napisał(a):A jaki objaw dawałyby rozwalone podkładki pod wtryskiwaczami?


Puszczające podkładki mogą zrobić kilku silnikowi, ale wpływu na częstotliwość wypalania DPF nie mają.
Nie wiem jakie są wartości nominalne EOP w 1.5d, ale 125 kPa z 2 zdjęcia to trochę mało się wydaje.

A skokowy wzrost PM_ACC to np nagły wzrost z 1.x na 3.x gdzie x to wartość dziesiętna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 22 gru 2021, 10:52

Ok, darrecki, mazdowy mistrzu troszkę mnie uspokoileś :P

Co do ciśnienia, to w czasie jazdy nawet spokojnej jest gdzieś 160-180kPa.
Skoki są tak jak napisałem, o max 0,1 i tylko przy ostrym ruszaniu/przyspieszaniu. Potem ten wzrost jest bardzo powolny a nawet czasem troszkę spada.

Czyli co, trzeba przetestować EGR próbnie go zaślepiając? <nauka>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 22 gru 2021, 11:36

Ja bym od tego zaczął, dostęp banalny. Ewentualnym błędem się nie przejmuj, nie ma wpływu na osiągi czy zachowanie auta.

Za to nie mam pojęcia jak wyeliminować ewentualnie problemy z tym drugim EGR na wydechu. Z tym wynalazkiem nie miałem jeszcze do czynienia.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 22 gru 2021, 12:38

Widziałem ten EGR z wydechu gdy był wyjmowany DPF do czyszczenia. To nie jest czasami zwyczajna wodna chłodnica spalin? <co?>

Dopisano 22 gru 2021, 12:43:

Wydaje mi się, że ta przepustnica na wydechu u mnie działa ok. Z tego co wiem ona ma powodować, że spaliny chętniej idą przez EGR do silnika zamiast w powietrze. Bardziej martwi mnie to co nazwane jest LP-EGR Control Valve który widnieje na schematach które nam podesłaleś :|
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

PostTen post został usunięty przez darrecki 22 gru 2021, 13:43.
Powód: bo tak

Postprzez darrecki » 22 gru 2021, 14:17

Tak wygląda schemat:
emission diagram.png


Nie mam pojęcia po co są 2 zawory w wydechu (LP-EGR i EXHAUST SHUTTER VALVE), a tym bardziej na jakiej zasadzie działają i jaki mają wpływ na DPF. Osobiście popytał bym wśród tunerów czy można wyłączyć to dziadostwo. W 2.2d z tamtego okresu wydech nie był niczym ograniczany i nadal nie jest – dodali jedynie adblue.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 22 gru 2021, 16:43

Czy ja dobrze widzę, że jeden z tych EGR pobiera spaliny zza DPF a drugi sprzed DPF i kata? <oczy>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 22 gru 2021, 17:39

Dokładnie, zawór na wydechu się zamyka, a LP-EGR pcha spaliny w dolot przed turbosprężarką. Jeśli nie ma tam sadzy, a jedynie tlenki azotu, to pewnie jest to nazwijmy to "czysty" proces, ale jeśli jest tam choć trochę sadzy, to z czasem cały dolot upieprzy się nagarem.
Kolejna kwestia, to co ta cała czynność ma na celu?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2021, 17:57

To jest tak zwany zimny i gorący egr. O ile ten zimny czyli z chłodniczką nie brudzi tak mocno lotu to ten który bierze spaliny z kolektora wydechowego to syfi konkretnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bartqui » 22 gru 2021, 18:44

Zasady działania tego zestawu to chyba nawet najstarsi indianie nie rozumieją :P
Natomiast w trakcie wyprawy 50km, którą zakończyłem przed chwilą zauważylem, że ten LP EGR otwiera się dopiero jak auto jest dobrze rozgrzane oraz w trakcie wypalania DPF, ale kiedy konkretnie to nie jestem w stanie powiedzieć. Otwierał się na parę sekund i zamykał. I w trakcie gdy się otwierał, otwierała się także klapka na wydechu, prze większość czasu była zamknięta na 88%, nawet podczas wypalania bywała przymknięta. Poniżej PID tuż przed zakończeniem dzisiejszego wypalania, wszystko doszło do 0, niestety jakby za szybko potem to rośnie, w sumie tylko gdy przyspieszam <nauka>
Załączniki
Screenshot_2021-12-22-16-46-08-220_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 22 gru 2021, 21:45

Reasumując to co zrobiłeś #bartqui czyli:
– DPF czyszczony hydrodynamicznie
– czyszczenie ERG, dolotów
– kalibracja wtrysków
nic nie pomogło olej nadal rośnie, DPF często się wypala i zapycha itp.

