Błąd silnika

Postprzez Wnuku » 31 sty 2022, 22:12

@darrecki miałbym prosbe czy masz taka instrukcje serwisową jak wyciągnać dpfa ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez darrecki » 1 lut 2022, 14:16

Inspekcja DPF + w akcjach masz link jak rozłożyć cały wydech

Nie wiem ile miejsca jest w CX3, ale w większości czynności da się iść na skróty, np jak jest dostęp i trochę miejsca można spróbować wyjąć górą bez zdejmowania sanek.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 1 lut 2022, 15:33

Jeśli jest tak jak w 2 to wyjęcie to masakra. Byłem przy tym, trzeba zdjąć część zawiasu, chłodnicę EGR i tysiąc osłonek. Radzę Ci nie iść tą drogą i sprawdzić najpierw dolot i HP EGR.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 1 lut 2022, 15:54

Bo to Japoniec, logiki tam niewiele. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda łatwo i przyjemnie, ale jak się tak zagłębić to ma się wrażenie, że w większości przypadków robią serwisowi pod górkę i celowo utrudniają późniejsze serwisowanie auta.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wnuku » 1 lut 2022, 23:17

@darrecki wielkie dzięki. Chcialem sprawdzic czy rzeczywiscie tyle odkrecania jak mowil mechanik ze 3h mu zejdzie z samym wyciaganiem bo część zawieszenia musi rozkrecic plus czyszczenie i schnięcie kolejne 3h i skrecanie kolejne 3h to robota na 2 dni i koszt kolo 1300 w górę:(
U mnie HP EGR ACT 27.84 i HP EGR DSD to samo 27.84. A czy forscan pokaze w jakim stopniu jest zapchany DPF ?

Chcialem sie umowic na czyszczenie dpf ale tam mi odradzaja i zeby nie zaczynac od DPF skoro nie swieci sie kontrolka DPF i autko normalnie jezdzi.a bardziej przyczyne rosnacego oleju we wtryskach szukac. Każdy mowi coś innego no dramat :(
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez darrecki » 2 lut 2022, 00:43

Te 2 wartości co podałeś to są wartości chwilowe i zupełnie nic nie mówiące. To tylko oczekiwana i aktualna pozycja silnika krokowego. A wystarczą jakieś przetarcia czy uszkodzenie na ślimaku i rzeczywista pozycja jest zupełnie inna.
Oleju przybywa, bo często wypala się DPF, ten się często wypala bo prawdopodobnie EGR syfi.

Zaślep, jeździj i testuj – ile razy można pisać? Wytryski zostaw na razie w spokoju, bo możesz wydać na nie majątek i nic nie osiągnąć.

Chcesz wyciągać filtr, a zaślepienie EGR to przy tym pierdnięcie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 14 lut 2022, 15:05

No dobra, wiadomo już że winowajcą częstego dopalania DPF a przez to i podnoszenia się poziomu oleju jest HP EGR. Wyczyszczenie i nasmarowanie mechanizmu chyba nic nie zmieniło, bez zaślepki interwał znów spada do +– 100km.

Zaślepka to takie trochę średnie rozwiązanie. Czy można to jakoś poprawić, aby wilk był syty i owca cała? Tz żeby EGR pracował, nie wyświetlało błędów ale żeby też interwał był większy niż 100km?

No i martwi mnie też szybkie brudzenie się kolektora dolotowego przez ten EGR, nawet bardziej niż częste dopalanie. <oczy>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez dyzio_cx3 » 26 lut 2022, 08:44

Witam, nie wiem czy problem jest ten sam ale mam za sobą rok walki z tym silnikiem.
Zaczęło sie niewinnie – kontrolka od przekroczonego poziomu oleju.
Samochód miał niecałe 3 lata i ok 50k km przebiegu.
Zacząłem sie interesować skąd sie to wzięło – kupiłem interfejs i okazało sie ze samochód wypala DPFa co ok 70km.
Jak przedzieliłem przebieg samochodu przez ilość regeneracji to średnia mi wychodziła ponad 300km.
Postanowiłem oddać na serwis bo auto na gwarancji.
Po drodze na serwis samochód wypalił ładnie DPFa i oddałem go przypadkowo z pustym filtrem.
Oczywiście opinia serwisowa była super – stan samochodu idealny.
Pytałem jaki powinien być interwał wypalania filtra. Nie otrzymałem takiej odpowiedzi.
Pojeździłem trochę i wróciłem na serwis ze tak nie może być. Wsadziłem gościa w samochód przejechaliśmy 30km i pokazałem mu ze mam już połowę zapchanego filtra. Nagadali mi ze to ekologia ze tak musi być i jakieś tam bzdety. Doszedłem do wniosku ze serwis nie ma pojęcia o czym gada – są daremni...
Oddałem samochód do jakiegoś czarodzieja od diesli – grzebał, grzebał – stwierdził ze wszystko dobrze, jak chce mieć spokój z DPF – wyciąć i zapominamy.
Myslałem, Myslałem i sie zdecydowałem.
Zaczeły sie kolejne problemy. Bez DPF samochód kopcił na czarno, jak 40letni jelcz :) az w oczy szczypało.
No to gosciu stwierdził wtryski.
Poszły do sprawdzenia – oczywiscie nie ma czesci de regeneracji itd ale dostałem wydruk ze sa w porządku i nie powinny generować takich problemów.
TO EGR.
Wymienilismy 1 i 2 i nic.
Dalej to samo.
Mechanik stwierdził ze może te wtryski nie sa złe ale on już nie ma pomysłu co dalej, wiec proponuje je wymienić.
Oczywiście nowe wtryski 12k PLN. Mam wymienić z ciekawości ? Oczywiście mechanik nie bierze odpowiedzialności czy to pomoże.
Poddał sie.
Zacząłem szukać pomocy dalej.
Niestety mechanicy nie chcieli ruszać auta jak słyszeli ze miał wycinany filtr z oprogramowania, a magicy od oprogramowania twierdzili ze szkoda im czasu na zabawe z tym autem, bo w tym czasie zarobią dużo więcej na oklepanych markach typu VW :p
Zostałem sam.
Stwierdziłem ze musze przywrócić samochód do oryginału i oddać do autoryzowanego serwisu.
Tak zrobiłem, samochód stał 6 miesięcy w ASO. W pewnym momencie interwał miedzy wypalaniami filtra wynosił ok 30km. A ASO stwierdziło ze wszystko ok. Napisałem skargę do Warszawy do Mazda Motors Polska. Oni dali jakies zalecenia ale to wszystko było daremne. Polegało na "organoleptycznej" ocenie turbiny zaworów itd. (mam to na pismie :)).
Ostatecznie powiedzieli ze auto sprawne – proszę odebrać.
Powiedziałem ze odbiorę pod warunkiem ze dostane na piśmie ocenę techniczną tego samochodu z informacją wprost ze samochód wypala co 30km filtra DPF i to jest w ocenie serwisu dopuszczalne.
Dostałem taka opinię !!! z podpisem i pieczątką ASO Mazdy !!!
Stwierdziłem że teraz wsiadam w auto i jadę sprzedać.
Po drodze zapaliła sie kontrolka zbyt częstego wypalania filtra DPF !!!
Przecież przed chwilą dostałem opinie ze tak ma być, a po przejechaniu kilku kilometrów świeci sie kontrolka ?
Masakra... Jak mam komuś te auto sprzedać jak sie nie da tym jechać ?
No to jak Serwis Mazdy twierdzi że auto sprawne, to dałem propozycje Mazdzie ze skoro sprawne to zostawię w rozliczeniu i biorę inne. Ale oni Diesli nie biorą, bo nikt tego nie chce kupić...