To co ten typ CX3 tak ma ? a dla lepszego i spokojnego spania łatwiej mazdę w takim razie sprzedać ? papa <rotfl> ;P
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez krzychun » 22 gru 2021, 22:29

Wnuku napisał(a):To co ten typ CX3 tak ma ? a dla lepszego i spokojnego spania łatwiej mazdę w takim razie sprzedać ? papa <rotfl> ;P


Trochę ironicznie widzę więc odpowiedź też będzie ironiczna. Skoro Ci nie pasuje nowoczesny diesel ze wszystkimi wynalazkami ekoterroystów to czemu od razu, CX-3 tak ma, Mazdę sprzedać. Może warto było benzynę kupić?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez bartqui » 22 gru 2021, 22:50

#Wnuku, krzychun faktycznie nie byłem gotowy na takie przygody kupując względnie świeże auto ale jeszcze się nie poddaje :P Auto jeździ świetnie i bardzo mało pali a robiąc prawie 2kkm/mies jest to dla mnie ważne, dlatego kupiłem diesla.
U mnie pozostaje jeszcze sprawdzenie górnego EGR bo ten element jednak nie był sprawdzany :] A sporo wskazuje na to, że to przez niego silnik zawala się sądzą <nauka>

PS przez kilka lat poruszałem się na co dzień starym amerykańcem więc radzenie sobie z problemami w aucie nie jest mi obce ;P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez bartqui » 28 gru 2021, 18:30

No niestety, już się cieszyłem, już się witałem z gąską i <dupa>

Interwał osiągnął 200km.. raz, potem wróciło do normy.

Szkoda gadać <oczy>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 30 gru 2021, 08:44

#bartqui moja mazdziora tez pobiła rekord 179km bez wypalania <rotfl> ciekawe czy to przez temperature na zewnatrz?

Daj Boszze zeby tak zostalo na stale chociaz te 150km :):)
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez krzychun » 30 gru 2021, 11:44

A ścignęliście auto na trasie przy wyższych obrotach? Czy w jakich warunkach to ~150km osiągnęliście?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez bartqui » 30 gru 2021, 12:11

Opisałem trochę bardziej w swoim poście w dziale Mazda 2 :)
Generalnie osiągnąłem 200km jak było kilka dni solidnego mrozu w święta, też się ucieszyłem ale niestety wróciło do +-100km jak się ociepliło
#Krzychun, tak, autostradą też to autko latało, gdzieś 150km wtedy dało radę osiągnąć.
Dzisiaj byłem w serwisie w Łodzi, ponoć wszystko jest perfecto.. <cisza>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 30 gru 2021, 13:50

U mnie styl jazdy constans, jedynie temperatura -10 na zewnatrz, pytanie czy to ma az taki duzy wplyw ze z 70km zrobilo sie 179km ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 30 gru 2021, 16:33

U mnie też styl jazdy constans. Najwidoczniej ma taki wpływ, fizykiem nie jestem ale wiem, że im niższa temp tym wyższa gęstość powietrza a więc też więcej tlenu itd. No nic, u mnie zostało już tylko poeksperymentować z EGR, ewentualnie zaślepić. Jeśli to nic nie da to uznam, że ten typ tak ma, szczególnie że jeździ idealnie i mało pali.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 8 sty 2022, 16:20

Wartości wtrysków według forscana sa ok ale dziś zauważyłem że jesden wtrysk jest trochę spocony tak jak na zdjęciu. Ja sądzicie czy to może być powodem rosnącego poziomu oleju ?
Załączniki
20220108_140006.jpg
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9