Znowu zostałem sam...
Naszukałem sie w Internecie, znalazłem na zagranicznych forach informacje ze w niemczech, włoszech anglii wymieniają wtryski na gwarancji.
Postanowiłem kupić używane na all... za 1500zł. Stwierdziłem ze nawet jak kupie używane to powinno coś sie zmienić, w sensie bedzie wypalał co 15km, albo co 50. Jeżeli bedzie wypalał dokładnie co te 30km, tzn ze wtryski nie są winne, wtedy te używane wtryski sprzedam dalej moze i bez straty.
Sam w swoim garażu, gdzie mechanikiem nie jestem, wymieniłem te wtryski, zakodowałem, skalibrowałem i interwał podskoczył do 250km, jeździłem całą noc tym samochodem bo nie mogłem uwierzyć.
Następnie sprzedałem Auto :)
Kupujący do mnie nie wrócił, wiec chyba sprzedałem naprawiony :)
Już nigdy nie kupie Mazdy, ale nie z powodu tej Marki, ale z powodu postepowania i kompetencji ASO i nie tylko ASO lokalnego, dotyczy to Mazda Motor Polska....
Początkujący
 
Od: 19 lis 2019, 18:20
Posty: 9
Auto: Cx3 1.5d

Postprzez bartqui » 1 mar 2022, 00:28

Szkoda, że takiej wypowiedzi nie było tu zanim podjąłem sie czyszczenia DPF itd :P Ją zdecydowałem się pozostać przy zaślepionym HP EGR i interwał też wynosi ponad 200km, jedyne co to że kłuje check na desce rozdzielczej ;) We wtryski bawić się nie będę, co najwyżej zlecę wymianę podkładek i jeszcze raz je skalibruję.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez axmoto » 16 mar 2022, 09:35

Kolego Dyzio a czy kontrolka DPF cały czas Ci migała? Bo my tez walczymy z taką mazdą, i po przejechaniu około 130KM kontrolka zaczyna migać i zostaje.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez dyzio_cx3 » 6 maja 2022, 12:38

Kontrolka DPF zapala sie jak już jest bardzo źle, czyli jak wypala DPF częsciej niż co 25 km.
Ten samochód gdy jest w pełni sprawny powinien wypalać co ok 350km.
Jesli wypala cześciej niż 100km to ja bym brał na pierwszy ogień wtryski.
Na zachodnich forach jest bardzo duzo informacji o wadliwych wtryskach i wymianach ich w ramach gwarancji ASO – najlepiej szukać na stronach Włoskich.
Przykładowo:
https://www.mazdaclub.it/forum/viewtopi ... 0&start=20
Początkujący
 
Od: 19 lis 2019, 18:20
Posty: 9
Auto: Cx3 1.5d

Postprzez darrecki » 6 maja 2022, 12:57

Ja z kolei wyczytałem na angielsko języcznym forum, że ktoś miał problemy z częstym wypalaniem DPF. Po wymianie połowy gratów, ciągle to samo, więc gdy następny raz się zaświeciła kontrolka DPF to zaraz przed kolejnym wypalaniem filtra wyjął DPF celem kontroli – był czysty. Wymienił wiązkę czujników na wydechu od sondy poprzez czujniki temperatury i problem ustąpił.
Jakby się wam pomysły skończyły, proponuję sprawdzić jako ostatnią deskę ratunku, bo pamiętam że jakieś czujniki zmienialiście.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 6 maja 2022, 12:57

Dziękuje za informację, wracamy z nią do tematu.. :( na drugi tydzien. Obecnie wszyscy się obudzili na wymianę kół..Dam znać
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez darrecki » 6 maja 2022, 13:03

I sprawdźcie w jakimś ASO po nr VIN czy nie ma jakichś zaległych akcji serwisowych dotyczących PCM. W 2.2D czasami podobno pomaga w podobnych przypadkach.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez axmoto » 6 maja 2022, 13:08

sprawdzane, brak
Początkujący
 
Od: 15 mar 2022, 22:43
Posty: 22
Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem

Postprzez dkkddcs » 12 paź 2023, 09:49

dyzio_cx3 napisał(a):Witam, nie wiem czy problem jest ten sam ale mam za sobą rok walki z tym silnikiem.
Zaczęło sie niewinnie – kontrolka od przekroczonego poziomu oleju.
Samochód miał niecałe 3 lata i ok 50k km przebiegu.
Zacząłem sie interesować skąd sie to wzięło – kupiłem interfejs i okazało sie ze samochód wypala DPFa co ok 70km.
Jak przedzieliłem przebieg samochodu przez ilość regeneracji to średnia mi wychodziła ponad 300km.
Postanowiłem oddać na serwis bo auto na gwarancji.
Po drodze na serwis samochód wypalił ładnie DPFa i oddałem go przypadkowo z pustym filtrem.
Oczywiście opinia serwisowa była super – stan samochodu idealny.
Pytałem jaki powinien być interwał wypalania filtra. Nie otrzymałem takiej odpowiedzi.
Pojeździłem trochę i wróciłem na serwis ze tak nie może być. Wsadziłem gościa w samochód przejechaliśmy 30km i pokazałem mu ze mam już połowę zapchanego filtra. Nagadali mi ze to ekologia ze tak musi być i jakieś tam bzdety. Doszedłem do wniosku ze serwis nie ma pojęcia o czym gada – są daremni...
Oddałem samochód do jakiegoś czarodzieja od diesli – grzebał, grzebał – stwierdził ze wszystko dobrze, jak chce mieć spokój z DPF – wyciąć i zapominamy.
Myslałem, Myslałem i sie zdecydowałem.
Zaczeły sie kolejne problemy. Bez DPF samochód kopcił na czarno, jak 40letni jelcz :) az w oczy szczypało.
No to gosciu stwierdził wtryski.
Poszły do sprawdzenia – oczywiscie nie ma czesci de regeneracji itd ale dostałem wydruk ze sa w porządku i nie powinny generować takich problemów.
TO EGR.
Wymienilismy 1 i 2 i nic.
Dalej to samo.
Mechanik stwierdził ze może te wtryski nie sa złe ale on już nie ma pomysłu co dalej, wiec proponuje je wymienić.
Oczywiście nowe wtryski 12k PLN. Mam wymienić z ciekawości ? Oczywiście mechanik nie bierze odpowiedzialności czy to pomoże.
Poddał sie.
Zacząłem szukać pomocy dalej.
Niestety mechanicy nie chcieli ruszać auta jak słyszeli ze miał wycinany filtr z oprogramowania, a magicy od oprogramowania twierdzili ze szkoda im czasu na zabawe z tym autem, bo w tym czasie zarobią dużo więcej na oklepanych markach typu VW :p
Zostałem sam.
Stwierdziłem ze musze przywrócić samochód do oryginału i oddać do autoryzowanego serwisu.
Tak zrobiłem, samochód stał 6 miesięcy w ASO. W pewnym momencie interwał miedzy wypalaniami filtra wynosił ok 30km. A ASO stwierdziło ze wszystko ok. Napisałem skargę do Warszawy do Mazda Motors Polska. Oni dali jakies zalecenia ale to wszystko było daremne. Polegało na "organoleptycznej" ocenie turbiny zaworów itd. (mam to na pismie :)).
Ostatecznie powiedzieli ze auto sprawne – proszę odebrać.
Powiedziałem ze odbiorę pod warunkiem ze dostane na piśmie ocenę techniczną tego samochodu z informacją wprost ze samochód wypala co 30km filtra DPF i to jest w ocenie serwisu dopuszczalne.
Dostałem taka opinię !!! z podpisem i pieczątką ASO Mazdy !!!
Stwierdziłem że teraz wsiadam w auto i jadę sprzedać.
Po drodze zapaliła sie kontrolka zbyt częstego wypalania filtra DPF !!!
Przecież przed chwilą dostałem opinie ze tak ma być, a po przejechaniu kilku kilometrów świeci sie kontrolka ?
Masakra... Jak mam komuś te auto sprzedać jak sie nie da tym jechać ?
No to jak Serwis Mazdy twierdzi że auto sprawne, to dałem propozycje Mazdzie ze skoro sprawne to zostawię w rozliczeniu i biorę inne. Ale oni Diesli nie biorą, bo nikt tego nie chce kupić...

Znowu zostałem sam...
Naszukałem sie w Internecie, znalazłem na zagranicznych forach informacje ze w niemczech, włoszech anglii wymieniają wtryski na gwarancji.
Postanowiłem kupić używane na all... za 1500zł. Stwierdziłem ze nawet jak kupie używane to powinno coś sie zmienić, w sensie bedzie wypalał co 15km, albo co 50. Jeżeli bedzie wypalał dokładnie co te 30km, tzn ze wtryski nie są winne, wtedy te używane wtryski sprzedam dalej moze i bez straty.
Sam w swoim garażu, gdzie mechanikiem nie jestem, wymieniłem te wtryski, zakodowałem, skalibrowałem i interwał podskoczył do 250km, jeździłem całą noc tym samochodem bo nie mogłem uwierzyć.
Następnie sprzedałem Auto :)
Kupujący do mnie nie wrócił, wiec chyba sprzedałem naprawiony :)
Już nigdy nie kupie Mazdy, ale nie z powodu tej Marki, ale z powodu postepowania i kompetencji ASO i nie tylko ASO lokalnego, dotyczy to Mazda Motor Polska....
dyzio_cx3 napisał(a):Witam, nie wiem czy problem jest ten sam ale mam za sobą rok walki z tym silnikiem.
Zaczęło sie niewinnie – kontrolka od przekroczonego poziomu oleju.
Samochód miał niecałe 3 lata i ok 50k km przebiegu.
Zacząłem sie interesować skąd sie to wzięło – kupiłem interfejs i okazało sie ze samochód wypala DPFa co ok 70km.
Jak przedzieliłem przebieg samochodu przez ilość regeneracji to średnia mi wychodziła ponad 300km.
Postanowiłem oddać na serwis bo auto na gwarancji.
Po drodze na serwis samochód wypalił ładnie DPFa i oddałem go przypadkowo z pustym filtrem.
Oczywiście opinia serwisowa była super – stan samochodu idealny.
Pytałem jaki powinien być interwał wypalania filtra. Nie otrzymałem takiej odpowiedzi.
Pojeździłem trochę i wróciłem na serwis ze tak nie może być. Wsadziłem gościa w samochód przejechaliśmy 30km i pokazałem mu ze mam już połowę zapchanego filtra. Nagadali mi ze to ekologia ze tak musi być i jakieś tam bzdety. Doszedłem do wniosku ze serwis nie ma pojęcia o czym gada – są daremni...
Oddałem samochód do jakiegoś czarodzieja od diesli – grzebał, grzebał – stwierdził ze wszystko dobrze, jak chce mieć spokój z DPF – wyciąć i zapominamy.
Myslałem, Myslałem i sie zdecydowałem.
Zaczeły sie kolejne problemy. Bez DPF samochód kopcił na czarno, jak 40letni jelcz :) az w oczy szczypało.
No to gosciu stwierdził wtryski.
Poszły do sprawdzenia – oczywiscie nie ma czesci de regeneracji itd ale dostałem wydruk ze sa w porządku i nie powinny generować takich problemów.
TO EGR.
Wymienilismy 1 i 2 i nic.
Dalej to samo.
Mechanik stwierdził ze może te wtryski nie sa złe ale on już nie ma pomysłu co dalej, wiec proponuje je wymienić.
Oczywiście nowe wtryski 12k PLN. Mam wymienić z ciekawości ? Oczywiście mechanik nie bierze odpowiedzialności czy to pomoże.
Poddał sie.
Zacząłem szukać pomocy dalej.
Niestety mechanicy nie chcieli ruszać auta jak słyszeli ze miał wycinany filtr z oprogramowania, a magicy od oprogramowania twierdzili ze szkoda im czasu na zabawe z tym autem, bo w tym czasie zarobią dużo więcej na oklepanych markach typu VW :p
Zostałem sam.
Stwierdziłem ze musze przywrócić samochód do oryginału i oddać do autoryzowanego serwisu.
Tak zrobiłem, samochód stał 6 miesięcy w ASO. W pewnym momencie interwał miedzy wypalaniami filtra wynosił ok 30km. A ASO stwierdziło ze wszystko ok. Napisałem skargę do Warszawy do Mazda Motors Polska. Oni dali jakies zalecenia ale to wszystko było daremne. Polegało na "organoleptycznej" ocenie turbiny zaworów itd. (mam to na pismie :)).
Ostatecznie powiedzieli ze auto sprawne – proszę odebrać.
Powiedziałem ze odbiorę pod warunkiem ze dostane na piśmie ocenę techniczną tego samochodu z informacją wprost ze samochód wypala co 30km filtra DPF i to jest w ocenie serwisu dopuszczalne.
Dostałem taka opinię !!! z podpisem i pieczątką ASO Mazdy !!!
Stwierdziłem że teraz wsiadam w auto i jadę sprzedać.
Po drodze zapaliła sie kontrolka zbyt częstego wypalania filtra DPF !!!
Przecież przed chwilą dostałem opinie ze tak ma być, a po przejechaniu kilku kilometrów świeci sie kontrolka ?
Masakra... Jak mam komuś te auto sprzedać jak sie nie da tym jechać ?
No to jak Serwis Mazdy twierdzi że auto sprawne, to dałem propozycje Mazdzie ze skoro sprawne to zostawię w rozliczeniu i biorę inne. Ale oni Diesli nie biorą, bo nikt tego nie chce kupić...

Znowu zostałem sam...
Naszukałem sie w Internecie, znalazłem na zagranicznych forach informacje ze w niemczech, włoszech anglii wymieniają wtryski na gwarancji.
Postanowiłem kupić używane na all... za 1500zł. Stwierdziłem ze nawet jak kupie używane to powinno coś sie zmienić, w sensie bedzie wypalał co 15km, albo co 50. Jeżeli bedzie wypalał dokładnie co te 30km, tzn ze wtryski nie są winne, wtedy te używane wtryski sprzedam dalej moze i bez straty.
Sam w swoim garażu, gdzie mechanikiem nie jestem, wymieniłem te wtryski, zakodowałem, skalibrowałem i interwał podskoczył do 250km, jeździłem całą noc tym samochodem bo nie mogłem uwierzyć.
Następnie sprzedałem Auto :)
Kupujący do mnie nie wrócił, wiec chyba sprzedałem naprawiony :)
Już nigdy nie kupie Mazdy, ale nie z powodu tej Marki, ale z powodu postepowania i kompetencji ASO i nie tylko ASO lokalnego, dotyczy to Mazda Motor Polska....


Dear dyzio_cx3!
Powitanie! Jestem Węgrem, mam ten sam problem, proszę o pomoc! Piszę z tłumaczem, przepraszam jeśli nie zawsze jest to zrozumiałe!
2016. Mazda 2 1,5CD. DPF WYŁĄCZONY, uszczelniony dwiema płytkami egr. Czarny dym jak dym! Jakie było Twoje rozwiązanie problemu? Czy zmiana wtryskiwaczy 4x pomogła? Bardzo ci dziękuje za pomoc!
Początkujący
 
Od: 12 paź 2023, 09:23
Posty: 1
Auto: 2016 Mazda 2 1.5 cd

Postprzez Tomasz_Pi » 25 paź 2023, 20:01

Cześć. Problem z dymienie jest związany z błędnym wyprogramowaniem DPF'a i obu EGR'ow. Ja miałem tak samo. Jako tako ogarnęła to firma z Warszawy. Tzn samochód nie dymił ale źle kalibrować wtryski z uwagi na to że komputer żądał zawsze wypalania DPF'a jak tylko samochód się rozgrzał zmieniał kąt wtrysku by dogrzać silnik na, okolo – 6° na wolnych obrotach (co około 500 km musiałem usuwać adaptacje wtryskiwaczy by silnik normalnie pracował). Nie pasowało mi to więc wymieniłem wtryski na nowe oraz, wróciłem do DPF'a. Sprawdź dział z mazda 2 gdzie opisałem swoje przejścia z DPF'em.
Pozdrawiam Tomek
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 23:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9